Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äiti hoitaa lapsensa missä tilassa tahansa -näin yhteiskunta olettaa

Vierailija
25.08.2011 |

Oon sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja uupumukseen, vauva 9kk. Tällä hetkellä lääkitys on sellainen, etten jaksa tehdä juuri muuta

kuin nukkua. Odottelen pääsyä terapiaan.

Onneksi mulla on ihmisiä ympärillä, jotka pystyvät auttamaan lqpsenhoidossa. Jos näin ei olisi, en edes uskalla ajatella mitä olisi sattunut. Ilman tukiverkkoa masentunut äiti jää todella yksin ja yhteiskunta olettaa, että sairas äiti pystyy huolehtimaan lapsistaan. :( Eikö tälle asialle olisi jo Aki tehdä jotakin? Mieskin voi olla töistä pois vain palkattomana, jos äiti sairastuu. Meillä ei ainakaan vara sellaiseen.

Kommentit (231)

Vierailija
21/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseehän äiditkin terveyskeskukseen ja saa lääkkeitä ja sairaslomaa kuten kaikki muutkin. Mitä oikeuksia äidit jäävät ilman mitä muilla on?

Toistaiseksi on vielä subjektiivinen päivähoito-oikeuskin , joten kyllä masentunut äiti vauvansa päiväkotiin saa. En nyt kyllä ymmärrä mitä sinä oikein vielä olet vailla?

Tietenkin aikuisten ihmisten oletetaan pärjäävän kutakuinkin omillaan ja itsenäisesti. Ja sellainen oletus on ihan kohtuullinen ja asiallinen. Ei me voida (yhteiskunta) kaikkia aikuisia alkaa hoitaa ja holhota vaan kyllä aikuisen nyt vaan pitää pärjätä.

Vierailija
22/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä vittuun. Näköjään kun Sun aivokapasiteetti ei riitä käsittelemään näin abskrakteja asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuhan onkin sama asia kuin äiti.

Etkö tajua, että äideillä sattuu olemaan huolehdittavana itsensä lisäksi myös lapsia, jotka ei tule toimeen itsekseen edes terveenä. Haloo. Taidat provota. Keksi vähemmän vakava provinssin kohde.

paskat housussa itkenyt "yhteiskuntaa" apuun. Olen tehnyt asioille jotain ja maksanut avusta kun olen sitä tarvinnut. Tukiverkot on myös ihan hyvä ajatus hommata.

Mutta toki jokainen saa möllöttää peiton alla ja itkeä, ettei yhteiskunta auta ja kasvata mun lapsia. Hei pitääkö mun ottaa muka vastuu omista lapsista.

Vierailija
24/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä 6-vuotiasta voi panna vielä metroon itsekseen.

Ja minä kyllä nyt maksoin taas tänä kesänäkin veroja, joten JOTAIN pitäisi saada vastineeksi, kun tulee vaikeuksia.

Vierailija
25/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä asun sellaisessa kunnassa, jossa on osaavat ja toimeliaat sossut.

T: sydänvaivainen omaishoitaja

Vierailija
26/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Äiti on liikuntakyvytön ja makaa vuoteessaan.

Unohdetaan siivous ja pyykkäys. Ne voi tehdä ensi kuussakin.

Mutta kait joku laittaisi ruokaa lapselle? Koululainen osaa itse tehdä voileipänsä, jos olisi joku joka hakisi sen kaupasta. Kuka?

Koululainen tarvitsee apua läksyissä. Äiti makaa ja auttaa minkä pystyy. Vaatteet on likaiset, koska kukaan ei pyykkää. Lapsi käy itse suihkussa.

Teini-ikäiset osaa enemmän, ehkä. En puhu heistä.

Vauva tai leikki-ikäinen lapsi saavat leikkiä ja kelliä ihan rauhassa, kotona on leppoisaa kun äitikin kellii ja köllii.

Niinkö?

Vauva ja leikki-ikäinen hoitavat itse vaipan vaihdot, vessatukset ja ruokansa, vai?

sen "yhteiskunnan" tekevän. Ei millään pahalla, mutta olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka odottavat, että se "yhteiskunta" tekee sitä ja tätä ja tuota. Kyllä ihan tavallinen sinkkukin joutuu sairaana pitämään itse itsestää huolen. Ihan itse jouduin maksamaan kotiapuni kun olin sairaana yksin kotona. Ei siinä mikään yhteiskunta käynyt minulle ruokakaappeja täyttämässä yms. enkä kyllä odottanutkaan sitä. Joten otapa takapakkia, äläkä hutki ja syyttele vain jotain näkymätöntä yhteiskuntaa, joka ei auta sinua. Kerro tarkkaan, mitä apua haluaisit.

Otan osaa tilanteesi johdosta. Ei varmasti ole helppoa. Mutta mitä "yhteiskunnan" pitäisi mielestäsi tehdä?

Äideillä pitäisi olla yhtäläiset oikeudet kuin muillakin ihmisillä, mielestäni. Vai onko äiteys Miksi äidillä ei ole oikeus olla sairaslomalla? Ei sairas ihminen voi hoitaa lastansa.

Vierailija
27/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saa hoitoon. Jos ei pysty hoitamaan ollenkaan, saa väliaikaisen huostaanoton lapsilleen. Siivojan saa kun aukaisee hiukan kukkaroaan. Joka paikkakunnalla on melkein yksityisiä yrityksiä, jotka antavat apua pihan kolauksesta verenpainen mittaukseen.

Mutta niistä joutuu hiukan maksamaan. MYös sinkut, äidit, vanhukset ja jopa isät.

Mitä juuri äiti ei saa, mitä muut saavat. Kertokaapa.

Pääseehän äiditkin terveyskeskukseen ja saa lääkkeitä ja sairaslomaa kuten kaikki muutkin. Mitä oikeuksia äidit jäävät ilman mitä muilla on?

Toistaiseksi on vielä subjektiivinen päivähoito-oikeuskin , joten kyllä masentunut äiti vauvansa päiväkotiin saa. En nyt kyllä ymmärrä mitä sinä oikein vielä olet vailla?

Tietenkin aikuisten ihmisten oletetaan pärjäävän kutakuinkin omillaan ja itsenäisesti. Ja sellainen oletus on ihan kohtuullinen ja asiallinen. Ei me voida (yhteiskunta) kaikkia aikuisia alkaa hoitaa ja holhota vaan kyllä aikuisen nyt vaan pitää pärjätä.

Vierailija
28/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sivistyneessä yhteiskunnassa pidetään huolta niistä jotka eivät siihen kykene. Meillä kuitenkin ihmeellinen itse ja yksin pärjäämisen ihanne, joka varmasti osaltaan on johtanut tähän ettei apua ole saatavilla.

Omassa kunnassani nousi muutama vuosi sitten lehtiotsikoihin yksinhuoltajaäiti, joka joutui sairaalahoitoon. Ainoa apu mitä hänelle tarjottiin oli lastenkotipaikka lapsille =o

Minullakin on kokemukseni siitä ettei apua saa tarvittaessa. Kärsin esikoiseni vauva-aikana pahoista selkäongelmista (mm. välilevynpullistumasta). 3 kuukauteen en pystynyt edes kävelemään tai istumaan. Silti minun piti selviytyä yksin vauvan hoitamisesta.

Neuvolasta sain apua sen verran, että antoivat hyväksi havaitun siivousfirman yhteystiedot.

Päivistä selvittiin lopulta niin, että mies jätti aamulla töihin lähtiessä lattialle minun ulottuvilleni vaippoja, puhdistusliinoja, vaihtovaatteita, maitoja ja puhtaita tuttipulloja, minun särkylääkkeeni ja ruokaa ja juomista päivän tarpeiksi.

Siinä sitten pötköteltiin vauvan kanssa päivät lattialla :/

Vierailija
29/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kokemuksesta voin kertoa ettei se noin mene. Luuletko, että jossain päiväkodissa on näin lyhyellä varoitusajalla paikkoja, esimerkiksi.

Vierailija
30/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta masennuksesta mainitsin aiemmassa viestissä. Tosiaan sen 3kk kun olin kotona (olin vaihtanut työpaikkaa juuri eikä saikkukorvauksia tullut) joten luottokorteilla elettiin. No nyt niitä sitten on makseltu pois ja tiukilla ollaan oltu.

Tiedänpä myös tapauksen jossa lapseton joutui sairaslomalle sekä töistä, että opiskeluista, mutta koska oli opiskelija ja osa-aikatyössä, niin ei saannut enää saikkurahojen loputtua mistään mitään, koska oli opiskelija. Luottokortit pelasti taas.

Eli ei sitä apua kovinkaan helposti saa, itse pitää itsensä hoitaa ja lapsensa jos niitä on.

eipä rientänyt yhteiskunta avuksi. Sairaalassa hoitaja vielä oikein tokaisi, että "et kai sinä mitään tukea tarvitse!" Joo, autonajokiellossa oleva vuodepotilashan sitä kuskaakin lapsensa kouluun ja hoitaa pyykit ja ruoanlaitot.

Nyt olin neljä kuukautta kuumeessa kilpirauhastulehduksen takia. Ei tippunut sairauslomaa, koska lääkäri oli sitä mieltä, etten ollut sataprosenttisesti työkyvytön. Eli viime voimilla väänsin työni ja samalla olisi pitänyt jaksaa hoitaa vielä kesälomalla olevat lapset.

Että jostakin minäkin kai niitä veroja maksan, mutta eipä ainakaan minulla turvaverkot toimi.

Vierailija
31/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15km päähän. Kohta varmaan kerrot, että asuitte jossain vinkuintiassa ja sun lapsi oli erikoisnero, jota piti kuljettaa erityisnerojen lasten kouluun ja yhteiskunta ei silti auttanut.

Ja minä kyllä nyt maksoin taas tänä kesänäkin veroja, joten JOTAIN pitäisi saada vastineeksi, kun tulee vaikeuksia.

Vierailija
32/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka perhetyöntekijällä ei ole mitään virkaa, kun ei ne siivoa, eikä tee kotitöitä. Mokomat vaan koittavat saada keskustelua aikaan, eikä se ole mitään apua...

Tämäkin on niitä yhteiskunnan tukitoimiksi tarkoitettuja palveluja

Vierailija
33/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saa hoitoon. Jos ei pysty hoitamaan ollenkaan, saa väliaikaisen huostaanoton lapsilleen. Siivojan saa kun aukaisee hiukan kukkaroaan. Joka paikkakunnalla on melkein yksityisiä yrityksiä, jotka antavat apua pihan kolauksesta verenpainen mittaukseen.

Mutta niistä joutuu hiukan maksamaan. MYös sinkut, äidit, vanhukset ja jopa isät.

Että huostaanko lapset tässä pitäis vielä ottaa...sehän tekisikin kauheen hyvää masentuneelle äidille. Miten te ihmiset voitte olla noin julmia ja ymmärtämättömiä?

Vierailija
34/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten äiti ei todellakaan joudu hoitamaan itse lapsiaan jos ei kykene ja sen myöntää ja pyytää apua.

koska kokemuksesta voin kertoa ettei se noin mene. Luuletko, että jossain päiväkodissa on näin lyhyellä varoitusajalla paikkoja, esimerkiksi.

Vierailija
35/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

öh, jos kouluun on 15 kilsaa, niin eiks sillon YHTEISKUNTA maksa kyydin?

Kyllä apua pitää saada, mutta siitä pitää olla myös valmis maksamaan. Luuletko että esim kotisairaanhoitokaan on vanhuksille ilmaista??

Vierailija
36/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammalle oma kotihoitaja koko päiväksi leikittämään lapsia ja tekemään ruokaa ja siivoamaan ja pitämään kädestä, että mamma saa uupumustaan hoitaa tietsikan ääressä vauvapalstailemalla.

Että huostaanko lapset tässä pitäis vielä ottaa...sehän tekisikin kauheen hyvää masentuneelle äidille. Miten te ihmiset voitte olla noin julmia ja ymmärtämättömiä?

Vierailija
37/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän ulkosuomalaisten sosiaalipalvelut tähän ketjuun edes kuulu, vai mitä?

En tajua aggressiivisuuttasi.

Me ollaan ihan työssäkäyvä, paljon veroja vuosikymmenet maksanut, perhe.

Koskaan emme ole kumpikaan olleet työttömänä, emmekä edes normaalisti käytä julkista terveydenhuoltoa, tai pahasti muitakaan palveluja.

Lapsetkin olivat kotona 4- ja 6-vuotiaiksi.

Vierailija
38/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin samaa mieltä. Vanhukset ovat eläneet tätä reaalitettia jo vuosikaudet.

Vierailija
39/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätynlaiset mammat vain huutaa, että yhteiskunta ei heitä auta.

Ja silti kukaan ei pysty esittämään konkreettista keinoa, millä yhteiskunnan pitäisi heitä auttaa ja mistä he ovat jääneet äitinä paitsi, mitä muut ihmiset saa.

Tyhjän valitusta vain.

Vierailija
40/231 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kaatuu? Meidän perheenemäntien.

t. 38, jolla 79-vuotias kotona asuva äiti, joka myös jäi aika tyhjän päälle, kun 38:n selkä murtui onnettomuudessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi