Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityöntekijä kommentoi ostoksiani! :O

Vierailija
26.08.2011 |

Huh huh mikä päivä!

Olen hakenut toimeentulotukea opintojen loppuajaksi (tää on toinen tarina) ja piti siis toimittaa tiliotteet sossuun. En ole ostoksiani kummemmin ajatellut, olen käyttänyt electronia yleensä aina. Todella harvoin, varmaan muutaman kerran käytän käteistä.

No, olen yh eikä mulla ole minkään valtakunnan miesystävää ja olen sitten ostanut itselleni dildon ja pari muuta leikkikalua. Kävin hakemassa eripäivinä heinäkuussa ja tietty näkyi mun tiliotteella sen kaupan nimi! Sossu katsoi mun tiliotteet läpi siinä toimistossa (halusi tavata ja haastatella mun tilanteesta). Ensinnäkin kommentoi, että ostanpa usein bensaa vaikka mulla ei ole autoa (mulla on aika usein äidin auto lainassa jos lasta pitää veidä johonkin) ja kysyi noista seksivälineistä, että "oliko nääkään tarpeellisia"!!!

Onko näillä sossutyöntekijöillä mitään rajaa tossa nöyryyttämisessä?? Tosin minä vastasin, että tarpeeseen kyllä tuli mutta muuta en osannut sanoa, olin ja olen edelleen todella hämilläni!

Kukahan muu ne tiliotteet siellä näkee ja kuinka kauan niitä siellä säilytetään?? Taidan tästä lähin ostaa KAIKEN käteisellä, nostan tililtä kerran kuussa sinne tulleet rahat.

Ja tiadan tehdä valituksen tuosta työntekijästä, mun mielestä todella asiatonta.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus joka mamma joutuu työttömäksi tai edes mies tai molemmat. Sitten vain sanelemaan kuinka asioiden pitäisi olla. aplle voin yhä ostaa toisen dildon verorahoistani, mutta en välttämättä joka levähtäneen lähärin palkkaa kahvista tai röökistä puhummattakaan. Julkiset alat eivät tuota, ne kuluttavat ja joka hetki, kun ette kirjaimellisesti juokse tehdessänne työtä julkisella sektorilla, menee mun vitun fyffet teidän perseen paapomiseen.

Vierailija
122/137 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on määritelty prosenttiosuudet ruualle,vaatteille,hygienituotteille ym,ym,joten sosiaalityöntekijän kommentointi oli todellakin asiatonta,kuten myös täällä kirjoittelevien typerysten kommentit.Ottakaa selvää asioista ennekuin kommentitte,jookos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän halusi näyttää valtansa. Toisaalta rahankäytön pitää olla säästeliästä, jos hakee tukea yhteiskunnalta eli veronmaksajilta.

Lainoja käsitelleenä oli surkeaa katsoa ihmisten tilitietoja. Viinakauppaan, Lottoon ja pokerinettiin syydettiin omaisuus, mutta rästit olivat maksamatta.

Vierailija
124/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sulle dildoja...nussi itteäs muulla tavalla...

Eli on ihan röyhkeää, että joku kehtaa ostaa sellaisia säädyttömiä turhuuksia, vaikka saa toimeentulotukea (ja vieläpä äiti!). Olisiko sama narina, jos ap olisikin ostanut vaikka ne lenkkitossut käydäkseen lenkillä, tai maton lattialle.

Varmaan osti juustoakin kaupasta leivän päälle. MEIDÄN VERORAHOILLA! Kyllä näkkileipä ilman levitettä saa köyhälle riittää, jos sossussa asioi.

Käsittämätöntä menoa ketjussa. Se vuokran jälkeen jäävä 461€ loppuu hyvin nopeasti. Kyllä tulee haukottua henkeä, kun näissä "paljonko tienaat?" ketjuissa jengi kertoo että sellainen 1500€ jää rahaa kuussa lainanlyhennysten jne jälkeen. Menisin varmaan sekaisin jos tuollainen summa joskus jäisi rahaa.

Vierailija
125/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä vaan, että ei sossuun mitään tiliotteita tarvi syynättäväksi viedä. Ja vaikka tarttisikin niin ei niissä dildot näy.

Ei sitten aloittajan mielessä käynyt, että olisi mustannut tiliotteesta ne ostopaikat. Näin tehdään mm. verottajalle ja maistraatille menevistä tiliotteista.

