Tunkkainen kyrvän haju puhtaassa pyykissä vituttaa!!!!
Kyllä on vituttanut tuo tunkkainen haju. Olen itse sen huomannut ja ystävätkin, että vaatteemme haisevat "muhineelle miehen sukupuolielimelle". On puhdistettu koneen nukkasihtiä ja annostelulokeroita, tarkistettu liitäntöjä, pesty 90:ssä ja sitruunahapolla konetta.
Voiko syy olla Zeoliitissa, jota on joissain pyykinpesuaineessa? Voiko sillä pilata pyykkikoneen kokonaan niin ettei sitä saa enää koskaan kunnolla puhtaaksi. Vituttaa kulkea kyrvänhajuisissa pyykeissä!
Kommentit (32)
tosin ehkä vielä oln joku aste-ero tuohon teidän tilanteeseen, sillä meillä se haju oli vasta "perustunkka"-asteella. Aloin käyttää joka koneellisessa etikkaa huuhteluaineena ja ei ole enää tunkkaa tai mitään muutakaan hajua, kone on hajuton kuten myös pyykit. Eivät myöskään ahise miltään hajustepesuaineelta, vaan ovat todella hajuttomia.
Olen käyttänyt aiemmin OMO:a ja käytin sitä myös tänään kun isäntä toi kaupasta väärää. Yleensä käytän Sertoa.
Jotenkin en jaksa uskoa, että pyykinpesuaine, jonka tavoitteena on puhdistaa pyykki, tekeekin siitä likaisen kyrvän tuoksuisen!
Ap
Olen käyttänyt aiemmin OMO:a ja käytin sitä myös tänään kun isäntä toi kaupasta väärää. Yleensä käytän Sertoa.
Jotenkin en jaksa uskoa, että pyykinpesuaine, jonka tavoitteena on puhdistaa pyykki, tekeekin siitä likaisen kyrvän tuoksuisen!
Ap
Tuollaisen hajun olen huomannut silloin ilmaantuvan
minkä verran käyttää sitä pesuainetta,koska lopputulos ei muutu vaiks yliannostelisi sitä.
Lisäksi kannattaa pestä se pyykki aina vähintään 60 asteessa.Se ei puhdistu se pasteessa,vaan yykki 40 jää haisemaan ja rupeaa olemaan kohta tunkkainen koko pesukone.Hyi kun mietinkin sitä,et joku pesis jotain hikisiä,haisevia treenivaatteita jossain 4-kympissä=o
Minkäverran te sitä etikkaa laitatte koneellista kohti?
Laitatko kerralla liikaa pestävää? Meillä ainakin tämä aiheutti hajun? Kokeile pestä vähemmän kerralla.
että kukaan ei hiero kyrpää vaatteisiin pesun jälkeen.
pyykinpesukoneen luukku koko ajan auki. Muuten muuttuu kyrväksi.
Kannattaa tutkia vaatekomero/kaappi/laatikko, olisiko siellä hajun alkuperä joka vain siirtyy vaatteisiin.
Jos talossa on vaikkapa ummehtunut ilma (ilma ei kierrä, ilmastointilaite likainen/rikki/väärin säädetty, tms.) aiheuttaa se vaatteisiin hajuhaittoja.
Toki pyykinpesukone on suotavaa pestä aika ajoin 90 asteessa mutta jos senkin jälkeen vaatteissa esiintyy hajua, kannattaa tutkia sisäilma.
Kannattaa kysyä ystäviltä onko talossanne jokin "ominaistuoksu", itse hajuun tottuu nopeasti mutta ulkopuolinen joka käy harvoin kylässä huomaa hajun kyllä heti (mutta ei ehkä viitsi siitä mainita).
Meillä sama ongelma. Ja kone on päältä täytettävä upo.
meillä ainakin auttoi se pahaan hajuun
Onko kone edestä täytettävä. Siinä etutiivisteessä piilee ongelma jos toinenkin. Meillä oli haisevaa pyykkiä vaikka mainitsemasi temput oli tehty.
Kumitiivisteen poimut oli täynnä mustaa haisevaa mönjää. Sitä sai puhdistaa pitkäääääääään.....
ja vielä sen jälkeen pesin koneen uudestaan sitruunahapolla ja vielä etikalla laitoin 0,5 litraa etikkaa koneeseen. Tämän jälkeen vielä käsidesillä hankasin ne tiivisteen kaikki poimu-urat. Sen jälkeen vielä pesu 90 asteessa pesuaineen kanssa.
Nyt pyykki tuoksuu hyvälle eikä naapurin yrjön elimelle.
Ehkä se onkin sun oma pinttynyt hikesi. Älä syytä miestä!
Miten kuivaat pyykin?