Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme mun kropassa on, kun paino vaan nousee?

Vierailija
18.08.2011 |

Keväällä sain laihdutettua pois 3kg ja nyt se saamarin 3kg on tullut takaisin, vaikka olen salillakin ruvennut käymään! Ja ruokailut on 1000-1400 kalorin paikkeilla. Missä vika?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän siihen nähden, että treenaat. Eli kroppa on säästöliekillä.

Ja lisäksi lihas painaa enemmän kuin läski, siksi treenaaminen näkyy painonnousuna.

En tiedä sun pituutta, mutta nosta päivittäinen kalorimäärä ainakin 1700 kaloriin, syö pieniä proteiinipitoisia aterioita 6-7 kertaa päivässä ja juo paljon vettä. Joka päivä jossain muodossa pehmeää rasvaa 2 tl.

Jos haluat pudottaa lisää painoa, vaihda lihaskuntoilu aerobiseen liikuntaan. Ainakin aluksi. Sitten kun olet saanut haluamasi kilomäärän pois, lisää painoharjoittelua, se estää kilojen takaisin kertymistä.

Vierailija
2/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos nostan kaloreita niin paino nousee ja se tosiaan nousee läskinä, ei mitään nestettä. Aerobista on salitreenien päätteeksi ja viikonloppuisin tulee muuta pitkäkestoista liikuntaa. Ja tää 3kg ei ole lihasta, vaan se on vatsamakkara, joka teki paluun sekä leuan alle ilmestynyt kutupussi. IIK!

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaisin minäkin, että energiansaanti on hiukan liian vähäistä ja hormonitasapaino ei ole kunnossa -- onko sinulla lääkitys tuohon kilpirauhasen vajaatoimintaan? Lihaksesta ja sen painavuudesta EI VOI olla kysymys -- kukaan nainen ei kerää parissa kuukaudessa itseensä kolmea kiloa lihasmassaa ilman kepulikonsteja, se on varma. SEn sijaan jos olet yllättäen aloittanut tiukan salitreenin, kudokset keräävät itseensä nestettä ja "shokissa" turpoavat" -- se voi olla osasyy painon muutokselle.

Vierailija
4/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painan 90 kg (pituutta 172) ja mulle ainakin tuo 3 kg on tosi pieni määrä, se voi tulla ja mennä.

Minusta syöt liian vähän. Onko varma, ettet syö tuon lisäksi mitään ekstraa?

Minulla lähti kuusi kiloa aika helposti, kun aloitin lääkityksen vajaatoimintaan. Ja uskon, että saan nyt kohtalaisen helposti pudotettua painoa lisää, kun olen synnyttänyt. Aion vain vaihtaa kävelyn reippaampaan liikuntaan ja syödä suht normaalisti, siis syön nytkin ihan terveellisesti enkä liikaa.

Vierailija
5/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys on ollut vuoden. Ja kaikki mikä tulee, tulee mahaan ja leuan alle (ja tietysti muuallekin, mutta tuosta noista sen huomaa heti). Salilla olen käynyt aikaisemminkin, nyt ollut pitkä tauko. Luulis nyt, että kun kunnolla treenaa ja hikoilee, niin jotain keventymistä tapahtuisi, vaan ei... Ja ruoat merkkaan kalorilaskuriin, olen tehnyt näin nyt vuoden verran.

t.ap

Vierailija
6/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla mitat 69kg /158 cm /39 vuotta.

Olen lihonut kolmessa vuodessa 10 kg. Se näkyy ja se tuntuu. Että sanokaas tähän missä vika.

Ai niin se liikunta ja syöminen pitää kai vielä laittaa.

Liikuntani:

- Kävelen työmatkat, yht 1 h /pv

- juoksen porin juoksuohjelman mukaisesti, menossa vk 6

- 1/2 h jumppaa n. 2 x/vk

Ruokailut:

- aamupala: kaurapuuro+mehua

- lounas: lounasravintolassa

- välipala: sämpylä

- päivällinen: mitä nyt kotona saan laitettua

- iltapala: teetä ja jotain hedelmää, leipää, karkkia tai sipsiä

Vierailija
7/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurinpiirtein samoissa mitoissa, ja paino voi heitellä tuon 3 kg aika lyhyenkin ajan sisällä. Riippuu todella paljon siitä, mitä syö. Kesällä on tullut syötyä hiilareita, juotua alkoholia ym. niin heti nousee kilot ja vyötärölle tulee pullataikina. Siis ihan nesteturvotusta. Samoin jos teet kovaa salitreeniä, sekin kerää lihaksiin nestettä. Itse lihasmassaa ei saa muutaman treenin jälkeen kilokaupalla todellakaan! Vuodessa voi painoa tulla lihaksista n. 3 kg ja sekin vaatii jo todella kovaa työtä. Luulisin, että on nestettä ja varmaan tuo kilpirauhanenkin vaikuttaa asiaan.

Unohda vaakaan tuijottelu ja katso peiliin.. Sieltä näkyy totuus parhaiten :).

Lääkitys on ollut vuoden. Ja kaikki mikä tulee, tulee mahaan ja leuan alle (ja tietysti muuallekin, mutta tuosta noista sen huomaa heti). Salilla olen käynyt aikaisemminkin, nyt ollut pitkä tauko. Luulis nyt, että kun kunnolla treenaa ja hikoilee, niin jotain keventymistä tapahtuisi, vaan ei... Ja ruoat merkkaan kalorilaskuriin, olen tehnyt näin nyt vuoden verran.

t.ap

Vierailija
8/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en voi tuon nesteturvotuksen piikkiin laittaa ;)

Ei vaan, tää alkaa käymään ihan oikeasti hermojen päälle. Vaakaa yritän olla tuijottamatta, mutta kyllähän sen vaatteista ja peilistä näkee ja kokee, että kiloja on tullut.

t.ap

Vierailija
9/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö lääkkeen annostusta nostaa.

t.ap

Vierailija
10/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö lääkkeen annostusta nostaa.

t.ap

lääkitystä on nostettu viime talvena viimeksi, en nyt mitään väsymystä tms ole sen kummemmin huomannut.

t.ap

Vierailija
11/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kovasti pitkältä kuulostaa tuo vuoden väli noiden kilpirauhasarvojen seurannassa varsinkin kun sinulla on ollut lääkitys vasta vuoden. Itselläni oli ensimmäiset viisi vuotta seurannat 3kk välein ja edelleenkin (vaikka lääkitystä takana jo 25v) tilannetta seurataan vähintään 6kk välein. Ja ei, en itsekään huomaa mitään erityisiä fyysisiä oireita sairauteen liittyen vaikka arvot olisi miten pielessä. Joten tuokin puoli kannattaisi varmasti tarkistaa

Vierailija
12/12 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisin sinuna tk ajanvaraukseen. Meillä siihen vastaa sairaanhoitaja ja arvioi tilanteen. Uskon että saat puhelinsoitolla lähetteen laboratorioon.

Tiedäthän että labrat on otettava aamulla ennen klo 10 ja lääke vasta verikokeen jälkeen.

Minulla alkuun kontrollit kolmen viikon välein ja sitten harvennetaan. Vuosi on ehdottomasti liian pitkä väli.