Meidän kissa oli jäänyt auton alle:(, löysin kuolleena
Oli kadoksissa eilisestä lähtien, lähdin nyt aamulla etsimään (kun ei ikinä lähde pitemmille reissuille).
Ja löysin tien reunalta kuolleena..:`(. Lapset on koulussa, mitenhän tämän heille kerron? :(
Kommentit (135)
who cares? yks katti sinne tai tänne
..lapsista. Meidän tiellä on kyltti jossa lukee "Ajathan varovasti. Meillä on paljon lapsia, muttei yhtään ylimääräistä."
Mutta oikeasti, yks lapsi sinne tänne, saahan noita tehtyä uusia. Minä en ainakaan hidasta.
ettei se kissa pääse noihin paikkoihin, jotka laittamassasi linkissä mainittiin. Miten sinä hoidat tuon kohdan laista? Kuljet kissan perässä?HUOM!HUOM!HUOM!
Mielestäni Helsinki on taajama-aluetta. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Noita muita ei meidän lähellä olekkaan..
Sitä paitsi karjuvat naperot, jotka jahtaa kissaa oppii pelottamaan ne aikanopeasti pois lähettyviltään ;)
Haha, naurattaa aina kissanvihaajat, jotka yrittää päästä leveilemään laeillaan "laki sanoo, ettei kissaa saa pitää vapaana" :) :) :)
Mielestäni Helsinki on taajama-aluetta. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Olen hyvä ja kohdista viestisi yksilöidysti jos tahdot keskustella jonkun tietyn kanssa!
Oletko kuullut kannesta hiekkiksen päällä?
kans just millä päästäisiin eroon kissoista jotka paskoo lasten hiekklaatikot täyteen. Ehkä yliajaja pohti samaa? Kaikki ihmiset kun eivät ole eläinrakkaita.
Maksaako kissanomistaja sen? Ei se minun kissani ole joka paskoo hiekkiksen. Enkä minä ole se joka rikkoo lakia. Jos pidät kissasi irti, sinä huolehdit ettei se pääse lasten leikkipaikoille.
Mielestäni Helsinki on taajama-aluetta. Korjatkaa toki jos olen väärässä.Olen hyvä ja kohdista viestisi yksilöidysti jos tahdot keskustella jonkun tietyn kanssa!
Haloo??
Haha, naurattaa välinpitämättömät kissanomistajat, jotka yrittävät selittää huonoa, välinpitämätöntä ja muista (ihmiset, kissat ja muut eläimet) piittaamatonta käytöstään sillä että "eihän ne ole LAISSA määritettyjä leikkipaikkoja". Ihan sama vaikka käytännössä taloyhtiön leikkipaikka voi olla kovemmassakin käytössä kuin joku yksittäinen pieni leikkipuisto.
Sitä paitsi karjuvat naperot, jotka jahtaa kissaa oppii pelottamaan ne aikanopeasti pois lähettyviltään ;)
Haha, naurattaa aina kissanvihaajat, jotka yrittää päästä leveilemään laeillaan "laki sanoo, ettei kissaa saa pitää vapaana" :) :) :)
kans just millä päästäisiin eroon kissoista jotka paskoo lasten hiekklaatikot täyteen. Ehkä yliajaja pohti samaa? Kaikki ihmiset kun eivät ole eläinrakkaita.
Maksaako kissanomistaja sen? Ei se minun kissani ole joka paskoo hiekkiksen. Enkä minä ole se joka rikkoo lakia. Jos pidät kissasi irti, sinä huolehdit ettei se pääse lasten leikkipaikoille.
myös linnuilta, rotilta tai kenties kastemadoilta laatikkosi kanteen? Buhahaa
se ei ole leikkipaikaksi varattu alue?
Mutta oli mikä oli, kissat jotka tulee meidän taloyhtiön pihalle, joutuvat löytöeläinkortiin.
niin taajamassa on aika todennäköistä, että noin jossain vaiheessa käy.
Meillä on ollut 30 vuotta kissoja, jotka saavat liikkua vapaasti ulkona päivät eikä yksikään ole jäänyt auton alle... Samoin myös naaputeilla ollut kissoja eikä niistäkään yksikään ole joutunut onnettomuuteen. Asumme Helsingissä.
Ja sinulle, joka sanoit että kissojen ulkoilu vapaana on rikos niin tässä tiivistelmää Hesy:n sivuilta järjestyslaista, joka määrittelee lemmikkieläimen liikkumista:
"Järjestyslaki: lemmikkieläinten liikkumista rajoittavat säännöt
Vuonna 2003 Suomessa tuli voimaan järjestyslaki, joka sallii kissan pitämisen vapaana muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
Kissaa koskeva kohta on pykälässä 14, jonka otsikko on koirakuri. Pykälän viimeinen kappale sanoo kuitenkin selvästi, että kissaa koskee vain momentin 2 kohta: ”pidettävä huolta siitä, ettei pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua.” Kissalla on siis vapaa liikkumisoikeus koko maassa eikä kissaa lain mukaan tarvitse pitää kytkettynä taajamassakaan."
Voimia Ap:lle ja lapsille, kissa on rakas perheenjäsen jonka menetys tuntuu todella pahalta!!
ettei se kissa pääse noihin paikkoihin, jotka laittamassasi linkissä mainittiin. Miten sinä hoidat tuon kohdan laista? Kuljet kissan perässä?
Sorry nyt vain: http://www.poliisi.fi/poliisi/oulu/home.nsf/files/Vastaus%20kirjeeseen%…
Tuo on siis poliisin ja sisäministeriön vastaus kysymykseen että saako kissaa pitää vapaana.
Ja joo, vaikka lopussa lukee ettei ole pakko, niin silti taajama-alueilla vapaana kulkeva kissa voidaan katsoa heitteillejätetyksi.
Ja näitä on tullut tarkastettua monen monta kertaa..
Haja-asutusaluella on eri asia. Toki sieltäkin tulee ilmoituksia että täällä on heitteillä oleva kissa, mutta aika usein nämä tapaukset on tietämättömien naapureiden tekosia/ilkeilyjä. Usein omistajat osaavat nykyään siruttaa kissatkin tai laittaa pantaan tiedot ylös.
Niin. Olen siis eläinsuojeluvalvoja(kin).
En kyllä itse näin lähiössä asuvana pidä siitä että ihmiset pitävät kissojaan vapaana. Vaikka täällä onkin vain omakotitaloja niin silti.
myös linnuilta, rotilta tai kenties kastemadoilta laatikkosi kanteen? Buhahaa
Linnuilla, madoilla, rotilla yms ei ole omistajaa...
kunhan huolehtii että se ei ole siellä kuntopoluilla yms leikkialueilla.
Juuri oli TS:ssa juttua.
Taajama-alueen ulkopuolella ei tarvi edes vahtia...
nyt melkoiseksi keskusteluksi äityi.
AP:n kissa asui maaseudulla haja-asutusalueella, jossa 10 taloa. Näissä 7:ssä talossa on oma kissa. Lapsiperheitä meidän lisäksi kaksi. Ei hiekkalaatikoita, joihin kissat käy kuseksimassa.
Kissaa pidettiin täysin irti, ja kävi kissattomissakin taloissa hiirijahdissa (mistä naapurit kiitteli). Tuskin kuseksi muualle kuin naapureiden perunapeltoihin, jos sinnekkään. Yleensä omaan pissapaikkaan.
Ymmärrän kyllä ettei kaupungeissa kissoja pidetä irti, mutta maaseudulla asia on aivan eri.
Niin, enkä tosiaan kuskia syyllistä tästä asiasta. Enkä aio lapsillekaan mitään sen suuntaista sanoa. Meidän vikahan se oli, että kissa oli missä oli :(
ap, joka kiittää "myötäelämisestä" :)
Haloo??
viesti 34 oli kysymys 27lle. 41 lainasi 34, johon vastasin viestissä 45. Viesti 45 sisälsi toki muutakin.
Miten ukkos tulee sun kanssa toimeen? Onkohan teillä usein riitoja tmv?
kamalaahan lemmikin menettäminen on aina, oli kuolintapa sitten mikä tahansa. :(
Mutta tosiaan, kyllä mä katson myös, että vapaana ulkoileva kissa on "heitteillejätetty", koska eihän se millään lailla valvonnassakaan ole eikä sen turvallisuutta voi mitenkään taata. Kuten tässäkin tapauksessa nyt huomattiin. Ei ole tarkoitus kiertää veistä ap:n haavassa, mutta noin yleensä.
Pistä palasiksi ja ei kun ravustamaan. Ainoa hyöty varmaan mitä siitä elukasta on elämänsä ikana ollut. Juu, vihaan kissoja ja saan vihata.
Haloo??viesti 34 oli kysymys 27lle. 41 lainasi 34, johon vastasin viestissä 45. Viesti 45 sisälsi toki muutakin.
Miten ukkos tulee sun kanssa toimeen? Onkohan teillä usein riitoja tmv?
kunhan huolehtii että se ei ole siellä kuntopoluilla yms leikkialueilla.
Juuri oli TS:ssa juttua.Taajama-alueen ulkopuolella ei tarvi edes vahtia...
taajama-alueella ulkoilevien kissojen omistajat huolehtivat kissoistaan? Miten pitävät huolen siitä ettei ne mene paikkoihin joihin ne eivät saa mennä?
Ikinä en ole saanut tähän vastausta ja taidan tietää miksi. He eivät pysty vastaamaan siihen, koska omistajat eivät vahdi kissojaan! Huudellaan vaan että kyllä ne kissat saa vapaana olla, se osuus laista huomataan, mutta kun tekee tarkentavia kysymyksiä, niin huutelut loppuu siihen.
Huvittavaa :)