Eikö synttäreille tulevien sisarusten kuuluisi tuoda kummankin oma lahja ?
Ettei niin, että monilapsiset perheet pääsevät halvemmalla kun koko katraalta ostetaan vaan yksi lahja.
Kommentit (59)
Huoh. Kuka vielä viettää synttäreitään lahjojen toivossa? Kuka edes kehtaa huutaa materian perään tämmösinä aikoina ku meret lilluu täynnä muovikrääsää ja kaatopaikkoja on enemmän kuin puistoalueita.... HUOH. No mutta, itse lahja-asiaan. Miksei vaan tuo yhtä lahjaa joka sit on vastaavasti vaikka hitusen kalliimpi? Se ois kaikkein fiksuinta. Samahan se on muissakin juhlissa. Esim. työpaikan porukka kerää työntekijälle joukolla rahaa tai ostaa lahjakortin jonnekin.
Meidän lapset voivat joskus viedä yhteisen lahjan, tietenkin. Tuolloin se on arvoltaan sitten isompi.
kyllä meillä ainakin vie perhe aina yhden lahjan. Vai oletko nähnyt että esim. ylioppilasjuhliin vaimo tuo eri lahjan ja mies eri lahjan...
Vai onko sisarusten kutsumisessa taka-ajatuksena, että saisi enemmän krääsää..?
olisi melkein parempi, että tuovat yhden vähän arvokkaamman vaikka. Itse vien kahdelta lapselta usein vain yhden lahjan, mutta se on aina KUNNON lahja. Itse otan mielummin yhden kunnon lahjan kuin kaksi halppiskrääsää. enkä mä muuten kyllä kyttää meille tulijoiden lahjoja ja hintoja. Pääasia on kavereiden tuleminen ja juhliminen. Lahjat ovat oikeastaa vain välttämätön pakko. Kamala tätä kyttäystä.
hankkii ja lahjat ovat perinteisesti olleet kyllä aina perhekohtaisia. Ap on moukka.
jos mun lapsen synttäreille tulee sisarukset, niin ihmettelisin hieman jos molemmat toisivat oman lahjan. Yksi yhteinen paketti riittää mainiosti!
niin on hintatasossa eroja oli sitten lahja yhdeltä lapselta tai sisaruksilta. En itse ajattele noin. Lahjan saajan toiveet tulee aina huomioida ensisijaisesti.
mäkutsusin kaikki kylän lessut perheineen!!
Hei oikeest, haloo mikä provo
Kaikkiin muihinkin juhliin niin tietysti jokainen perheenjäsen tuo oman lahjan..kyl ois kivat häät kun sais niin paljon lahjoja!!!
No ihan yhdellä lahjalla kyllä meidän lapset menee päiville.
Mistä pirusta tuo "jokainen tuo oman lahjan"- ajttelutapa juontaa???
ettei joku vain pääse halvemmalla kuin muut.
Tai vaihtoehtoisesti hanki elämä.
Me kutsutaan aina kaikki lessuperheet ja laitetaan kutsuun että tulemista ei ole jos lahja per lapsi ei ole maksanut vähintään 500euroa!
Joten 11 lapsiselta perheeltä saadaan sit 5500egen arvosta tavaraa.
Ajatteleeko aikuiset oikeesti noin?
Pääasia on kuitenkin se juhla ja mukava yhdessäolo. Toki juhlakalusta on jännittävää saadalahjoja, mutta meidän juhlissamme pääpaino on ihan muussa kuin lahjoissa. Koskaan ei ole tullut edes mieleen pohtia moista asiaa!
Kunnon vastuuntuntoinen ihminen pistää hyvän kiertämään sen sijaan että haalii kaiken itselle. Siispä jos rihkamaa kertyy niin laitatte hyväntekeväisyyteen, joku köyhempi ilahtuu varmasti.
Ja samoin kutsuun voi laittaa että KIITOS EI LAHJAA jos sitä rihkamaa tosiaan ei kaivata.
Eri asia sitten että lapsi kyllä sen lahjan haluaa saada...