Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äiti hoitaa lapsensa missä tilassa tahansa -näin yhteiskunta olettaa

Vierailija
25.08.2011 |

Oon sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja uupumukseen, vauva 9kk. Tällä hetkellä lääkitys on sellainen, etten jaksa tehdä juuri muuta

kuin nukkua. Odottelen pääsyä terapiaan.

Onneksi mulla on ihmisiä ympärillä, jotka pystyvät auttamaan lqpsenhoidossa. Jos näin ei olisi, en edes uskalla ajatella mitä olisi sattunut. Ilman tukiverkkoa masentunut äiti jää todella yksin ja yhteiskunta olettaa, että sairas äiti pystyy huolehtimaan lapsistaan. :( Eikö tälle asialle olisi jo Aki tehdä jotakin? Mieskin voi olla töistä pois vain palkattomana, jos äiti sairastuu. Meillä ei ainakaan vara sellaiseen.

Kommentit (231)

Vierailija
1/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa tilanteesi johdosta. Ei varmasti ole helppoa.

Mutta mitä "yhteiskunnan" pitäisi mielestäsi tehdä?

Vierailija
2/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta en saanut mitään apua ja vaan syyllistettiin.

Menin lääkäriin ja jo alkoi tapahtua. Sain lääkkeeet, ne meni tosin vaihtoon, sillä mulla kans tuli ihan lamaannuttava väsymys ekasta.

Sain ajan myös perheneuvolaan ja siellä rupesin käymään psykologilla x 1 vko. Saimme meille myös kunnan kotiapua. Hoitaja oli meillä 8 h pv 2 x vkossa. Jossain vaiheessa sitten vähennettiin kerta viikkoon.

Kotiapu oli maksullista, mutta mielestäni halpaa kuitenkin. Tästä aikaa jo yli 7.v. Ja muuten , tuo terapiakin maksaa, on aika kallista sekin.

Mielestäni tuo kotiapu oli mahtava juttu ja se mahdollisuus pitäisi olla kaikilla apua tarvitsevilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sairastuin myös synnytyksen jälkeiseen masennukseen mutta onneksi sain keskusteluapua, joka tuli kotiin, ei tarvinnut jaksaa kahden lapsen kanssa lähteä terapiaan. Mies ei tosiaan voinnut olla kotona töistä, mutta muuten yritti parhaansa auttamisessa. Lapset meni hoitoon, minä palasin töihin ja lääkitystä purettiin - masennus uusi. Loppupeleissä olin 3kk kotona tuijottamassa seinää, ennen kuin tilanne saatiin taas hallintaan.

Vierailija
4/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideillä pitäisi olla yhtäläiset oikeudet kuin muillakin ihmisillä, mielestäni. Vai onko äiteys Miksi äidillä ei ole oikeus olla sairaslomalla? Ei sairas ihminen voi hoitaa lastansa.

Vierailija
5/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan älypuhelimella, kun en jaksa istua

Vierailija
6/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideillä pitäisi olla yhtäläiset oikeudet kuin muillakin ihmisillä, mielestäni. Vai onko äiteys Miksi äidillä ei ole oikeus olla sairaslomalla? Ei sairas ihminen voi hoitaa lastansa.

Kyllä äiti voi olla sairaslomalla, miksi ei voisi. Silloin vaan täytyy lapselle löytää jostain muualta hoitaja.

Vierailija
7/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta en saanut mitään apua ja vaan syyllistettiin.

Menin lääkäriin ja jo alkoi tapahtua. Sain lääkkeeet, ne meni tosin vaihtoon, sillä mulla kans tuli ihan lamaannuttava väsymys ekasta.

Sain ajan myös perheneuvolaan ja siellä rupesin käymään psykologilla x 1 vko. Saimme meille myös kunnan kotiapua. Hoitaja oli meillä 8 h pv 2 x vkossa. Jossain vaiheessa sitten vähennettiin kerta viikkoon.

Kotiapu oli maksullista, mutta mielestäni halpaa kuitenkin. Tästä aikaa jo yli 7.v. Ja muuten , tuo terapiakin maksaa, on aika kallista sekin.

Mielestäni tuo kotiapu oli mahtava juttu ja se mahdollisuus pitäisi olla kaikilla apua tarvitsevilla.

Saanko kysyä paljonko terapia ja kotiapu maksoivat -ap

Vierailija
8/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen "yhteiskunnan" tekevän.

Ei millään pahalla, mutta olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka odottavat, että se "yhteiskunta" tekee sitä ja tätä ja tuota.

