Meidän kissa oli jäänyt auton alle:(, löysin kuolleena
Oli kadoksissa eilisestä lähtien, lähdin nyt aamulla etsimään (kun ei ikinä lähde pitemmille reissuille).
Ja löysin tien reunalta kuolleena..:`(. Lapset on koulussa, mitenhän tämän heille kerron? :(
Kommentit (135)
Mitä? Tai no ihmekö tuo jos sekoilet viesteissäsikin..
Luepas viestit uudestaan ja tule sitten kertomaan kuka on se joka sekoilee.
taajama-alueella ulkoilevien kissojen omistajat huolehtivat kissoistaan? Miten pitävät huolen siitä ettei ne mene paikkoihin joihin ne eivät saa mennä?
Ikinä en ole saanut tähän vastausta ja taidan tietää miksi. He eivät pysty vastaamaan siihen, koska omistajat eivät vahdi kissojaan! Huudellaan vaan että kyllä ne kissat saa vapaana olla, se osuus laista huomataan, mutta kun tekee tarkentavia kysymyksiä, niin huutelut loppuu siihen.
Huvittavaa :)
Itse olen aina ottanut kissan vasta kun olemme muuttaneet taajama-alueen ulkopuolelle, joten en osaa sulle vastata. Tai otamme aina kaksi kissaa kerralla.
Koittaisit nyt löytää sen henkilön jolle viestisi kohdistat. Ehkä hänellä on muutakin tekemistä kun roikkua täällä...
[/quote]
taajama-alueella ulkoilevien kissojen omistajat huolehtivat kissoistaan? Miten pitävät huolen siitä ettei ne mene paikkoihin joihin ne eivät saa mennä?
Ikinä en ole saanut tähän vastausta ja taidan tietää miksi. He eivät pysty vastaamaan siihen, koska omistajat eivät vahdi kissojaan! Huudellaan vaan että kyllä ne kissat saa vapaana olla, se osuus laista huomataan, mutta kun tekee tarkentavia kysymyksiä, niin huutelut loppuu siihen.
[/quote]
No kissanomistajat voivat "huolehtia" tästä juuri tasan niin kuin vanhemmat siitä ettei niiden mukulat kivitä koulumatkallaan talojen ikkunoita rikki; teinit riko pulloja puistoon tai vaimot ettei miehet petä työmatkoillaan...
"Eihän meidän Pekka ikinä.." vs. "Eihän meidän mirri ikinä.."
Oletteko äidit/vaimot aina seuraamassa lapsianne/miehiänne? Aivan, emme myös me kissanomistajatkaan1
Huvittavaa :)Itse olen aina ottanut kissan vasta kun olemme muuttaneet taajama-alueen ulkopuolelle, joten en osaa sulle vastata. Tai otamme aina kaksi kissaa kerralla.
Koittaisit nyt löytää sen henkilön jolle viestisi kohdistat. Ehkä hänellä on muutakin tekemistä kun roikkua täällä...
Olen samaa mieltä sen henkilön kanssa jota lainasin. Samalla kirjoitan muutakin. Edellinen kysymykseni ei ollut osoitettu kenellekään tietylle, vaan yleisesti.
Minä en ymnmärrä miten minun lainaukset sua noin korpeaa? Vai eikö täällä saa samaan viestiin kirjoittaa mitään muuta kuin vastauksen sille jota lainaa? Onneksi lähipiirissäni ei ole vastaavanlaista pilkun nussijaa :) Hermot menisi.
ei saa kissaa pitää vapaana lain mukaan, jossain maalla kai saa. Täällä asuntoalueella tapetaan kyllä joka kissa joka meidän pihalle tulee, olen pari kertaa nähnyt kun on meidän hiekkalaatikolle paskonut. En anna armoa vaan nirri pois vaan. Pari kissaa on tuohon lähimetsään läjitetty jo.
Olen samaa mieltä sen henkilön kanssa jota lainasin. Samalla kirjoitan muutakin. Edellinen kysymykseni ei ollut osoitettu kenellekään tietylle, vaan yleisesti.
Minä en ymnmärrä miten minun lainaukset sua noin korpeaa? Vai eikö täällä saa samaan viestiin kirjoittaa mitään muuta kuin vastauksen sille jota lainaa? Onneksi lähipiirissäni ei ole vastaavanlaista pilkun nussijaa :) Hermot menisi.
Joo, epäilemättä menis hermot, en tykkää sekoilevista ihmisistä...
ei saa kissaa pitää vapaana lain mukaan, jossain maalla kai saa. Täällä asuntoalueella tapetaan kyllä joka kissa joka meidän pihalle tulee, olen pari kertaa nähnyt kun on meidän hiekkalaatikolle paskonut. En anna armoa vaan nirri pois vaan. Pari kissaa on tuohon lähimetsään läjitetty jo.
Mutta tappaappa ei saa eli kuka tekee laittomasti?
Alueella vapaana ravaava tehokas kissa on verrattavissa minkkiin, vieraslajiin joka saattaa pahasti järkyttää ja jopa tuhota pieneläinten kantoja hupipohjaisilla saalistustavoillaan.
1800-luvun puolella eräältä Uuden-Seelannin pikkusaarelta löydettiin ainutlaatuinen lintulaji isovilistäjä. Saaren ainoan asukkaan (majakanvartijan) lemmikkikissa kuitenkin tappoi joka ainoan yksilön, ja tämä on vain esimerkki kymmenistä lintulajeista jotka ovat kuolleet sukupuuttoon kotikissojen vuoksi.
Pitäkää ne katit kiinni, muiden eläinten ja ihan niiden itsensäkin vuoksi.
No kissanomistajat voivat "huolehtia" tästä juuri tasan niin kuin vanhemmat siitä ettei niiden mukulat kivitä koulumatkallaan talojen ikkunoita rikki; teinit riko pulloja puistoon tai vaimot ettei miehet petä työmatkoillaan...
"Eihän meidän Pekka ikinä.." vs. "Eihän meidän mirri ikinä.."
Oletteko äidit/vaimot aina seuraamassa lapsianne/miehiänne? Aivan, emme myös me kissanomistajatkaan1
Jos mun mukula kivittää ikkunoita rikki, saan tietysti kuulla asiasta. Mukula saa rangaistuksen, eikä taatusti tee sitä uudestaan. Tai jos tekee, niin tulee rangasitus. Minun velvollisuus on hulehtia ettei minun lapset vahingoita toisia eikä mitään. Sen takia lapsilla on säännöt, joita noudatetaan ja jos ei noudata, siitä seuraa rangaistus.
Mitenkäs on sinun kissasi laita, oletko kertonut sille säännöt joiden mukaan mennään? Jos ei tottele, tulee rangaistus? Kun naapuri tulee kertomaan että taas kissasi kävi paskalla heidän hiekkiksellä, miten suhtaudut asiaan? Lupaat ettei se toistu? Kuten tehdään lasten kohdalla.
Minä en ymnmärrä miten minun lainaukset sua noin korpeaa? Vai eikö täällä saa samaan viestiin kirjoittaa mitään muuta kuin vastauksen sille jota lainaa? Onneksi lähipiirissäni ei ole vastaavanlaista pilkun nussijaa :) Hermot menisi.Joo, epäilemättä menis hermot, en tykkää sekoilevista ihmisistä...
Sillehän en voi mitään jos palstalla pyörii tyhmiä ihmisiä, joille kaikki pitää vääntää rautalangasta.
Edelleen olet väärässä! Taajamassakin SAA kissaa pitää vapaana.
Onneksi ihmisillä on oikeus ottaa heitteillejätetty kissa kiinni ja viedä löytöeläintaloon. Siinäpähän etsit sitten mirriäsi.
Sillehän en voi mitään jos palstalla pyörii tyhmiä ihmisiä, joille kaikki pitää vääntää rautalangasta.
Ulkona tuntuu olevan ihan kiva ilma, ehkä raitis ilma tekee hyvää aivoillesi.
Onneksi ihmisillä on oikeus ottaa heitteillejätetty kissa kiinni ja viedä löytöeläintaloon. Siinäpähän etsit sitten mirriäsi.
Meillä on tapana ottaa aina yksi kissa vielä lisää edellisen tilalle.
Meillä on tapana ottaa aina yksi kissa vielä lisää edellisen tilalle.
Minun ja kissan parhaaksi.
Rakas se on vapaanakin kulkeva kissa.
Minun ja kissan parhaaksi.
Mut niitä ei lasketakaan kulkukissoiksi, kun ollaan haja-asutusalueella.
jos se pysyy omassa pihassa! Sun katti ei pysy, joten miksi lasket sen vapaaksi paskomaan ja kuseksimaan toisten pihoille??? Miksi??
Kerro lapsillesi vaikk atotuus!
jos se pysyy omassa pihassa! Sun katti ei pysy, joten miksi lasket sen vapaaksi paskomaan ja kuseksimaan toisten pihoille??? Miksi??
Kerro lapsillesi vaikk atotuus!
Lukekaa ensin ketju ennenkuin kommentoitte!
kaikella kunnioituksella, jos kissa on irti, niin miten sä voit edes sanoa, että "tuskin kuseksi muualle", tosiasiassahan sulla ei ole mitään käsitystä mihin kaikkialle se on kussut, sä voit kyllä toivoa/olettaa/ajatella, että se kusi vain omaan pissapaikkaan, mutta irrallaan kulkeva kissa kyllä merkkailee reviiriään sinne tänne, eikä vain tee tarpeitaan pisupaikkaansa.....