Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo mökottää, mitä mieltä palstamammat?

Vierailija
20.08.2011 |

Onko vaimolla teidän mielestä syytä mököttää? Sanoin, että voisit NYT jättää kaveris 30 v synttärit välistä ja hän sanoi "joo sitten" ja alkoi mököttämään.

Hänellä on ollut tämän vuoden puolella työmatkoja, joissa öitä poissa: 1x 4 päivää kevättalvella, 1 x 2 pv keväällä, 10 päivää kesällä, syksyllä tulossa 2 päivän matka, lisäksi pari matkaa, joista illaksi kotiin.

Lisäksi hänellä oli juuri omat synttärit, joissa juhli kaupungilla (itse olin lasten kanssa kotona), sen jälkeen yhdet kissanristiäiset ja eilen oli illallisella kaverinsa kanssa.

Itse en käy missään, koska alkoholi ei minulle sovi, enkä halua mennä minnekään riskeeraamaan. (Vaikka eihän se tähän niin paljoa kuulukaan, vaikka sanoinkin hänelle, että minä en käy missään) Tärkein pointtini on kuitenkin se, että mielestäi pienten (alakoulu-ikäisten) lastemme kannalta vaimo on ollut nyt liikaa menossa. (Lapsei ei erota, onko matka työ- vai huvimatka) Mielestäni hän voi mieluummi vaikka kotona ottaa viiniä kuin olla "koko ajan menossa". Toisaalta hän sanoi, että hänellä ei ole enää nyt menoja tiedossa. Muuta kuin työmatkoja.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos mies pyytää (? vaiko kieltää?) että nainen jättää yhden menon menemättä niin onko se suuttumisen aihe? mikä parisuhde se sellainen on jos ei voi välillä uhrata omia menojansa perheensä takia?

asian sellaisella äänensävyllä etten siitä pidä. Silloin vaimokin perui menonsa (mutta möksähti samalla).

Vierailija
22/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista minun mielestäni..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista minun mielestäni..

mielestäni sellaisiin ei lapset sovi. ap

Vierailija
24/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs lapset tykkää/ajattelee, kun äiti on paljon poissa?

ap

Vierailija
25/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä teissä on molemmissa vikaa, jos pitää syyllistä etsiä.

Olet ihan oikeassa siinä mielessä, että vaimosi on liikaa poissa kotoa. Ei siksi, että noin monta päivää on ollut poissa kotoa, vaan koska se tuntuu sinusta pahalta. Toisilla tuntut pahalta, kun puoliso on yhden illan poissa. Toisilla ei tunnu viikon poissaolo miltään. Ratkaisevaa siinä on kuitenkin sen toisen tunteet. Ei se päivien lukumäärä...

Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta kieltää vaimoasi menemästä. Oikeampi tapa olis kertoa hänelle, että nyt tuntuu pahalta. Ja miettiä mahdollista muutoksen tarvetta. Se, että kiellät jotain, tuntuu puolisostasi pahalta.

Vaimosi mökötys taas, vaikka oikeutetulta tuntuukin, ei ole mielestäni oikein. Ei ole oikea tapa käsitellä asioita, olla puhumatta niista. Terveeseen parisuhteeseen ei mökötys kuulu.

Jos vaimosi ei muuta kommentoinut, kuin joo sitten, taitaa hänellä olla itsekin vähän huono omatunto omista poissaoloistaan.

Aika kova jätkä olisit, jos kävisit pyytämässä anteeksi häneltä, kun pahoitit hänen mielensä. Pidä kantasi, ettet halua hänen lähtevän juhliin. Olis vaan aika komea tapa aloittaa keskustelu tuo anteeksipyyntö.

Mies 40v

Vierailija
26/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa siinä mielessä, että vaimosi on liikaa poissa kotoa. Ei siksi, että noin monta päivää on ollut poissa kotoa, vaan koska se tuntuu sinusta pahalta. Toisilla tuntut pahalta, kun puoliso on yhden illan poissa. Toisilla ei tunnu viikon poissaolo miltään. Ratkaisevaa siinä on kuitenkin sen toisen tunteet. Ei se päivien lukumäärä...

Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta kieltää vaimoasi menemästä. Oikeampi tapa olis kertoa hänelle, että nyt tuntuu pahalta. Ja miettiä mahdollista muutoksen tarvetta. Se, että kiellät jotain, tuntuu puolisostasi pahalta.

