Naimisissa olevan kotiäidin 2 ja 3v. ulkoilevat keskenään, minne soitan?
Tulin kaupasta pihan poikki 10 min sitten, pikkuiset taapersivat silloin hiekkalelut käsissään pihalle.
Äsken vilkaisin leikkipaikalle, lapset edelleen keskenään eikä raskaanaolevaa kotiäitiä ja perheen vauvaa näy missään.
Minne soitan?
Mikä mahtaa olla rytmi perheessä, jossa ulkoillaan päiväuniaikaina? Miten kohta nelilapsinen perhe voi asua kaksiossa vuokralla?
Olen todella huolissani tästä äidistä ja hänen lapsistaan.
Kommentit (59)
2 vee ja 7 kk leikkivät ulkkona tuossa meidän terassilla kahdestaan. Kaikki 2 ja 3 vuotiaat ei tosiaankaan nuku mitään päiväunia. Ei meillä vuoden jälkeen ole nukuttu. Eikä tuo 7 kk nuku kuin 30 min kahdesti, aamupäivällä ja illalla.
Tuossa ikkunna vieressä leikkivät näen koko ajan mitä tekevät.
kans on mennyt ohi se laki, missä kerrotaan, milloin on päiväuniaika! :O Herranen aika, just vasta laitoin lapsen päikkäreille, kun se hieroi vähän väsyneen näköisenä silmiään, toivottavasti se ehti nukahtaa ennenku virallinen päiväuniaika on ohi!
En tekisi kyllä mitään, mikäli lapset pärjäävät ulkona keskenään. Ethän voi tietää millä keinoilla äiti lapsiaan juuri nytkin vahtii (esim. juurikin ikkunasta tai vaikka paikanninlaitteilla jos niikseen tulee) ja jos lapset ovat niin näppäriä, että osaavat leikkiä pihalla hetken keskenään, niin keneltä se on pois? Tietty jos jotain sattuu tai tilanne vaikuttaa uhkaavalta (esim. näet vaikka namusedän ja silti ei äiti ilmesty mistään lapsiaan puolustamaan), niin sitten soittoa vaikka poliisille, joka arvioi osaltaan vaaran ja sitten se ei ole enää sinun murheesi. Ja miten perheen asumisjärjestelyt sinulle kuuluu? Neljän lapsen kanssa voisin kuvitella kaksiossa asumisen olevan ehkä ahdasta, mutta en mitenkään mahdotonta. Etenkin kun lapset ovat vielä noin pieniä, että isossakin talossa nukkuisivat ehkä silti vielä vanhempien makkarissa.
Huolenpito on ihan jees, mutta ylihuolehtiminen ja jeesustelu ihan turhaa.
3v, 2v, vauva ja uusi vauva tulossa. Täytyy nostaa hattua sille äitille, kun kaiken jaksaa hoitaa!
Miten voi olla, että ÄITI-IHMISET ovat noin hyväksyviä lasten heitteillejätön suhteen? Ja sitten kun toinen noista pienistä, tai molemmat menee ja hukkuu, taas pitäisi äitiä paijata päähän, kun se on niin voi voi, että vahinko sattui.
Pieniä lapsia PITÄÄ VALVOA. Jos omalla äidillä on liian kiire sikiämisessä, niin silloin varmaan on syytä lapset viedä sellaiseen paikkaan, jossa edes turvallisuudesta pidetään huolta.
aviomies ei näköjään käy vuokrakaksiossa muuta kuin siittämässä lisää lapsia vaikka vaimo ei ole vielä edellisestäkään raskaudesta ehtinyt toipua ja vaimolla ei muuta tulevaisuutta edessään kuin lasten pukkaaminen maailmaan vuoden-parin välillä.
hyödyllistä sinäkin. Saletti mussutat juuri tuoreita munkkipossuja joiden vuoksi varta vasten teit kauppareissun.
Oma kaksivuotiaani nukkuu parhaillaan päiväkodissa päiväunia, kohta välipala ja sen jälkeen kaksivuotiaani ulkoilee turvallisesti usean aikuisen valvonnassa päiväkodin aidatulla pihalla.
Oon tänään tehnyt paljonkin, hionut keittiön lommoille hakkaamani pöydän ja se on maalia vaille valmis uusi pöytä.
Maalikauppaan en enää tällä viikolla jaksa, ensi viikolla ehtii, kun on eläkkeellä.
naimisissa olevan apsolutisti kotiäidin lapset ulkoilevat päivällä keskenään kuin alkoholisti-yh-äidin 2v. ulkoilee yöllä yksinään?
Hmm... No se kellonaika? Osaatko ap, kellon? Tai se, ettei se alkoholisti ole kelvollinen huoltajaksi, olkoon naimisissa tai ei.
Sä taidat ap, olla se joka eilen purnas, kun joutui neuvolan silmätikuksi jne... Ihan syystä!
Oma kaksivuotiaani nukkuu parhaillaan päiväkodissa päiväunia, kohta välipala ja sen jälkeen kaksivuotiaani ulkoilee turvallisesti usean aikuisen valvonnassa päiväkodin aidatulla pihalla.
päiväkännit kotona ja selailla deitti-ilmoituksia...
että isä on ensisijainen lasten päivähoidosta hakija ja isovanhemmat sitten? Minulle soittavat vasta jos ketään noista kolmesta ei tavoiteta.
En minä kännissä ole, voisin lähteä koska vaan hakemaan lapsiani ja heidät hyvin ja luotettavasti hoitaisin, mutta miksi tekisin sen kun on kerran sovittu että isä vastaa lapsista ensisijaisesti.
Ruokakin olisi lapsille valmiina, toisin kuin isän luona, aamulla sieltä lähtiessäni jäi tyhjä jääkaappi jälkeeni, isä ei ole käynyt kaupassa kun on ollut niin kiire harrastaa.
että isä on ensisijainen lasten päivähoidosta hakija ja isovanhemmat sitten? Minulle soittavat vasta jos ketään noista kolmesta ei tavoiteta.
En minä kännissä ole, voisin lähteä koska vaan hakemaan lapsiani ja heidät hyvin ja luotettavasti hoitaisin, mutta miksi tekisin sen kun on kerran sovittu että isä vastaa lapsista ensisijaisesti.
Ruokakin olisi lapsille valmiina, toisin kuin isän luona, aamulla sieltä lähtiessäni jäi tyhjä jääkaappi jälkeeni, isä ei ole käynyt kaupassa kun on ollut niin kiire harrastaa.
Nytkö niitä on kaksi? Äsken oli yksi kaksivuotias.
varmaan välipalaa päiväkodissa, menee sitten jatkamaan leikkejään kavereidensa kanssa ja ehkä tunnin päästä pukevat ulkovaatteet ja menevät ulos ja siellä ulkona 5,5-vuotiaani varmaan viettää aikaa useamman aikuisen valvomana aidatulla päiväkodin pihalla kunnes isä hakee hänet ja pikkuveljen hoidosta klo 17, näin arvelisin.
Eiköhän tässä ole vähän vakavampi juttu se, että 2- ja 3-vuotiaat ulkoilevat keskenään kuin se, että ovat ulkona päiväuniaikaan. Toki ainakin 2-vuotias vielä tarvitsee päikkärit, mutta eivät tuon ikäiset ole missään nimessä vielä tarpeeksi kypsiä ulkoilemaan keskenään. Sen vielä ymmärtäisin, että omalla aidatulla pihalla äiti käväisee sisällä vaikka vessassa ja jättää lapset max viideksi minuutiksi yksin (silti pitäisin kiirettä), mutta että ihan jää sisälle... ei hyvä jumala mitä kaikkea tuossa voi sattua. Toinen laittaa vaikka ison kiven suuhunsa ja tukehtuu, kävelevät autotielle, hukkuvat läheiseen jokeen (vai mikä se nyt olikaan) tai ihan vaan kaatuvat ja lyövät päänsä tms. Siinääkö pitäisi sitten 3-vuotiaan tietää, mitä tehdä, jos 2-vuotiaalle sattuu jotain.
Minulla on 5- ja 2-vuotiaan pojat, ja yksin (ikkunasta ja parvekkeelta valvoen) ulkoilu aloitetaan varmaan vanhemman osalta parin vuoden päästä kesällä ennnen koulun alkua. Asumme kerrostalossa (5. krs), ei suoraa näköyhteyttä kaikkialle pihalle.
kerralla jos kaupasta tullessa näen tuon äidin taaperoiden kävelevän keskenään käsi kädessä mäkeä alas kohti jokirantaa.
