Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Visiblinistä?

Vierailija
27.08.2011 |

Kävin (taas kerran) uudella lääkärillä puhumassa vatsavaivoistani. Ärtynyt paksusuoli, välillä pahempi, välillä parempi. Olen yrittänyt hoitaa ruokavaliolla, maitohapoilla, luontaistuotteilla...myös Visibliniä olen kokeillut, en pitänyt, mutta ehkä en jaksanut yrittää tarpeeksi kauan.

Nyt lääkäri suositteli taas kyseistä tuotetta ja kun sanoin etten ollut siitä aikaisemmin apua saanut, piti suorastaan fanaattisen puheen aiheesta. Pelotteli jopa sillä, että koko suoli on jouduttu joiltakin poistamaan, kun vaivat ovat jatkuneet eikä syytä ole löydetty...Oli hieman ahdistavaa. Mitä tehdä - kokeilla kiltisti uudestaan vai vaihtaa lääkäriä? Antaa vaivan olla? Kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuommoinen pelottelu ole mistään kotoisin.

Tässä asiallista tietoa ärtyvän suolen oireyhtymästä:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…ärtynyt suoli

Itse olen kokeillut Vi-Sibliniä, mutta en siitä mainittavampaa apua saanut. Peräpukamiin se auttaa kun uloste ei ole niin kovaa toisinaan, mutta muihin vatsavaivoihin siitä en ole saanut apua. Päinvastoin se jopa ärsyttää joskus suolta lisää, koska se lisää ulostemassaa ja ulostamiskertojen määrää. Lisäksi on niin pahanmakuista, että sen vuoksi en jaksanut sitä syödä. Jokainen tietää itse kokeilemalla, mikä sopii hänen suolelleen ja mikä ei. Jos huomaa jonkun ruoka-aineen aiheuttavan oireita, sitä kannattaa välttää. Ärtyneen suolen vuoksi ei suolta poisteta, se on varma. Jotain muuta täytyy olla sellaisissa tapauksissa mukana.

Vierailija
2/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos haittaavaa ummetusta ei ole, joidenkin tutkimusten mukaan runsas kuitu saattaa vain pahentaa oireita."

Eli lääkäri ei voi tietää, miten Vi-Siblin vaikuttaa juuri sinun suoleesi. Jos et saa siitä apua niin silloin sitä on turha käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisi päivää sitten tyhjentänyt vatsani Laxoproneilla 3kpl.yht.aikaa. Ei tullut tyhjäksi. Nyt olen ottanut 2 päivänä vi-sibliniä. Juonut niin että väliin huimaa Vatsa on kuin pallo.

Groninen ummetus.

Vierailija
4/26 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa lekurille rapista vähän visiblin-provikoita tilille......

Vierailija
5/26 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sopinut yhtään !

Tai , sillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään !

Parempia on ( minulle ainakin ) esim.pellavansiemen rouhe , Kaurakuitu ( myydään pienissä pahvi pkt, jossa kuitua jopa 60 % 😲), ja Ruislese/ kuitu jossa kuitua 39%....

Ja vettä juon noin 1 l - 1,5 litraa pitkin päivää...

Vierailija
6/26 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on IBD, mutta osani saanut todellakin näistä "kokeile maitohappobakteereita,ViSibliniä,kaurapuuroa, pellavansiemenrouhetta, kombuchaaa, D-vitamiinia "jne., lista on loputon! KAIKKI ovat vain pahentaneet oireitani! Kuidut ja kaikki bakteerikantaan liittyvät valmisteet tuntuvat olevan turmioksi (ainakin liiallisina saati jonain lisänä vielä) itsellekin. Mukavaa , jos jollekin näistä apua, mutta kannattaa todellakin kuunnella itseään ja kehoaan, näissä vaivoissa ei todellakaan voi kukaan muu tietää sopivuutta itsellesi kuin SINÄ itse!!! 

Vierailija
7/26 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan ärtynyt paksuoli, eikä siihen mikään ole auttanut. Vi-Siblinistä kieltäydyin vuosikausia ja käytin vastaavaa tuotetta, Psylliumia.

Sitten vuosi sitten iski oikein kunnollinen divertikuliitti. Muutaman päivän ajan tuli vain limaa ja saattoi seassa olla jokunen ulostenokarekin. Kipu oli melkoinen. Lopulta tuli vertakin pyttyyn ja oli mentävä päivystykseen.

Oikein kunnon lääkkeet sain ja paranihan se suoliparka. Hoitaja neuvoi kontrollikäynnillä käydessäni käyttämään Pegorionia heti, jos oireita ilmenee. No, sitähän ei kyllä viitsi syödä, kun on sitten maha ihan kuralla. Mutta otin lopulta kokeiluun sen Vi-Siblinin ja yli puoli vuotta olen sitä nyt käyttänyt. Ei ole ollut maha kuralla, ei ole nipistellyt eikä muitakaan kerrottuja oireita ole ilmennyt. Joka ikinen päivä otan 1 - 2 mittalusikallista veteen sekoitettuna ja juon todella reilusti vettä vielä seoksen peräänkin.

Toki liikuntakin auttaa, mutta syksyllä oltiin automatkalla kuukauden verran eikä silloin kovin paljon liikuntaa tullut, mutta tuo Vi-Siblin kyllä auttoi vatsaa toimimaan ihan normaalisti. Onneksi sain siihen reseptin, hävittömän hintaistahan se olisi ostaa ilman kela-korvausta. Niin, psylliumkuitu ei ole toiminut yhtä tehokkaasti kuin tuo vähän jalostetumpi tuote.

Vierailija
8/26 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lieviä ärtyvän suolen oireita ja lääkäri suositteli kokeilemaan Vi-Sibliniä, josta olen saanut apua. Oireet eivät ole kokonaan lähteneet, mutta maha on vähän rauhallisempi. Silti, välillä tulee niitä jaksoja, kun maha on taas huonona. Nykyjään osaan jo tulkita oireita etukäteen ja tiedän milloin parin päivän "kohtaus" käynnistyy. Aluksi maha alkaa pitämään ääntä ja ilmaa kertyy tavallista enemmän. Sitten tuleekin kiire wc:hen. Yleensä liittyy siihen, että laajentanut ruokavaliota tuotteisiin, jotka voivat ärsyttää mahaa.

Vi-Siblinissä on se positiviinen puoli, että ainakin minulla se vähentää ruokahalua merkittävästi. Kuituvalmiste täyttää mahaa ja saa olon tuntumaan täydeltä. Kun otan sitä aamulla tai illalla, niin ei tule syötyä niin paljoa, kun maha on täynnä. Yleensä otan mitallisen + 2dl vettä illalla ja aamulla huomaa, kun alkaa olemaan kunnolla nälkä, mikä ei ole huono asia, vaan pieni paasto illasta aamuun on käsittääkseni hyväksi. Uskon, että moni laihduttaja voisi saada pienen hyödyn tästä kuituvalmisteesta, mutta mikään ihmelääke se ei ole.

Vierailija
9/26 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ärtynyt suoli ja kitkerä kiveshiki.

Vierailija
10/26 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain apua. Hyvä tuote.

Vierailija
11/26 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ummetukseen auttanut. Olen sekoittanut sen ihan veteen joskus juotavaan jogurtiin. Ihan ok makusta.

Vierailija
12/26 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut vuosikausia ärtyvä suoli, joka tänä vuonna ollut huonommassa kunnossa kuin koskaan eli alkaa kovalla vatsakivulla, ilmaa on runsaasti, alkuun kova uloste, mutta tämän jälkeen 5-6 ruikuliripulia ja oksentelua. Vessassa menee työpäivän verran aikaa. Olen nyt kokeillut Somacia ja Vi.Sibliniä muutaman viikon. Vatsakipu on helpottanut, eikä oksentelua tai ripulia ole ollut! Nyt ummetusta.

Vierailija
13/26 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös todettu ärtyvän suolen oireyhtymä (kävin tähystyksessä). Nyt ei ole pitkään aikaan juuri ollenkaan vaivannut. Välillä olen syönyt Visibliniä, on hieman lievittänyt oireita. Ei lisäkuidusta kenellekään mitään haittaa ole.

Vierailija
14/26 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheutti ihan karseat ilmavaivat. Eikä vatsa tottunut tuotteeseen, käytin pidemmän aikaa.

Vatsa kyllä toimi (minulla oli hieman vaihtelevasti kova vatsa tai ripuli), mutta oli ihan sekaisin ja mylvi jatkuvasti ilman takia.

Ei sovi kaikille, en suosittele varsinkaan, jos ongelmana on valmiiksi jo ilmavaivat.

Vierailija
15/26 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt nyt kuukauden visbliniä (oranssi pkt) 2tl mehun sekaan aamulla ja saanut avun👍ennen ripulii ripulii useasti päivässä.nyt normalisoitunut ja hyvä olo..kärsin siis ärtyvästä suolesta  😩

Vierailija
16/26 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee kaikkia kuituvalmisteita: aloita H Y V I N pienellä annoksella ja kasvata sitä milligramma kerrallaan. Näin vältyt kokonaan turhilta vatsanväänteiltä ja papanoinnilta. 

Jotain vaiheessa sitten vaan huomaat miten liukas musta kaskelotti eleettömästi pusertuu takaposkien välistä. Olo helpottuu

Vierailija
17/26 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle toimii tuo Pegorion. 

Hauska piirre on, että kilpailevan tekee sama firma, Orion. 

Vierailija
18/26 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parasta olis vähitellen lisätä vihannesten määrää kunnes oikeasti syöt sen puoli kiloa päivässä. Asteittain vaihda myös vaalea pullaleipä oikeaksi ruisleiväksi - ei siis mikään taikaruis vaan ruispalat tms.

Silloin voit aika laillanheivata vitamiinit ja visibliinit ja vatsa toimii. Useimmilla. 

Vierailija
19/26 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin on sokeroitua ylihintaista paskaa, ei ihmekään jos ei auta. Osta psylliumia. 

Vierailija
20/26 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Visiblin vei oireet. Inhoan sen makua, mutta syön silti.