Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunkkainen kyrvän haju puhtaassa pyykissä vituttaa!!!!

Vierailija
28.08.2011 |

Kyllä on vituttanut tuo tunkkainen haju. Olen itse sen huomannut ja ystävätkin, että vaatteemme haisevat "muhineelle miehen sukupuolielimelle". On puhdistettu koneen nukkasihtiä ja annostelulokeroita, tarkistettu liitäntöjä, pesty 90:ssä ja sitruunahapolla konetta.

Voiko syy olla Zeoliitissa, jota on joissain pyykinpesuaineessa? Voiko sillä pilata pyykkikoneen kokonaan niin ettei sitä saa enää koskaan kunnolla puhtaaksi. Vituttaa kulkea kyrvänhajuisissa pyykeissä!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai uudet saannot:

Vain puhtaita kyrpia pyykkiin, kiitos!

Tastahan voisi tehda pesukoneen paalle vaikka tamantyylisen kyltin:

http://www.etsy.com/listing/83916261/laundry-primitive-distressed-sign-…

Vierailija
22/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda huuhteluaine etikkaan. Varmaan ripustat pyykit samantien, jos muhivat märkänä, tulee helposti hajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ota kyrpa pois pyykin seasta.

Tai uudet saannot:

Vain puhtaita kyrpia pyykkiin, kiitos!"

Vierailija
24/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaihda pesuaine Pirkka tiivistejauheeseen! (ei, Kesko ei maksa mulle tästä, voisi kyllä olla syytä:)) Ei oo zeoliittiä eikä fosfaatteja. Pesen kuuttakymppiä useammin kuin neljääkymppiä. N. kerran kuukaudessa yhdeksänkympin pyykki.

Sitten luet sen pesukoneen käyttöohjeen. Meidän koneessa on monta ohjelmaa, mutta käyttöohjetta selattuani mulle selvisi, että vain kaksi (!) niistä on tarkoitettu täydelle koneelle ja kaikki muut on jotain 2,5 kg:n ohjelmia. Eli se kone luulee olevansa vain puolillaan ja käyttää tietysti vettä sen mukaan, eli pyykit jää haisemaan ja koneeseen kertyy kaikenlaista paskaa. Suosittelen käyttämään välillä myös lisähuuhtelu-toimintoa.

Vettä pitäisi tietenkin säästää, mutta ei sekään halpaa ole, että joutuu uusimaan koko vaatekaapin kun kaikki vaatteet on kaatopaikkakunnossa sen vedensäästön takia...

Vierailija
25/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdista kone sitruunahapolla saa apteekista. Sieltä saa myös pesuohjeet.

Vierailija
26/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka väri reagoi hikibakteerien kanssa. Pese kaikki vaalea 90 asteessa, mustat erikseen myös. Sitten haistat mustat paidat ennen pyykkiin laittoa ja tunnistat nopeasti juuri sen (yleensä fruit of the loom-paita) joka levittää hajua. Heitä se menemään. ja pese pyyhkeet ainakin pari kertaa 90 asteessa, käsipyyhkeet myös.

Vierailija
27/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jäävät pyykkiin kokonaan ja reagoivat hien kanssa mielenkiintoisesti.

Vierailija
28/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaihda pesuaine Pirkka tiivistejauheeseen! (ei, Kesko ei maksa mulle tästä, voisi kyllä olla syytä:)) Ei oo zeoliittiä eikä fosfaatteja. Pesen kuuttakymppiä useammin kuin neljääkymppiä. N. kerran kuukaudessa yhdeksänkympin pyykki.

Tossa muuten on sittenkin zeoliittiä, sitä ei vain kerrota pakkauksen kyljessä. Oikea INCI-lista löytyy internetistä kaivelemalla ja siinäkin zeoliitti on toisella nimellä. Ovelat perkeleet, nyt meni pesuaine vaihtoon.

Vierailija
29/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan uskomatonta kyllä, mulla auttoin ALLEGRO. En olisi uskonut mutta epätoivoisena kokeilin.

Vierailija
30/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä ettei koneeni huuhtele riittävän hyvin ja kyrvänhaju on ilmeinen.

Vierailija
31/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan uskomatonta kyllä, mulla auttoin ALLEGRO. En olisi uskonut mutta epätoivoisena kokeilin.

Vierailija
32/32 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat eri tuoksuista pyykkiä, niin vaihda pesuainetta tai lakkaa haistelemasta pyykkejäsi.