Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät eläkeläiset,

Vierailija
28.08.2011 |

taas tänään lehdessä oli miten eläkeläiset ovat köyhiä keski-eläke on 1700€ puolet siitä mitä työtä tekevät saavat kuussa. Yhdessä sivulauseessa kerrottiin että köyhimpiä ovat yksin asuvat naiseläkeläiset. Voi miten surullista.

Itse saan pari sataa enemmän kuin keskiverto eläkeläinen ja teen työtä 8h päivässä.

En edes uskalla ajatella miten pieni tulee eläkkeeni olemaan 15-20 vuoden päästä kun jään eläkkeelle. Iloisen näköinen naisihminen kertoi lehdessä että onneksi on maksettu asunto, säästöjä ja leskeneläke. Minä en tule koskaan saamaan leskeneläkettä ja säätöt menevät opiskelevien nuoren auttamiseen.

Nuoremmat naiset olkaa itsekäämpiä.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti Monica kirjoitti:

Näin yli 40 vuotta työtä tehneenä Bruttoeläke 1090€/kk - verot ja Vuokra 700€. Hyvin pärjää joopajoo.

Täti Monican olisi kannattanut opiskella ensin 23-vuotiaaksi ja tehdä sitten parempipalkkaisia töitä. Vuokrakin on aika kallis.

Odotettavissa oleva eläkkeeni on 1050 euroa kuussa mikäli jään eläkkeellä 70 - vuotiaana. Minulla on kaksi maisterin tutkintoa. Ei riitä sääliä nykyisille pieneläkeläisille.

Työeläkettä maksetaan työstä, ei opiskelusta. Töihin siitä ja sukkelaan, niin eläkekin kasvaa. Nämä pieneläkeläiset ovat monet tehneet raskasta ruumiillista työtä nuoresta pitäen. Ja pienellä palkalla josta piti kaikki itse maksaa kun ei sossun tukia ollut.

Olen ollu 20 vuotta töissä ja edessä on vielä 25 vuotta. Olen virassa, joten luottavaisena työn riittävyyteen.

Vierailija
62/65 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti Monica kirjoitti:

Näin yli 40 vuotta työtä tehneenä Bruttoeläke 1090€/kk - verot ja Vuokra 700€. Hyvin pärjää joopajoo.

Täti Monican olisi kannattanut opiskella ensin 23-vuotiaaksi ja tehdä sitten parempipalkkaisia töitä. Vuokrakin on aika kallis.

Odotettavissa oleva eläkkeeni on 1050 euroa kuussa mikäli jään eläkkeellä 70 - vuotiaana. Minulla on kaksi maisterin tutkintoa. Ei riitä sääliä nykyisille pieneläkeläisille.

Työeläkettä maksetaan työstä, ei opiskelusta. Töihin siitä ja sukkelaan, niin eläkekin kasvaa. Nämä pieneläkeläiset ovat monet tehneet raskasta ruumiillista työtä nuoresta pitäen. Ja pienellä palkalla josta piti kaikki itse maksaa kun ei sossun tukia ollut.

Olen ollu 20 vuotta töissä ja edessä on vielä 25 vuotta. Olen virassa, joten luottavaisena työn riittävyyteen.

Älä ole luottavainen. Hallituksen tavoitehan on korvata palkkatyössä olevat 9/€ per päivässä ansaitsevilla orjilla, jota kuntouttavaksi työtoiminnaksi kutsutaan. Työttömissä on osaajia monilta aloilta. Nykyään ei kannata olla liian varma oman työpaikkansa pysyvyydestä. Jokainen työnantaja ottaa mieluummin orjan, joka tekee ilmaiseksi työsi, (ehkä paremmin), kuin maksaa sinulle täyden palkan. Mieti sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut tätä ”täytyy varautua pahan päivän varalle” kituuttamalla täyttä päivää siellä työnantajan alistamana tai säästämällä pankkitilille. Entäs jos se paha päivä tuleekin etukäteen, äkkiarvaamatta, ennakkopalkintona tai et itse ole edes nauttimassa siitä kauan haaveilemastasi eläkkeestä? Minä olen antanut mahdollisimman vähän tälle yhteiskunnalle työpanoksena, koska työ ei tekijäänsä kiitä, vielä vähemmän työnantaja ja rehellisyys ei maata peri ja kultakin on katoavaista, timantit ei ole ikuisia.

Tuossa on se riski, ettei kuolekaan, vaan jää kitumaan.

Vierailija
64/65 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen ei ole aina köyhä.

Vierailija
65/65 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nettona tuo 1700€, asumiskulut 500€ ja silti kitisee koko ajan kun rahat ei muka mihinkään riitä.

Iso osa eläkerahoista taitaa valua juoppoveljeni kurkusta alas.