Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^Truplien torstai meeting^^

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukutun yön jälkeen töissä taas, päätä särkee ja mahaa juilii... jees....

Marieela: näköjään jäi sana välistä siis kissan ULOSTEISTA se tarttuu... jos siis kissoilla sitä " alkueläintä what ever... mitä nyt googletin niin sain sen kuvan että ei joka kissan ongelma ees oo...no joo ei varmaan aihetta suurempaan paniikkiin tästä aiheesta kuitenkaan... Ihana yllätys sun mieheltä!! :)

Mirulii: hyvä että konsertti meni kuitenkin mukavasti!! Vaikka intoa ei Lassilla loppuun asti ollutkaan!!

Daa, enempää ei kyllä runosuoni syki joten taidan mennä aamupuuroa syömään ja miettiä ottaisko sitä panadolia kuitenkin jo!!

Päivänjatkoja!!

Vierailija
2/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela: Kiitos sullekin juustokakun ohjeesta! Nyt tulikin visainen homma-kumpi tehdä vai tehdäkö kaksi;-)

Tässä taas yksi aika liikkis juttu teille (en kyllä muista oonko jo tän joskus laittanut, mutta kertaus ei ole pahasta kun tää on niin ihana:´)

[color=orchid]ÄITI KERTOISITKO...

Olen kuusivuotias ihminen jo

niin että äiti kertoisitko

mistä meidät lapset on tehty?

Olen tarhan tädiltäkin kysynyt,

hän on vain minulle hymyillyt,

ja talkkarikin on hämmästynyt,

He sanovat: Odotahan nyt?.

Naapurin pihalla kerrottiin,

että pienet lapset on tehty niin,

että vettä ja jauhoja sotkettiin,

ja taikina lapseksi muovailtiin.

Sen jälkeen uunissa paistettiin

ja sitten vain elämään käskettiin.

Äiti, tehdäänkö lapsia niin?

Äiti, voiko tälläistä pientä lasta

tehdä lehmän pienestä vasikasta

jos karvat vain ottaisi pois?

Ei antaisi lupaa ammumaan,

vaan käskisi sanoja sanomaan,

pyytäisi pottaan pissaamaan

ja kahdella jalalla kulkemaan.

Äiti, voiko pelto tai kasvimaa

ihmisen taimia kasvattaa

kuten porkkanaa, heinää tai muuta.

Miten taimet, vauvaakin pienemmät

pellon mullassa pärjäävät

kun siellä on madot ja jyrsijät

sekä sateet ja tuulet myrskyisät

Jos minut on tehty sairaalassa

tai tehtaassa lapsia valmistavassa

niin mistä rakennusaineet saivat?

Mistä lämmön laittoivat ruumiiseen

miten jalkani saivat liikkeeseen

mistä huono olo, kun tuhmasti teen,

mistä itku kun sattuu varpaaseen?

Lapseni

Pieni olet vielä ymmärtämään

mutta väärin teen, jos ääneti jään.

Joten rakennusaineesta kerron:

Se on ainetta kultaakin kalliimpaa,

sitä ei rahalla ostaa saa

ei kasvata meret, ei metsät, ei maa

silti jokainen voi sitä omistaa.

Taivaan Isämme kultaisin

meille kaikille lahjoitti paketin

joka sisältää rakennusaineen.

Käyttöohje on yksinkertainen;

Käytä ainetta reilusti, tuhlaillen.

Sitä säilytä lämmössä sydämen,

koska se on vihalle allerginen.

Se on rakennustarvikepakkaus

jonka päällä on teksti: Rakkaus

Tästä sinutkin lapseni tehtiin.

Siitä miljoonat lapset on valmistettu.

Siitä kaikki kaunis on rakennettu.

Siitä onni on koteihin asennettu.

Sen avulla paha on karkoitettu.[/color]

-Martti Puomisranta-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö edelleen kipeenä ja valvotti tietty sit yöllä,kun ei reppana saanut oikein nukuttua. Nyt onneks sai unen päästä kii,lepoahan se nyt tarttiskin,että paranis. Aamulla olin ihan tokkuras ja toivotin miehellekin hyvää koulupäivää,kun tämä lähti töihin :)

Pää on kuin muurahaispesä,joten paras lähtee keittään viä uus satsi kahvia. Mutta Mariposa,meethän sinne neuvolaan tänään ja pyydät testiä,jookos? Pliiiiis.... *ei saa pitää hullua jännitykses ;)* Ja Axe:lle paljon,paljon peukutuksia täältäkin bd bd bd

Vierailija
4/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikki:

Tuo on minusta aivan i-h-a-n-a !! Laitoin siitä muutaman säkeen kiitoskortteihin, joita lähetin pojan syntymää muistaneille. Muutin muutamia sanoja siten että siitä tuli niin kuin minun esikoisen välinen jutustelu. Se sai suuren suosion kortteja saaneiden sukulaisten ja ystävien piirissä :o)

~~~~

Voi tätä mun pehkoa, olin saada slaagin kun katsoin itseäni aamulla peilistä :D Onneksi se kuitenkin rauhoittuu kun parikertaa pesee ja käyttää vahaa *luottaa vanhojen kokemusten pohjalta*...

Vierailija
5/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joHelle: kiitoksia.. ihan yhdellä oo.llakin on ihana, pidän hirveesti vanhoista suom. nimistä:)

katzu:ihanalta kuullostaa tuo sinun harjottelupaikka, pieniä ihmeitä.

talvikki:oi kun ihana...ihan itku silmissä täällä lueskelin.

neiti: kyllä taas teidän tyttö on osannut ihana olla! lapset on kyllä niin suloisia kun jutut tulee ihan suoraan sydämmestä.

sanjuska: kylläpä teillä ihanasti nukutaan. päivisin nooa nukkuu: herättyäänyöunilta , noin kahden tunnin kuluttua alkaa olla päikkykunnossa, nukkuu vaihtelevasti40min-3tuntia, heräten väh.tunnin välein, sitten vielä parit lyhkäsemmät päikkärit iltapäivällä30-40min. ja milloinko minä nukun? en koskaan:(

huihai.kai sitä täytyisi lähteä vähänlaittamaan itseään ihmisen näköiseksi:D

fiikuna

Vierailija
6/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikki: Sait mut taasen kyyneliin tuolla runolla. Ja just sain meikit naamaan ;) Toivotan sulle supparivapaata ostosreissua!

hönttä: Jaksuja sinne huonosti nukutun yön jälkeen. Parannussäteitä pikkuiselle~~~~~~~~~~

Serpenttiini: Kyllähän ne kikkurat siitä tasottuu. Ja eipähän oo tukka heti suorana kun on alkuunsa kunnon kiharat.

Meidän poju on nyt sitte kellojen kääntämisen jälkeen päättännyt alkaa heräillä jo kuuden jälkeen. Ei kiva. Passitin sen nukkumaan vielä kun tassutteli meidän huoneeseen, mutta eihän si mitään nukahtanut. Kauhea kolina ja rytke alko kuulua ensi lastenhuoneesta. Sitte poju alko huuteleen " isiiii, isiiii noustaanko jo" . Mies sitte nousi muksun kanssa ja mä sain nukkua vielä vajaan tunnin. Mutta väsyttää kyllä nyt ihan sikamaisesti. Jospa ehtis ennen iltavuoron alkua ottaa pienet päikkärit.

Mutta kohta lähden viemään poikaa tarhaan ja sitt koira lenkille ja imuri laulamaan.

Pirteää päivää kaikille!

mirulii 5+5

Vierailija
7/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkorchid]Ihanan yllätyksen oli [b]Marieelan[/b] mies järjestänyt:)

[b]Johelle[/b]: Siviilit päällä mahasta ei voi erehtyä, mut työvaatteet on niin väljät, ettei ne päällä kukaan oo arvannu. Ja luokkakaverit on pitäneet huolen siitä, et kaikki osastolla jo tietää raskaudesta.

Tuolla osastolla on muutenkin kaamee vauvakuume, meitä on aika monta siellä maha pystyssä. Hoitajat sano ettei meihin opiskelijoihin saa vauvakuume tarttua kun mennään sinne harjoittelun jälkeen töihin, mut mä taidan olla jo aika menetetty tapaus :D

Koiran kanssa pitäs lähteä ulos ja sitte kertailla koulukirjoista vähän astruppia ennen iltavuoroa. Mitenköhän siellä pysyy hereillä...

Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
8/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi ällötyksellä mikä johti nielemiseen ja sen jälkeen pöntön halaukseen. Nyt väkisin olen leipää nassuun tunkenu et onpahan ainakin mitä sitte oksentaa. Tuo sappinesteen poisto ei meinaan ole kivaa :(((

Talvikki, ihana oli runo. Mun meikit meni 2 kertaan -> pöntöön rykies ja runoa lukies. Eikun alusta vaan ;)

Katzu, kuulostaa kyl aivan unelma paikalta se sun harjoittelu. Vauvoja siellä ja vauvoja täällä.. ihanaa :)

Siis uskomatonta, pää tyhjeni taas sen sileän tien *huoh*

Noh, alan laittaa vipinää liikkeisiin et keritään sinne valokuvaukseen pojan kans. LEikkasin sen tukkaakin aamusta (korvanpäälliset siisteiks), saas nähä millanen kuvasta tulee ;)

*vilkuttaa*

M 6+4

Vierailija
9/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Marieela:[/b] ihana yllätys!! :)

[b]Talvikki:[/b] Rauhallista kaupunkireissua!! Tosi liikuttava tuo runo:)

Tänne ei mitään. Vapaapäivä. Tukipojan tuloa meille pitäisi setviä ja kaupassa käydä. Iltapäivällä olen luvannut mennä pumpiin, mutta saa nähdä miten jaksan. Nyt jo 300m päässä olevassa kaupassakin käynti tuntuu ylivoimaiselta :/

A kp22/27(?)

Vierailija
10/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan hirveä olo, flunssa sit iski kaikella voimalla..

SANJUSKA:

Nea on 1v7kk+ nyt :)

MARIEELA:

Voi kurjuus tuota pahoinvointia! Mutta kertoo sen että siellä masussa jaksellaan paksusti ainakin oireiden perusteella :)

Nyt pakko mennä ku olo on &/¤%/&%/&%/&%!!!!!!

Vierailija
11/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo Talvikin runo!! :) ihan liikutuksen kyyneleet täälläkin silmissä!

Mä kyllä kiitän kaikkia korkeita tahoja ettei pahoinvointi oo kovin pahana mulle iskeny, jaksuja Marieelalle!!

Katzu: Hyvä kun löysin noin mahtavan harjottelupaikan!!

Neiti: on tuo Nea-tyttönen oikea enkeli!! Varmasti muutaman ihanan jutun takia on helppo unohtaa uhmakähinät ja jaksaa taas paremmin mielin äitikin eteenpäin!

Mirulii: koitahan ottaa tirsat ennen iltavuoroa että jaksat, ei kyllä kivaa kun toinen on noin aamuvirkku!!

Mä meen tänään illalla teatteriin, työpaikka kustantaa meidät kattomaan näytöstä niin tartteehan se mennä... Ei ainakaan tarvi olla yksin kotona... Eilen illalla itkin miehelle puhelimeen kun tuli jotenkin niin kaamee ikävä! Senoloa se helpotti tietty ihan kaameesti kun mä poraan väsymystä ja ikävää... Onnex jo huomenna se tulee taas kotiin :)

taas ois mentävä... tää on ihan kauheeta, ei kyllä yhtään muista pitikö jotain muutakin kommentoida... pää ei toimi sitten enää yhtään!!

Vierailija
12/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammisaarikuulumisia: eilen tosiaan siellä käytiin. Olis se kyllä tosi pieni sairaala ja osasto. Toisessa päässä käytävää kolme synnytyshuonetta ja sitten ' päiväsali' ja toisessa päässä perhehuoneet. Jokaisessa salissa oli amme, joka aika iso plussa! Tosi rauhallinen tunnelma = yhtään synnytystä ei ollut käynnissä, kun oltiin siellä tutustumisaikaan. Yhden vauvan sentään näin, en muistanutkaan että ne on niin pieniä syntyessään...vaikka olen ihan minikeskosia hoitanut. vauvat nukkuvat lampaantaljalla siellä ja villavaippahousuja käytetään ahkeraan. Kätilö, joka esitteli paikkaa ja kävi läpi synnytystä, oli aivan ihanan rauhallinen ja just sellainen persoona, jonka itse haluaisi omaan synnytykseensä.

aikaisemmin en ole synnytystä sen koommin jännittänyt tms. mutta kun istuttiin sinne synnytyssaliin kuuntelemaan kätilöä ja katselin niitä laitteita ym. niin siinä hetkessä vasta tajusi - mä olen oikeesti raskaana! Sitten kokeiltiin miehen kanssa synnytysjakkaraa - aika hyvältä vaikutti. Ne oli tosi vapaamielisiä esim. ponnistusasentojen suhteen. Vaikka ammeesssa, jos sattuu siltä tuntumaan.

Vähän epäilytti se, että miten riskitilanteet hoidetaan, mutta kuulemma tutkimusten mukaan heillä menee sama aika sektion käynnistämisessä kuin esim. naistenklinikallakin Helsingissä. Ja lääkärit päivystää ympärivuorokauden eli kaikki epiduraalit ym. tarvittaessa on saatavilla!

Ensi viikolla mennään vielä kurkkaamaan kätilöopiston tarjonta, mutta kyllä mä luulen, että se tuo Tammisaari on missä meidän vauva syntyy.

Tällaiset kuulumiset sieltä.

Marieelalle jaksamista pahoinvoinnin kanssa!!!!

Vierailija
13/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mirulii säteistä ;) Tulivat perille,tyttö kun heräsi,niin oli paljon virkeempi,nuo pienet voittavat flunssankin nopeemmin kuin ite!

Emmasanna:Mukavalta kuulosti tuo Tammisaari,ihanan pieneltä ja kotoisalta. Varmasti olisi mukava paikka synnyttää! Mukavaa äippälomaa,joko alkaa kaikki olla kotona valmiina vauvelia varten?

Mun hyvällä ystävällä on la. aika parin viikon päästä ja tiedän,että tää kuume ei kyllä ainakaan helpota,kunhan pääsen sitä vaavia näkemään...

Katzu,kuulostaa kivalta harjottelupaikalta ;)

Nyt syömään. Mutta missä viivyt mariposa...huhuu...

Vierailija
14/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyin taas sieltä neuvolan aamuvastaanotolta, eli huomenna on pakko tsempata!;) En käsitä mikä mulle on tullut kun en herätyskelloon herää. :o No mut tulin just lenkiltä, pakko mennä suihkuun kun kaikki vaatteet on ihan likomärät.

I´ll be back....

Vierailija
15/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]emmasanna:[/b] kuulosti ihanalta paikalta! Mitkä " rajat" sinne pääsyyn on? Varmaankin ainakin rt ja täysiaikaisuus?

Mä olen ihan [b]väsynyt[/b]. Viime yönä 10h unta. Kaupassa jaksoin käydä, mutta ajatus siivoamisesta tuottaa vaikeuksia. Nukahdan varmaan pumpiin tangon alle :/ Jos mä en ole raskaana, niin en kyllä tajua!!!

Vierailija
16/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä on tuhottomasti hommaa (kerrankin), joten ihan pikaisesti vaan ilmoitan olemassaolostani :)

Kovasti jaksamista flunssan ja pahoinvoinnin kanssa painiville!

EMMASANNALLE unohdin eilen toivottaa IHANAA ÄIPPÄLOMAA!!!!!!!!!!!!!

**** Ja tässä kaikille yhteisesti iso kasa plussasäteitä ******

Kirjoittelen illalla enemmän! So long!

Vierailija
17/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä ihan jumissa, puolitoista tuntia olen laittanut valokuvia seisten kansioihin ja kyllä tuntuu!

Axe: rv:t pitää olla 35. Insuliindiabeetikkoja ei hoideta. Tarjonnalla ei väliä siellä! Kaksosiakin tehdään jne. Eli aikalailla ne siellä hoitaa kaikenlaista. Ja todella myönteinen suhtautuminen esim. ponnistusasentoihin tms. monessa paikassa ensisynnyttäjä ei saa synnyttää esim. veteen. tuolla ajatellaan, että siitä vaan, jos siltä tuntuu niín ekakertalainen kuin viidettä kertaakin synnyttävä. Eli luonnollisuus tosi voimakkaasti esillä!!

Ei ole vielä kaikki vauvaa varten valmiina. Vaatteita pitäisi pestä. Amme ajateltiin hankkia vasta kun nyytti syntynyt. Turvaistuinkin puuttuu, mutta tiedetään kyllä mikä halutaan. Ei kiirettä!

Vierailija
18/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oottelen et poika vaipuu uneen niin meen itekkin torkkumaan. ihan kamala olo ja väsymys. Milloin tää oksentelu ja oksetus loppuu ;)

Emmasanna, Jorvi on kans sellainen paikka et siel saa ite valita ponnistus/synnytysasennon, mikä vain miellyttää. tai ainakin mun kohdal 2 kertaa on ollu niin. Kivalta kuulosti Tammisaarikin. Mä en vois sinne asti mennä koskaan synnyttää ku mun lapset syntyy syöksyllä eli liian kaukana ;) Hanki turvakaukalo ajois et saatte sitte vaavelin turvallisesti kotiin sairaalasta :)

Axe, sun TÄYTYY olla raskaana. Ei voi olla muustakaan kyse ei :O

pisetään peukkuja niin et puutuminen ja amputointi alkaa olla jo lähellä ;)

MAriposa, huomen kyl meet. Eihän tätä jaksa erkkikään :)

Mirulii, yritä hiukan nukkua sinäkin. Mä meen ihan just ;)

Neidille voimia. Ota vahvoja droppeja lääkeeksi. Voi sua kun nyt koetellaan :(

Nyt meen, unohin jo loput.. Öitä ;D

Vierailija
19/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin viestisi ja laitoin sulle vastauksen takaisin truplapostiin

Vierailija
20/39 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikasesti vaan, töihin lähtö edessä tunnin päästä ja nyt on meneillään kanasalaatin kokkaus! =)

Voi Marieela, ihana yllätys mieheltä!!! =) Kyllä nekin joskus vaan osaa... ;)

Neidille parantumis-säteitä!!! [color=hotpink] ~~~~~~~~~~~~~~~ [/color] Etkös muuten neiti ollut painonvartijoissa, vai muistanko ihan väärin? Mitä oot tykänny siitä? Mä oon kans harkinnu, mut kun oon niin hirveen laiska alkaa laskee mitään pisteitä tai kaloreita, ni oon sitten vaan itekseni yrittäny laihduttaa, huonolla menestyksellä... =0)

Emmasannan raskaus on kyllä oikeesti mennyt jotenkin ihan älyttömän nopeesti!!!!! Siitä saa lohdutusta, et sit jos itelläkin tärppää ni ehkä sen 9 kk jaksaa, kun sullakin on menny noin nopeesti!! ;)

Niin koskas se JOHELLE tarkalleen ottaen alkoikaan tuplailee??? parin viikon päästäkö?

Nyt tekemään se salaatti ja sitte sinne työpaikalle.