Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä aina välillä haukutaan wt-perheitä mutta mä kyllä enemmän inhoon näitä rikkaita lapsia!

Vierailija
24.08.2011 |

Joita niitäkin on tää palsta ihan pullollaan jos uskoo ihmisten täällä ilmottamia palkkatietoja, tai omaisuuden määrää tai mitä harrastetaan, miten matkustetaan jne.

Me ollaan sitten kai wt-perhe koska duunareita miehen kanssa molemmat. Neljä lasta. Kiva talo ja piha, rempataan niitä pikkuhiljaa omin voimin. Ja hei, omistetaan vielä matkailuauto, joka lienee se kaikkein kauhistus kaikille :-)

Mutta ollaan onnellisia: lapset on iloisia, avoimia, kohteliaita ja tasapainoisia. Ystäväpiiri on läheinen ja rakas ja perheen tukiverkosto toimii. Mitään en elämästäni haluaisi toiseksi muuttaa.

Mutta, mutta... etenkin isommilla lapsilla 11 ja 10 v alkaa olla välillä tukalaa. Kaverit harrastaa kalliisti, ostelee koko ajan uusia kalliita trendivaatteita, kaverisynttärilahjat on arvokkaita jne. Muuten tämä ei haittaisi, mutta alkavat irviä meidän lasten vaatteita ja lomien viettoa, vitsailevat niistä lahjoista joita meidän lapsilla on vara kavereilleen ostaa.

Kaikista ilkeimmältä tuntu kun yksi esikoisen luokkakaveri sai uuden maastopyörän vaikka edellinen oli vain vuoden vanha. Totesi koko luokan edessä että "ei se enää kelpaa muille kun xx:lle (meidän pojalle)".

Miten ihmiset oikein kasvattaa lapsiaan?? Tämäkin tyyppi on oikeesti meidän pojan kaveri ja ollut meillä yökylässä ja kaikkea, mutta onko nykymaailma sellainen että tällainen julmuus kuuluu vaan jokapäiväiseen arkeen? Vai onko vanhemmat niin pilanneet jatkuvalla ostelulla nuoren pojan että hän ei enää muuten osaa arvottaa maailmaansa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harrastetaan jne. vaan eipä meidän pojat kaikkea saa kättä ojentamalla, eikä käytöstapojen opettaminen ole unohtunut. Ei kannata yleistää, näinkään päin.

Vierailija
2/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt-perhe ei katso tulotasoa. Rikaskin voi olla wt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei varmaan voi luokitella wt:ksi, koska ollaan koulutettuja, mutta ei myöskään olla rikkaita, palkka luokkaa 2000 e/kk.

En ymmärrä, miksi pitää haukkua jotain perheitä ryhmänä. Varmaan niin rikkaista kuin wt:stakin, ja tietysti myös meistä taviksista löytyy kusipäitä ja fiksuja.

Vierailija
4/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt taas, ennen kuin riita leimahtaa, kaikki keskittyisivät laskemaan niitä omia rahojaan, ei naapurin ja kummin kaiman.

Jokainen kuluttaa omien varojensa mukaan. Ei kai "rikkaiden" (heittomerkeissä, koska mielestäni Suomesta kyllä saa etsiä perheitä, jotka todella olisivat rikkaita) tarvitse olla ostamatta, matkailematta, kaymättä ravintoloissa, käyttämällä siivoojaa yms. vain sen takia, että WT -perhe tuntee olonsa tasaarvoisemmaksi.

Vierailija
5/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muuten on yli 10v kaverisynttäreitä? Ainakin meillä tuossa vaiheessa mennään yhden tai kahden kaverin kanssa pizzalle tms. eikä mitään lahjoja anneta.

Vierailija
6/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon etten koekaan.

Olen itse niitä hyvätuloisia (tosin kun Helsingissä asutaan niin me ollaan varmaan ap:n kanssa samoilla linjoilla kun se itse korjattavaksi jäänyt talo on ollut niin helevetin kallis), kuten ovat myös mun kaverini (joiden av-mammuudesta en tiedä mitään, toivottavasti eivät käy täällä), mutta en mä silti yhtään pidä siitä ajatuksesta että joka asiassa pitäisi törsätä rahaa viimeiseen saakka. Enkä aio mennä siihen.

Ihan käsi sydämellä, mua ei vaivaa jos joku av-mamma on sitä mieltä että mun lapseni tavaroihin ei mene riittävän paljon rahaa. Mä en elä elämääni niitä ihmisiä varten.

Vierailija
7/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät tiedä mitä rakkaat lapset kylillä huutelee ja elvistelee. Vaikka kuinka kasvatat, nurkan takana puhuvat mitä sattuu. Niin se vaan on.

Vierailija
8/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muuten on yli 10v kaverisynttäreitä? Ainakin meillä tuossa vaiheessa mennään yhden tai kahden kaverin kanssa pizzalle tms. eikä mitään lahjoja anneta.

mutta kyllä meillä vielä neiti 12v haluaa pitää kaverisynttärit ja sama trendi on myös poikien keskuudessa. Ja ilman muuta lahjatkin annetaan.

Vierailija
9/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät tiedä mitä rakkaat lapset kylillä huutelee ja elvistelee. Vaikka kuinka kasvatat, nurkan takana puhuvat mitä sattuu. Niin se vaan on.

Vierailija
10/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt taas, ennen kuin riita leimahtaa, kaikki keskittyisivät laskemaan niitä omia rahojaan, ei naapurin ja kummin kaiman.

Jokainen kuluttaa omien varojensa mukaan. Ei kai "rikkaiden" (heittomerkeissä, koska mielestäni Suomesta kyllä saa etsiä perheitä, jotka todella olisivat rikkaita) tarvitse olla ostamatta, matkailematta, kaymättä ravintoloissa, käyttämällä siivoojaa yms. vain sen takia, että WT -perhe tuntee olonsa tasaarvoisemmaksi.

Kyllä tästä huomaa mitä ei rahalla saa:))))

Vierailija
11/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei voi ostaa tyylitajua eikä käytöstapoja.

Vierailija
12/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi mulle ystäväni mies joka on poliisina Helsingissä. Että kuulemmat näillä hyvillä sosioekonomisilla alueilla pääkaupunkiseudulla ongelmat esim nuorison keskuudessa ovat määrältään samanlaisia mutta laadultaan erilaisia. Siellä nuorisolla on enemmän rahaa käytössään (kun vanhemmat tekee uraa ja kylvää rahaa lapsilleen huonon omatunnon takia?) ja tämä raha kanavoituu esim huumeisiin. Kun taas köyhillä alueilla nuoriso perinteisemmin ryyppää.

Kertoi käyneensä puhumassa eräässä pohjois-helsinkiläisessä päiväkodissa kun sen pihalta oli maaanantai aamuna löytynyt ruiskuja. Oli kaikki ekonomi-juristi-virkamies-vanhemmat olleet ihan kusi sukassa kun luulivat ostaneensa kalliilla hinnalla lintukodon :-)

Vierailija
13/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä meillä vielä neiti 12v haluaa pitää kaverisynttärit ja sama trendi on myös poikien keskuudessa. Ja ilman muuta lahjatkin annetaan.

Vierailija
14/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi mulle ystäväni mies joka on poliisina Helsingissä. Että kuulemmat näillä hyvillä sosioekonomisilla alueilla pääkaupunkiseudulla ongelmat esim nuorison keskuudessa ovat määrältään samanlaisia mutta laadultaan erilaisia. Siellä nuorisolla on enemmän rahaa käytössään (kun vanhemmat tekee uraa ja kylvää rahaa lapsilleen huonon omatunnon takia?) ja tämä raha kanavoituu esim huumeisiin. Kun taas köyhillä alueilla nuoriso perinteisemmin ryyppää.

Kertoi käyneensä puhumassa eräässä pohjois-helsinkiläisessä päiväkodissa kun sen pihalta oli maaanantai aamuna löytynyt ruiskuja. Oli kaikki ekonomi-juristi-virkamies-vanhemmat olleet ihan kusi sukassa kun luulivat ostaneensa kalliilla hinnalla lintukodon :-)

ruiskujen keskellä?

Vierailija
15/15 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei voi ostaa tyylitajua eikä käytöstapoja.

Tuo wt (inhoan koko sanaa ja se ikävällä tavalla korostaa luokkaeroja) liittyy sivistykseen, käyttäytymiseen ja tyylitajuun. Varakkaat eivät yleensä ole wt:tä, koska koulutus, status ja varakkuus yleensä korreloivat keskenään. Silti he voivat sitä olla ihan samalla tavalla kuin vaikkapa toimeentulotuella elävä perhe ei ole wt:tä. Kyllä heidät tunnistaa, jos ymmärtää koko sanan merkityksen. Ap ei kuulostanut siltä ja luulen, että hän itsekin sen hyvin tietää.