äiti hoitaa lapsensa missä tilassa tahansa -näin yhteiskunta olettaa
Oon sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja uupumukseen, vauva 9kk. Tällä hetkellä lääkitys on sellainen, etten jaksa tehdä juuri muuta
kuin nukkua. Odottelen pääsyä terapiaan.
Onneksi mulla on ihmisiä ympärillä, jotka pystyvät auttamaan lqpsenhoidossa. Jos näin ei olisi, en edes uskalla ajatella mitä olisi sattunut. Ilman tukiverkkoa masentunut äiti jää todella yksin ja yhteiskunta olettaa, että sairas äiti pystyy huolehtimaan lapsistaan. :( Eikö tälle asialle olisi jo Aki tehdä jotakin? Mieskin voi olla töistä pois vain palkattomana, jos äiti sairastuu. Meillä ei ainakaan vara sellaiseen.
Kommentit (231)
nyt vain taas pillität tyhjää marttyyrina, etkä pysty antamaan ehdotuksia, mitä apua olisi voitu antaa ja miten se olisi toteutettu.
Kun et edes pyytänyt niin tyhjää sinä sitten täällä marttyyria leikit. Vähän kuin työntekijä ei haluaisi palkkaa ja sitten itkisi kun työnantaja tehetyttää hänelle ilmaiseksi työt.
mieheni otti jo ylimääräistä palkatonta vapaata töistä hoitaakseen ne lasten kuskaukset, jotka minä yleensä hoidan.
Ja sen lisäksi me palkkasimme siivoojan käymään kerran viikossa.
Ja lastenhoitoapua, kun meidän nuorimmainen sairasti (hänellä on krooninen sairaus, minkä takia hän alkujaan olikin kotihoidossa, koska ei kestänyt päiväkodissa infektioriskin takia). Lastenhoitaja auttoi myös, kun mieheni oli työmatkalla, eikä ollut kuskaamassa/hoitamassa lapsia.
Me emme siis saaneet - tai edes hakeneet - yhteiskunnalta yhtään mitään. Ole ihan huoleti.
Me olisimme tarvinneet myös ihan tukea siitä itse onnettomuudesta toipumiseen ja kuntoutumiseen. Siis henkisesti. Mutta älä huoli, ei me sellaistakaan haettu tai saatu.
vaikka muille jakaa...
Onko sulla jotenkin lääkitys pielessä, kun ei ymmärrys pelaa ollenkaan?
lapset päiväkodissa. Hän halusi kodinhoitajan, koska ei voinut viikata pyykkejä.
Eikö samaten mies voisi saada saikulla kodinhoitajan vetämään käteen.
Ei ne yhteiskunnan rahat ihan joka paikkaan kulkaas riitä. Kyllä se mies joutaa illalla ne pyykit viikkaamaan.
hänenkin saada kodinhoitaja päiväksi kotiin. Ihan samassa tilanteessa hänkin on kuin äiti. Sillä kädellä ei voi tehdä mitään.
Sillä ei voi vaikka runkata niin se kodinhoitaja voi vaikka auttaa samalla tavalla kuin tulee naiselle viikkaamaan pyykkiä jos ranne on murtunut.Tasa-arvo kunniaan.
Sillä miehellä ei ole lapsia siellä nurkassa kun se kotiäiti hoitaa ne lapset.idiootti sinäkin. Et tajua mikä tää pointti on
vaikka muille jakaa...
Onko sulla jotenkin lääkitys pielessä, kun ei ymmärrys pelaa ollenkaan?
vaikka kuinka hieron silmiä, en löydä yhtään ratkaisuvaihtoehtoa
Taitaa hänellä olla muutakin viikkaamatta kuin pyykit.
(ne yhteiskunnan maksamat) pillerisi. En kinaa sekopäiden kanssa enempää - pitää tehdä töitä, jotta voin kustantaa hoitosi.
Ei siihen kukaan kuole vaikka ottaisi vaatteensa suoraan pyykkikasasta.
Taitaa hänellä olla muutakin viikkaamatta kuin pyykit.
jos vaimolla on ranne murtunut ja lapset ovat päiväkodissa. Kerropa vastaus tähän, äläkä nyt vain alennut huutelemaan av,tyyliin.
Eli kukaan ei ole vieläkään pystynyt vastaamaan, mitä kaipaatte yhteiskunnalta, miten ongelmat ratkaistaan, miten ne rahoitetaan yms.
Ja ihan vinkkinä jos on kotona sairaana ja tarvitsee apua niin kotisairaanhoito auttaa kyllä sitä äitiä. Mutta se ei tule tosiaan viikkaamaan niitä pyykkejä. Siihen sitten pitää palkata itse siivooja.
(ne yhteiskunnan maksamat) pillerisi. En kinaa sekopäiden kanssa enempää - pitää tehdä töitä, jotta voin kustantaa hoitosi.
Mitä apua kaipaatte ja miten kunta sen järjestäisi ja rahoittaisi.
ESIMERKIKSI siitä, miten jo ihan harmiton perustapaturma käytännössä estää pienimpienkin kotitöiden tekemisen.
Jotta ÄÄLIÖKIN tajuaisi, mitä käytännössä tapahtuu, kun äidin työpanos jää uupumaan.
En ollut varautunut, että täällä mennään jo siinä ÄÄLIÖYDESSÄkin alle kaikkien rimojen.
Nyt lopetan hullujen kanssa jankkaamisen ja menen tienaamaan niitä rahoja, joilla sinäkin täällä minua herjaat.
Ei siihen kukaan kuole vaikka ottaisi vaatteensa suoraan pyykkikasasta.
Eli hyvä vaihtoehto. Jätetään pyykit viikkaamatta jos ranne murtuu. Olen ihan samaa mieltä.
Muita vaihtoehtoja, miksi tarvitaan kodinhoitaja viikkaamaan päivällä pyykit kun naisella on ranne murtunut ja lapset on päiväkodissa ja mies töissä.
Eli jos ranteesi on murtunut niin miksi kaipaat kodinhoitajaa kotiisi tekemään ne pikku kotityöt. Miksi mies ei voi tehdä niitä illalla.
Eli huutelet vain, mutta et vastaa kysymykseen, miksi haluaisit yhteiskunnan maksaman kodinhoitajan.
Minä myös teen töitä ja en haluaisi todellakaan maksaa kalliita palveluja siitä, että joillain on niin onnettomat miehet, etteivät osaa tehdä kotitöitä jos nainen on sairaana.
Meillä mies kyllä selviää ihan hyvin näistä minun hommistani jos olen ollut vaikka reissussa tai sairaalassa tai muuten vain kipeänä. Tekee ne jopa silloin kun olen työmatkalla muutaman päivän. Emme ole tarvinneet yhteiskunnan maksamaa kodinhoitajaa siihen.
kerro, miksi sinä tarvitset
ESIMERKIKSI siitä, miten jo ihan harmiton perustapaturma käytännössä estää pienimpienkin kotitöiden tekemisen.
Jotta ÄÄLIÖKIN tajuaisi, mitä käytännössä tapahtuu, kun äidin työpanos jää uupumaan.
En ollut varautunut, että täällä mennään jo siinä ÄÄLIÖYDESSÄkin alle kaikkien rimojen.
Nyt lopetan hullujen kanssa jankkaamisen ja menen tienaamaan niitä rahoja, joilla sinäkin täällä minua herjaat.
että ainoa mahdollinen koulu ekaluokkalaiselle 15 km päässä ja ainoa ratkaisu jota on tarjottu on lippu käteen ja kehotus menemään metrolla.
Eikö kukaan siellä teilläpäin asuvien lasten äideistä ja isistä käy töissä vaan ovat alistuneet lasten koulukuskeiksi? Miten nekään, joiden selkä ei ole murtunut mutta jotka käyvät normaalisti töissä hoitavat kouluun menon ja sieltä haun jos matka on noin mahdoton? Vai oletteko te ainut perhe jonka lapsi on tuupattu 15 kilsan päähän kouluun ja jos on, niin miksi?
Haisee oikeasti vähän siltä, että on haluttu lapsi johonkin erikoiskouluun muttei mietitty sitä miten kyyti sinne hankalissa tilanteissa järjestyy.
Yksi ja sama henkilö jankuttaa täällä samaa joka toisessa viestissä, eikö sinun pitänyt mennä sinne töihin, jotta voit maksaa kotiäitien sohvalla makoilun??
Ehkä sinäkin tarvitsisit vähän sitä yhteiskunnan apua...
eri asiaa.
Voisitko vastata kysymykseen. Muuten todellakin uskon, että palstamamma tykkää vain ruikuttaa, mutta hänellä ei ole tarjota rakentavaa vaihtoehtoa nykyiseen tilanteeseen.
