Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun työtä ei vaan saa, vaikka kaikki vaatimukset ovat kunnossa

Vierailija
05.09.2011 |

Sain tänään taas yhden ilmoituksen, että työpaikka, jota varten kävin haastattelussa, on mennyt jollekulle muulle. Vituttaa ja masentaa. Olen laittanut hakemuksia kymmeniä (hakenut työtä kesäkuusta lähtien), mutta tämä oli vasta toinen haastatteluni.

Haen tosiaan aktiivisesti työtä, kirjoittelen hakemuksia ja räätälöin CV:itä useamman tunnin joka päivä eri paikkoja varten. Motivaatiotynnyrin pohja alkaa näkyä, vaikka järjellä ajatellen vastahan tässä on pari kuukautta mennyt.

Kertokaahan tarinoita, kauanko jouduitte hakemaan aktiivisesti työtä ennen kuin työpaikan saitte. Tällä hetkellä tuntuu, että en saa koskaan mitään työtä, vaikka tutkinto löytyy, työkokemusta on useammalta vuodelta (olen lisäksi edelleen entisessä työssä) ja suosittelijoitakin olisi...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut töitä yli vuoden, tosissaan, n. 60 työhakemusta. CV:tä viilattu niin vitusti. Pari haastattelua ja siinä kaikki. Koulutus on FT, kielitaito ja kansainvälinen kokemus hyvä. Persettä pitäis varmaan tarjota.

Vierailija
2/27 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastatteluja, vaihdoin alatoivetta ja pyrin oppisopimuskoulutukseen ja menen haastatteluun. Tsemppiä, joskus tuntuu että yritykset ei palkkaa sitä oikeasti parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmph, minä valmistuin 2010 keväällä ja sitten vuoden verran olin siinä työttömänä ja joo pakko sanoa, en mitenkään erityisen aktiivisesti edes hakenut töitä (tyyliin hakemus/kk). Pari harjoittelupätkää tein. Nyt sitten alkukesästä laitoin muistaakseni nelisen hakemusta ja siitä sain kesäksi työtä ja nyt sitten sain työtä ilman yhtäkään hakemusta - vanhan harjoittelupaikan pomo kysäisi sattumalta törmättyämme, että kiinnostaisiko työt, kun olisi työntekijälle tarvetta. :P

Vierailija
4/27 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun ehkä löysivät eka kerralla, mutta hlö löysi ehkä toisen paikan. Ei ne niitä vanhoja hakemuksia säilytä.

Vierailija
5/27 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudulla It-alalla ja olen itse nähnyt kuinka helvatasti niitä hakemuksia tulee joka hakuun... Olin työttömänä vuosi sitten 3kk Yt-neuvottelujen seurauksena ja kävin kaksissa haastatteluissa ennen kuin sain nykyisen paikan. Nykyiseen paikkaan oli taas puolestaan 3 eri haastattelua. Oma osaaminen pitää tuoda selkeästi esille ja antaa kuva, että kaikkea on valmis opettelemaan. Itselläni ei ole mitään tutkintoa lukion jälkeen, mutta työkokemusta yli 10v.

Tsemppiä!

Vierailija
6/27 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta suosittelen CV-läpyskän käyttöä ulkopuolisella ammattilaisella viilauksessa. Mielestäni oma CV:ni oli vimosen päälle, mutta niin vaan siitä sai paljon paljon paremman kun ammattilainen laittoi uusiksi. Maksoi noin 80 euroa, mutta on mielestäni pieni hinta jos auttaa pääsemään haastatteluihin.

AP:n kysymykseen ajoituksista en osaa vielä vastata. Työnhaku vielä kesken, noin 4 hakemusta on lähtenyt. Toistaiseksi yksi "ei kiitos" (=taisi olla turhan kova palkkapyyntö) ja yksi haastattelu. Olen etsinyt pari kuukautta, palaan äitiyslomalta työelämään. Yksi lapsi ja lapsentekoiässä edelleen. Laitoin tilanteen ihan avoimesti saatekirjeeseen. Saas nähdä kuinka käy...! Jännää.

Vierailija
7/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain esimerkiksi kuukausi sitten erääseen työhön, joka vastasi täysin taitojani ja kokemustani. En päässyt edes haastatteluun, ja nyt sama paikka on taas auki. WTF?

Vierailija
8/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaan niin paljon hakijoita, että ei välttämättä heti natsaa.

Pidä välillä parin päivän tauko ja iske sitten taas uusin voimin. Kannattaa käyttää hakemuksissa muitakin sanoja kuin yhteistyökykyinen, reipas ja innokas oppimaan. Kaikki kirjoittaa niin. Ole omaperäinen!

Vierailija
9/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työttömän palkkaamiseen saa kaikenlaisia tukia, ja niin paljon on työttöminä päteviä ja hyvin koulutettuja että saa hyviä työntekijöitä aivan minimaalisella palkalla

Vierailija
10/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain esimerkiksi kuukausi sitten erääseen työhön, joka vastasi täysin taitojani ja kokemustani. En päässyt edes haastatteluun, ja nyt sama paikka on taas auki. WTF?

Niiden on pakko pitää paikkaa julkisessa haussa, vaikka tosiasiassa palkkaavat jonkun "talon sisältä".

Vierailija
11/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko paikka valtiolla tai kunnalla?

Niiden on pakko pitää paikkaa julkisessa haussa, vaikka tosiasiassa palkkaavat jonkun "talon sisältä".

Alkuperäiseen hakemukseeni sain ilmoituksen, että hakijoita oli paljon ja heistä osa kutsuttu haastatteluun, "valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" jne.

Ilmeisesti tästä hakijamäärästä ei sitten löytynyt sopivaa, kun tismalleen sama ilmoitus on taas netissä.

AP

Vierailija
12/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain työkkäristä osoituksen ja olen edelleen samassa paikassa työssä!

Ja muistan hakeneeni itsekin aktiivisesti töitä, mutta aivan liian vaatimattomia töitä koulutukseeni nähden:(

Vierailija
13/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olivat liian vaatimattomia? Millaisessa työssä olet nyt?

AP

Vierailija
14/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen hakemus tässä on vuosien ja vuosikymmenten aikana tullut laitettua. Tuona vuonna valmistuin ammattiin, ja sen jälkeen olen hakenut työtä enemmän tai vähemmän aktiivisesti, mutta vakituista paikkaa en ole saanut vieläkään.

Pätkää ja osa-aikaista on ollut sen verran tarjolla, että olen onnistunut pysyttelemään kaikki nämä vuodet ansiosidonnaisella, kun sitä on ollut mahdollista saada. Saa nähdä, ehdinkö eläkkeelle ennen kuin seuraavan paikan saan. Tälläkin hetkellä on voimassa ainakin puolenkymmentä hakua, en ihan tarkkaan muista enää itsekään.

Vierailija
15/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla, että ovat kuvitelleet löytävänsä etsimänsä helposti jo ensimmäisestä hausta, mutta sitten kaikki hakijat yksi kerrallaan ovat osoittautuneet vääriksi. Joku ei pystykään irrottautumaan nykyisestä työstään riittävän nopeasti, jollain on liian korkea palkkatoive, joku on haastattelussa tosi ärsyttävä, joku ei pärjääkään psykologisissa testeissä, joku on aivan unelma mutta ilmoittaa h-hetkellä että saikin toisen paikan jonka aikoo ottaa.

Helposti voi mennä lähemmäs puoli vuotta ennen kuin paikka saadaan täytettyä, jos vaatimuslista on pitkä ja tiukka.

Vierailija
16/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini haukkui nykypäivän nuoret aikuiset, kun "tahdotaan laulajaksi ja huippukokiksi eikä tavalliset työt kelpaa". Minä keskeytin ja muistutin, että oma tyttärensä on hakenut viimeiset puoli vuotta sekalaisiin matalapalkka-alojen töihin, mm. kaupan kassalle ja blokkaamaan, kelpaamatta kellekään suosituksista huolimatta. Äiti hiljeni...

Mieheni on hakenut töitä näin: sai ekan työpaikan maineikkaaseen firmaan jo ennen valmistumistaan, pääsi sinne kuulopuheiden ja yhden puhelun perusteella. Myöhemmin vaihtoi työtä ja sanoi puhelimessa suoraan, ettei pärjännyt ekassa työssään, sai silti paikan...nyt hakee siirtoa saman firman eri toimipisteeseen ja aloitti työhakemuksensa sanoilla "näin työilmoituksenne ja kiinnostuin. Olen itse 28-vuotias mies.."

Ja hänellä on huomenna haastattelu!!

Vierailija
17/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut.

Et semmosta täällä.

Vierailija
18/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut.

Et semmosta täällä.

Vierailija
19/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työttömän palkkaamiseen saa kaikenlaisia tukia, ja niin paljon on työttöminä päteviä ja hyvin koulutettuja että saa hyviä työntekijöitä aivan minimaalisella palkalla

kun on niitä työpaikan vaihtajia, jotka ovat takuuvarmasti loistavia työntekijöitä, kun he kerran ovat jo työssä...

Vierailija
20/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään taas yhden ilmoituksen, että työpaikka, jota varten kävin haastattelussa, on mennyt jollekulle muulle.

Minä sain tänään ilmoituksen, että ottivat minut :)

Tsemppiä ap, kyllä se vielä sinullekin natsaa!