Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tumpeloa työttömyyskorvauksen laskemisessa!

Vierailija
15.08.2011 |

Olen ollut työelämässä 7kk, haluan ottaa loparit. En henkisesti kestä sitä työtaakkaa, joka niskaani kaadetaan. Palkka on paska, 7,50€ tunnilta ja tienaan kuussa noin 600€ hyvällä tuurilla. Olen siivooja. Minulla on 2v poika ja avomies. Miehen tulot koostuvat kotihoidontuesta, noin 500€. Minä saan lapsilisää 100€ ja asumistukea 400€. Joudun käymään läpi karenssin, se on kai varma? Paljonko suunnilleen työttömyyskorvaus on? Olen etsinyt töitä, enkä ole mistään saanut mitään. Siivoushomma oli ainoa mitä tarjottiin. Kelan laskuri ei toimi koneellani jostain ihme syystä, liekö liian hidas netti. Kiitos, jos joku viitsii auttaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuen määrä ja verotus

Työmarkkinatuki on 25,74 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa. Tuen määrää voidaan kuitenkin vähentää puolisosi tulojen perusteella. Myös vanhempiesi tulot otetaan huomioon, jos et ole täyttänyt työssäoloehtoa ja asut vanhempiesi kanssa samassa taloudessa. Pienin maksettava työmarkkinatuki on noin 50 snt/pv. Voit arvioida oman tukesi suuruuden työmarkkinatuen määrän laskurilla.

Työmarkkinatukea korotetaan huollettavina olevien alle 18-vuotiaiden lasten perusteella. Lapsikorotus on

yhdestä lapsesta 4,88 e/pv,

kahdesta lapsesta yhteensä 7,16 e/pv ja

kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,23 e/pv.

Vierailija
2/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jo ennen irtisanoutumista kysymään työvoimatoimistosta, miten sen karenssin kanssa on. Eikö miehesi voisi olla välillä työttömänä työnhakijana ja sinä kotihoitotuella, jolloin välttyisit karenssilta kokonaan, ja mies saisi työttömyyskorvausta?

Olet ilmeisesti osa-aikatyössä, sillä ei kokoaikatyön palkka voi millään jäädä noin pieneksi. Siksi voit hakeutua toiseen työhön, ja kerro työkkärissä myös muista työpaikkaan liittyvistä ongelmista.

Kelan laskuri ei ehkä toimi siksi,että sinulle ei ole kertynyt työssäoloehtoa riittävästi ansiosidonnaiseen päivärahaan, eli kannattaisi sinun ainakin se 10 kuukautta olla töissä, että olisi jotain hyötyä siitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroa menee 20%, asumistuki säilyy samoissa.

Vierailija
4/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy toki myös kuulua työtömyyskassaan tai liittoon. Jommankumman, sinun tai miehen, kannattaisi ihan oikeasti etsiä kokopäiväistä työtä.

Vierailija
5/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko jossakin vaiheessa miettiä ihan aikuisten oikeesti, että onko omassa asenteessa jotain vikaa?

Vierailija
6/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ihan tosissasi, siivoapas päivittäin 25 kpl 3hlö hotellihuoneita 7h sisällä :)

ap

Vierailija
7/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ihan tosissasi, siivoapas päivittäin 25 kpl 3hlö hotellihuoneita 7h sisällä :)

ap

ei se kyllä olekaan tuollainen kermaperse.

Vierailija
8/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on teidän etu, jos olette ryssiä tai virolaisia!

Vierailija
9/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on teidän etu, jos olette ryssiä tai virolaisia!

Jos olet suomalainen, niin olet todella ikävä esimerkki.

Vierailija
10/10 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi työtöntä luuseria yhdessä ja lisääntyäkin pitää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän