Tuhkarokko leviää taas.
Että tosiaan, jättäkää vaan ne lapsenne rokottamatta!
Kattavalla rokoteohjelmalla tuhkarokkokin saatiin hävitettyä Suomesta, mutta nyt se taas leviää Suomessa. Helvetin hienoa, kiitos vaan kaikki elämäntapaintiaanit ja muut hörhöt joiden mielestä rokotukset on turhia.
Kommentit (23)
niin että kiitos hysteeriset rokotevastiaset hihhulit. Edelleen olen sitä mieltä, että voisitte muuttaa kokonaan pois Suomesta. Esim Ahvenanmaalle ;D
Mutta nauti sinä 100% suojasta jonka olet lapsellesi thl:n toivomuksesta antanut. :)
mut kai nämä rokottamattomien vanhemmat tietävät riskit. Täällä ollaan oltu kuin lintukodossa, haukuttu rokotteet yms. mutta nyt se on totta.
Erittäin vaarallinen tauti on saamassa otettaan rokottamattomien kustannuksella. Kylläpä luulen, että suuri osa näistä rokotekammoisista hakee sen rokotteen piakkoin lapselleen ettei kuole siihen. Täällä vain on ollut niin helppoa elää ilman rokotuksia, kun valtaväestö on rokotettu- enää ei ole niin, maahan virtaa muutakin väkeä.
kaikki taudit leviää kun ovista ja ikkunoista puskee somaleita sun muita joita ei ole rokotettu.
Sinun lapsesihan ON rokotettu?? Ei se niihin tartu.
niin että kiitos hysteeriset rokotevastiaset hihhulit. Edelleen olen sitä mieltä, että voisitte muuttaa kokonaan pois Suomesta. Esim Ahvenanmaalle ;D
Tai Savoon XD
Mutta nauti sinä 100% suojasta jonka olet lapsellesi thl:n toivomuksesta antanut. :)
Mutta kun tarpeeksi moni rokotetaan, seuraa laumaimmuniteetti, eli tauti lakkaa leviämästä ja näin myös ne joilla ei suojaa ole (rokotettu tai ei) ovat turvassa. Vauvathan tässä ovat tietysti tulilijalla, jos tuhkarokko pääsee taas leviämään.
Eli olen varmaan ainoa elossaoleva ko. taudin sairastanut. Epidemian riehuessa koulustamme kuoli samana päivänä yli 90 lasta. Se oli karmeaa aikaa.
Erittäin vaarallinen tauti eli Suomessa tapetaan joka vuosi enemmän lapsia kuin mitä tuhkarokko tappoi ennen kuin sen torjunta tuli rokotusohjelmaan.
voimakkaiksi juuri näitten rokotettujen ansiosta. Mikähän ihme siinä on kun rokotetutkin saa tuhkarokon?
Mä luulen et nämä valtaisat rokotukset muuttuu vielä rokotettuja vastaan. Muistetaan sikapiikin seuraukset. Ja mikä rokotteiden sekamelska pikkulasten kehossa riehuukaan!
Enkä edes ole täysin rokotevastainen.
Tätä tämä Suomen holtiton maahanmuuttopolitiikka tietää. Kaikenmaailman taudit pääsee taas mellastamaan. Että kiitti vaan vihervasemmistolaiset kukkahattutädit.
tuhkarokon kun en antanut rokotuttaa. Homeopatiaa käytin apuna -en muista mitä! Tauti tuli lievänä muutamalla näpyllä naamassa ja vähän enemmän kehossa. Paranikin nopeasti. Koulun terveydenhoitaja kiitteli minua!!!!
On niin kiva kun lapsillani täysi immuniteetti!
Minä (ja ystäväni) sairastettiin myös tuhkarokkoa 70-luvulla eikä meidän koulussa kuollut kyllä yksikään!
Eli olen varmaan ainoa elossaoleva ko. taudin sairastanut. Epidemian riehuessa koulustamme kuoli samana päivänä yli 90 lasta. Se oli karmeaa aikaa. Erittäin vaarallinen tauti eli Suomessa tapetaan joka vuosi enemmän lapsia kuin mitä tuhkarokko tappoi ennen kuin sen torjunta tuli rokotusohjelmaan.
taudin leviämiseen ei taaskaan ole syynä rokottamatta jätetyt suomalaiset lapset. Niin kauan, kun maailmalla liikkuu pakolaisia, joiden lähtömaissa ei ole rokotusohjelmaa, joka kattaisi tuhkarokkorokotteen, tauti leviää myös maissa, joissa suurin osa väestöstä omaa immuniteetin. Globalisaation varjopuolia, mutta sanokaapa, mitä niille pakolaisille ja turvapaikanhakijoille sitten pitäisi tehdä.
Minä (ja ystäväni) sairastettiin myös tuhkarokkoa 70-luvulla eikä meidän koulussa kuollut kyllä yksikään!
Eli olen varmaan ainoa elossaoleva ko. taudin sairastanut. Epidemian riehuessa koulustamme kuoli samana päivänä yli 90 lasta. Se oli karmeaa aikaa. Erittäin vaarallinen tauti eli Suomessa tapetaan joka vuosi enemmän lapsia kuin mitä tuhkarokko tappoi ennen kuin sen torjunta tuli rokotusohjelmaan.
"Kylläpä luulen, että suuri osa näistä rokotekammoisista hakee sen rokotteen piakkoin lapselleen ettei kuole siihen"
Eli jos vitosella on otsaa väittää, että tuhkarokko on tappavaksi luokiteltu tauti niin totta mooses me sen sairastaneet olemme varsinaisia ihmeitä. Aikoinaan tuhkarokko oli ihan tavallinen lastentauti, joka sairastettiin sen isompia ihmettelemättä siiä vesi- ja vihurirokon seurava. Nyt se on kamala hirveä uhreja vaativa tarttuva tauti, joka tappaa jokaisen. Koska tappaahan se kehitysmaissakin, miksi ei siis Suomessakin?
Tällä palstalla jokainen tuntee perheen, jonka lapsi on menehtynyt tuhkarokkoon, Odotellaan vielä hetki, kohta he rokotusten ylipapittaret tulevat meille kertomaan sen.
voimakkaiksi juuri näitten rokotettujen ansiosta. Mikähän ihme siinä on kun rokotetutkin saa tuhkarokon?
Mä luulen et nämä valtaisat rokotukset muuttuu vielä rokotettuja vastaan. Muistetaan sikapiikin seuraukset. Ja mikä rokotteiden sekamelska pikkulasten kehossa riehuukaan!Enkä edes ole täysin rokotevastainen.
voimakkaiksi rokotteiden vuoksi kaikki taudit. Suomesta ollaan rokotteiden ansiosta saatu juurikin pois pienille lapsille vaaralliset taudit esim. sikotauti, polio, tuhkarokko, vesirokko yms. Rokotteiden ansiosta lapsi(tai aikuinen) ei kuole tautiin. Tauti tulee heikkona, jonka elimistö kestää kiitos rokotteen joka on valmistellut immuniteettia.
Sikaflunssarokote oli hätiköity tekele, en ole koskaan luottanut hetkessä tehtyihin rokotteisiin enkä tule luottamaan vastaisuudessakaan.
Vaarallisuudesta THL:n tartuntatautilääkäri Laura Pakarinen sanoo näin:
"Tuhkarokon yleisimpiä oireita ovat kuume ja hieman myöhemmin ilmestyvä ihottuma. Pakarisen mukaan tauti ei ole erityisen vaarallinen.
- Siihen liittyy joskus keuhkokuumetta ja korvatulehdusta, mutta sairaalahoitoon joutuu vain harvoin, Pakarinen sanoo.
"Kylläpä luulen, että suuri osa näistä rokotekammoisista hakee sen rokotteen piakkoin lapselleen ettei kuole siihen"
Eli jos vitosella on otsaa väittää, että tuhkarokko on tappavaksi luokiteltu tauti niin totta mooses me sen sairastaneet olemme varsinaisia ihmeitä. Aikoinaan tuhkarokko oli ihan tavallinen lastentauti, joka sairastettiin sen isompia ihmettelemättä siiä vesi- ja vihurirokon seurava. Nyt se on kamala hirveä uhreja vaativa tarttuva tauti, joka tappaa jokaisen. Koska tappaahan se kehitysmaissakin, miksi ei siis Suomessakin?
Tällä palstalla jokainen tuntee perheen, jonka lapsi on menehtynyt tuhkarokkoon, Odotellaan vielä hetki, kohta he rokotusten ylipapittaret tulevat meille kertomaan sen.
on tappava tauti lapsille. Se, että me asumme Suomessa ja sinulla on hoito tarjolla ei vähennä asiaa yhtään. Ok, Suomessa ei tapa, jos immuniteetti ei kohdillaan niin voit olla varma, että tappaa. Se on täällä suomessa niin helppo urputtaa asioista, joista monessa muussa maassa äiteet olisivat helvetin kiitollisia.
Olkaa ystävällisiä ja lukekaa asiasta www.thl.fi -sivuilta. Yleensä näille keskustelupalstoille kirjoittavat ne, jotka vähiten tietävät. Ja jos itse olette vailla kahden MPR-rokotteen antamaa suojaa tai ette ole sairastaneet tuhkarokkoa, ottakaa ilmainen rokote. Näin suojaatte sekä itsenne että myös niitä pieniä lapsia, jotka eivät ole vielä rokotetta saaneet.