Kyllä ihan tavallinen sinkkukin joutuu sairaana pitämään itse itsestää huolen. Ihan itse jouduin maksamaan kotiapuni kun olin sairaana yksin kotona. Ei siinä mikään yhteiskunta käynyt minulle ruokakaappeja täyttämässä yms. enkä kyllä odottanutkaan sitä.

Joten otapa takapakkia, äläkä hutki ja syyttele vain jotain näkymätöntä yhteiskuntaa, joka ei auta sinua.

Kerro tarkkaan, mitä apua haluaisit.

Vierailija
9/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äiti voi olla sairaslomalla, miksi ei voisi. Silloin vaan täytyy lapselle löytää jostain muualta hoitaja.

Mistä jostain muualta? Miten helppoa sen luulet olevan ?

Vierailija
10/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä rientänyt yhteiskunta avuksi. Sairaalassa hoitaja vielä oikein tokaisi, että "et kai sinä mitään tukea tarvitse!" Joo, autonajokiellossa oleva vuodepotilashan sitä kuskaakin lapsensa kouluun ja hoitaa pyykit ja ruoanlaitot.

Nyt olin neljä kuukautta kuumeessa kilpirauhastulehduksen takia. Ei tippunut sairauslomaa, koska lääkäri oli sitä mieltä, etten ollut sataprosenttisesti työkyvytön. Eli viime voimilla väänsin työni ja samalla olisi pitänyt jaksaa hoitaa vielä kesälomalla olevat lapset.

Että jostakin minäkin kai niitä veroja maksan, mutta eipä ainakaan minulla turvaverkot toimi.

Vierailija
11/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta en saanut mitään apua ja vaan syyllistettiin. Menin lääkäriin ja jo alkoi tapahtua. Sain lääkkeeet, ne meni tosin vaihtoon, sillä mulla kans tuli ihan lamaannuttava väsymys ekasta. Sain ajan myös perheneuvolaan ja siellä rupesin käymään psykologilla x 1 vko. Saimme meille myös kunnan kotiapua. Hoitaja oli meillä 8 h pv 2 x vkossa. Jossain vaiheessa sitten vähennettiin kerta viikkoon. Kotiapu oli maksullista, mutta mielestäni halpaa kuitenkin. Tästä aikaa jo yli 7.v. Ja muuten , tuo terapiakin maksaa, on aika kallista sekin. Mielestäni tuo kotiapu oli mahtava juttu ja se mahdollisuus pitäisi olla kaikilla apua tarvitsevilla.

Saanko kysyä paljonko terapia ja kotiapu maksoivat -ap

Tarkkoja summia en tiedä, mutta siitä voi jotain päätellä, että monilla ei ole varaa mennä terapiaan.

Kotiavun hintoja en valitettavasti enää muista.

Säästösyistä monilla kunnilla ei ole enää edes tarjota mitään kotiapua missään muodossa :(

Vierailija
12/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka odottavat, että se "yhteiskunta" tekee sitä ja tätä ja tuota.

Kyllä ihan tavallinen sinkkukin joutuu sairaana pitämään itse itsestää huolen. Ihan itse jouduin maksamaan kotiapuni kun olin sairaana yksin kotona. Ei siinä mikään yhteiskunta käynyt minulle ruokakaappeja täyttämässä yms. enkä kyllä odottanutkaan sitä.

Joten otapa takapakkia, äläkä hutki ja syyttele vain jotain näkymätöntä yhteiskuntaa, joka ei auta sinua.

Mun mielestä äidrillä pitäisi olla paremmat oikeudet kun nykyään. En tosiaan jaksa alkaa nyt perustelemaan

Vierailija
13/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkulla ei ole sitä vauvaa huolehdittavana. Kyllä yhteiskunnan pitäisi tukea tällaisessa tilanteessa. Vaikkapa sillä kotiavulla. Se on pitkällä tähtäimellä meille kaikille hyväksi.

Vierailija
14/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan ja mihinkään ei olla tyytyväisä ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Lapsia tehdään, mutta yhteiskunnan pitäisi ottaa niistä vastuu. Tukiverkkoja ei toki kukaan hoida itselleen.

Mun mielestä äidrillä pitäisi olla paremmat oikeudet kun nykyään. En tosiaan jaksa alkaa nyt perustelemaan

Vierailija
15/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei saa, koti ja lapset on siinä silti koko ajan.

Vierailija
16/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuhan onkin sama asia kuin äiti.

Etkö tajua, että äideillä sattuu olemaan huolehdittavana itsensä lisäksi myös lapsia, jotka ei tule toimeen itsekseen edes terveenä. Haloo. Taidat provota. Keksi vähemmän vakava provinssin kohde.

Vierailija
17/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aina ihmettelen kun mammat valittaa, ettei pystyneet autolla kuskaamaan lapsia kouluun. Kyllä meillä lapset pystyy pyöräilemään ja kävelemään. Ei niille teidän läskipalleroille pahaa tee kävellä pari kilometriä päivässä.

Ja naurattaa tuo "kuumeessa väänsin töitä uhrautuen kuukausia". hei haloo, järjen köyhyyttä. Olisit mennyt toiselle lääkärille ja sanonut, että et vain kykene töihin ja on saatava saikkua.

Ihania nämä marttyyrit.

eipä rientänyt yhteiskunta avuksi. Sairaalassa hoitaja vielä oikein tokaisi, että "et kai sinä mitään tukea tarvitse!" Joo, autonajokiellossa oleva vuodepotilashan sitä kuskaakin lapsensa kouluun ja hoitaa pyykit ja ruoanlaitot.

Nyt olin neljä kuukautta kuumeessa kilpirauhastulehduksen takia. Ei tippunut sairauslomaa, koska lääkäri oli sitä mieltä, etten ollut sataprosenttisesti työkyvytön. Eli viime voimilla väänsin työni ja samalla olisi pitänyt jaksaa hoitaa vielä kesälomalla olevat lapset.

Että jostakin minäkin kai niitä veroja maksan, mutta eipä ainakaan minulla turvaverkot toimi.

Vierailija
18/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan ollut masentunut, mutta ahdistunut elämäntilanteesta, joka oli raskas. Arjen ja lapset hoidin, lapsilla oli kaikkea mitä lapsilla kuuluukin olla ja koti normaalin siisti, mutta minun oma oloni olisi parantunut jos se kodin ja perheen tilanne olisi jotenkin muuttunut. Minä en tiennyt muuta muutosta kuin ero, koska ei itse pystynyt vaikuttamaan tilanteeseen. Mitkään minun tekemiset eivät saaneet muutosta kotona.

Ennen sitä kuitenkin romahdin neuvolassa. Mitäkö apua sain?

Jouduin turvakotiin, vaikka meillä ei kenekään taholta ollut ketään kohtaan väkivallan uhkaa, eikä alkoholia eikä kyvyttömyyttä hoitaa arkea tms. Olin turvakodissa viikon, hoidin itse lapseni (EN saanut apua, en edes päiväunien muodossa, hoitohenkilökunta ei tee eikä katso lapsia!!) tarkassa tarkkailussa, missä jokainen tekemiseni nähtiin häiriintyneenä ja keskustelut, joita kävin hoitajan kanssa, olikin sitten kirjattu, että puhun sekavia ym.

Lasten huostaanottoa pohdittiin.

Sitä ei toteutettu, vaikka neuvola ja turvatalo sitä toivoivat. Lastensuojelun perhetyö kävi meillä kerran kuukaudessa kahvittelemassa, muutaman kuukauden ajan, mutta mitään konkreettista muutosta meillä olevaan tilanteeseen ei tullut,paitsi se, etten uskaltanut muuttaa eri osoitteeseen huostaanoton pelossa.

Pari vuotta myöhemmin muutin eri osoitteeseen miehestä.

Tuosta kaikesta on kulunut noin 4 vuotta enkä ole toipunut vieläkään. Tänään menen aloittamaan lyhytterapeuttisen keskustelun, koska aikaisemmat eivät tuottaneet muuta kuin ahdistuneen terapeutin.

Vierailija
19/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan helppoa hyökätä kaikkein heikompien kimppuun? Toisten mielestä niistä heikoista pitää pitää huolta. Mutta meitä moneksi. Valitettavasti.

Valitetaan ja mihinkään ei olla tyytyväisä ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Lapsia tehdään, mutta yhteiskunnan pitäisi ottaa niistä vastuu. Tukiverkkoja ei toki kukaan hoida itselleen.

Vierailija
20/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua pitäis vähän bitchläpätä.

Sen verran itsekäs tunnut olevan.

Sinkulla ei ole lasta. Aika paljon helpompaa aikuisen sairastaa kun ei ole pientä lasta siinä samalla hoidettavana. Lapsesta yhteiskunta saa uuden veronmaksajan, jota eiköhän se ja äitinsä ole apunsa ansainneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi