Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mormonit tarjoaa ilmaiseksi apuaan esim. kotitöihin - oletteko kokeilleet?

Vierailija
02.09.2024 |

Olisi kiva saada nuoria riuskoja miehiä auttamaan koti- ja pihatöissä, ja kaiken lisäksi ilmaiseksi. Näin netissä ilmoituksen, jossa mormonit tarjosi tällaista apua kaikille halukkaille. Onko kukaan täällä tarttunut syöttiin? Taustalla on varmasti halu päästä julistamaan evankeliumia ja värvätä uusia jäseniä mormonikirkkoon, mutta ei kai ne sentään pakota tai painosta mihinkään, kieltäydy poistumasta kotoa ennen kuin soittaa poliisit paikalle ja jää väkisin soittelemaan perään?

Jos joku on pyytänyt tai ottanut vastaan käytännön apua mormoneilta, olisi kiva kuulla miten kävi. Oletan ainakin, että apu loppuu lyhyeen jos ei kiinnostu heidän uskonnostaan, mutta tunnin tai parinkin työstä voisi olla joskus iso apu.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinua kiinnostaa ilmainen orjatyö, jossa ei saa tuoda esiin omia ideologioitaan. Olet myös huolissasi poistuvatko tarvittaessa nopeasti paikalta ilman poliisin apua. Ehkä kannattaisi itse tehdä nuo hommat.

Vierailija
2/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormoonityttöset tervetuloa pesemään ikkunoita, maksan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua kiinnostaa ilmainen orjatyö, jossa ei saa tuoda esiin omia ideologioitaan. Olet myös huolissasi poistuvatko tarvittaessa nopeasti paikalta ilman poliisin apua. Ehkä kannattaisi itse tehdä nuo hommat.

Itsehän pojat tarjoaa apuaan ilmaiseksi, mainitsemalla sanallakaan että sitä vastaan täytyisi tehdä mitään.

Miksi muuten kuvittelet, että kieltäisin poikia puhumasta lainkaan uskonnostaan? Totta kai kuulisin mielelläni esim. lyhyet todistuspuheenvuorot ja vähän perustietoja mormonismista, jos pojat tulisi vaikka tunniksi hommiin. Ja jos ne tulisi uudetaan, voisin kuunnella joka kerta jotain uutta. Voisin myös käydä vaikka heidän kirkossaan katsomassa millaista siellä on, jos pojista olisi paljon apua. Tiedän kuitenkin mormonismista sen verran, etten voisi kuvitellakaan liittyväni heidän kirkkoonsa, eikä moraalini anna periksi jotta esittäisin kiinnostunutta.

Vierailija
4/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rinnastat vapaaehtoistyön orjatyöhön? Minä käyn pari kertaa kuussa ulkoiluttamassa vanhuksia saamatta siitä palkaksi mitään muuta kuin hyvän mielen. Olenko mielestäsi orja tai jotenkin vajaa, kun haluan käyttää aikaani tällaiseen muiden auttamiseen?

Vierailija
5/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ev.lut. kirkkokin tarjoaa ilmaista apua erilaisiin pikkuhommiin ainakin täällä missä asun. Luterilaisia vapaaehtoisia on ohjeistettu, että uskonnosta ei puhuta mitään ellei autettava ota uskontoa itse puheeksi. Auttamisen on tarkoitus olla täysin pyyteetöntä.

Vähemmän pyyteettömästi voi ajatella, että autettava tietää kirkon auttaneen häntä ja ehkä se vaikuttaa häneen jotenkin. Joihinkin sellainen saattaa vaikuttaa jopa syvemmin kuin se, jos auttaja alkaisi paasata Jeesuksesta ja autettava kokisi velvollisuudekseen kuunnella.

Vierailija
6/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta olisi moraalitonta ottaa apua heiltä joiden tehtävä on käännyttää ihmisiä uskoonsa. 

Moraalini ei estä maksamasta pimeänä 10 e tunti lukiolaiselle joka käy auttamassa askareissani.

Vierailija
7/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tukea millään tavalla lähetystyötä, enkä olla missään tekemisissä vaativien uskontojen kanssa. 

Raskaat työolosuhteet

Lähetystyöhön lähteminen on nuorelle mormonille usein ensimmäinen kerta, kun hän muuttaa pois kotoa ja asuu ilman perhettä.

Anderson kertoo, että erityisesti alussa vieraan kulttuurin keskellä eläminen oli monelle nuorelle haastavaa.

Alussa yksi itki joka yö ennen kuin hän meni nukkumaan, koska hän huomasi, että hän ei puhu hyvin suomea ja siksi hän ei saa auttaa ihmisiä.

Myös työolosuhteet ovat raskaat: kadulla pitää seistä monta tuntia päivässä ja puhua ihmisten kanssa, joista lähes jokainen sanoo ei.

Lähetyssaarnaajat viettivät Suomessa kaksi vuotta, jonka aikana he onnistuivat käännyttämään vain muutamia ihmisiä. Anderson kertoo, että yksi lähetyssaarnaajista käännytti kolme, yksi yhden ja yksi ei yhtään suomalaista.

Torjunta tuntuu lähetyssaarnaajasta vaikealta.

He luulevat, että he ovat epäonnistuneet. He kantavat tätä työtä vanhempien vuoksi, heidän kirkon vuoksi ja Jeesuksen vuoksi.

Anderson korostaa, että nuoret matkustavat ympäri maailma auttaakseen ihmisiä.

On osa heidän ideologiaansa, että he haluavat puhua Jeesuksesta, mutta he haluavat aidosti auttaa ihmisiä jokapäiväisissä asioissa. Auttaa vanhuksia tien toiselle puolelle, auttaa tekemään lumitöitä ja tiskaamaan, auttaa yksinäisiä ihmisiä.

Kannattaa katsoa tämä dokumentti. https://yle.fi/a/3-12564856

Vierailija
8/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän pojat tarjoaa apuaan ilmaiseksi, mainitsemalla sanallakaan että sitä vastaan täytyisi tehdä mitään.

Miksi muuten kuvittelet, että kieltäisin poikia puhumasta lainkaan uskonnostaan? Totta kai kuulisin mielelläni esim. lyhyet todistuspuheenvuorot ja vähän perustietoja mormonismista, jos pojat tulisi vaikka tunniksi hommiin. Ja jos ne tulisi uudetaan, voisin kuunnella joka kerta jotain uutta. Voisin myös käydä vaikka heidän kirkossaan katsomassa millaista siellä on, jos pojista olisi paljon apua. Tiedän kuitenkin mormonismista sen verran, etten voisi kuvitellakaan liittyväni heidän kirkkoonsa, eikä moraalini anna periksi jotta esittäisin kiinnostunutta.

Tee itse kotityösi tai palkkaa joku tekemään. Ihme hyväksikäyttäjä.

Vierailija
9/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormonit vaativat kultinomaisesti lähetyssaarnaaajilta, että koko elämä annetaan kirkon käsiin ja Joseph Smith oli varsinainen irstastelija: 

https://exmormonit.livejournal.com/

https://fi.wikipedia.org/wiki/Joseph_Smith

Vierailija
10/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haen ilmaiset kahvit aina kun joku puolue tai katuevankelista tarjoaa sitä näkyvästi. En koe huonoa omaatuntoa siitä että otan sen mitä muut tarjoaa. Pitäisikö mun jäädä kiitollisuudenvelassa juttelemaan kahvin tarjoajien kanssa, vaikka olisi selvää että siinä haaskataan vain molempien aikaa? Vai pitäisikö mun kieltäytyä tarjotusta kahvista, jos tiedän etten tule äänestämään kahvin tarjoajaa enkä tee uskonratkaisua?

Vierailija
11/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saatu eivät mitenkään painostaneet liittymään heihin.  Joskus avustanut itsekin muutamia ihmisiä. 

Vierailija
12/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, että tätä viestiä on yläpeukutettu jo 10 kertaa. Jos joku tulee varta vasten tarjoamaan vastikkeetonta apua, mikä tekee avun vastaanottajasta orjapiiskurin, jos hän ei halua kuunnella uskonnollista sanomaa? Samalla logiikalla elokuvissa käyvä ihminen on moraaliton vapaamatkustaja, jos hän ei keskity katsomaan kaikkia ennen elokuvaa esitettäviä mainoksia, koska mainoksista saatavat tulot alentaa leffalipun hintaa.

Vierailija
13/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta olisi moraalitonta ottaa apua heiltä joiden tehtävä on käännyttää ihmisiä uskoonsa. 

Moraalini ei estä maksamasta pimeänä 10 e tunti lukiolaiselle joka käy auttamassa askareissani.

Moraalisi on omituinen. Sitä paitsi lähetystyö on mormonipojille melkein velvollisuus, joten läheskään kaikki lähetystyöntekijät ei puheistaan huolimatta koe mitään suurta sydämen paloa ihmisten käännyttämiseen. Merkittävä osa pojista on lähtenyt lähetystyöhön lähinnä perheen ja seurakunnan painostuksesta. Muutenkin monelle on varmasti mukavampaa ilahduttaa ihmisiä olemalla heille avuksi kuin seistä tuntitolkulla kadulla Mormonin kirja kädessä tullen torjutuksi kerta toisensa jälkeen.

Ilmaisen työn vastaanottamisessa ei ole mitään pahaa. Ja ainakin minun mielestäni on tärkeämpää arvostaa avuksi tulleita nuoria esim. kertomalla hymyillen, kuinka hienoa on kun he eivät ajattele vain omaa etuaan vaan tahtovat auttaa muita vilpittömin sydämin, kuin kuuntelemalla pitkiä käännytyspuheita vaikkei lainkaan kiinnostaisi.

Vierailija
14/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan kertoko Petteri Orpolle ja Jyri Häkämiehelle tämmöisestä. Ne osaa lahjakkaasti möhliä hyvässäkin tarkoituksessa annetun auttavan työn.

Vierailija
15/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei saa ilmaiseksi. Luojan kiitos vanhukset tietävät sen🤯😤

Vierailija
16/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat todella sitkeitä takiaisia, jos alat heidän kanssaan millään tavalla tekemisiin. 

Vierailija
17/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormonit ymmärtävät evankeliumista suunnilleen saman kuin kala polkupyörästä. Muslimit ovat tasan yhtä kristittyjä kuin mormonit tai Jehovan Todistajat. Edes katolinen kirkko kaikessa pimeydessään ei katso noita kristityiksi. 

Vierailija
18/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilkeä hyväksikäyttää aivopestyjä nuoria. Jos ottaisin vastaan heidän palveluksiaan, olisin yhtä moraaliton kuin heidät aivopessyt lahko.

Vierailija
19/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormonikirkko ei kasva Suomessa. Täällä on jo niin paljon pettyneitä mormoniksi kastettuja ja kirkosta eronneita että sana on kiirinyt. Ahne kirkko vaatii 10 % talouden tuloista lapsilisät mukaan lukien. Lisäksi jokaisella on vähintään yksi mutta tavallisimmin useampia tehtäviä kirkossa, eli vapaa-ajastasi viedään niin paljon kuin irti saadaan.

En suosittele, olen entinen mormoni.

Vierailija
20/30 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moraalisi on omituinen. Sitä paitsi lähetystyö on mormonipojille melkein velvollisuus, joten läheskään kaikki lähetystyöntekijät ei puheistaan huolimatta koe mitään suurta sydämen paloa ihmisten käännyttämiseen. Merkittävä osa pojista on lähtenyt lähetystyöhön lähinnä perheen ja seurakunnan painostuksesta. Muutenkin monelle on varmasti mukavampaa ilahduttaa ihmisiä olemalla heille avuksi kuin seistä tuntitolkulla kadulla Mormonin kirja kädessä tullen torjutuksi kerta toisensa jälkeen.

Ilmaisen työn vastaanottamisessa ei ole mitään pahaa. Ja ainakin minun mielestäni on tärkeämpää arvostaa avuksi tulleita nuoria esim. kertomalla

Tunsin mormoniperheen. Äiti ensin löysi nämä "pojat" ja käännytti koko perheensä. äiti eteni kirkossa vanhemmaksi, kävi heidän pyhimmässään Sveitsissä mutta sitten sattui jotain että pettyi koko touhuun ja kääntyi katoliseksi. Lapset olivat naineet mormonin joten jäivät siihen.

Monet sunnuntairuuat kymmenyksiensä lisäksi tämä vuokralla asuva pienituloinen leskirouva tarjoili mormoniporukoille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän