Minkä värisiä lasten huoneita teillä?
Meillä vaalean hiekan väriset seinät ja väriä lisätty tekstiileillä, vihreää, punaista ja sinistä. Ei tapetteja.
Lapset alle kouluiän.
Olisi kiva, jos joku uskaltaisi linkittää omia lastenhuoneen kuvia: ).
Kommentit (28)
tytöllä keltaista ja limenvihreää ja valkoista...itse saivat toivoa värit huoneisiin.
6v tytölllä on huoneessaan vihreä Hampen(IIK IKEA) matto ja samansävyinen verho.. valko/koivukalusteet
Pojalla iso punainen matto valkoisin tähdin-ei oikeastaan verhoja...seinänäpuolella roikkuu istuva härkä valoverhossa...noiiin ja nyt minut sitten tunnistettiinkin:)
valkoiset seinät, violetti matto ja päiväpeitto, verhot pystyraitaa: violettia, vihreää, vaaleenpunasta ja luonnonvalkosta. Tyynyt vihreet ja vaaleenpunaset. Valkonen lamppu, valkoset kalusteet, vihree ja violetti toistuu purkeissa ja laatikoissa. Mut valkonen ja violetti päävärit. Tietty kaikki lelut yms. tuo lisää väriä kaaokseen.
Pojan 5v huonees kans valkoset seinät ja valkoset kalusteet, verhot sini-vihree-valkoraidalliset leveetä raitaa. Päiväpeitto vihree, siniset ja valkoset tyynyt. Vihree matto. Valkonen lamppu.
Nääki on vahingossa laitettu sävy sävyyn. ollaan köyhiä opiskelijoita ja asutaan vuokralla niin ei oo kauheesti satsattu kalusteisiin eikä sisustukseen eikä maalattu mitään. Tytön koulupöytäkin on mun vanha yms.
meillä pliisun värisiä seiniä lapsilla, mutta hei, onhan muillakin: ). En jotenkin uskalla räväyttää seiniin väriä, vaikka lapset varmaan tykkäisi.
Hommailen vaan värikkäitä tekstiilejä ja vaihdellaan niitä aika ajoin. Ap
oikein onnistunut. Tumma lattia sitten ja leluista tulee väriä lisää.. niitähän on :)
mutta kun en oo tajunnu kuvailla lasten huoneita :) Meilläkään ei tapetteja ole, en ole yhtään tapetti-ihmisiä, ja vielä vähemmän olen nyt, kun tästä nykyisestä asunnosta ennen muuttoa revin seitsemän päällekkäin liimattua tapettikerrosta irti. Argh, kun ihmiset ei viitsi tehdä seiniä kunnolla!
No mutta yleisesti meidän sisustustavasta: me etsimme ensin käytettyjä, joita on mahdollista korjata, tuunata, muodistaa ja uudistaa. Jos ei löydy, käymme läpi alennuksia ja tarjouksia, ja uutena ostettavat ovat sitten vasta viimeinen vaihtoehto. Minä tykkään tehdä itse ja kaikki käsitöihin ja kädentaitoihin viittava on mulle intohimo, joten käytännössä meillä lähes kaikki on jotenkin tuunattua. Verhojen ja päiväpeittojen ompelu on mulle kunnia-asia, ja ainoat valmisverhot kodissamme ovat olohuoneessa, ja nekin tulivat tuparilahjaksi ystävältämme. Niidenkin rinnalle on tullut mun itse ompelemia verhoja. Lasten huoneissa päiväpeitot ovat vain koristeena, niitä käytetään lähinnä silloin kun tulee vieraita. Tästä huolimatta, tai ehkä tästä johtuen, sisustuksessa on kuitenkin noudatettu Tikkurilan asiantuntijoiden laatimia värikarttoja. Tytöllä on oma värikarttansa ja pojalla omansa, ja niitä on seurailtu kaikissa värivalinnoissa.
No, tytöllä on murretun valkoisella maalattu muut seinät, paitsi yksi seinä tehostevärillä, joka on tietenkin vaaleanpunainen. Itse toivoi sitä, vaikka muuten se vaaleanpunaisen kausi näkyy menevän jo ohi. Kattolamppu uudistettiin Sokoksen ale-laarista löytyneellä riisipaperivarjostimella, varjostin on vaaleanpunainen sekin. Yövalo ja pöytälamppu puolestaan ovat vaaleanvihreitä. Pöytä valkoinen, kirjahylly vaalean hiekan värinen. Pöytä ostettiin käytettynä tuttavaperheeltä, kirjahylly siirtyi olohuoneesta tytön huoneeseen muuton yhteydessä. Verhot ovat kuvioituja vaaleanpunaisia, kahdessa verhossa on poneja ja kahdessa jotain tyttöhahmoja + sekalaisia kuvioita. Minä ompelin verhot, tyttö itse valitsi kankaat. Päiväpeitto on valko-oranssinen kangaspuilla kudottu - miehen mummon montakymmentä vuotta sitten tekemä. Matto on minun aikoinaan läksiäislahjaksi saama (kun opiskelemaan muutin vuonna kivi ja kirves), ja sen on ystäväni kutonut nimenomaan minulle. Aikoinaan sitä kutsuttiin "englanninlakumatoksi", ja se kertonee värimaailman kyllin hyvin :) Sängyn runko taas on perintöä mieheni siskolta ajalta jolloin hän vielä asui vanhempiensa luona, patja on ostettu uutena.
Pojan huoneessa kolme seinää on maalattu samalla murretun valkoisella kuin tytönkin huoneessa, samalla sävyllä on maalattu myös eteinen, olohuone/keittiö ja kolme seinää meidänkin makuuhuoneestamme. Väri valittiin sen perusteella, että se sopii yhteen kaikkien makuuhuoneiden tehostevärien kanssa. Pojan huoneessa tehosteseinä on ruskea - meidän poika ei ole yhtään vaaleansininen, eikä oikeastaan edes tummansininen muuten kuin yhdistettynä johonkin toiseen väriin. Poika on vielä siinä iässä, ettei häneltä ole omia mielipiteitä kysytty, vaan minä ja mieheni olemme tehneet väri- ja muut valinnat. Hänellä ei ole toistaiseksi kirjoituspöytää, koska ei vielä sellaista tarvitse. Kattolamppu uudistettiin myös riisipaperivarjostimella, tällä kertaa se löytyi Anttilan ale-laarista, ja siinä on pandan pää. Verhot pojalla on tummanpunaiset + tummansiniset, minä ompelin. Maton tuunasin vanhasta päiväpeitosta, jonka olen vuosia sitten ommellut farkkutilkuista. Lyhensin vähän ja ompelin lattiaa vasten olevalle puolelle ei-liukuvan kankaan turhien onnettomuuksien välttämiseksi. Päiväpeitto on vaaleansininen, mutta sekin on miehen mummon itse kutoma, vuosikausia sitten, kuten oli tytönkin huoneessa. Kirjahyllykin on tuunattu vanhasta valkoisesta hyllystä - poistin taustalevyn, naulasin hyllyt kiinni runkoon ja maalasin koko hoidon kirkkaanpunaiseksi. Lelulaatikoiksi on ostettu kaksi punaista laatikkoa, jotka sopivat rinnakkain kirjahyllyn alimmalle tasolle. Lisäksi huoneessa on valkoinen lipasto, joka toimii vaippa- yms. varastona, ja nojatuoli, johon heitin päälle punaisen fleecepeiton ja vielä kaksi tummansinistä sisustustyynyä. Pojalla on sänkynä tuikitavallinen runkopatjasänky, uutena ostettu.
Kaikissa valkoinen katto ja vähän harmaaseen taittuva lautalattia, yksi on seiniltään keltainen, toinen vaalean vihreä ja kolmas vaaleanpunainen. Kalusteet on kaikissa valkoiset (sängyt, pöytä, tuolit,hyllykkö) ja verhot värikkäämmät joista löytyy jokaisessa huoneessa myös sitä seinän väriä, matto ja lelulaatikot myös värikkäitä.
Meillä tytöillä muutama seinä vaaleanpunaista, yksi marjapuuron punaista ja yksi seinä valkoinen. Lipastot ja hyllyt valkoiset, pöytä musta. Vaaleanpunaiset räsymatot, toisella valkoinen virkattu sängynpeitto, toisella tilkkupeitto. Ikkunaverhot ohuet valkoiset / vaaleanpunaiset ruusuilla.
