Mikä olisi hyvä obduktioliesi?
Meillä on ihan tavallinen ja olen alkanut haaveilla obduktioliedestä. Mikä olisi hyvä merkki?
Kokemuksia muutenkin obduktioliesistä luen ilolla :)
Kommentit (459)
Me ostettiin joulun jälkeen koronaliesi, koska se puhui kiinaa, meidän lapsi opiskelee sitä koulussa.
Pian liesi eristi meidät kotiin. Emme saaneet enää käydä töissä eivätkä lapset mennä kouluun.
Ollaan yritetty hankkiutua liedestä eroon, mutta se ei suostu lähtemään. Eikä se puhu enää kiinaakaan. Nyt se praattaa ruotsia.
Mun lemppari tässä keskustelussa oli kyllä toi konfabulaatioliesi
Ejakulaatioliesi vei voiton mulla.
Muijalla on ollut pullat uunissa jo 5kk eikä ole kulunut yhtään sähköä. Ekologista.
Meille tuli äskettäin sellainen ajatushautomoliesi mutta ollaan oltu vähän pettyneitä vaikka sen on kuulemma suunnitellut joku ihan tuplatohtori. Kauheasti kehuttiin etukäteen miten upeita aterioita se valmistaa mutta nyt kun on niitä syöty niin kukaan ei hetken päästä muista syöneensä mitään sellaista tai ainakaan pitäneensä siitä.
Injektioliesi on meidän perheen suosima liesi.
Itse hankin erektiolieden. Ruoka pysyy lämpimänä kun seisoo koko ajan liedellä.
Ihan vaan testaan, että poistuuko tämäkin ketju kun joku mielensäpahoittaja sen bongaa.
No kyllä organisaatioliesi oli monta vuotta meillä käytössä. Olin tyytyväinen. Se kun ei ainoastaan tehnyt sapuskaa vaan järjesti työpaperit aina aamuksi salkkuun, lapsille eväät reppuun( harrastuksiinkin!!) ja piti kirjaa heräteostoksista, joita hyvinkin paljon olin tehnyt visa vinkuen; se todella pelasti meidät monilta ylikalliilta taikinakoneilta, sykemittareilta ja muulta sälältä, joita yhtenään netistä bongailin.
Jossain vaiheessa kuitenkin sen jatkuva nipotus ja kirjakielellä lausutut huomiot sekä piipitykset alkoivat kyllästyttää, niin vaihdoimme taiteilijaystävämme suosituksesta improvisaatiolieteen( umpimalli tosin)
Eli siihen voi laittaa mitä vaan ravintoa, niin se sitten syvässä flow- tilassa loihtii vaikka neljän tunnin illallisen. Jos et käytä flow- asetusta, kätevä, mutta yllättävä ateria on jo puolessa tunnissa valmista ja höyryää tai kuplii pöydässä, ihan millä fiiliksellä nyt sattuu olemaan:)
Mä vaihdoin tässä joulun alla obduktiolieden obeesilieteen. Nyt se perkele ainakin kaksinkertaistaa ruoan energiamäärän vaikka teen ihan samanlaista ruokaa kuin aiemminkin. Tää lähtee tammikuussa vaihtoon, en jaksa kun paisun vaan.
Meillä on aika vanha konjunktioliesi. Muutoin toimii kivasti, mutta säätöjen kanssa pitää olla tiukka ja erittäin määrätietoinen, koska sillä on taipumus jankata ja kyseenalaistaa - se "mutta" tulee niin helposti. Samoin, jos on yhtään vaihtoehtoja edes teoriassa, niin heti lukee pikku näytössä "tai", toisinaan myös "vai", jolloin ruuan valmistumisessa voi kestää.
Tämmöisellä hajamielisellä ihmisellä monet pohjaanpalamiset on jääneet historiaan, kun hankin yksinkertaisen Autoclave-merkkisen lieden. Se valmistaa kaikki ruokalajit 15 minuutissa ja sammuttaa sitten virran. Ei tarvi istua vieressä munakello kourassa.
Huono puoli on, että leipominen ei tahdo onnistua ja grillitoiminnot ovat heikot.
Älä ainakaan osta diskanttiliettä, se oikeesti tuuttaa korkealta ja kovaa. Puhaltaa kuin hurrikaani haljenneeseen nokkahuiluun.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan osta diskanttiliettä, se oikeesti tuuttaa korkealta ja kovaa. Puhaltaa kuin hurrikaani haljenneeseen nokkahuiluun.
Auttaisko, jos hankkisit siihen lisävarusteena sellaisen bassoritilän? Myyvät niitä erikseen ja me otettiin jo liettä ostettaessa. Toimivat yhdessä melko hyvässä harmoniassa - aluksi voi tuntua vaivalloiselta, muttei sit enää kun harjaantuu. Tietty pitää käyttää usein ja opettaa myös lapsille, koska muuten on ihan hallitsematonta kakofoniaa. - Kysy sieltä myyjäliikkeestä niin tulisi halvemmaksi kuin koko lieden vaihto.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä organisaatioliesi oli monta vuotta meillä käytössä. Olin tyytyväinen. Se kun ei ainoastaan tehnyt sapuskaa vaan järjesti työpaperit aina aamuksi salkkuun, lapsille eväät reppuun( harrastuksiinkin!!) ja piti kirjaa heräteostoksista, joita hyvinkin paljon olin tehnyt visa vinkuen; se todella pelasti meidät monilta ylikalliilta taikinakoneilta, sykemittareilta ja muulta sälältä, joita yhtenään netistä bongailin.
Jossain vaiheessa kuitenkin sen jatkuva nipotus ja kirjakielellä lausutut huomiot sekä piipitykset alkoivat kyllästyttää, niin vaihdoimme taiteilijaystävämme suosituksesta improvisaatiolieteen( umpimalli tosin)
Eli siihen voi laittaa mitä vaan ravintoa, niin se sitten syvässä flow- tilassa loihtii vaikka neljän tunnin illallisen. Jos et käytä flow- asetusta, kätevä, mutta yllättävä ateria on jo puolessa tunnissa valmista ja höyryää tai kuplii pöydässä, ihan millä fiiliksellä nyt sattuu olemaan:)
Hankittiin tuosta organisaatioliedestä de luxe -malli kuolinsiivousta ajatellen, kun ei tästä elämästä näköjään enää omin voimin selviä.
Näkee nyt sitten, toimiiko sen järjestelyominaisuus yhtä laajasti kuin mainokset lupaa. Ruuan laittaa kyllä hyvin, kuten edellinenkin perushella.
Meidän deliriumliedellä on samaa!