Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon maksaisit pussillisesta omenoita?

Vierailija
29.08.2011 |

Sain kaverilta viikonloppuna pussillisen omenoita. Ymmärsin, että hän odottaa niistä maksua. Mikä olisi sopiva hinta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarjosiko hän niitä vai tarjouduitko ottamaan kun valitteli?

Vierailija
22/34 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tosiaan valitellut että on liikaa ja tarjoudut ottamaan, niin oikeastaan en antaisi mitään. Jos tuntuu, että pakko antaa niin 5e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä sais kyllä hakea ilmaiseksi!

Vierailija
24/34 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama itesleivottu tuore sämpylä tai pulla.

Noin muuten ainakin minun työpaikallani on tapana, että annetaan työkavereille ja myös naapureille yms., tarvitsisjoille ilmaiseksi, ettei mene hukkaan. Omenat eivät todellakaan ole kalliita, että niistä kehtaisi mitään maksua ottaa.

Vierailija
25/34 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyikö se kaverisi sulta itse, että otatko omenia kun mulla on niitä liikaa enkä tiedä mitä tekisin niillä?

Vai puheliko hän vaan, että meillä on tosi paljon omenia ja siihen sinä, että mä voisin huolia pussillisen?

Jos se meni noin kuin ekassa vaihtoehdossa, sun ei tarvitse maksaa yhtään mitään.

Jos itse ehdotit omenien tuomista sulle, niin maksa vaikka vitonen.

Vierailija
26/34 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ensin, etten olisi kertunut näin tunnistettavasti, mutta menköön...

Tilanne meni näin: Kaveri mietti, että minneköhän hän voisi viedä omenoita, kun niitä on tullut niin paljon ja hän ei haluaisi jättää niitä pihaankaan mätänemään. Sanoin, että minä voisin ottaa pussillisen. Hinnasta ei ollut puhetta. Sitten hän toi viikonloppuna omenapussin ja pyysi maksuksi osallistumaan lapsensa isompaan hankintaan. Tämän hankinnan suuruuden näkökulmasta 5 € on mitätön summa ja itseasiassa niin on 20 €.

Vierailija
27/34 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin sen 5e. Tai antaisin ne omenat takas...

Vierailija
28/34 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei olisin halukas ostamaan omenoita kun täälä kymeessä ei näy missään kotimaista omenaa.

Vierailija
29/34 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tässä meidän lähellä monet laittaa portin pieleen kasan omenia ja lapun "ota tästä".

Ohikulkijat sitten nappaavat siitä mukaansa.

Eikä tietenkään kukaan odota maksua!

Vierailija
30/34 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 e tai 10 e max.

Vierailija
31/34 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs on itaraa porukkaa itse aina maksanut sen 2-3 kymppiä riippuu tietysti mitä omenia esim valkeet kuulat on kalliita torilla 4-5 euroa kilo

Vierailija
32/34 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisista omenoista en maksaisi mitään. Useimmille on onglma päästä niistä eroon ja ovat tyytyväisiä jos joku omenapuuton huolii ne edes omaan kompostiinsa.

Vierailija
33/34 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2011 klo 20:22"]

Vie vaikka kahvipaketti ja itse tehtyä omppupiirakkaa/paistosta. Uskomatonta alkaa pyytämään rahaa. Täällä on suositun lenkkipolun varrella olevan omakotitalon edessä aina saavillinen omenoita ja vieressä lappu ''ota tästä'' :)

[/quote]Tuttu laittoin töihin lähtiessä korillisen omenoita portin pieleen ja lapun "saa ottaa". Töistä tullessa omenat oli kipattu maahan ja kori viety...

Vierailija
34/34 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2011 klo 12:42"]

kun hän oli juuri valitellut, että mitä ihmettä tekee niille. Tarjouduin ottamaan, sitten kuitenkin alkoi vihjailemaan maksusta. Olin niin hämmentynyt, etten siinä tilanteessa tajunnut kysyä.

Onko 20 e ok?

[/quote]No ei todellakaan ole ok. Ulkolaiset kaupassa maksaa talvella pari euroa kilo. Ei kukaan maksa tavallisista rupisista pihaompuista yhtään mitään, ei huoli edes ilmaiseksi.