Kuskaisitko lastasi maalla toiselle paikkakunnalle
harrastukseen jos ajatettelisit että harrastus sopii lapselle eikä omalta paikkakunnata löydy vastaavaa? Ajamista tulisi noin 40 minsaa, mietityttää että miten sitä sitten jaksaa lähteä liukastelemaan kun on kylmä ja pimeä ja jäinen tie.
Kommentit (13)
minunkin vanhempani kuskasivat minua ja pikkusiskoani.
Sitäpaitsi tuon 40 minsaa saa helposti ajeltua samassa kaupungissakin, jos pitää mennä keskustan läpi toiselle laidalle ja takaisin.
Meillä menee harrastusmatkaan 30 min.
No kaupungissa 40 minsaa on vähän eri juttu kuin maalla. Kaupugissa on valot ja hitaammat vauhdit ja suolatut tiet. On oikeasti äärimmäisen inhottavaa päästellä säkkipimeällä ja raiteisella jäätiellä 80 lasissa 40 minuuttia. Sen jälkeen tarvis niska-hartiahieronnan. ap
No kaupungissa 40 minsaa on vähän eri juttu kuin maalla. Kaupugissa on valot ja hitaammat vauhdit ja suolatut tiet. On oikeasti äärimmäisen inhottavaa päästellä säkkipimeällä ja raiteisella jäätiellä 80 lasissa 40 minuuttia. Sen jälkeen tarvis niska-hartiahieronnan. ap
eikö ole toista lasta jonka vanhempåien kanssa vosit kuskata vuoronperää?
Minulla on jo työmatkakin tuon 40 minuuttia aamuin illoin. En varmaan jaksasaisi pitemmän päälle ja perheessä on muitakin lapsia. Yhden kanssa käyn viikoittain jo puheterapiassa 43 km päässä, jonne kuskaaminen vie melkein tuon 30-40 min.
missään tapauksessa. En koskaan! Riittää että liukastelen ton ajan työmatkojeni kanssa.
enkä mä siinä hirveästi ero näe. Toki kaupungissa on valot ja hiljaisemmat nopeudet, mutta siellä on sitten vastineeksi aika paljon enemmän muuta liikennettä säheltämässä samoilla teillä. Maalla muita säheltäjiä on vähemmän, joten enemmän on kiinni vain omista taidoista.
jos 80km/h on uraantuneella tiellä liikaa tai pelottavan paljon, niin silloin pitää tietysti ajaa hitaammin
Oletko koskaan kuullut että liikenteessä ajetaan SÄÄN mukaan! Ei suinkaan sen mukaan mitä sanoo nopeusrajoitus?
Pimeällä, liukkaalla tiellä EI ajeta tien maksiminopeudella!
Oletko koskaan kuullut että liikenteessä ajetaan SÄÄN mukaan! Ei suinkaan sen mukaan mitä sanoo nopeusrajoitus?
Pimeällä, liukkaalla tiellä EI ajeta tien maksiminopeudella!
Siis jos ajan tuota tietä maksiminopeudella 80 km tunnissa, mulla on joka tapauksessa kohta selän takana jono! Siis vähintään tuota on "pakko" ajaa, sori vaan. Jos ei aja, se vasta vaarallista on kun mutkaisella tiellä kärkytään takaa ja ohitellaan vaarallisissa paikoissa. Menen usein kiertotietä ihan vaan välttääkseni tuon mutta se on sitten taas pitempi ja usein vielä jäisempi. Talviajaminen nyt ei vaan ole kovin kivaa ikinä. ap
Jos haluaisin asua maalla olisin myös vlamistatunut siihen että lapsia täytyy kuskata.
Ja itseasiassa vaikka asun nyt pääkaupunkiseudulla kuljetan lapsiaia kolmena iltana 40 km päähän harrastuksiin.
Tottakai. Minua on kuskattu ja minä tulen kuskaamaan. Äitini kuulemma katuu syvästi, että olin jo 10-vuotias, kun hän ymmärsi, ettei 30 km ole matka eikä mikään.
Lapsen rakkaudesta lajiin. Välillä lapsi kulkee bussilla.