"Ystävä" on kateellinen vammaistuesta.. oikeesti wtf??
Kuulin siis yhteiseltä tutultamme että kaveri oli vittuuntunut siihen että nostamme vammaistukea kahdesta lapsestamme ja laitamme ne menemään suoraan säästötilille (400e) kuukaudessa.
Oli uhonnut tekevänsä ilmoituksen kelaan:DDD
En iki päivänä olis kuvitellut että joku kadehtii vammaistukea saavia vanhempia, mitähän tuollekkin sanois kun seuraavan kerran näkee..
Kommentit (134)
Jos teillä ei ole mitään salattavaa ja homma kaikin puolin ok, niin antaa "ystävän" vapaasti tehdä se ilmoitus, koska se kerran tuntuu olevan niin tärkeää hänelle.
Seuraavalla tapaamiskerralla avaat keskustelun kysymällä ihan reilusti häneltä, että mitä ilmoitukselle kuuluu ja missä vaiheessa se nyt on menossa.
Itsensähän tuo ihminen vain nolaa jos sellaista menee tekemään, mutta se ei liene teidän ongelma. Hän vaikuttaa kyllä hieman kelkasta jääneeltä, ei millään pahalla. Kuka normaali muka neljästäsadasta vetäisi tuollaiset kilarit... :D
Juuri näiden tukisäästäjien takia menee valtiolta/kunnilta järjettömät määrät rahaa hukkaan.
Tukihan on tarvitsijoille, vaikka kaikki siihen oikeutetut sen saavatkin. Vähän sama juttu kuin päivähoito-oikeus tms.
Kunpa olisikin noin. Käytännössä riippuu hakemuksen käsittelijöistä ja missä päin Suomea asut, että saako perheesi vammaistukea. Ei ole noin yksinkertaista. Samasta vammasta voidaan maksaa toiselle ja toiselle olla maksamatta.
lapsillesi vammaistukea, jota et sitten käytäkään heihin? Käytät lapsiasi aika härskisti hyväksesi.
Miksen keksinyt tätä aiemmin.. Hankkisin väen väkisin vammaisia lapsia, jotta saisin ylimääräisiä tukia ja keräisin itselleni lisää rahaa säästöön. Kätevää. Hyvä bisnes.
Sun miehesi voisi hakea "vammaisen vaimon tukea!"
Ettäs kehtaat! Maksaisin kuule vaikka kaiken korkojen kanssa takaisin jos saatanana saisin lapsen terveeksi. Lueppas nro: 13 teksti ihan ajatuksen kanssa, ei ole tuon saanti kiinni siitä, onko lääkemenoja/terapioita tarpeeksi tms.
Eipä ole tullut ikinä mieleen kieltäytyä mokomaa tukea hakemasta, kun kerran vammainen lapsi meillä on josta koituu triplasti enemmän vaivaa ja huolenpitoa kuin normaalista lapsesta. Ja mitä enemmän tulee ikää, sen vaikeammaksi menee.
T. yksi väärinkäyttäjä.
näytä järkeä olevan muutenkaan. On aivan yhtä järkevää tehtailla vammaisia lapsia rahan takia kuin hakea vammaistukea, vaikkei sitä tarvitse.
Jotenkin olen luullut, ettei näin vaikeasti kieroutuneita ihmisiä olisi ollut olemassakaan. Sun lapset säälittää mua todella paljon.
henkilökohtaisia asioitaan pitkin kyliä? Siis mitä hittoa se ketään lämmittää, luetella pankkitilien saldoja tai tilipussien sisältöjä.
Pitäkää yksityisasiat omana tietonanne, älkääkä levitelkö niitä pitkin kyliä, jos ette kestä että pahat kielet laulaa!
T: myös vammaisen lapsen äiti
että vammaisen lapsen hoitoon menee "normaalilasta" enemmän aikaa ja rahaa. Se ei tule automaattisesti minkään diagnoosin myötä.
Mikä lapsiasi vaivaa? Tai paremminkin, mikä sinua vaivaa?
Te ette tarvitse niitä rahoja. Joku muu tarvitsee paljon kipeämmin. Joku muu ei pääse terapiaan sen takia, että te keräätte rahaa säästötilillenne.
Ja muutenkin tuo sun tekstisi.. huh huh.
Niinkuin sanoin, jos osaat lukea, meidän auto ei käy terapiareissuja vedellä eikä lääkkeet ole ilmaisia saatikka sairaalakulut.
Onko siis niin että vammaisten lapsien perheet eivät saa säästää vai mikä mättää??
ap
maksaa, jos ko. henkilöllä on yhtään omaisuutta? Eikä myöskään lapsilisää, vanhempainrahaa jne.?
Mitään väärinkäytöstä ap:n tapauksessa ei todellakaan ole tapahtunut, jos ap:n lapset ovat tukeen oikeutettuja, niin sitten ovat. Kelasta voitte kysellä yleisiä perusteita, jos ette usko.
VAMMAISTUKI ei ole tarkoitettu teidän säästötilillenne!!
mekin säästetään tietty summa kuussa, joskus saattaa mennä juuri tuo vammaistuki sinne säästötilille, joskus lapsilisää milloin mitäkin rahaa. Kaikki tulee samalla tilille ja on yhteisessä käytössä joten mitä väliä, minne minkäkin rahan laittaa.
-24-
Mä en tajua, kuinka voitte kadehtia toisten saamaa vammaistukea? Ottaisitteko oikeasti mieluummin tuen kuin terveen lapsen? Olisiko oikeasti niin hienoa saada tukea?
Mä en kyllä vaihtaisi terveitä lapsiani vammaistukeen, en tosiaankaan. Mun mielestä on aivan sama, laittaako ap rahansa säästöön vai ruokaan, ja jos heillä on muutenkin riittävästi rahaa elämiseen, niin säästöön vaan. Ja eiköhän ne lapsetkin hyödy myös noista kyseisistä tukirahoista jollain tapaa. Ja eiköhän vanhemmille ole kuitenkin keskimääräistä enemmän vaivaa vammaistukea saavista lapsistaan eli aika turhaa kadehtia.
Ymmärrän sen, että jotkut joutuvat tuista taistelemaan, mutta tuskin joku enemmän rahaa tarvitseva sitä ap:n tukea kuitenkaan saisi, jos Kela ei katso oikeutetuksi ko. tukeen.
ei ap
vammaistuet suoraan säästötarkoituksiin? Mikset sano ystävällesi, että saatte muuten säästettyä 400 euroa kuussa? Miksi väenväkisin teet selväksi, ettet todellakaan tarvitse vammaistukea?
Jos vanhemmat haluavat säästää, ihan samahan se on, meneekö sinne säästöön 400 eur vammaistukea vai 400 palkasta. Jokaisella vammaistuen saajalla (vanhemmilla) takuulla menee rahaa myös ihan siihen vamman/ sairauden hoitoon, lääkkeisiin, matkoihin, tulonmenetyksiin. Ja näitä kompensoimaan se raha on tarkoitettu.
VAMMAISTUKI ei ole tarkoitettu teidän säästötilillenne!!
ensinnäkin sitä ei tosiaan myönnetä taloudellisen tarpeen peruteella, vaan sen perusteella, että lapsen hoito aiheuttaa tavallista enemmän kuluja TAI työtä. Se on ikäänkuin korvaus siitä, miten paljon enemmän ihminen voisi tienata, jos voisi vaikka tehdä kokonaista työpäivää eikä joutuisi käyttämään kaikkea energiaansa vammaisen lapsen hoitoon. Sillä voi myös ostaa hoitopalvelua, tosin siinä suhteessa se ei mihinkään kuitenkaan riitä. Se on siis KORVAUS lapsen vamman aiheuttamasta ongelmasta, ei avustus, jolla selvitään ennestään kestämättömästä tilanteesta. Jokainen vammaisen lapsen vanhempi tajuaa - ja muidenkin pitäisi, että kukaan ei saa päästää tilannettaan sellaiseksi, että se satanen tosiaan on välttämätön perheen tai sen vammaisen lapsen selviytymiselle.
Toisaalta kelan systeemit menevät niin järjttömästi, että ihmisen ON pakko anoa se vammaistuki ja vielä anoa se korotettuna, vaikkei taloudellisesti tarvitsisi sitä, eikä edes haluaisi sitä (anomisessa on helvetin masentava paperityö, koska siinä pitää listata kaikki vaivat ja ongelmat, mitä lapsella on, kun taas perheen henkisen selviämisen takia pitäisi yrittää keskittyä niihin asioihin, jotka lapsella ovat hyvin). Anoa on pakko, koska kaikki kelan kuntoutus ja sopeutumisvalmennukset ja muut tuet ovat kiinni siitä, saako tätä korotettua vammaistukea vai ei. Ja nämä kuntoutukset ja terapiat ja sen sellaiset taas yleensä ovat lapsen hoidolle ja selviämiselle täysin välttämättömiä. TÄmän takia minäkin olen niitä anonut, soitellut kelaan ja rukoillut.
Kun näin on, on oikeasti ihan viisasta esimerkiksi rahastoida ne tuet sen vammaisen lapsen nimiin, säästää tilille tai säätiöidä, jos lapsi ei kykene niitä itse aikuisenakaan hoitamaan, jotta hän sitten saa niistä isona hieman makkaraa sen eläkeleivän päälle. EI eminaan tule olemaan kovin kummoinen se eläke, kyllä siinä särvintä kaipaa.
vammaistukea ja lapseni, joka sen ansaitsisi, ei saa. Olen opiskelija, mies pätkätöissä. 85 euroa kuussa, joka on pienin vammaistuen määrä, olisi aivan käsittämätön muutos elämäämme. Teille 400 euroa ei ole mitään.
Toivottavasti nukut yösi rauhassa. Minä en pysty lapsen vamman takia.
näytä järkeä olevan muutenkaan. On aivan yhtä järkevää tehtailla vammaisia lapsia rahan takia kuin hakea vammaistukea, vaikkei sitä tarvitse.
Jotenkin olen luullut, ettei näin vaikeasti kieroutuneita ihmisiä olisi ollut olemassakaan. Sun lapset säälittää mua todella paljon.
Me todellakin tarvitaan se raha mutta jos et osaa lukea niin älä kommentoi!
Kuka tervejärkinen edes heittää tuollaista kommenttia että "teenpäs vammaisia lapsia että saan rahaa" Ei kukaan!! Sairas olet!
Ja sanottakoon nyt vielä sulle että ottasin pankista miljoonan lainan ja antasin valtiolle jos lapsesta tulis terve!!!
ap
vammaistukea ja lapseni, joka sen ansaitsisi, ei saa. Olen opiskelija, mies pätkätöissä. 85 euroa kuussa, joka on pienin vammaistuen määrä, olisi aivan käsittämätön muutos elämäämme. Teille 400 euroa ei ole mitään.
Toivottavasti nukut yösi rauhassa. Minä en pysty lapsen vamman takia.
jos saisit sen rahan? Just. Tässäpä ei olekaan ahne mamma. Ja kyllä se kela tietää, tarvitseeko sen vai ei.
voit sen noin vain heittää suoraan säästöön? Mikä se TARVE on??
Tulot ja varallisuus eivät ole ensisijainen peruste vammaistuelle, vielä enemmän painoarvoa on lapsen vamman asteella, ja kuinka paljon se vie vanhemmilta esim. pois työajasta.