Vaimosi mökötys taas, vaikka oikeutetulta tuntuukin, ei ole mielestäni oikein. Ei ole oikea tapa käsitellä asioita, olla puhumatta niista. Terveeseen parisuhteeseen ei mökötys kuulu.

Jos vaimosi ei muuta kommentoinut, kuin joo sitten, taitaa hänellä olla itsekin vähän huono omatunto omista poissaoloistaan.

Aika kova jätkä olisit, jos kävisit pyytämässä anteeksi häneltä, kun pahoitit hänen mielensä. Pidä kantasi, ettet halua hänen lähtevän juhliin. Olis vaan aika komea tapa aloittaa keskustelu tuo anteeksipyyntö.

Mies 40v

näkyvästi mielipiteeni (ja lähinnä lasten kannalta ajateltuna se tuntuu pahalta, ei itseni.)

ap

Vierailija
27/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 40v

näkyvästi mielipiteeni (ja lähinnä lasten kannalta ajateltuna se tuntuu pahalta, ei itseni.)

ap

Vierailija
28/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mielestäni väärin jos syyllistät vaimosi ystävänsä synttäreille lähdöstä (eikö sanonut, että on viimeinen meno pitkän aikaan?) Olisit voinut jutella asiasta jo aiemmin, ehkä vaimo olisi voinut mieluummin jättää jonkun muun menon?

niin siksi ei osanut karsia. ap

Vierailija
29/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiat ei aina ole niin mustavalkoisia. Varmasti harmittaa nuo poissaolot... mutta toisaalta 30-vuotissynttärit ovat varmaan tärkeät niin ystävälle kuin vaimollekin ja eihän niitä nyt aina ole. Eli niiden väliinjättäminen voi kyllä aiheuttaa mielipahaa joka purkautuu mökötyksenä, ei fiksua ookoo, mutta kukapa meistä aina niin fiksusti tekisi. Toivottavasti saatte asian selvitettyä ja jospa ne menot sitten vähenisivät niinkuin vaimo sanookin. Lapset ymmärtävät kyllä että äidillekin on omien ystävien tapaaminen tärkeää ja varmasti hänellä on aikaa lapsillekin. Tyytyväinen äiti jaksaa taas!

Vierailija
30/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiat ei aina ole niin mustavalkoisia. Varmasti harmittaa nuo poissaolot... mutta toisaalta 30-vuotissynttärit ovat varmaan tärkeät niin ystävälle kuin vaimollekin ja eihän niitä nyt aina ole. Eli niiden väliinjättäminen voi kyllä aiheuttaa mielipahaa joka purkautuu mökötyksenä, ei fiksua ookoo, mutta kukapa meistä aina niin fiksusti tekisi. Toivottavasti saatte asian selvitettyä ja jospa ne menot sitten vähenisivät niinkuin vaimo sanookin. Lapset ymmärtävät kyllä että äidillekin on omien ystävien tapaaminen tärkeää ja varmasti hänellä on aikaa lapsillekin. Tyytyväinen äiti jaksaa taas!

ap

vaimo on toipunut... ja asiasta puhuttu. Sanoi että vähän on ko. asiasta paha mieli...

Vierailija
31/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopska SINÄ et pidä 30 v synttäreitä tärkeinä niin tarkoittaako se myös sitä että ne EI saa olla tärkeitä vaimollekaan?

Sun viesteissä pilkottaa juurikin se, että koska sinä et juo alkoholia (syystä tai toisesta) etkä halua mennä minnekkään ilman alkoakaan, niin haluat että vaimosikin on samanlainen...

Ei tule onnistumaan....

Vierailija
32/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapset ovat osoittaneet kaipaavansa äitiä.

Muutoin menoihin, pitäisikö teidän yrittää järjestää enemmän yhteistä menoa?

Juoko vaimo humalaan aina illan vietoissaan? Ettekö voisi saada välimuotoa jossa vaimo juo pari lasillista ja sinä vedät Pepsi-linjalla? Tai viettää iltaa yhdessä siten että vaimokin jättää alkoholin. Koska kuulostaa siltä että jäätte enemmän vajaiksi pariskuntana kuin mitä lapset äidistään tuolla äidin yksin kulkemisella. Voi olla että vaimo puolellaan kiroaa kavereilleen miten ette koskaan tee mitään yhdessä, vaan jos hän haluaa rentoutua on pakko lähteä yksin kun et halua olla hänen kanssaan.