Pojalla seinät sinisen eri sävyjä. Pöytä ja kaapit valkoiset, sängynpeitto tumman harmaa, hylly musta. Siniset räsymatot. Kaikki seinät maalattuja ja värit yhdessä valittuja.
Pojan huone, seinät vaaleanvihreät/vaalealime, valkoista ja koivua. Jotain keltaista tai oranssia vois hankkia väriksi.
Tyttö: 3 seinää vaalean harmaita. Tehosteseinässä tapetti jossa sama vaaleanharmaa pohja ja vaaleita vaaleanpunaisia isoja kukkia. Alkuun näytti tosi räikeältä ja mietin tuliko tehtyä virhevalinta, mutta nyt puolen vuoden asumisen jälkeen näyttää jopa pliisulta. Verhot selvästi pinkimmät, yksiväriset ja näyttää tosi räväköiltä. Valkoinen sänky ja taso. Sanoisin että onnistunein huone meidän talossa.
Poika: 3 seinää vaalean harmaita, läikikäs kuvio. Tehosteseinä läikikäs myös mutta tummemman harmaa. Koulupöytä valkoinen. Sänky jousisänky (vai mikä se on missä on jalat mukana), sänkypeitto vaalea jossa vihreitä ja raitoja. Verhoissa sama kuvio. Matto vihreä. Tapetti pojan valitsema. Olen nyt tajunnut etten itse tykkää yhtään mistään läikikkäistä tapeteista. Pitää joko olla kunnon selvä kuvio (kuten kukat tms) tai sitten täysin yksivärinen.
että haluammeko oikein vaalean ja hillityn lastenhuoneen(mikä sopisi muuhun asuntoon) vai räväkän pikkulasten unelman.
Satsattiin sitten tuohon värikkyyteen, ja pitihän huone sopia sekä tytölle, että pojalle. Kuva on vuoden vanha, nyt huoneessa asustaa myös vuoden nuorempi pikkuveikka.
Tapetit olis tarkoitus vaihtaa, ja tietenkin vähän väriä haluttais seiniinkin. :)
Morjensta vaan tutuille, jotka minut tunnistaa lastenhuoneesta!!! :D
[URL]http://aijaa.com/v.php?i=009078529609.jpg[/URL]
lastenhuoneiden seinät melko hillityn väriset. Tapetit eivät ole meidän valitemiamme ja joitain muutoksia kyllä aion tehdä jossain välissä, mutta nuo on niin pliisut, ettei häiritse vielä :D Väriä on tekstiileissä yms. sitten enemmän.
Nuorimmaisen huoneessa seinät ovat aivan vaalean keltaiset. Ja kuvasta poiketen ikkunassa on nykyään vaaleankeltaiset läpikuultavat verhot.
(Sori, kuvat on vinossa, kun en tajunnut, etten voi niitä netissä kääntää, enkä nyt jaksa ladata niitä uudestaan...)
http://www.aijaa.com/v.php?i=009768529579.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=002928529580.jpg
Vanhempien lasten huoneista ei oikein kunnon kuvia ole, mutta pojalla huoneen seinät ovat vaalean siniset, hieman pilvisen taivaan tapaan läikikkäät vai miten sen nyt sanoisi... Lattialla on tavallisesti kaksi (kirkkaan vihreän sävyistä) liikennemattoa. Ja sängyssä vaaleansininen päiväpeitto, jossa hiukan valkoista ja vihreää ruutukuviota. Hieno autorata piti vaan ikuistaa, mutta muitakaan kuvia ei pojan huoneesta ole...
http://www.aijaa.com/v.php?i=000238529582.jpg
(Vasemmalle jäävälle ehjälle seinälle tulee vanerista vielä vihreä "maankamara" jalkalistaan ja ilmoitustaulun ympärille rakennettu "avaruusraketti", yläosassa on kukkaboordi, jonka tilalle olen yrittänyt löytää jotain pilvikuvioista. Kattoon tulee vielä pienoismalli aurinkokunnasta, jahka kerkiän...)
Esikoisen huoneesta on vielä surkeampia kuvia, mutta hänen tapettinsa on samaa kuin veljelläkin. Tosin vain parilla seinällä (Näkyy tuossa kirjahyllyseinällä). Ovat huonossa kunnossa ja tarkoitus olis vaihtaa suht pian. Värimaailma on kuitenkin tämä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=006068529581.jpg
Ikkunassa on tumman violetit naruverhot ja omenanvihreät paneliverhot, sängyssä tumman violetti päiväpeitto. Kalusteet valkoista ja osassa kirsikan värisiä osia.
ja ihan pakko lisätä, että nuo mäntykalusteet (kuopuksen hylly ja pojan sänky) on tarkoitus maalata valkoiseksi. Maalipurkki vartoo jo verstaalla. Kunhan täs nyt kerkii... :D
ja meidän näköisemme. Emme ole sen ihmeemmin asiaa ajatelleet, hyvin tuo näyttää viihtyvän mieluisien julisteiden ja Jyskistä hankittujen kalujen keskellä ;).
lapset on saaneet itse sisustaa.
Leena, 13, on maalannut t.sinisen seinän, kankaat ja sänky+nojatuoli punaista, t.sinistä ja valkoista.
Einolla, 11, on t.sinistä ja pinkkiä (siis sellaista oikeastaan kirsikkaa) ja vähän vihreää
Malla, 8, ja Vilho, 6, on halunneet mintunvihreää, v.punaista ja tummanvihreää (tää on aika railakas, toivottavasti viihtyvät näissä edes pari vuotta..:D), Vilho sai veljensä maalaaman v.punainen-t.vihreän lipaston, jonka voi onneksi maalata uusiksi jos kyllästyy.
kivat huoneet, lapset ovat saaneet juuri sellaisen kuin ovat halunneet.
13-vuotias tyttö: turkoosit seinät, tekstiileissä turkoosia, oranssia ja limeä. Kalusteet koivua ja valkoista, lattia koivunvaaleaa laminaattia.
16-vuotias tyttö: Tiilenpunaista ja vaalea beigeä seinissä, lattia harmaa muovimatto, kalusteissa harmaata, lehmuksenvihreää ja tiilenpunaista. Tekstiileissä tiilenpunaista, mustaa, valkoista
Aikuinen poika (sama huonen ollut 10 vuotta): vaalea siniharmaan sävyä tapeteissa, lattia tummanruskea laminaatti, kalusteet mustaa, valkoista, hieman tammea, tekstiilit, ainiharmaata munakoison liilaata ja mustaa
1 seinä vaaleansininen polka dot tapetti (valkoisia palloja), muut seinät vaaleapohjaista tapettia, jossa raitoja samalla sinisellä sekä vaalealla ja tummemmalla roosalla.
Kalusteet valkolakattua puuta, osa antiikkipetsattua puuta. Tekstiilit pääösin tilkkutekniikalla ja niissä sama tapettien värimaailma ruskeiden sävyillä ryyditettynä.
Leluja ihan liikaa, mutta kaikille löytyy sentään vielä paikka.
tekstiileistä tytöllä vaaleanpunaisen sävyjä ja pojalla vaaleansinisen sävyjä ja vähän punaista. Leluista väriä.
Miksi pitäisi olla kamalan värikästä? Lastenhuoneissa on usein paljon tavaraa, kaipaan rauhoittavia värejä.
Meillä tytöillä 8v ja 6v on yhteinen huone. Seinät on valkoiset (tosin on jo lyijykynäpiirroksia yms). Verhot on pinkit aakkosverhot. Sitten on valkoinen ikean hyllykkö jossa on vaal.pun ja mustia lelukoreja. Puun värinen kerrossänky. Haluaisin ensi kesänä remontin yhteydessä maalata huoneen joko vaaleanpunaiseksi tai hennon lilaksi.
Seinät ovat vaaleaa mintunvihreää. Tekstiileissä/lampuissa jne fuksianpunaista ja tummahkoa "sammaleen"vihreää. Kalusteet valkoisia ja tuovat keveyttä värimaailmaan.
Kyseessä alle kouluikäinen tyttö.