Totta se on, lukioon tulee fiksumpi väestönosa
Parin viikon perusteella allekirjoitan aiemmin lukemani ja kuulemani väitteen.
Oppilaiden motivaatio on kohdallaan. Käyttäytyminen on hyvää ja kiusaamista ei ole. Kavereita on helppo saada ja ihmiset osaa keskustella kenen kanssa tahansa.
Mitäs mieltä muut on?
Kommentit (36)
nuo seiskan oppilaat päätyivät lukioon ja minä, jolla keskiarvo 8,3, ammattikouluun.
Niin, työnteon sektori koostuu karkeasti toimihenkilöistä ja duunareista, toisia tulee enemmän lukoista. Ne, jotka ei ole kumpiakaan, ovat yrittäjiä, jotka ovat käyneet jomman kumman koulupohjan tai ei kumpaakaan. Muut on missä on.
sanoisin, että ap on väärässä. Äidinkielenopettajana pääsen näkemään, kuulemaan ja lukemaan mielestäni verraten paljon.
muutenkin terävä, eikä halunnut haaskata aikaa lukiossa. Tyttö taas kutosen-seiskan tasoa ja meni lukioon kun ei tiennyt mitä muutakaan haluaisi tehdä.
Pääseekö lukioon nykyään tuollaisilla numeroilla?!
Suosituimmille amislinjoille tarvitaan hyvinkin 8,5 ka, erikoislukioihin ehkä enemmän jos hakijoita on paljon. Tavallisiin riittää ainakin 6,5.
Suosituimmille amislinjoille tarvitaan hyvinkin 8,5 ka, erikoislukioihin ehkä enemmän jos hakijoita on paljon. Tavallisiin riittää ainakin 6,5.
Sen takia lukio ei ole mikään "älykköjen paikka".
Keskiarvoraja sinne oli 8,6 silloin, kun mun tyttö sinne meni.
Lukioissakin on kiusaamista. Mun esikoispoikaa kiusattiin koko lukion ajan (ja peruskoulun).
Siellä on tilastoa tilaston perään opm:n sivuilla.
lukioon ei pääse alle 7:n keskiarvolla. Voin kyllä veikata, että seiskan oppilailla on lukiossa hankalat oltavat.
Totta se on, lukioon tulee fiksumpi väestönosa
Mutta silmät vaan pyörii päässä, miten tällä palstalla tyypit koittavat todistaa mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi. Amikset ovat täynnä fiksua porukkaa, sieltä valmistuu ammattilaisia, lukioissa on paha kiusaamisongelma ym.. Sitten tekeydytään lukion ja amiksen opettajiksi ja väitetään amiksia rauhallisiksi. Ja kaikki tämä niin tökerösti, ettei rajaakaan.
Miten ihmiset jaksaakin käyttää aikaansa tällaiseen? Ilmeisesti sitä pitää tehdä kaikkensa, jotta omasta mielestään saa tölväistyä "niitä paskantärkeitä menestyjiä".
lukioon menee fiksuimmat, on aina ollut niin ja tulee olemaan. turha taas tyhmien av-mammojen täällä paasata muuta.
huonollakin keskiarvolla. Joka oikeasti haluaa käydä lukion voi sen käydä millä keinolla vain, vaikka ilta- tai aikuislukiona. Tai ehkä en tajunnut mistä kyse.
olen opettanut vuosia sekä ammattipuolella että lukiossa. Ammattipuolelle menevät ne jämäpalat, joilla ei ole motivaatiota. Surullista mutta totta.
t. aineenope
Meidän luokalle onneksi valikoitui melko fiksua ja äärimmäisen motivoitunutta väkeä, kun 8,4 oli alin keskiarvo, jolla sinne pääsi. Itse olen myöhemmin käynyt suorittamassa myös lukion päättötodistuksen aikuislukiossa ja laajentamassa yo-papereitani. Tämän jälkeen menin aivan heittämällä yliopistoon opiskelemaan tiedotusoppia ja sillä tiellä edelleen. Hyvin olen pärjännyt!
teki jo 1990-luvulla kaksoistutkinnon eli yo:n ja ammattitutkinnon yhtä aikaa kolmessa vuodessa. On menestynyt loistavasti myös sen jälkeen.
muutenkin terävä, eikä halunnut haaskata aikaa lukiossa. Tyttö taas kutosen-seiskan tasoa ja meni lukioon kun ei tiennyt mitä muutakaan haluaisi tehdä.