Mutta olisit ostanut seksivälineesi ruokakaupoista, anttilan postimyynnistä tai apteekista.

Oikeasti: jos jollekin näin käy, niin kaikesta häpeästä ja nöyryytyksestä huolimatta on otettava yhteyttä kyseisen työntekijän esimieheen.

Ja kyllä, sillä tuella saa ostaa vaikka tupakkaa tai viinaa, tai ihan mitä tahansa. Pelkkään ruokaan tarkoitettu tuki annetaan ostolappuna, tai siis maksusitoumuksena. Kyllä ne ruokaostoksetkin voi vaihtaa sitten viinaan, tai ostaa tarpeeksi sokeria ja hiivaa.

Vierailija
126/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
127/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tota en usko et siellä luki DILDO.Ei siinä eritellä ostosta sen enempää kuin ruokakaupassa,apteekissa tai alkossa.AP keksi jutun tai jätti kertomatta et tunnusti itse ostoksensa kun sossu kysyi mikä se firma on.

Ap ei sanonut että siellä lukisi dildo. Ap ei sanonut että sossu olisi kysynyt dildoista. Ap ei sanonut että sossu olisi kysynyt mitään firmasta.

Ap sanoi sossun kommentoineen sexshop kohtia tiliotteessaa sanomalla "oliko nääkään tarpeellisia?".

Vierailija
128/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä vaan, että ei sossuun mitään tiliotteita tarvi syynättäväksi viedä. Ja vaikka tarttisikin niin ei niissä dildot näy.

Eikä missään kohtaan sanottu, että siellä mitään dildoja lukisi, keksit sen nyt ihan itse.

Vierailija
129/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun yh:n pari seksivälinettä kuin esim. oman isäni kaljat, viinat ja tupakat joihin hän on tukensa hassannut viimeiset 20vuotta.

Vierailija
130/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kuralla jos ensin ostat dildoja ja sitten menet sossun luukulle ruokarahaa varten.

Nimim. itsekin ollut vähävarainen opiskelija joka ei sossun luukulla ole käynyt.

Kun minäkään et sinäkään, lisäksi apua ei pyydetä edes pää kainalossa. Jos yksi ei sitä tarvitse, ei tarvitse toinenkaan. Jännä että toimeentulotuki on kuitenkin olemassa.

Vierailija
131/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä päivä!

Olen hakenut toimeentulotukea opintojen loppuajaksi (tää on toinen tarina) ja piti siis toimittaa tiliotteet sossuun. En ole ostoksiani kummemmin ajatellut, olen käyttänyt electronia yleensä aina. Todella harvoin, varmaan muutaman kerran käytän käteistä.

No, olen yh eikä mulla ole minkään valtakunnan miesystävää ja olen sitten ostanut itselleni dildon ja pari muuta leikkikalua. Kävin hakemassa eripäivinä heinäkuussa ja tietty näkyi mun tiliotteella sen kaupan nimi! Sossu katsoi mun tiliotteet läpi siinä toimistossa (halusi tavata ja haastatella mun tilanteesta). Ensinnäkin kommentoi, että ostanpa usein bensaa vaikka mulla ei ole autoa (mulla on aika usein äidin auto lainassa jos lasta pitää veidä johonkin) ja kysyi noista seksivälineistä, että "oliko nääkään tarpeellisia"!!!

Onko näillä sossutyöntekijöillä mitään rajaa tossa nöyryyttämisessä?? Tosin minä vastasin, että tarpeeseen kyllä tuli mutta muuta en osannut sanoa, olin ja olen edelleen todella hämilläni!

Kukahan muu ne tiliotteet siellä näkee ja kuinka kauan niitä siellä säilytetään?? Taidan tästä lähin ostaa KAIKEN käteisellä, nostan tililtä kerran kuussa sinne tulleet rahat.

Ja tiadan tehdä valituksen tuosta työntekijästä, mun mielestä todella asiatonta.

Silloin kun elät yhteiskunnan rahoilla niin yhteiskunnalla(tässä tapauksessa sosiaalityöntekijällä) on oikeus tietää mitä ostat. Heillä on myös oikeus määrittää mitä saat ostaa. ET myöskään voi olla käyhä jos on varaa ostella bensaa. Etkä todellakaan jos ostelet jotain dildoja. Ne eivät kuuluu tarpeellisiin tuotteisiin.

Vierailija
132/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kuralla jos ensin ostat dildoja ja sitten menet sossun luukulle ruokarahaa varten.

Nimim. itsekin ollut vähävarainen opiskelija joka ei sossun luukulla ole käynyt.

Kun minäkään et sinäkään, lisäksi apua ei pyydetä edes pää kainalossa. Jos yksi ei sitä tarvitse, ei tarvitse toinenkaan. Jännä että toimeentulotuki on kuitenkin olemassa.

että sitä ei tarvita. Jos sossiaalitukea haetaan että saadaan ostaa bensaa tai dildoja(vielä järjettömämpää) niin ei sellaiselle koskaan mitään tukea pidä antaakkaan.

Kun sosiaalituki on tarkoitettu niille joilla ei ole rahaa edes ruokaan. Ihan peruselämiseen. Ei mitään dildojen ostamisia

Vierailija
133/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sulle dildoja...nussi itteäs muulla tavalla...

Eli on ihan röyhkeää, että joku kehtaa ostaa sellaisia säädyttömiä turhuuksia, vaikka saa toimeentulotukea (ja vieläpä äiti!). Olisiko sama narina, jos ap olisikin ostanut vaikka ne lenkkitossut käydäkseen lenkillä, tai maton lattialle.

Varmaan osti juustoakin kaupasta leivän päälle. MEIDÄN VERORAHOILLA! Kyllä näkkileipä ilman levitettä saa köyhälle riittää, jos sossussa asioi.

Käsittämätöntä menoa ketjussa. Se vuokran jälkeen jäävä 461€ loppuu hyvin nopeasti. Kyllä tulee haukottua henkeä, kun näissä "paljonko tienaat?" ketjuissa jengi kertoo että sellainen 1500€ jää rahaa kuussa lainanlyhennysten jne jälkeen. Menisin varmaan sekaisin jos tuollainen summa joskus jäisi rahaa.

Jos elää sosiaalituilla niin pitää riittää vain aivan välttämätön. Halvinta mahdollista ruokaa. Ei TV:tä eikä tietokonetta. Ei edes mattoa. Eikä tosiaankaan mitään seksivälineitä

Vierailija
134/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei - se ei ole ilmaisen rahan jakaminen.

Se on ihmisen tukeminen itsenäiseen elämään, mitä valitettavasti harva sossu ehtii enää tehdä. Jos jollakulla siis eivät esim. rahat riitä, tämän kanssa on ihan hyvä käydä läpi kulutustottumuksia ja opastaa elelemään sellaisella tavalla, että rahat paremmin riittäisivät.

Mutta se on toki ikävää puuttumista vapaiden ihmisten vapaaseen elämään.

Jos ihmisen palkka on liian pieni, ei se siitä suuremmaksi muutu, vaikka kuinka tekisi taloudenpitosuunnitelmia. Millään matematiikalla et saa esim. opintotukea tai kotihoidontukea riittämään perheen elättämiseen vaikkapa Helsingissä. Ei siinä ole kysymys holtittomasta rahankäytöstä tai ongelmista suunnitella omaa taloutta. Siinä voi olla hyvinkin kysymys vain siitä, että vuokrataso on liian korkeat, tukien ostovoima heikko, tai työnantaja ei raaski maksaa kunnon palkkaa.

Jos lähes kaikki tulot/tuet menevät vuokranmaksuun, niin MITEN siinä voi opstaa elelemään niin, että rahat riittäisivät? Äläkä sano, että pitää muuttaa halvempaan asuntoon, koska Helsingissä ensinnäkään ei kovin halpoja asuntoja ole (paitsi kaupungilla, missä on hirveät jonot), eikä siellä voi käydä katsomassa kymmentä asuntoa ja valita niistä mieleisensä (vaan asunnoista on kova kilpailu, vuokranantaja valitsee, kenet haluaa, ja silloin on paras tarttua kämppään, tai jää ilman - näin siis, jos ei ole varaa maksaa ökyvuokria). Jopa Saton ja VVO:n asunnoissa on aika korkeita vuokria. Eikä 3-henkinen perhe voi ahtautua mihinkään 20 neliön pikkuyksiöön.

