Te, joilla on kuivausrumpu...
Kuivaatteko kaiken pyykin siinä?
Itse olen huomannut, että pyykki kutistuu. Vaihdanko viileämmälle ohjelmalle, vai mitä? Ei ole oikein tilaa kuivata pyykkiä asunnossakaan.
Kommentit (27)
Laitan ne siihen hyllylle ja hyvä tulee :)
Käytössä 9v.
Kuivaan kaiken paitsi lakanat talviaikaan.
Käytössä 9v.
NArulla pakkasessa ne saa ihana sileeksi. Kesällä en viitsi taas sitten siitepölyn takia,
mutta ostan aina kokoa isompia vaatteita kuin muuten olisi tarpeen. Vaatteet tosiaan kutistuvat rummussa, mutta se ei ole mikään ongelma, kun ostan kokoa isommat vaatteet. Myös pyyhkeet, lakanat yms. kuivatan kaikki rummussa. Ja alusvaatteet (en rintaliivejä)
Farkut ja omat trikoopaidat ja miehen kauluspaidat kuivatan huoneenlämmössä.
Siis aivan varmasti kutistuu trikoo- ja collegevaatteet pesussa ja varsinkin rummussa. Jotkut keinokuituiset vaatteet eivät kutistu.
Kutistuminen ei tosin ole ongelma, jos ostaa vaatteet kutistumisvaralla eli esim. kokoa isompia.
Kokeilepa ostaa vaatteita vaikka ihan Espritiltä, GAPista (nettikauppa), Polarn o. Pyretistä, NameIt:istä, Vero Modasta tms., nämä ehkä kestää rummunkin vaikkei mitään "merkkimerkkejä" olekaan.
Sekä ihan erityisesti H&M kestää pesua ja rumpua parhaiten, paaaaljon paremmin kuin kalliit merkit, kuten vaikka nyt joku Jean Bourguet tai Elle, Timberland ja Gant tms. Olen pessyt H&M vaatteita jopa 90 asteessa kun on ollut joku toivoton tahra tyyliin vaihtoehtona roskis ja ovat säilyneet hyvinä, tahra ei ole aina lähtenyt :)
Meillä on Siemensin melko laadukas rumpu. Kuivaan silti villan ja silkin ilman rumpua, usein niitä on koneellisessa niin vähän tai on pesty käsin yksittäiskappaleita (kun olen lisäksi värien kanssa ihan friikki) etten viitsi kuluttaa sähköä rumpukuivaukseen vaan laitan ne kuivumaan muuten.
Käytössä 9v.