Vierailija
33/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko vaimo humalaan aina illan vietoissaan? Ettekö voisi saada välimuotoa jossa vaimo juo pari lasillista ja sinä vedät Pepsi-linjalla? Tai viettää iltaa yhdessä siten että vaimokin jättää alkoholin. Koska kuulostaa siltä että jäätte enemmän vajaiksi pariskuntana kuin mitä lapset äidistään tuolla äidin yksin kulkemisella. Voi olla että vaimo puolellaan kiroaa kavereilleen miten ette koskaan tee mitään yhdessä, vaan jos hän haluaa rentoutua on pakko lähteä yksin kun et halua olla hänen kanssaan.

Vierailija
34/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van eikö sinulle ollut ongelmana vaimon menojen paljous (vrt ettet itse käy).

Tuskin kaikki vaimon menot ovat kutsumisista kiinni?

Vierailija
35/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että todellisuudessa vaimon menot harmittavat enemmän ap:tä kuin lapsia.

Ei nuo muutamat työmatkat pitkin vuotta ole mitään paljoa poissaoloa. Monet (erityisen usein miehet) ovat työssä joka vie pois perheen parista useammaksi yöksi joka viikko! Ap:n vaimo on niin vähän pois perheen luota, että en usko lasten edes muistavan edellistä kertaa kun seuraava tulee. On väärin syyllistää niistä. Ei ole vaimon syy, että ap:lla on alkoholiongelma joka estää häneltä illanvietot.

Vierailija
36/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene mukaan sinne synttäreille? Vaikka ne olis jotkut juomisjuhlat niin ei sun tarvi juoda, lapset hoitoon ja sä olet kuskina. Uskoisin että sankarikin voi loukkaantua jos kaveri ei tule "vaan" siksi että mies ei tykkää. Noi työmatkat on työmatkoja kuitenkin.

Ymmärrän kyllä harmituksesi, olen ollut tuossa tilanteessa itsekin että mies meni aina ja minä en koskaan. Kuitenkin noi sun vaimon vapaa-ajan menot on aika vähäisiä verrattuna monen tutun menoihin.

Vierailija
37/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaihtanut kirjoitukseesi sukupuolet toisin päin, olisi ymmärrystä riittänyt

Vierailija
38/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaimon syy, että ap:lla on alkoholiongelma joka estää häneltä illanvietot.

Että vaikka ap:llä olisi alkoholiongelma, (miksi oletat näin? voihan olla vaikka vakaumuksen puolesta absolutisti), niin on vaimollakin jos alkoholin poisjättäminen veisi halut lähteä minnekään. Minusta taas kuulosti että ap:tä harmittaa juuri humala noissa illoissa.

T: Se joka ehdotti yhteisten menojen lisäämistä ja vähemmällä alkoholilla. (Ja joka itse eronnut kun mies parin kuukauden isäleikin jälkeen lopetti lääkityksen voidakseen osallistua taas juhliin. Se on vaikka kerrasta poikki sitten kun usko tulevasta loppuu ja minusta puolisolla on oikeus omata mielipide ja toivomuksia perheenjäsenten alkoholin käytöstä. Molemmilla sukupuolilla yhtälailla.)

Vierailija
39/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaihtanut kirjoitukseesi sukupuolet toisin päin, olisi ymmärrystä riittänyt

Jos nainen olisi itkenyt täällä samaa, niin kyllä olisi se menoissa menevä mies oikea sika!

Itse olen sitä mieltä, että aika paljon menee omissa menoissaan vaimosi. Ja tämä ei mielestäni ole sukupuolikysymys. Samaa sanoisin myös miehestä. Varsinkin jos lapset kyselevät perään.

Meillä mies joutuu jonkin verran matkustamaan työnsä puolesta ja hän itse sanoo näiden matkojen verottavan vapaa-ajan rientoja juurikin siitä syystä ettei halua olla liikaa pienistä lapsista erossa. Huom, tämä on siis ihan miehen oma mielipide, ei minun nalkutuksen tulos ;) Tosin itse olisin ihan samaa mieltä mutta onneksi siitä ei tarvitse olla sanomassa miehelle kun hän itse tajuaa sen myös. Kyllä meillä siis mennään vapaa-ajalla myös omiakin menoja mutta rajoitetummin.

Vierailija
40/58 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se lehmä ansaitset parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi