Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhakemus sähköpostilla: liitteksi vai sähköpostiin tekstinä?

Vierailija
23.08.2011 |

Laitanko hakemuksen sähköpostina vai sen liitteenä?

CV:n laitan liitteenä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin.

Vierailija
2/8 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

skannaisin PDF:ksi allekirjoitetun hakemuksen, jos mahdollista, niin se ei ole muutettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina laittanut työhakemuksen sähköpostina ja ansioluettelon liitteenä. Ja näin olen opettanutkin.

Mutta sitten on paljon paikkoja, esimerkiksi kuntien yms., joihin haetaan valmiilla hakemuksella.

Vierailija
4/8 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkin liitteenä.

Etusivulle sitten vain 'Hei, ohessa liitteenä työhakemus terveisin----'

Vierailija
5/8 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina liitteenä ja doc-muodossa. Hämmentävän monet eivät saa docxia auki vieläkään... Pdf-muotoa en hakemuksissa käytä.

Olen päässyt haastatteluun lähes joka kerta kun olen lähettänyt hakemuksen. Viestintäalan asiantuntijatehtävistä kyse.

Vierailija
6/8 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on varmaan paljon vanhan wordin vääntäjiä vielä, kannattaa ottaa sekin huomioon

aina liitteenä ja doc-muodossa. Hämmentävän monet eivät saa docxia auki vieläkään... Pdf-muotoa en hakemuksissa käytä.

Olen päässyt haastatteluun lähes joka kerta kun olen lähettänyt hakemuksen. Viestintäalan asiantuntijatehtävistä kyse.

Vierailija
7/8 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen laittanut liitteeksi. Jos on lyhyt ja epämuodollisempi hakemusteksti, ihan hyvin voit kirjoittaa viestikenttäänkin.

Minusta pdf on paras liitemuoto, koska se tulostuu aina oikean näköisenä ja sitä ei voi kukaan käyttää väärin (kopioida ja muunnella). Lisäksi voi tosiaan laittaa omakätisen allekirjoituksen hakemukseen. Wordien asetuksissa voi olla eroja, joten rivit saattavat hyppiä ja lisäksi oikeinkirjoitusohjelma tekee viivaa esim. työpaikkojen nimien alle.

Vierailija
8/8 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tulostetaan ja mapitetaan kaikki saapuneet hakemukset. Sitten niitä vasta aletaan kahlata läpi. Meillä tosin tulee yleensä 250-300 hakemusta per paikka, että se vaikuttaa kyllä käytäntöön paljon.

Itse viestikenttään kirjoitettujen hakemusten rivit hyppii usein miten sattuu, ja ovat usein sitten aika vaikealukuisia.

Riippuu tietty minkälaista paikkaa haet, mutta jos on jotain toimistotöitä, niin hakemuksen ulkoasuunkin kiinnitetään paljon huomiota (vakioasettelu yms), niin tekstikenttään kirjoitettu hakemus ei oikein tuo pisteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän