Kuinka voitte antaa KOIRIEN nukkua vuoteessa?!
Ällistyttää ihmiset, jotka antaa koirien tulla samaan sänkyyn ja jopa vauvojen tai lasten sänkyyn nukkumaan! Hyi, piski käy paskoilla eikä ees takapäätä pestä ja sitten vaan samaan petiin..karvoista nyt puhumattakaan.
Kyllä minusta eläimen paikka ei ole ihmisen vuoteessa.
Kommentit (87)
koiraa sänkyyn. Sen jälkeen on onneksi pipo vähän löystynyt.
Siispä kun meille tulee seuraava koira, se ihan varmasti saa nukkua meidän vieressämme jos haluaa. Mieluiten ihan kainalossa.
ei pelkästään karvat tai mahdolliset kakkajämät, hiekat tms, mutta mahdolliset ulkoloiset. Sen lisäksi tietenkin mahdolliset johtajuusongelmat...
nyt se perse sitten taas kuuluukin pestä joka paskomisen jälkeen?! (Oli sitten kyse koirasta tai ihmisestä)
Ei siitä nyt niin kauaa ole, kun täällä oli kovat keskustelut käynnissä aiheesta. Muistaakseni persettä EI saanut pestä kakkomisen jälkeen, koska se oli liiallista hygieniaa. Ja suurin synti oli omistaa siihen tarkoitukseen oma pyyhe...
muuten, mutta mies ei pese, yööök!
ja sille on alusta asti opetettu sen paikka. Koira ei nuku öisin sängyssä, vaan sille on peti kirjoituspöydän alla, patterin vieressä. Yöllä se kyllä menee mielellään sängyn alle. En tykkää karvoista ja hiekasta sängyssä ja lakanoissa.
Olen kyllä huomannut, että perheen vanhin murkku päästää koiran sänkyynsä, kun äidin silmä välttää.
Mä en jaksa olla niin turhantarkka noiden hygieniajuttujen suhteen. En mä koe koiraa edes likaiseksi.
Meillä koira nukkuu yöllä omassa petissä, mutta tulee aamulla meidän sänkyyn.
Alempi, spanieli, uskaltaa tulla sänkyyn vain kun rotikan silmä välttää. Niin ja kuopuskin nukkuu siellä. Eli kolme ihmistä ja 45 kg painava koira..
Itse asiassa miellä ei koira pääse edes yläkertaan, koska yläkerrassa on makuuhuoneet. Alakerta on koiran valtakuntaa.
Kiva että näin monet on samaa mieltä, mua aina katsotaan oudosti esim. anopin taholta kun mielestäni koiran paikka ei ole sängyssä eikä sohvalla. "mitäs sitte koiran olet halunnut" ym. paasausta olen saanut kuulla.
Karvat ja lika on mielestäni se pienin ongelma.
Koiran hyväksyminen sänkyyn antaa koiralle viestin siitä, että omistaja hyväksyy koiran omalle tasolleen. Rohkeampi koira saattaa tästä ottaa sen johtopäätöksen, että hän voi jopa päästä omistajansa yläpuolelle laumahierarkiassa. Sitten alkavatkin isommat ongelmat.
Kaverilla on chihuahua joka on pirullisin tapaamani koira. Omistajansa hyysää sitä kuin jotain jumalaa, ja koira käyttäytyy sen mukaisesti. Koira saa nukkua sängyssä, sohvalla, ruokapöydällä tai ihan missä sitä huvittaa. Ihmisen paikka on sitten siellä, missä pikkupiski antaa luvan nukkua.Koira myös ruokailee ruokapöydässä.
Kaverini ei näe tässä mitään ongelmaa.
perheenjasen, joten se saa tulla meidan sankyyn nukkumaan. jos sille tulee kylma, se tulee peiton alle!! ihana koira.
Ihan tarpeeksi imuroimista tässä alakerrassa, saati että koira kävisi karvoittamassa vielä yläkerrankin. Kultainennoutaja kyseessä.
Karvat ja lika on mielestäni se pienin ongelma.
Koiran hyväksyminen sänkyyn antaa koiralle viestin siitä, että omistaja hyväksyy koiran omalle tasolleen. Rohkeampi koira saattaa tästä ottaa sen johtopäätöksen, että hän voi jopa päästä omistajansa yläpuolelle laumahierarkiassa. Sitten alkavatkin isommat ongelmat.
tähän vaaditaan vähän muutakin, kuin se sängyssä nukkuminen. Ja me pannaan koira sängystä pois silloin, kun sitä ei siihen haluta. Kyllä meillä ainakin koira tietää paikkansa.
Ensinnäkin johtajuus on ihan vanhanaikainen käsite, uudet koiratutkimukset ovat kumonneet tämän "ihmisen pitää olla laumanjohtaja" -ajatuksen.
Jos koiraa kohtelee oikein ja kouluttaa, ei siitä mitään ongelmia tule että koira nukkuu sängyssä. Meillä koira saa leikkiä ja lepäillä päivällä sängyssä, mutta se itse ei halua nukkua siinä sillä sille tulee liian kuuma.
Nukuin lapsena ja teininä reilu 10 vuotta koiran ja kahden kissan kanssa samassa sängyssä, ja olin tervein lapsi luokallani. Ei astmaa, ei allergioita, ei poskiontelotulehduksia, ei juuri mitään tauteja toisin kuin muilla lapsilla.
ei pelkästään karvat tai mahdolliset kakkajämät, hiekat tms, mutta mahdolliset ulkoloiset. Sen lisäksi tietenkin mahdolliset johtajuusongelmat...
Se saa tulla viereen ja yleensä tuleekin. Menee lattialle jos tulee kuuma... Monesti tulee ihan kylkeen kiinni ja viihtyy kainalossakin! Äipän oma höppeli :)
Jos on kaveri yötä niin tietäää ettei sillon tule viereen..
Ensinnäkin johtajuus on ihan vanhanaikainen käsite, uudet koiratutkimukset ovat kumonneet tämän "ihmisen pitää olla laumanjohtaja" -ajatuksen.
Jos koiraa kohtelee oikein ja kouluttaa, ei siitä mitään ongelmia tule että koira nukkuu sängyssä.
Lukekaapa vaikka Tuire Kaimion pentukirja. Ei siinä puhuta mitään siitä, että koirasta tulisi ongelmatapaus, jos sen antaa nukkua sängyssä.
Se saa tulla viereen ja yleensä tuleekin. Menee lattialle jos tulee kuuma... Monesti tulee ihan kylkeen kiinni ja viihtyy kainalossakin! Äipän oma höppeli :)
Jos on kaveri yötä niin tietäää ettei sillon tule viereen..
koirille porttari sänkyyn. Musta on kyllä mukava nukkua niiden vieressä, mutta tosiaankin hiekka ja irtokarva on kohtuullisen ikävää. Sohvalle saisivat kyllä mennä, mutta jostain syystä eivät viihdy siinä.
Meillä koira on kuin perheenjäsen ja on tottakai tervetullut nukkumaan sänkyyn :')
En ymmärrä tuota ylenpalttista likakammoa ollenkaan, siinähän se syy onkin kun ollaan ylihygienisia ja ihmetellään kun sillä pikku veetillä on niin monta allergiaa XD
Koira on aina tervetullut viereen~
[quote author="Vierailija" time="08.09.2010 klo 13:37"]
Ällistyttää ihmiset, jotka antaa koirien tulla samaan sänkyyn ja jopa vauvojen tai lasten sänkyyn nukkumaan! Hyi, piski käy paskoilla eikä ees takapäätä pestä ja sitten vaan samaan petiin..karvoista nyt puhumattakaan.
Kyllä minusta eläimen paikka ei ole ihmisen vuoteessa.
[/quote]
Mä nukun aina rakkaan koirani kanssa. Muuta en voisi kuvitellakkaan ja koskaan en ole sairastunut sen takia. Koira antaa sen aamupusun mitä mies ei viitsinyt.
nyt se perse sitten taas kuuluukin pestä joka paskomisen jälkeen?! (Oli sitten kyse koirasta tai ihmisestä)
Ei siitä nyt niin kauaa ole, kun täällä oli kovat keskustelut käynnissä aiheesta. Muistaakseni persettä EI saanut pestä kakkomisen jälkeen, koska se oli liiallista hygieniaa. Ja suurin synti oli omistaa siihen tarkoitukseen oma pyyhe...