Järvenpään Satumaa päiväkoti?
Minkälainen paikka on Järvenpään Satumaa päiväkoti? Oletteko olleet tyytyväisiä päivähoitoon?
Kommentit (45)
vapaa työpaikka. Ainakin vajaa vuosi sitten muutamankin kerran...
Siellä ilmeisesti ovat työntekijöinä perhepäivähoitajat, koska sinne en ole muilla ammateilla nähnyt haettavan, eikä Monnisssa ole siten päiväkoti. Yksikön vastaavaa, pph:ko?
Katsoin juuri niin ei ole esim. päiväkodinjohtajaa mainittu eikä lastentarhanopettajaa kuten päiväkodeissa mainitaan.
Onko sitten halvempaa kun ei ole palkattuna kalliimmalla LTO:ta tai en tiedä onko edes lähihoitajaa jos ryhmiksestä kyse.
Yrittäjä taitaa asua liian lähellä, mutta myöskin työmatka Monniin vaatii oman auton käyttöä, luki ilmoituksissa.
Olisi mukavaa että tilanne paranisi jos on parannettavissa, sillä hoitopaikkoja tarvitaan joko yksityisiä tai kunnallisia.
Olen työnhakijana seurannut kuinka esim. silloin kun Riihimäellä oli muutama ryhmis niin työntekijöitä haettiin silmiinpistävän usein. Ne olivat myöhemmin myynnissä.
Myös mietin aina kun näen haut että eikö niistä monista hakemuksista joita kertyy löydy muihinkin paikkoihin työntekijöitä. Voisihan tarjota joillekin kun on monesti heti vapaa työpaikka, tai seuraavaan vapautuvaan.
Tuntuu pahalta toisaalta arvostelut kun yrittäjä on satsannut useita paikkoja...mutta toisaalta onko liian paljon ettei enää hallitse kaikkien toimintaa...
Vaikka puitteet olisi kuinka vanhempia miellyttävät ja kodinomaiset, hoitajat vaikuttaa mukavilta ja ammattitaitoisilta yms. niin ei vanhemmat voi todellakaan tietää, mitä suljettujen ovien takana tapahtuu.
Hoitopaikkojen hienot myyntipuheet ja varhaiskasvatussuunnitelmat hyvin harvoin pitävät paikkansa, yleensä tuskin ollenkaan.
Ja vanhemmillehan pystyy kertomaan päivän tapahtumista puutaheinää.
Muistakaa että tämä on yrittäjälle vain ja ainoastaan bisnestä.
Ja kyllä, omakohtaista kokemusta on!
(Kunnalliseen vien omat lapseni.)
ja kyseisellä työnantajalla.
Minua sitoo ikävä kyllä vaitiolovelvollisuus koko työpaikan asioista, mutta sen voin sanoa että vaikka palkkani olisi nelinkertaistettu ja saanut vaikka mukavan 100 000 euron vuosibonuksen, niin nekään ei saisi minua palaamaan samalle työnantajalle ikinä.
Nyt olen taas onnellisesti ja turvallisesti kaupungin päiväkodissa töissä, ja minulla ja lapsilla on hyvä olla. :)
Täällä on hyvä heitellä nimettömänä ja vaitiolovelvollisuuteen vedoten vihjeitä siitä, että lapset voivat kyseisessä päiväkodissa huonosti ja ovat turvattomia. Aika vakavia väitteitä, jos edellinen kirjoitus oli siten tarkoitettu. Ei varmasti ole salaisuus, että vanhemmat ovat koittaneet puuttua mm. henkilökunnan vaihtuvuuteen. Jos vastassa on aina sama seinä, vaitiolovelvollisuus, ja että asiat ovat työnantajan ja työntekijän välisiä, on siinä aika vaikea vanhemman päästä kärryille siitä mitä päiväkodissa tapahtuu. Lapsen vointi kertoo tietenkin paljon, ja jokainen voi kohdallaan tehdä omat johtopäätöksensä. Itse voin antaa kiitosta tämänhetkiselle tilanteelle ko. päiväkodissa.
Olen lukenut näitä vanhempien laittamia juttuja ja sanasen sanoisin minäkin. Tiedoksi kaikille vanhemmille. Jokaista 4 alle 3vuotiasta kohden täytyy olla 1 kasvattaja. 12 alle 3v. ryhmässä on oltava 1 LTO ja kaksi kasvattajaa, joiden koulutus täytyy olla lapsiin suuntautunut lähihoitaja tai lastenhoitaja. 7 yli 3v / 1kasvattaja, koulutus kohdallaan. Henkilökunta lasketaan siten, että 1 LTO, 2 kasvattajaa, 1 LTO jne. Palkkaus on yksityisillä hieman suurempi, kuin kunnallisella ja etujakin on varmasti enemmän. Yksityisiäkin yrittäjiä on monenlaisia ja onhan se toki ilmiselvää, että useamman päiväkodin perustaja ajattelee yritystään siten, että kerää itse mahdollisimman paljon voittoa. Eihän muuten ole mitään mieltä rassata itseään moninkertaisilla huolilla. Yhden päiväkodin perustajat ovat lähteneet luomaan itselleen pysyvää työpaikkaa ja siinä sivussa työllistää myös jokusen muunkin henkilön. Kun vielä työntekijätkin puhaltaisivat samaan hiileen, eivätkä ottaisi säännöllisesti kuukausittain niitä omasta mielestä "ansaittuja" sairaslomia. Ne aiheuttavat henkilökunnalle paineita, kun aina ei saa heti aamusta tuuraajaa, kun poissaoloilmoitukset tulevat ½ tuntia ennen avaamista. Jaksamista vain kaikille yrittäjille ja työntekijöille.
Lopettakaa jo hyvänen aika se urputtaminen täällä! Avatkaa salainen arkkunne ja olkaa avoimia siellä missä sitä haluatte toitottaa, sillä pääsee pitkälle. Olkaa sellaisiin ihmisiin ITSE yhteydessä, jonka haluatte asian tietää ja joka voi siihen mahdollisesti vaikuttaa. Avoimuus on yeensä hyväksi, selän takana kyräily ei JOHDA mihinkään. Mitä ihmettä te täällä urputatte. Luuletteko, että se tuo asioihin muutoksia? Oletteko ylipäätänsä ottaneet urputtajat selville pitääkö kaikki paikkansa mitä kuulette. Kaikki ei ole niin musta valkoista kuin ihmiset luulee. Ottakaa nyt hyvänen aikaa selvää ennekuin tulette tänne mokaamaan itsenne!!!! Hohoijaaaaaa...
urputtajista sun muista, kieli ainakin on samantyylistä kaikissa puoltavissa viesteissä :D
Omaa henk.koht. kokemusta ei ole, mutta ystäviltä ja naapureilta joilla on joko ollut itsellään ja/tai tuttavillaan, on pelkkää huonoa sanottavaa paikasta. Nimenomaan kaikki täällä jo luetellut: huono johtaminen, omistaja ei piittaa pätkääkään - liikaa lapsia 1 hoitajalla.
Kannattaisi ottaa asioista muutenkin selvää kuin kuulopuheiden. Negatiiviset puheet valitettavasti aina on kivempi viedä eteenpäin kun positiiviset! Onneksi täältä kyllä niitä positiivisiakin kommentteja löytyneen! Surullista mutta totta, että Suomalaisten helmasynti on Kateus. Onhan asiakkailla aina kuitenkin vara valita hoitopaikka! Joka tapauksessa iloista kevättä teille urputtajat! Tyytyväinen asiakas!
Oletteko hyvät immeiset miettineet, että työntekijötäkin on erilaisia, on narsisteja, persoonallisuus häiriöisiä tai muuten vain alalle sopimattomia henkilöitä. Kyllä ymmärrän tämän alan yrittäjiä, että ei ole helppoa!! Onnea kaikille yksityisille pk yrittäjille:)
Ei ole hoidossa ketään vielä, kun kaivinkoneita on piha täynnä ja kattoa tehdään. Avautuu nyt syksyllä.
Kyllähän se toimii koko ajan, muuttaa uusiin tiloihin 1.9.
Meillä on ollut lapsi kunnallisessa päiväkodissa, jossa itki joka aamu lohduttomasti, kun joutui sinne jäämään. Järvenpään satumaassa lapseni on taas viihtynyt todella hyvin. Ja tuntui noita sijaisia olevan tuolla kunnallisella puolellakin...
onko näissä pohdinnoissa otettu huomioon, että yhden haun perusteella ei välttämättä ole löytynyt kyseiseen paikkaan, alalle sopivaa hakijaa, joka täyttäisi vaadittavat kriteerit, vaan haku on uusittu "parempien" hakijoiden toivossa...
vuosia hakee eri paikkoihinsa ja uudelleen samoihin...
Luulisi että kertyneistä hakemuksista löytyisi johonkin toiseen yrittäjän omistamaan paikkaan hoitaja. Nyt tuntuu ettei yrittäjä löydä sopivaa hakuuunsa...mutta missä on muihin kohteisiin hakijat.
Itse tarjoisin pinkasta jollekin jotain muuta kohdetta...jos sopisi. Tämän aiheen yrittäjän päiväkodit eivät sijaitse kovin laajalla aluella, joten joku työtä hakeva voisi ajatella mennä muuhunkin paikkaaan kuin just hakemaansa.
Sitä paitsi yrittäjä nytkin joutuu "siirtämään" vajaaseen porukkaan toisesta...
Ei ole helppoa tietty yrittäjälläkään....minulle tämän keskustelun yrittäjä mainitsi haastattelussa - Olen ankara työnantaja. En tykkää kun kerran aivastetaan ja sitten jäädään sairaslomalle.
siihen, miksi niin moni työntekijä irtisanoo itsensä kyseisestä yrityksestä, ja on siirtynyt työskentelemaan mm. samalle paikkakunnalle toiseen päiväkotiin (kunnalliseen tai yksityiseen). Eli kyseessä ei ole tosiaankaan paikkakunnan muutos, opiskeluiden jatkaminen, äitiysloma yms... missä täällä aiemmin viitattiin.
Oikein hieno mainospuhe taas yritykseltä. ;)
Toimintaa kokeneena, en voi suositella kenellekkään. Syynä jatkuva työntekijöiden vaihtuvuus, vaikka on nyt uudet tilat.
Täällä on hyvä heitellä nimettömänä ja vaitiolovelvollisuuteen vedoten vihjeitä siitä, että lapset voivat kyseisessä päiväkodissa huonosti ja ovat turvattomia. Aika vakavia väitteitä, jos edellinen kirjoitus oli siten tarkoitettu. Ei varmasti ole salaisuus, että vanhemmat ovat koittaneet puuttua mm. henkilökunnan vaihtuvuuteen. Jos vastassa on aina sama seinä, vaitiolovelvollisuus, ja että asiat ovat työnantajan ja työntekijän välisiä, on siinä aika vaikea vanhemman päästä kärryille siitä mitä päiväkodissa tapahtuu. Lapsen vointi kertoo tietenkin paljon, ja jokainen voi kohdallaan tehdä omat johtopäätöksensä. Itse voin antaa kiitosta tämänhetkiselle tilanteelle ko. päiväkodissa.
ihan tutuilta ja puolitutuilta, ja kysellä tunteeko kukaan kuka siellä olisi ollut töissä, niin sitä kautta saa kyllä varmasti tietää minkälainen jokin päiväkoti on.
Kyllä huonojen päiväkotin ja/tai ryhmäperhepäiväkotien huono maine kiirii suusta suuhun välityksellä, ja näihin puheisiin kannattaa luottaa.
On ollut kaksi samaa työntekijää jo vuosia, mutta se kolmas onkin sitten vaihtunut tiuhaan. Nyt tämä nykyinen "kolmas" on tainnut pystyä olemaan siellä jo peräti 2 vuotta.
Satumetsä Monnissa sitten onkin vaihtunut työntekijät koko sen olemassa olo ajan. Siellä on tyyliin yksi pysynyt muutaman vuoden, mutta muut vaihtuneet. Muiden työurat on kestäneet tyyliin 2 kuukaudesta kahteen vuoteen, jonka jälkeen ovat aina itse lähteneet.
Tietenkin henkilökunnasta aina joku saattaa olla äitiyslomalla, mutta se ei selitä sitä suurta vaihtuvuutta.
Kunnalla vaihtuvuus on suuri, koska kunta ei pysty tarjoamaan työntekijöilleen kuin määräaikaisia soppareita, ja laittavat aina kesäksi kokonaan pois. Päivähoito Satumaa tarjoaa kuitenkin työntekijöilleen vakituista paikkaa, ja jostain kumman syystä ne työntekijät lähtee siitä vakkaripaikaltaankin. Kunnalla taas vaihtuvuus vakkaripaikoilta on todella, todella pieni.
Itse voin kertoa, etten laittaisi ikinä lastani hoitoon Satumaa Monniin. (Enkä mihinkään muuhunkaan kyseisen yrityksen toimipisteeseen. Niin huono maine niillä kaikilla on.)