Mitä ajattelee vanhempi joka antaa taaperon juosta vapaana kadun laidassa?
Viimeksi tänään näin, kun taapero juoksi hekottaen jalkakäytävällä varmaan 20-30 metriä muusta perheestä edellä. Vanhemmalla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta estää taaperoa juoksemasta ajoradalle jos taapero olisi niin päättänyt tehdä.
Kommentit (54)
En tiedä,
miettinyt samaa.
Kerrankin soitin torvea kaupan parkkipaikalla, että hätkähti sekä äiti että taapero; olin tovin seurannut sitä härdelliä, kun äiti latasi autoa ja pentu juoksenteli valvomatta ajoradalla, ja olisi hyvin voinut pokeltaa kuolleesta kulmasta oman autoni alle. Huomasin kuitenkin onneksi jo kaukaa, että se nainen ei pitänyt lasta silmällä ollenkaan.
Joillakin perheillä tuntuu olevan ylimääräisiä muksuja
Jos mä olisin ajanut ohi,olisin muistuttanut kaikkia tööttäämällä ja kunnolla ohi ajaessa. Niin et taapero itkee ja aikuiset olis vaan et what!!
Ovat turhan huolettomia lasten suhteen.
Välillä näkee myös huojuvia holtittomia pikkupyöräilijöitä edellä kaukana perässä kävelevistä vanhemmista. Kauhistuttaa ajaa ohi tuollaisesta, kun koko ajan pelkää että milloin tuo horjahtaa ajotielle.
Totta. Itse osasin aika pienenä pysyä jalkakäytävällä kasarilla ja mennä vain ohjeiden mukaan. Silti osa lapsista ei ehkä osaa ja nykyään jalkakäytävillä menee enemmän porukkaa eri kulkuneuvoilla. On myös rekkaa, huoltoautoa ja vaikka mitä. Hirvittää vähän tämä liikennemäärä ja tiiviys.
Vanhemmilla ei ole aikaa kun Smartphone on mielenkiintoisempi kuin taapero.
Ihmetellyt kans samaa. On perheitä joissa pikkulapset saa säntäillä parkkipaikoilla tai -halleissa, mennä omaan tahtiin jalkakäytävällä tai kiipeillä jossain korkeilla paikoilla (esim. Kolilla näin tällaista).
Oma lapsi ei pysy rattaissa vaan huutaa ja punkeaa koko ajan ylös sieltä.
Itseä ihmetyttää eniten että jopa päiväkotiryhmät tekevät tuota. Mennään epämääräisenä laumana liikenteessä ja hoitajat ovat pelkästään keulilla ja viimeisenä.
Vierailija kirjoitti:
Laitat valjaat ja annat huutaa. Kyllä pysyy. Oppii myös, kuka määrää.
Eivät he ajattele yhtään mitään. Ovat ulkoistaneet kaiken ajattelusta alkaen muille ihmisille.
Jotkut lottoavat ja toivovat joka viikko voittoa. Mutta oman lapsen hengen kanssa otetaan paljon isompia riskejä eikä ilmekään värähdä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mutta en silti anna juosta miten sattuu, kun on muita tielläliikkujia - oli ne sitten autoja, skuutteja, pyöriä, kävelijöitä, koiran ulkoiluttajia jne.
Minä olen aina kiinnittänyt lapsen johonkin jos on tarvinnut keskittyä johonkin asiaan, jos on ollut auton pakkaamista, niin auton turvaistuimeen, sen istuimen voi kantaa myös sisälle, jos tarvitsee muuttaa ja menee aikaa tavaroiden purkamisessa. Myös rattaisiin saa valjaat kiinni, siinä voi lapsi nukkuakin.
Parkkipaikat ovat todella vaarallisia lapsille. Eikä ole muiden vastuulla, monet ovat peruuttaneet myös oman lapsen päälle. Parempi vara kuin vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla ei ole aikaa kun Smartphone on mielenkiintoisempi kuin taapero.
Ei näillä yleensä ole edes puhelinta.
Kerran huomautin äidille kun törmäsin samaan niin vastaus oli että kuuluu tuohon ikään. Jep jep!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat valjaat ja annat huutaa. Kyllä pysyy. Oppii myös, kuka määrää.
Ei valjaat paljoa auta kun 3v osaa painaa siitä napista mistä ne avataan.
Haluaa ilmeisesti päästä lapsestaan eroon.
Vapaakasvatus?