Onko sinulla muuta sanottavaa kuin tämä huutelu tähän asiaan. Olen jo monta kertaa kysynyt sitä tässä ketjussa, mutta todennut, että kukaan ei pysty vastaamaan ja siksi totean, että ei teillä ole esittää vaihtoehtoja nykyiseen tilanteeseen. Mutta marinaan riittää kyllä aikaa " kun yhteiskunta ei auta"
Hassua, että kukaan ei pysty näin yksinkertaiseen asiaan vastaamaan.
Yksi ja sama henkilö jankuttaa täällä samaa joka toisessa viestissä, eikö sinun pitänyt mennä sinne töihin, jotta voit maksaa kotiäitien sohvalla makoilun??
Ehkä sinäkin tarvitsisit vähän sitä yhteiskunnan apua...
äiti hoitaa lapsensa missä tilassa tahansa -näin yhteiskunta olettaa
Eli mikä ja kuka on se yhteiskunta. Miten niin olettaa ja mikä on nämä kaikki tilanteet. Hänelle vastattiin, että on päiväkotia ja lastenkotia ja sijaiskotia. Ei oleteta hoitavan itse. Mutta mikään ei kelvannut. Alkoi vinkuna, että hän on sitten huono äiti, räiskis, linjat poikki.
Jos esittää väittämän, pitää pystyä perustelemaan se, että se on todella totta. Muuten se on vain tunnepitoista marinaa ja väittämällä ei ole uskottavuutta.
Mikä vika on lastenkotipaikassa siksi aikaa kun äiti on sairaalassa? Ovat "kodinomaisia" (okei, no eivät nyt tietenkään ihan, vaan laitoksia, mutta aika kodikkaita kuitenkin ja turvallisisia - jotkuthan asuvat siellä ihan koko lapsuutensa ja nuoruutensa). Kyllä mä mieluummin sellaisen paikan ottaisin, kun jonkun tuntemattoman meille hoitamaan. Vai minkälainen palvelu sinusta yhteiskunnalla pitäisi olla? Musta toi lastenkoti on aivan hyvä tässä tapauksessa. Meillä nyt on kyllä useita sukulaisia ja kavereitakin, jotka lapset kyllä ottaisivat hoitoon. En oikein ymmärrä, millaisia ihmisiä ovat ne, joilla ei ole ketään. Mulla on ollut joka talossa jo naapuritkin aina tarjonneet apua, kun lähtee synnyttämään tms. Ja minä luonnollisesti myös heille.
että lastenkotipaikka maksaa paljon enemmän kuin kotiapu. Jos yhteiskunnalla ei ole varaa tarjota edes kotiapua, niin mistä ihmeestä se repii rahat lastenkotipaikkoihin.
Aivan käsittämätöntä touhua.
päiväkodissa. Isä vie aamulla ja hakee töiden jälkeen. Mihin mitään lastenkotia tai kotiapua tarvitaan. Kai sitä nyt isä osaa illalla hoitaa lapset.
Mikä vika on lastenkotipaikassa siksi aikaa kun äiti on sairaalassa? Ovat "kodinomaisia" (okei, no eivät nyt tietenkään ihan, vaan laitoksia, mutta aika kodikkaita kuitenkin ja turvallisisia - jotkuthan asuvat siellä ihan koko lapsuutensa ja nuoruutensa). Kyllä mä mieluummin sellaisen paikan ottaisin, kun jonkun tuntemattoman meille hoitamaan. Vai minkälainen palvelu sinusta yhteiskunnalla pitäisi olla? Musta toi lastenkoti on aivan hyvä tässä tapauksessa. Meillä nyt on kyllä useita sukulaisia ja kavereitakin, jotka lapset kyllä ottaisivat hoitoon. En oikein ymmärrä, millaisia ihmisiä ovat ne, joilla ei ole ketään. Mulla on ollut joka talossa jo naapuritkin aina tarjonneet apua, kun lähtee synnyttämään tms. Ja minä luonnollisesti myös heille.
että lastenkotipaikka maksaa paljon enemmän kuin kotiapu. Jos yhteiskunnalla ei ole varaa tarjota edes kotiapua, niin mistä ihmeestä se repii rahat lastenkotipaikkoihin.
Aivan käsittämätöntä touhua.
niin kyllä lapsille olisi kotiapu parempi kuin panna lastenkotiin. Hirveää jos lapselle tarjotaan lastenkotipaikkaa kun äiti on sairaalassa. Mihin maailma on mennyt kun ei pystytä järjestämään hoitajaa kotiin.
Kyllähän ap vastas jo monesti, mutta sulle ei kelvannut mikään vastaus. Enkä kyllä yhtään ihmettele, jos ei jaksa enää kommentoida tollasta provoo...