Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko terveydenhoito-alalla sinusta pitäisi tienata?

Vierailija
24.08.2011 |

Me veronmaksajathan olemme sosiaali- ja terveysalaln palkanmaksajia, joten mikä sinusta olisi sopiva palkka seuraavissa ammateissa:

Lähihoitaja

Sairaanhoitaja

Lääkäri

Minusta:

Lh 1800e/kk

Sh 2200e/kk

Lk 3500e/kk

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa! siihen on pystytyy aina ihmiskunnan alusta saakka, mutta diagnosoimaan ym ei! joten hoitajan 3000e palkka ei ole suhteessa vaativuuteen, mutta lääkäri on ansiannut palkkansa. mutta palstallahan on vai nmammoja jotka olisivat lääkäreitä jos vain olsiivat viitsineet mennä (?!) kouluun.. ja siis kauniita ja laihoja kanssa jos vain haluaisivat!

hiema eri asia juottaa vettä ja antta ruokaa, rätillä otsaa pyyhkiä ;))) nyky lääketiede on vähän toista :) siinä vaiheessa kun SÄ olet teholla, aivan varmasti toivot jopa rukoilet, et se hoitaja osaa vähän muutakin :)

AIVAN!

siksi haluan sen tehohoitajani olevan edes sh eikä mikään perushoitaja (eli lh)..

antaisitko oman henkesi lh vastuulle??

siksi lh on vanhainkodeissa ym jossa on perushoitoa (ja kehtaavta kutsua sitä "kamalan vastuulliseksi") just..) raskasta toki.

Vastassa on monesti ensimmäisenä lähäri. Sairaankuljettajan peruskoulutus on lähihoitaja. Siinähän haluat sen sh:n paikalle... Ei ole niitäkään kohta enää näillä palkoilla.

Vierailija
22/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen jako ja anto virheestä voipi mennä potilaalta henki ja hoitajalta luvat.

Toivottavasti mahdollisiiman moni hoitaja ottaa Ritolat. Saattee hyvää hoitoa " hoono soomelta" ja eikä maksa niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja myös mieheni mielestä lähäreille pitäis maksaa 2500€/kk, sairaanhoitajille 2800-3000€/kk ja lääkäreille alkaen 4000€/kk ja siitä sitten ylöspäin erikoistumisen mukaan.

Kysyin mieheltä mitä sille pitäis maksaa että se suostuis tekeen mun töitäni (mä olen lähäri). Vastas että 5500€/kk XoD Eli onko se kutsumus 3000€:n arvoista...ilmeisesti.

Vierailija
24/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alimmissa tehtävissä. Siitä sitten tehtävän mukaan tonni lisää liksaan.

Pakkohan niitä on kohta maksaakin, ei sen puoleen, kun alalla on huuttava työvoimapula eikä kukaan enää tule alalle ellei palkkoja nosteta rankasti.

Palkkojen laskemiseen sen sijaan on painetta ja paljon. Hoitoala on naisten versio raksahommista, siitä ei voi maksaa liikaa, koska tuottavuus. Mun veikkaus on, että ulkomaalainen työvoima tulee alalla yleistymään vielä ja reilusti.

Vierailija
25/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähäreille 2500eur.

Lähäreitä ei arvosteta miksikään ja juuri ne ovat niitä jotka lapsiasi hoitavat, ovat koulun ip:ssä ja koulunkäyntiavustajina, hoitavat mummoasi yms. Kaikki kunnia ja hatunnosto heille.

Liian paljon amk asteelta valmistuvat korostavat omaa asemaansa. Kyllä nöyryyttä sais olla hieman enemmän...

Vierailija
26/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alimmissa tehtävissä. Siitä sitten tehtävän mukaan tonni lisää liksaan. Pakkohan niitä on kohta maksaakin, ei sen puoleen, kun alalla on huuttava työvoimapula eikä kukaan enää tule alalle ellei palkkoja nosteta rankasti.

Palkkojen laskemiseen sen sijaan on painetta ja paljon. Hoitoala on naisten versio raksahommista, siitä ei voi maksaa liikaa, koska tuottavuus. Mun veikkaus on, että ulkomaalainen työvoima tulee alalla yleistymään vielä ja reilusti.

siksi ottakaa se vakuutus lapsillenne ja itselleenne

pian tilanne , et ne joilla rahaa tai vakuutus saavat perempaa hoitoa, tähän mennään ja kovaa...

jenkkityyliin,

Vierailija
27/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä maksetaan henkilökunnalle parempaa palkkaa ja siellä käyvät ne joilla on varaa amksaa. ja sitten kunnallisessa on töissä paljon ulkomaalaistaustaisia ja siellä eivät käy kuin en joiden on pakko.

Tämä on tämä ikuinen kutsumusammatti kysymys. Kas kun s ekutsumus ei tuo leipää pöytään ja harvalla on niin vankka kutsumus toisten pyllyjen pesuun että sitä viitsii ilmaiseksi tehdä

Minun näkökulmasta taas joku sihteeri voisi tienata 1000 euroa, kai niitä pöytäkirjoja ym kuka tahansa osaa kirjoittaa=9

Vierailija
28/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annettava ensiapu jotta potilas pysyy hengissä siihen lääkärin tuloon asti. Ja lääkärin soittaa paikalle sh oman arvionsa mukaan.

Esim. hoitamaton keuhkopöhö/sepsis voi hoitamattomana pahentua hetkessä ja viedä hengen. Ennakoivia oireita kyllä usein on: jos osaa niitä tulkita.

Jos joudun sairaalaan, toivon totisesti, että minua hoitavat oitajat osaa muutakin kuin pyyhkiä rätillä otsaa.....

Ja mielelläni suon heille siitä kohtuu palkankin.

Vierailija
29/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko euroissa palkkaa pitäisi saada, vaan sitä mitä sillä palkalla saa! Suomessa on tolkuttoman kallista elää, on pakko olla hyvä asunto, ei voi asua missään "vajan tapaisessa" vert. lämpimämmät maat, samaan aikaan ruokaan ja esim. lämmitykseen menee paljon rahaa, vaatteisiin myös menee rahaa koska täällä ei voi läpsytellä sandaaleissa ja pikku mekossa läpi vuoden, vaan pitää olla kaulaliinaa, toppatakkia, nahkasaapasta jne. jne. jne.

Pitäisi saada elämiskustannuksia laskettua, ihan siis asumismenoja, ruokaa, vaatteita jne. että siitä palkasta jäisi enemmän käteen mitä nyt-

Vierailija
30/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vieläkin tulee tekstiviestejä, että tulisinko heittämään keikkaa. Olen ilmoittanut, että jos saan arkipäivästä 300 ja pyhäpäivästä 500 euroa käteen, tulen. Eivät ole vielä maksaneet, joten en tee niitä hommia enää.

itse lh:na olen sitä mieltä, että paljon enemmän pitäisi maksaa. Työ kuitenkin erittäin vastuullista ja epäkiitollista. Puhumattakaan henkisestä ja fyysisestä raskaudesta.

Mutta palkkaus onkin yksi syy, miksi olen alaa vaihtamassa.

Vierailija
31/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinin hengen töissä. Mutta eihän me lähärit mitään tehdä. Se teini kyllä oli tosi onnellinen, että tällainen paskalähäri oli siinä. Sillä ilman minua tätä teiniä oltaisiin hautaamassa ensi viikolla.

Lääkkeen jako ja anto virheestä voipi mennä potilaalta henki ja hoitajalta luvat.

Toivottavasti mahdollisiiman moni hoitaja ottaa Ritolat. Saattee hyvää hoitoa " hoono soomelta" ja eikä maksa niin paljon.

Vierailija
32/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiden elämä on joka päivä "pelkkien" lähihoitajien vastuulla. Me pidetään hengityskoneet kunnossa ja on valmius pitää ihminen manuaalisesti elossa jos jotain sattuu + muu paskahomma,suihkut,ylös nostamiset, lääkkeiden jaot + annot, pistämiset , ravinto peg-letkulla ja epilepsia kohtausten hoito. Miettikää sitä jos joskus joudutte onnettomuuteen tai väkivallan uhriksi että kuka teitä hoitaa liki ilmaseks. Vituttaa vaan kun ihmiset ajattelee että ei mulle mitää käy tai omille lapsille tai puolisolle. Voi Vittu mitä porukkaa.

Vierailija
33/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on sekä lähihoitajan että sairaanhoitajan koulutus. Pakko kommentoida kun joku dissas sihteereitä, meillä ainakin töissä (sairaala) osastonsihteerin työ on rankkaa ja vastuullista ja sitä ei todellakaan pystyisi kuka tahansa tekemään.

Vierailija
34/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä kyse siitä että aina toisen työ näyttää helpolta. En väitä pystyväni sihteerin työhön, mutta en myöskään usko kaikkien pystyvän hoitajan työhön tuosta vaan

Vierailija
35/36 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä maksetaan henkilökunnalle parempaa palkkaa ja siellä käyvät ne joilla on varaa amksaa. ja sitten kunnallisessa on töissä paljon ulkomaalaistaustaisia ja siellä eivät käy kuin en joiden on pakko. Tämä on tämä ikuinen kutsumusammatti kysymys. Kas kun s ekutsumus ei tuo leipää pöytään ja harvalla on niin vankka kutsumus toisten pyllyjen pesuun että sitä viitsii ilmaiseksi tehdä Minun näkökulmasta taas joku sihteeri voisi tienata 1000 euroa, kai niitä pöytäkirjoja ym kuka tahansa osaa kirjoittaa=9

maksaa vahemman kuin kunnallinen

Vierailija
36/36 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan hommista kun arvostus on kotiäidin luokkaa. Arvostus pitäisi näkyä myös palkassa eli min. 2600 kaikille hoitoalan ammattilaisille.