Järvenpään Satumaa päiväkoti?
Minkälainen paikka on Järvenpään Satumaa päiväkoti? Oletteko olleet tyytyväisiä päivähoitoon?
Kommentit (45)
ettei lapseni tarvitse olla päiväkodissa..
Tervehdys hyvät vauva linkissä kävijät! Itse en täällä vieraile, mutta pienestä vinkistä sain tähän aihetta. Olen pahoillani jos olette kokeneet Satumaan toiminnan näinkin negatiivisena. Mielipiteitä on erilaisia ja hyvä niin, onhan meillä sanan vapaus! Kuitenkin olisi hyvä muistaa, että aina asiat eivät ole niin yksiselitteisiä.
Satumaassa lapsia hoitaa ammattitaitoiset ja työllensä sitoutuneet työntekijät. Siitä todella iso kiitos heille! Jokaisen yksikön vastaava/johtaja luo oman ilmapiirinsä työyhteisöön ja yhdessä he puhaltavat yhteen hiileen. Heillä vapaus tehdä tätä arvokasta työtä ja siitä moni tykännytkin! Toiminnanjohtajani hoitaa kaikki toimintaan liittyvät asiat! Hän on kaikkien toimipisteiden tuki ja turva.
Työnantajana palkitsen työntekijäni kahdesti vuodessa totaalisella irtiotolla heidän työstänsä ja lähdemme koko porukka virkistäytymään milloin mihinkin. Sitten on vielä mm. naisten kymppi (tänä vuonna) ja kulttuuri-ja liikuntasetelit! Arvostan ja kunnioitan työntekijöitäni todella paljon ja minulla on pitkäaikaisiakin työntekijöitä, jotka ovat hyvin viihtyneet!
Suomesta löytynee vielä muutama muukin hoitopaikka, joten asiakkailla ja työntekijöillä on edelleen valinnan oikeus tässä asiassa! Toivotan kaikille hyvää ja aurinkoista kesää!
Ystävällisin terveisin Satu Haukka, päiväkotiyrittäjä
Oletteko hyvät immeiset miettineet, että työntekijötäkin on erilaisia, on narsisteja, persoonallisuus häiriöisiä tai muuten vain alalle sopimattomia henkilöitä.
Ja näitä narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä patologisia kiusaajia ja valehetelijoita löytyy myös niistä yrittäjistä/työnantajista.
Yleensähän se kuvio menee siten, että tällaisissa tilanteissa joissa työnantaja ja/tai työntekijä, jotka sairastavat narsistista persoonallisuushäiriötä, ja tekevät muiden työntekijöiden työolot sietämättömiksi, niin lopulta lähtijä on uhri, ei tekijä(syyllinen).
Narsisti jää, ja etsii taas itselleen uuden uhrin tuhottavakseen.
Juuri tämän kaltaisilla työpaikoilla on todella suuri henkilöstövaihtuvuus.
(Kiinnijäämisen pelossa narsisti saattaa pitää jonkin aikaa matalaa profiilia, ja voisi kuvitella että tilanne työpaikalla on korjaantunut ja kaikki on hyvin. Mutta raaka totuus on se, että niin kauan kuin työyhteisöä hallinnoi narsisti, niin kaikkien muiden työntekijöiden mielenterveys on vaarassa.)
Kiusaamiskulttuurimme ansiosta lähtijä on siis yleensä se hyvä ihminen ja työntekijä, joka soveltuu alalle ja on kaikin puolin ammattilainen alallaan. Ja kiusaaja on sitten se, joka jää, joka on juuri se narsisti, persoonallisuushäiriöinen ja alalle sopimaton henkilö. :(
Yleensä tämä kaikki on jo olemassa olevan työyhteisön tiedossa, josta kyllä puhutaan, mutta asialle ei koskaan uskalleta tehdä mitään. Syynä on varmasti työpaikan menettämisen pelko, sekä itse uhriksi joutumisen pelko. Siksi ei esim. uskalleta pitää narsistin kynsiin joutuneen uhrin puolia, vaan tosipaikan edessä kielletään kaikki, eikä uskalleta avata suuta. Pahimmassa tapauksessa vain myötäillään kiusaajaa (ja ollaan helpottuneita siitä, ettei itse joutunut tällä kertaa uhriksi).
Mutta näinhän tämä toimii jo lasten kohdalla koulumaailmassa! Jos koulukiusaaminen kärjistyy niin pahaksi, että joudutaan vaihtamaan koulua (tai jopa myös paikkakuntaa), niin lähtijähän on aina uhri. Ei kiusaaja.
Tulipa "hauska" aloitus Googlen haussa vastaan. Piruuttani etsin tietoa kyseisestä yrityksestä, kun kuulin jotta yrittäjällä on noita päiväkotia nyt aikalailla suljettu.
Ihan nauratti huomata, miten ne toimipisteet ja pikkupomot ovat sinne ainoastaan jääneet, joiden vuoksi niin monet aikoinaan ovat sieltä irtisanoutuneet. Surullista että yritys toimii tietylle porukalle suojatyöpaikkana.
Ja mitä mahtaa tarkoittaa nuo aiemmat väittämät että "huonot ajat olisivat nyt takana päin"??? 😂 Käsittääkseni eivät olleet missään kohtaan ohitettu, vaan pikkupomot sai taas uhkailulla ja savustuksella yrittäjän kanssa yhdessä pihalle ne jotka vähääkään nousi vastarintaan epäkohdissa ja loput peloiteltiin hiljaisiksi.
Harmillista, sillä yrityksessä työskenteli vuosien aikana paljon huipputyöntekijöitä. Miten laadukasta päivähoitoa sillä olisikaan saatu aikaan.
Satumaassa on ollut vaikeita aikoja, mutta ne ajat on nyt eletty ohi.
Työskentelen itse lastenhoitajana kunnallisessa päiväkodissa eikä meille edes hankita sijaisia, vaikka saman ryhmän kaikki kolme aikuista ovat samaanaikaan sairaslomalla. Useasti on niin, että aamun ajan minun vastuullani on 12 lasta, iältään 2-4 vuotiaita.
Niin lopettakaa te yliherkät äidit, jotka päiväkodin pihalla laskevat aikuisia ja lapsia yhteen niin se turhan päivänen kitinä!