Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapseni kiusaavat koiranpentuamme?

Vierailija
23.08.2011 |

Meille tuli koira vuosien harkinnan ja haaveilun jälkeen. Lapset ovat poikia 6 ja 7 v, koira on äidin eli minun vastuullani.

Ja nyt lapset kiusaavat sitä aina kun silmä välttää. Miksi?

Tai no, kyl mä tiedän; ne on mustasukkaisia siitä että koira vie osan äidin huomiosta. Mutta miten hemmetissä tästä selvitään, mulla hajoaa pää kohta! Teenkö mä niin että pistän noi isommat virikehoitoon, jotta ollaan sit iltasella miehen kanssa kummatkin vahtimassa etteivät kiusaa viatonta luontokappaletta - toisin sanoen järjestetään niille taukoamatta ohjelmaa niin etteivät ehdi kiusata pentua?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka nollatoleranssi sille koiran kiusaamiselle ja kunnon sanktiot niille pennuille?

Ihan voit lähteä jäähyllä, arestilla, takavarikolla tms.

Ihme nyysäke olet.

Vierailija
2/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii opetella elämään sen mukaan, lapsia ei tosiaan voi hoitoon roudata pennun vuoksi, johan se tilanne pahenesi siitä entisestään.

Koetapas nyt vahtia niitä lapsiasi, ja anna heille edelleen riittävästi huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kiusaavat koiraa. Siihenhän ne pyrkivät. Lapsi saman tien jäähylle, riittävän pitkäksi aikaa ja sen jälkeen teet kerta kaikkiaan selväksi että koiran kiusaaminen ei ole neuvoteltavissa. Sitä ei tapahdu, piste.

Jos muu ei auta niin pelastakaa koira palautamalla kasvattajalleen.

Vierailija
4/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kiusata! Kun koiralle tulee tarpeeksi ikää, siitä voi tulla vihainen. Ilmoita tähän yht. tietosi, niin soitan koiran kiusaamisesta eläinsuojeluviranomaisille!

Vierailija
5/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tiukka ja jämäkkö. Tuon ikäisten lasten pitäisi jo tajuta olla kiusaamatta eläintä.

P.s. jos annat koiran kiusaamisen jatkua, todennäköistä on, että koirasta tulee vihainen tai muuten häiriintynyt.

Vierailija
6/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saat olla koiran kans kotona. (eikö nuo oo jo eskarissa ja koulussa)

Vierailija
7/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis opetat niille lapsille että miten koiran kanssa toimitaan ja mitä kaikkea kivaa sen kanssa voi tehdä. Leikkiä leluilla, opettaa istumaan (ihan pentukin oppii nopeasti), pallon hakua..

Ja opeta nyt ton ikäisille jo jotain järkeä siitä että miten luontokappaleita kohdellaan.

Vierailija
8/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oma lapsi kohta 2 v. Tuli mieleen, että annanko lapselle väärän signaalin, että lemmikit ovat tärkeämpiä kuin hän itse? Muuten kyllä komento on kova.

- av-pappa

Vierailija
9/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kiusata! Kun koiralle tulee tarpeeksi ikää, siitä voi tulla vihainen. Ilmoita tähän yht. tietosi, niin soitan koiran kiusaamisesta eläinsuojeluviranomaisille!

Nollatoleranssiin on pyritty. Tänään on nyt vaan joku raja jo ylitetty. Palautetaan koira koira sit kasvattajalle ja koetetaan keskittyä noihin lapsiin. Voin kertoa, että nämä kuukaudet on kyllä yritetty ja pyritty, koetettu saada muksut tajuamaan. Mutta kun ei niin ei.

Olen niille viimeksi tänään pitänyt jäähyt, puhuttelut ja keskustelut aiheesta. Nyt niillä ei ole kummallakaan asiaa koiran lähellekään, koska kiusasivat. Olen yrittänyt tehdä täysin selväksi lapsille, että kenenkään ei tule joutua missään eikä varsinkaan omassa kodissaan kenenkään kiusaamaksi kiusaamaksi; ei lapsen, ei koiran eikä aikuisen.

Toisaalta lapset saavat haluamansa kun koira laitetaan pois. Vauvan kohdalla vastaavassa tilanteessa ratkaisu olisi virikehoito. ja se olisi oikeampi ratkaisu minustakin. Kyllä mä noi iltapäiväkerhoon ja eskarin jälkeiseen iltapäiväkerhoon saan, ei niiden ole mikään pakko olla kotona koiraa kiusaamassa.

Vierailija
10/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on kohta 2 poikaa millä ei ole mitään kasvatusta ja koira joka ei kunnioita mitään, eikä tule koskaan tottelemaan ketään teidän perheessä.

Vierailija
11/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oma lapsi kohta 2 v. Tuli mieleen, että annanko lapselle väärän signaalin, että lemmikit ovat tärkeämpiä kuin hän itse? Muuten kyllä komento on kova.

- av-pappa

ap (oli myös nro 11)

Vierailija
12/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää koskaan ikinä hanki mitään lemmikkiä jos et osaa edes ton ikäisiä lapsia saada toimimaan koiran kanssa oikein.

Koiran seuraava omistaja saa tehdä kivan työn koiran kanssa totuttaessaan sitä lapsiin. Koiralta varmasti mennyt luottamus lapsiin jo tossa vaiheessa, jos teillä tilanne kerran kestänyt jo pari kuukautta!

Siis mä voin ihan avoimesti sanoa että halveksin ihan helvetisti sunkaltaisia idiootteja!

Ostit varmaan koiran kun lapset pyysi, etkä miettinyt yhtään tarkemmin.

Vierailija
13/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta syystä kuin muitakin; provokaatio toimii aina. Joka ikinen kerta kun lapsi kiusaa koiraa, hän saa palkinnon siitä että koira reagoi, ja se antaa lapselle mielihyvän ja vallan tunteen. Koska lapsi ei osaa hillitä itseään, on aikuisten pistettävä ne rajat ja valvottava niitä, vaikka se veisi kaiken ajan.

Meilläkin on poika joskus yrittänyt kiusata koiraa. Minä sain silloin sellaisen primitiiviraivarin että lapsi muistaa sen varmaan vieläkin. Olin niin raivoissani että itseänikin pelotti. Syy siihen oli se, että kiusaaminen johtaa aina siihen että koira lopetetaan, sillä ennemmin tai myöhemmin koira puree lasta, kun sitä tarpeeksi kiusataan. Nämä on ne vaihtoehdot; purtu ja ehkä pahojakin vammoja saanut lapsi sekä rakkaasta, terveestä ja nuoresta lemmikistä luopuminen. Panokset on niin kovat että meillä lapset eivät kiusaa koiraa.

Tiedät varmaan ap, että alakoulikäiset pojat ovat yliedustettuina purutilastoissa. Heille jostain syystä sallitaan käytöstä, joka johtaa vaaratilanteisiin. Siihen täytyy puuttua.

Vierailija
14/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6- ja 7-vuotiaat ymmärtää jo että koiraa ei saa kiusata, tai ainakin pitäisi ymmärtää.

Ja jos ei ymmärrä niin on kyllä oikeesti joku pahasti mennyt pieleen.

Ymmärrän kyllä että joku 2 vee ei osaa olla koiran kanssa, mutta en ton ikäisten käytöstä.

Vierailija
15/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei taida olla mammalla ihan kaikki palikat kohallaan päässä.

Anna koira pois heti, ennen kun pilaat pennun ihan kokonaan.

Vierailija
16/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on kohta 2 poikaa millä ei ole mitään kasvatusta ja koira joka ei kunnioita mitään, eikä tule koskaan tottelemaan ketään teidän perheessä.

en odota yleistä teloitusta.

Koira on huushollin ensimmäinen, lapset ei. Mutta kyse on siitä, että lapset eivät kykene ikätasonsa mukaiseen käyttäytymiseen tässä asiassa. Sekin on minun ja mieheni vika, meidän geenithän niillä on. Ja voin kertoa, että meidän kummankaan paskavanhemmista ei ole auttamaan, koska ollaan heiltä omat kasvatuksemme ja geenimme saaneet.

Mä olen joissain asioissa häikäisevän hyvä ihminen. Mutta lasten (ja näköjään myös koirien) kasvatuksessa mä oon avuton kuin lapanen.

ap.

Vierailija
17/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran kanssa ilman valvontaa? No silloin ehdottomasti palautat kasvattajalle kun koira vielä saa helposti uuden kodin. Ei mene kauaa niin koiralla on eka todellinen murkkuikä ja se antaa takaisin. Siitä ei sitten ole enää paluuta, kun viimeinen raja on ylitettu ja koira pakotettu puremaan.

Vierailija
18/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mä aloittaisin sun kakaroidesi jämptin koulimisen sivistyneiksi ihmisen aluiksi. ELÄIMIÄ EI JUMANKAUTA KIUSATA! Tajuaisi kyllä hyvin äkkiä täällä meillä miten mennään ja ketkä tämmöisissä asioissa käskee. Mutta hei, meillä onkin rajat ja kasvatusta, tietysti myös sitä hoivaa ja rakkauttakin.

Siis säkö vaan toteat että jaa taas ne kiusaa pikku-murrea, no oivoi. No kiusaavat jatkossakin JOS SÄ ET KIELLÄ SITÄ EHDOTTOMASTI,ja sitten kanssa toteuta niitä rangaistuksia mitä siitä seuraa, mikäli eläimiä kiusaavat. Tai ihmisiä!

Olisin sinuna kyllä erittäin huolissani, kun lapsesi kiusaavat pientä viatonta eläintä noin. Mikä on mennyt heissä jo noin kovin pieleen, kuinka he ovat noin julmia ja tunteettomia? :(

Vierailija
19/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miehelläsi?

Mikä rotu kyseessä?

Vietättekö koiran kanssa yhdessä aikaa perheen kesken, että lapset oppii koiran kanssa olemaan?

Kai pennulle sentään on joku oma paikka ja lapsille opetettu että kun pentu nukkuu/lepää niin sen annetaan olla?

Jos pentu on jotain 4 kk vanha, niin sen kanssa voi käydä jo lasten kanssa kävelyllä, pihalla reilusti leikkimässä..

Vierailija
20/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirallesi tulee noin 6 kk iässä esiin uhmaikä.

Saavat nimittäin lapsesi sitten oppia koiralta miltä tuntuu kun purraan ja kovaa takaisin.

Että kannattaisi tehdä oikeasti pikaseen asialle jotain.