Miksi on noloa mennä naimisiin siksi että on raskaana?
Kommentit (12)
voihan sitä olla avoliitossakin, kun lapsi syntyy.
Me oltais menty naimisiin ns. lapsen takia, jos olisin tullut raskaaksi avoliitossa ollessamme. Mutta tuossa hedelmöittymisessä kesti niin kauan, että ehdittiin mennä naimisiin muuten vaan.
Vanhemmat ovat fiksuja kun eivät synnytä lasta avioliiton ulkopuolelle. Näin lapsella on oikeus isänsä perintöön syntymästään saakka kuolemantapauksen sattuessa. Tämä tuo myös turvaa äidille sekä isälle leskeneläkkeen muodossa sekä tietysti tekee isästä isän lain silmissä heti, eikä vasta lapsen synnyttyä ja isyyden tunnustettuaan.
kun ei nykyään todellakaan ole pakko mennä naimisiin lapsen/ lasten takia? Ihan oma valintahan se on!
että mennään pakolla naimisiin, kun on lapsi tulossa. Ehkä mennään naimisiin jopa vähän väärän ihmisen kanssa.
Mutta eihän se nykyään enää noin ole. Naimisiin meno on nykyään fiksu juttu tuossa vaiheessa, ei tarvita isyyden tunnustuksia, halutessa saa perheelle yhteisen sukunimen ja tuo jonkun mainitsema, että lapsikin perii isänsä, jos isä sattuisi kuolemaan jopa ennen lapsen syntymää.
Mutta nykyajasta huolimatta vanhat ajatusmallit säilyvät jossain määrin sukupolvelta toiselle.
Avioliiton tarkoitus on perustaa perhe. Ja sille tielle on jo varsin lupaavin merkein astuttu. ;)
enkä siksi, että olen raskaana. Oli ihanaa olla kahden 6v ennen kuin tuli lapsen kaipuu. Minua ainakin aina lapsena ja nuorena mietitytti, että menivätkö vanhempani vain siksi naimisiin, koska minä olin tulossa. He ovatkin sittemmin eronneet. En halua omien lapsieni miettivän sitä.
Jos on oltu yhdessä kuukausi ja vahinko käynyt, niin ehkä sitä ei heti kannata avioliittoon hypätä...voi käydä vaan rumemmaksi mahdollisen eron sattuessa kohdalle.
Kamalan surun lisäksi tuli taloudelliset huolet, kun perintöön ei ollut oikeutta. On järkevää avioitua ennen lapsen syntymää.
enkä siksi, että olen raskaana. Oli ihanaa olla kahden 6v ennen kuin tuli lapsen kaipuu. Minua ainakin aina lapsena ja nuorena mietitytti, että menivätkö vanhempani vain siksi naimisiin, koska minä olin tulossa. He ovatkin sittemmin eronneet. En halua omien lapsieni miettivän sitä.
vasta kuopuksen syntymän jälkeen. Syynä ei ollut rakkaus, koska emme tarvitse valtiota tai mitään papereita todistaaksemme sitä vaan ihan lakisyistä (perimiset, leskeneläke jne.) Ja saimme järjestää kivat juhlat =)
Pakkoavioliitto =D