Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, asiaa banaanikärpäsistä

Vierailija
23.08.2011 |

Tässä muutaman päivän aikana keittiö on alkanut kuhisemaan banaanikärpäsiä, tai niiksi niitä luulen. Eilen laitoin ympäri keittiötä pilttipurkkiin omaneviinietikkaa, vettä ja hiukan fairyä, saalis onkin kiitettävä. Mutta silti niitä sikiää jostain! Uskon, että ne ovat pesineet roskiskaappiin. Olen nyt vienyt roskat ainakin kaksi kertaa päivässä (normaalisti kerran pari pariin päivään), jotta eivät ehtisi munia sinne. jonnekkin ne kuitenkin munansa vääntää kun lisää vaan tulee...

Ajattelin puunata koko roskiskaapin roskis mukaan lukien, mikä on tähän paras aine?

Onko muita paikkoja, minne nämä prkleen kärpäset munansa munii?

Kaikki neuvot tarpeen!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo helvetti pari kesää sitten. Sen takia en ole uskaltanut tänäkään kesänä oikeastaan ostaa hedelmiä ja jos olen ostanut, olen laittanut pennut ulos syömään ne.. =) Traumoja??

Vierailija
2/3 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä myöskään pidä hedelmiä esillä kulhoissa, vaan jääkaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et sä niistä täänään eroon pääse, prosessi kestää lähemmäs tuota kahta viikkoa.

Sen aikaa sun täytyy viedä roskat kerran päivässä (muninnasta kuoriutumiseen menee pari vuorokautta, joten montaa kerta apäivässä ei tarvi viedä, kerta riittää), pitää tosiaan hedelmät ja vihannekset (myös sipulit ja yrtit) jääkaapissa ja sitten se kaikkein vaikein: kukkaruukut aivan kuivina tai mahdollisimman kaukaisessa huoneessa.

Paremman puutteessa banaanikärpäset munivat kosteaan kukkaruukkuun, mutta munat kuolevat kuivassa, joten, jos mahdollista, jätä kukat kuivumaan. Jos ne eivät kestä sitä, vie ne heti jonnekin kauemmas, jos vaikka kärpäset ei löytäisikään niitä sieltä. Kaiken muun pettäessä voit myös kastella kasvin mäntysuopavedellä, pari reipasta käsittelyä tappaa kärpäsentoukat, mutta ihan kaikki kasvit ei myöskän ole siitä innoissaan.