Sossussa on monia eri osa-alueita. Ja niistä yhden - toimeentulotuen - tehtävä kyllä TODELLAKIN ON ilmaisen rahan jakaminen. Ja sen tarkoitus taas on taata ihmisarvoinen elämä tilaneessa, jossa perheen omat tulot ja varat eivät riitä elämiseen.

Ei hanki perhettä jos kummallakin vanhemmalla ei ole vakituista työpaikkaa.

Kolme ihmistä voi asua helposti 20 neliöisessä asunnossa. Niin minäkin olen elänyt.

Se asunnon voi myös ostaa vaikka kaupungin laidalta tai vaikka Vantaalta. Monella on vaan niin suuret vaatimukset asunnolle että ei mitään rajaa.

Ihmisen pitää elää tulojensa mukaan.

Vierailija
135/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sossu tiesi, mitä sieltä ostit? Ehkä ostitkin vaikka kondomeja tai ihokarvanpoistovahaa? Eli mistä sossu tiesi kysyä, että oliko sun dildosi tarpeellisia?

Noistakaan kumpikaan ei ole tarpeellisia. Jos ei pysty elättämään itseään niin ihmisellä pitäisi olla vain yksi elämän tarkoitus: saada töitä että voi elättää itsensä.

Hänellä ei pitäisi edes olla aikaa seksille. Saati millekkään karvojenpoistolle.

Vierailija
136/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oletitko että niitä ei luettaisi? Ja onhan se varmaan noloa aikuiselle ihmiselle olla ripitettävänä omista ostoksistaan, mutta mutta... pitääkö yhteiskunnan maksaa sun dildosi? Mä en ainakaan halua maksaa sitä.

Tiliotteet toimitetaan kahden kuukauden ajalta ennen varsinaista tukikuukautta. Välttämättä ei ole heinäkuussa käynyt mielessä, että joutuu hakemaan tuke sossusta (esim. vuokra nousee tms.) Toimeentulotuessa on laskettuna ruokaraha+käyttöraha. Käyttöraha on siis sellaista mitä käytetään vaikkapa lehtitilaukseen, harrastuksiin, pieniin apteekkiostoihin, siivousvälineisiin, hygieniatuotteisiin, bussilippuun, vaatteisiin jne. Se on noin satanen kuussa per ihminen. Mun mielestä sen ei pitäisi olla sossun tehtävä arvostella kuka mitäkin sillä osuudella käyttää: minä en esimerkiksi tilaa lehtiä, mutta mulla on netti. En myöskään osta pahemmin vaatteita itselleni, mutta tykkään käydä säännöllisesti kampaajalla (ompelen ja tuunailen itselleni omia vaatteita, kenkiä joskus ostan). Busilippua en tarvitse, sillä liikun pyörällä jne.

Että tuki on liian iso. Se pitää olla juuri sellainen että sillä elää. Mihinkään muuhun sen ei pidä riittää.

Vierailija
137/137 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, maksan 35% veroja, jotta sä voisit saada dildosi. Saatana.

No nyt puhuu tosi veronmaksaja. Montako työllistät ja paljonko olet sijoittanut rahojasi yritykseen, jonka tuloksesta, jolla toivot joskus saavasi sijoittamasi rahan takaisin maksat verot?

Itse maksan lisäksi verotetusta palkastani pelastusarmeijalle jouluisin, SPR:lle ja seurakunnalle. Sitä varten, että joku voi saada vähän muutakin kuin aivan sen vähimmäksi lasketun tarpeen. Lapselle sählymaila tai pehmolelu voi olla valoa arkeen tuova mukavuus, jollekin aikuiselle joku kympin lelu.

Yhteiskunta rakentuu jokaisesta jäsenestä, eikä sitä auta, että potkit heidät kiroillen katuojaan. Muistathan selvittää, ettet ole käyttänyt mitään omaan itseesi, kun seuraavan kerran kysyt parempaa palkkaa? Niin ja kai olet Loimaan kassassa, jottet vahingossa ole vaatimassa toisten omaa itsellesi?

Palkkansa saa käyttää mihin tahansa. Se on ansaittua rahaa. Mutta tuet ovat ansaitsematonta. Niitä ei pidä käyttää mihinkään ylimääräiseen. Juuri tuon takia he eivät töitä teekkään. Jos ei ole varaa opiskella niin ei opiskele. Jos ei ole varaa hankkia lasta niin sitä ei hankita. Jos ei ole varaa harrastaa niin ei harrasteta.