Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityöntekijä kommentoi ostoksiani! :O

Vierailija
26.08.2011 |

Huh huh mikä päivä!

Olen hakenut toimeentulotukea opintojen loppuajaksi (tää on toinen tarina) ja piti siis toimittaa tiliotteet sossuun. En ole ostoksiani kummemmin ajatellut, olen käyttänyt electronia yleensä aina. Todella harvoin, varmaan muutaman kerran käytän käteistä.

No, olen yh eikä mulla ole minkään valtakunnan miesystävää ja olen sitten ostanut itselleni dildon ja pari muuta leikkikalua. Kävin hakemassa eripäivinä heinäkuussa ja tietty näkyi mun tiliotteella sen kaupan nimi! Sossu katsoi mun tiliotteet läpi siinä toimistossa (halusi tavata ja haastatella mun tilanteesta). Ensinnäkin kommentoi, että ostanpa usein bensaa vaikka mulla ei ole autoa (mulla on aika usein äidin auto lainassa jos lasta pitää veidä johonkin) ja kysyi noista seksivälineistä, että "oliko nääkään tarpeellisia"!!!

Onko näillä sossutyöntekijöillä mitään rajaa tossa nöyryyttämisessä?? Tosin minä vastasin, että tarpeeseen kyllä tuli mutta muuta en osannut sanoa, olin ja olen edelleen todella hämilläni!

Kukahan muu ne tiliotteet siellä näkee ja kuinka kauan niitä siellä säilytetään?? Taidan tästä lähin ostaa KAIKEN käteisellä, nostan tililtä kerran kuussa sinne tulleet rahat.

Ja tiadan tehdä valituksen tuosta työntekijästä, mun mielestä todella asiatonta.

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari krt hakenut toimeentulotukea myös, eikä kukaan kyllä ole kommentoinut ostoksiani...

Vierailija
2/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta piti vaan oksentaa tää olo äkkiä sisuksista pois...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oletitko että niitä ei luettaisi? Ja onhan se varmaan noloa aikuiselle ihmiselle olla ripitettävänä omista ostoksistaan, mutta mutta... pitääkö yhteiskunnan maksaa sun dildosi? Mä en ainakaan halua maksaa sitä.

Vierailija
4/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita asiallinen kirje aiheesta hänen esimiehelleen. Tuttavapiirissä on ihmiset saaneet uudet etuuskäsittelijät kun on valittaneet asiattomuuksista, joita ikävä kyllä toimeentulotukiasiakkaat ilmeisen usein joutuu kohtaamaan.

Oli tosiaan asiatonta tuo seksileluista kommentoiminen ja muutenkin. Tiliotteet hänen kuuluisi katsoa vain tulojen osalta, ja jos epäilee että tarvitset neuvontaa järkevään menojenhallintaan niin erikseen kysyä voidaanko katsoa menopuoltakin.

Vierailija
5/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksikauppojen nimet ei näy tiliotteessa, sen firman nimi on aina eri.

Kyllä tulis asiakkailta kipakkaa palautetta jos tiliote käräyttäisi.

Vierailija
6/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkö mä ole oikeutettu ostamaan sillä käteen jäävällä osalla muuta kuin ruokaa ja vaatteita? Ja maksamaan puhelin- ja nettilaskun?

ap

Vierailija
7/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita asiallinen kirje aiheesta hänen esimiehelleen. Tuttavapiirissä on ihmiset saaneet uudet etuuskäsittelijät kun on valittaneet asiattomuuksista, joita ikävä kyllä toimeentulotukiasiakkaat ilmeisen usein joutuu kohtaamaan.

Oli tosiaan asiatonta tuo seksileluista kommentoiminen ja muutenkin. Tiliotteet hänen kuuluisi katsoa vain tulojen osalta, ja jos epäilee että tarvitset neuvontaa järkevään menojenhallintaan niin erikseen kysyä voidaanko katsoa menopuoltakin.

tiliotteessahan näkyy kaikki??

ap

Vierailija
8/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksikauppojen nimet ei näy tiliotteessa, sen firman nimi on aina eri.

Kyllä tulis asiakkailta kipakkaa palautetta jos tiliote käräyttäisi.

eipä ollu näin tässä tapauksessa. >:(

ap

Vierailija
9/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuki on viimeinen toimeentulon apu.

NE,JOILLE SE ON TARPEELLINEN APU,EIVÄT KÄYTÄ SITÄ DILDOIHIN,VAAN RUOKAAN.

Vierailija
10/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö yhteiskunnan maksaa sun dildosi? Mä en ainakaan halua maksaa sitä.

Ettekö te ihmiset nyt ihan oikeasti tajua mitään toimeentulotuesta ja sen perusteista?

Ei ole KENENKÄÄN etu, että täällä ajettaisiin köyhät (vaikka olisivat omasta syystään köyhiä) niin ahtaalle, että tulot eivät riitä mihinkään ylimääräiseen, pelkästään ruokaan ja halvimpiin mahdollisiin vaatteisiin. Sellainen köyhyys tuottaa katkeruutta, toivottomuutta ja vie ihmiseltä voimat niin ettei ole enää mahdollista ponnistaa parempaan.

Se taas vuorostaan synnyttää entistä enemmän sukupolvesta toiseen siirtyvää kurjistuvaa köyhälistöä, ja loppujen lopuksi englannin mellakoiden kaltaista levottomuutta ja "millään oo mitään väliä" -meininkiä. We don't want that trust me.

Tietysti osa ihmisistä käyttää systeemiä hyväkseen ja porskuttelee iloisesti tuilla aikomattakaan koskaan maksaa laskuista omaa osaansa. Mutta iso osa ei näin tee, eikä varmaan myöskään ap joka on opintojensa loppuvaiheessa.

Pidä hauskaa dildosi kanssa ap, tsemppiä ja olen pahoillani nöyryytyksestä. Minun nimissäni sitä ei ainakaan tehty.

t. veronmaksaja

Vierailija
11/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sossu tiesi, mitä sieltä ostit? Ehkä ostitkin vaikka kondomeja tai ihokarvanpoistovahaa? Eli mistä sossu tiesi kysyä, että oliko sun dildosi tarpeellisia?

Vierailija
12/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiliotteessahan näkyy kaikki??

ap

Joo, siinä näkyy kyllä kaikki ja sossu voi siitä katsoa että vuokra on tullut maksettua jne mutta ei oikeasti ole heidän asiansa mikrosäätää kulutustasi siltä osin mitä perusosuudellasi teet.

Aivan varmasti he silmäilevät niitä menojakin vähän mutta mitän laillisia perusteita sille ei ole.

Vierailija
13/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää vaikka heroiniin kunhan ei rahojen loppumisen jälkeen oleta et saa lisää rahaa ruokaan yms.jne.

Vierailija
14/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuo seksikaupan kommentointi oli asiatonta. Ei se sossulle kuulu mihin sä ne rahat käytät, eikä se hänen asiansa ole sitä kommentoida.

Tuon bensa-jutun ymmärrän, epäili varmaan että sulla on oma auto, ja sehän olisi realisoitavissa olevaa omaisuutta, eli ensisijaista tuloa toimeentulotukeen nähden.

Vierailija
15/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sossu tiesi, mitä sieltä ostit? Ehkä ostitkin vaikka kondomeja tai ihokarvanpoistovahaa? Eli mistä sossu tiesi kysyä, että oliko sun dildosi tarpeellisia?

siinä näky ihan Sexshop, paikkakuntaa en kerro.

Niitä käyntikertoja oli siis yhteensä kolme aika lyhyen ajan sisään, ilmeisesti innostuin liikaa.

Tosin vehkeet ei nyt maksanu ku n. 10 e/kpl, eli yhteensä olen tuhlannut teidän rahoja kolmella kympillä elosteluuni. :((

Mut kai te noi dildot mieluummin maksatte kun sit sukupuolitautien hoidon tai vahinkoraskauden jos käyttäsin oikeesta miestä?

No ei vaan, mua raivostuttaa, vituttaa ja hävettää ihan perkeleesti, vaikka järki sanoo että mulla ei ole mitään hävettävää!! >:((

ap

Vierailija
16/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tota en usko et siellä luki DILDO.Ei siinä eritellä ostosta sen enempää kuin ruokakaupassa,apteekissa tai alkossa.AP keksi jutun tai jätti kertomatta et tunnusti itse ostoksensa kun sossu kysyi mikä se firma on.

Vierailija
17/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oletitko että niitä ei luettaisi? Ja onhan se varmaan noloa aikuiselle ihmiselle olla ripitettävänä omista ostoksistaan, mutta mutta... pitääkö yhteiskunnan maksaa sun dildosi? Mä en ainakaan halua maksaa sitä.

Tiliotteet toimitetaan kahden kuukauden ajalta ennen varsinaista tukikuukautta. Välttämättä ei ole heinäkuussa käynyt mielessä, että joutuu hakemaan tuke sossusta (esim. vuokra nousee tms.) Toimeentulotuessa on laskettuna ruokaraha+käyttöraha. Käyttöraha on siis sellaista mitä käytetään vaikkapa lehtitilaukseen, harrastuksiin, pieniin apteekkiostoihin, siivousvälineisiin, hygieniatuotteisiin, bussilippuun, vaatteisiin jne. Se on noin satanen kuussa per ihminen. Mun mielestä sen ei pitäisi olla sossun tehtävä arvostella kuka mitäkin sillä osuudella käyttää: minä en esimerkiksi tilaa lehtiä, mutta mulla on netti. En myöskään osta pahemmin vaatteita itselleni, mutta tykkään käydä säännöllisesti kampaajalla (ompelen ja tuunailen itselleni omia vaatteita, kenkiä joskus ostan). Busilippua en tarvitse, sillä liikun pyörällä jne.

Vierailija
18/137 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos asuu hevon perseessä josta tarvitsee auton tai bussia kulkeakseen, täytyy vaihtaa asuinpaikkaa. Tai kulkea kotoa vain pakolliset menot eikä joka ilta kulkea sukulaisten ja kavereiden luokse kylään.

siis tarkoitatko nyt, että sen köyhän perheen, jota tässä ketjussa aiemmin kehotettiin muuttamaan halvempien vuokrien perässä kauemmas keskustasta ja palveluista, pitäisi nyt muuttaa takaisin keskustaan, jotta säästäisi bussilipuissa...???

Tuo "liian usein kyläily" alkaa olla jo aika idioottimainen kommentti. Vai alkaako tämä ketju mennä tosiaan sellaiseksi, että jo keittoon ostetun mustapippurin hintakin olisi pitänyt "säästää", koska köyhän elämän pitää olla vain hengissä sitkuttelemista mahdollisimman pienellä rahalla?

Vierailija
19/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kommentoi mun ostoksia siis yleisesti että oliko ne tarpeellisia... Paska. :(

ap

Vierailija
20/137 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni miksei niil omilla rahoilla voi ostaa dildoa?? Toiset ostaa niillä sossunkin rahoilla alkoa ja tupakkaa ja karkkia ja vaikka mitä.

Kertokaa oi viisaat, et miten pitää elää välttyäkseen nykypäivänä köyhyydeltä?

ps. perheemme haki kerran tukea sähkölaskuun ja tiliotteissa näkyi varsinkin mieheni kohdalla, että paljon menee pelaamiseen jne. Sossu ei tajua ettei aikuisen miehen rahankäyttöä voi hallita, vaikka haluais ja parin pelimaksun takia ei kai kuitenkaan tarvitse erota?? Tilanne oli siis se, että mies jäi työttömäksi ja viihdytti jonkin aikaa töitten loputtua itseään koneella istuen kunnes lopulta ryhdistäytyi.