Eiköhän se Herra omistaan huolehdi jos äiti ei jaksa.
Pari kertaa päässyt lähikauppaan yksin yhtä aikaa kanssani. Ja miksi minun pitäisi auttaa ihmistä, joka itse päättää lapsilukunsa ja sen millä tahdilla lapsia tulee? Laadukkaampaa hoivaa pikkuiset saisivat päiväkodissa, varsinkin sitten kun se 4. lapsi kohtapuoliin syntyy.
ton ikäinen ihminen ja lapsia jo kohta neljä ja kaikki tosi pieniä..kaikki ei ole todellakaan kunnossa..sun huolesi on ihan aiheellinen. Millainen ihminen kyseessä..voitko mennä juttelemaan ja tarjoamaan apua tai keksustelemaan ehkä jostain muusta avusta.. Itse ainakin tsekkaisin lapsia pihalla ihan muuten vaan sillä äiti on ilmiselvästi ihan poikki. On ihan oikein, että huolestut ja pidät silmällä. TEILLE ÄIDIT.. JOTKA SANOVAT ETTÄ EI PIDÄ PIDÄ PUUTTUA niin SANON; ETTÄ JUURI TEIDÄNLAISTEN SILMIEN UMMISTAJIEN TAKIA MONI LAPSI JA PERHE KÄRSII JA USEIN TAJUTAAN VASTA KUN JOKU LAPSISTA KUOLEE tai joku tapaturma sattuu . Ihmetteln aina tällä keskustelufoorumilla näitä ihmeäitejä. jotka vain nauravat toisen huolestuneisuudelle ja ivaavat TEISSÄ ON JOKU VIKA..tunnevammaisia olette. AUTA PERHETTÄ SILLÄ IHAN VARMASTI JOTAIN APUA KAIVATAAN..TUON IKÄISET IPANAT EIVÄT SAA OLLA KESKENÄÄN ULKONA..on vain ajan kysymys kun jotain tapahtuu. JA SITTEN KYLLÄ TAIVASTELLAAN MUTTA KUKAAN EI MUKA TIEDÄ MITÄÄN KUN ON SULJETTU SILMÄT SILTÄ MITÄ YMPÄRILLÄ TAPHTUU...LAISKUUTTAAN
viime kesänäkään kun vielä silloin ulkoili lastensa kanssa, niitä oli vasta kaksi, kolmas mahassa.
Samalla hiekkiksellä minä käytin pentujani, muttei se äiti koskaan puhunut, ei edes niille lapsilleen mitään, näpytteli vain kännykkäänsä.
Voihan se olla että tämän perheen naapurissa asuva eläkeläismummokyylä istuu omalla terassillaan ja vahtii lapset siinä samalla kun kyttää mitä isot koulusta palaavat pojat parkkipaikalla tekevät.
Minä lähden nyt päikkäreille, mulla lakisääteiset päikkärit aina klo 15-17.
Äiti on niin viisas että itsenäistää lapsensa hyvissä ajoin.
Eipähän tarvitse opetella yksin pärjäämistä sitten kun menee kouluun.
3v, 2v, vauva ja uusi vauva tulossa. Täytyy nostaa hattua sille äitille, kun kaiken jaksaa hoitaa!
Miten voi olla, että ÄITI-IHMISET ovat noin hyväksyviä lasten heitteillejätön suhteen? Ja sitten kun toinen noista pienistä, tai molemmat menee ja hukkuu, taas pitäisi äitiä paijata päähän, kun se on niin voi voi, että vahinko sattui.
Pieniä lapsia PITÄÄ VALVOA. Jos omalla äidillä on liian kiire sikiämisessä, niin silloin varmaan on syytä lapset viedä sellaiseen paikkaan, jossa edes turvallisuudesta pidetään huolta.
2 vee ja 7 kk leikkivät ulkkona tuossa meidän terassilla kahdestaan. Kaikki 2 ja 3 vuotiaat ei tosiaankaan nuku mitään päiväunia. Ei meillä vuoden jälkeen ole nukuttu. Eikä tuo 7 kk nuku kuin 30 min kahdesti, aamupäivällä ja illalla.
Tuossa ikkunna vieressä leikkivät näen koko ajan mitä tekevät.