Saako saada aborttia vielä vkolla 12?:,(
Minun pääkoppa ei enää kestää tätä tuska.
Olen se sama joka on kirjoittanut tänne, alkoholista ja alkuraskaudesta. Oli puhuttu mieheni kanssa ja päätimme että mielenterveyden takia, paras vaihtoehto olisi abortti. Vaikka sääliski käy jo etukäteen pientä sikiöttä
Kommentit (68)
kun tulin tänne kertomaan oma huolia, joka toinen vastasi että lapsi on sydänvikainen, vammainen
nyt kun haluan abortoida ,,ns,, vammaista lasta, minua haukuttaan murhaajaksi
joka on sikiölle vaarallista kun keskushermosto on kehittymässä, eli vasta 4 viikon jälkeen. Siitä 1.kolmanneksen loppuun on herkintä aikaa keskushermostovaurioille.
Eli epäilen vahvasti ettäkö olisit vaurioittanut vauvaa, ensimmäisillä viikoilla vaurio tai myrkytys aiheuttaa usein keskenmenon. Ehkäpä luonnon konsti estää vauvoja vammautumasta ennen kuin äiti tajuaa olevansa raskaana.
Uskon samoin kuin moni muukin vastaaja ettet taida sisimmässäsi olla kovin innoissaan ajatuksesta että tulee uusi vauva. Vakuuttelet mieluusti itsellesi että vauva on vammainen jolloin voisit saada abortin ja jatkaa elämääsi ilman ei-toivottua lasta.
'´¨Jos vauva KUITENKIN olisi vammainen niin SINÄhän sen olet aiheuttanut ja sinun on asian kanssa elettävä. Jos ajat kadulla lapsesi yli niin että tulee aivovaurio niin eihän sitä silloinkaan lopeteta "kun se nyt ei ole enää terve, tai myöhemmin voi ilmetä joku tästä alkunsa saanut vaurio. ja eihän se äiti kestä katsoa joka päivä mitä tuli tehtyä." Lapsellasi on oikeus elämäänsä ja sinun on se riski otettava että olet hänen elämäänsä vaikeuttanut. Kanna vastuusi hyvä ihminen.
Kysyn taas tyhmiä.
Voiko kuitenkin rakenneultrassa tutkia esim. sydäntä paremmin tai muut elimet?
Onko joku hyvää asiantuntija pk- seudulla?
Jos vaikka menen juttelemaan sen kanssa, alkuraskaudesta, abortista ym ym....
mutta mikä olisi hyvää asiantuntija pk seudulla
juonut??
En ole sitä aiempaa lukenut
sen saa vielä 12 vkon jälkeen, mutta se täytyy erikseen anoa. Mahdollista se on, ota yhteyttä terveysasemaasi ja neuvolaasi, mikäli todella päädyt tuohon ratkaisuun.
Minun pääkoppa ei enää kestää tätä tuska.
Olen se sama joka on kirjoittanut tänne, alkoholista ja alkuraskaudesta. Oli puhuttu mieheni kanssa ja päätimme että mielenterveyden takia, paras vaihtoehto olisi abortti. Vaikka sääliski käy jo etukäteen pientä sikiöttä
ja kysy lääkäriltä
20+0 viikolle saakka voi saada keskeytyksen, mutta yli 12 viikkoa kestäneessä raskaudessa siihen pitää hakea erityislupa. Mutta riittää siis kun menet sinne terveyskeskukseen.
6 kerta runsasti, lomalla
Joten todennäköistä, ettei vahinkoa ole syntynyt, solut uusiutuvat tuossa vaiheessa sellaista vauhtia, mutta sitä ei tietysti varmaksi voi luvata.
voi sille vauvalle tulla kehitysvamma monesta muustakin syystä! :)
mielenterveys ei kestää 6kk. Ultrassakin en saa ikinä tietä tuleeko terve lapsi tai vammainen
varmaksi. Ja voittehan te matkalla synnäriltä joutua onnettomuuteen ja vammautua.
Ole kiltti ja hanki sterilisaatio samalla.
etten saa nukuttua ollenkaan enää. Ajatukset ja huoli vauvasta pyöri jatkuvasti, en voi noin elää
mielenterveys ei kestää 6kk. Ultrassakin en saa ikinä tietä tuleeko terve lapsi tai vammainen
Anna olla jo, mun kristallipallo kertoo että lapsi on täysin terve...
millasia hihhulimammoja täällä oikeen kirjottelee...enemmän ja enemmän alkaa näyttää siltä, että taidan jättää tämän palstan seuraamisen. Ei vaan saa omat aivot kaltaistaan seuraa näitten hullujen kanssa. Ja nyt tarkoitan näillä hulluilla niitä, jotka haukkuu ap:ta murhaajaksi jne. Hyi vittu teitä. Teijät kaikki pitäs hirttää