Hyväkarppausta ja juoksulenkkejä kolmisen viikkoa - paino ei tipu!!
Ja siis ylipainoa todellakin on, kolmisenkymmentä kiloa! Miksi ihmeessä paino ei laske, vaikka olen OIKEASTI syönyt fiksusti enkä sortunut mihinkään naposteluihin... Ja tosiaan juoksen 3-4x/vko n. 40min ja lisäksi muina päivinä käyn kävelemässä, välillä reippaasti, välillä rauhallisesti.
Kommentit (53)
kuulostaa melko kitukuurilta...
en näe nälkää vaan syön vatsani täyteen. Mulla vaan on todella pieni mahalaukku, koko meidän perhe on pieniruokainen ja mä en oikeasti JAKSA syödä kuin tosi pieniä annoksia. En oikein näe mitään mieltä mahalaukun venyttämiselläkään... Runsas vedenjuonti vielä täyttää vatsaa lisää, joten annokset pienenevät entisestään. :(
ap
isompia aterioita ja jätä välipalat väliin. Mulla toimii se, eikä koskaan ole nälkä =)
isompia aterioita ja jätä välipalat väliin. Mulla toimii se, eikä koskaan ole nälkä =)
AP
kuulostaa melko kitukuurilta...en näe nälkää vaan syön vatsani täyteen. Mulla vaan on todella pieni mahalaukku, koko meidän perhe on pieniruokainen ja mä en oikeasti JAKSA syödä kuin tosi pieniä annoksia. En oikein näe mitään mieltä mahalaukun venyttämiselläkään... Runsas vedenjuonti vielä täyttää vatsaa lisää, joten annokset pienenevät entisestään. :(
ap
palstalla on kai paljonkin tuollaisia, jotka syövät linnun annoksia, mutta jostain ihmeestä ovat kuitenkin 30kg ylipainoisia...
kuulostaa melko kitukuurilta...en näe nälkää vaan syön vatsani täyteen. Mulla vaan on todella pieni mahalaukku, koko meidän perhe on pieniruokainen ja mä en oikeasti JAKSA syödä kuin tosi pieniä annoksia. En oikein näe mitään mieltä mahalaukun venyttämiselläkään... Runsas vedenjuonti vielä täyttää vatsaa lisää, joten annokset pienenevät entisestään. :(
ap
palstalla on kai paljonkin tuollaisia, jotka syövät linnun annoksia, mutta jostain ihmeestä ovat kuitenkin 30kg ylipainoisia...
Jos ajatellaan esim. ruoaksi vaikka kinkkukiusausta, niin täysi kauhallinen on kerta kaikkiaan mulle liikaa, vaikken söisi mitään muuta sen kanssa. Jos otan vaikka salaattia, en jaksa sitäkään vähää varsinaista ruokaa. On se niin vaikea käsittää toisten...
maailma on täynnä ihmisiä jotka juoksee maratoonin kolmesti päivässä ja syövät aamiaiseksi herneen, paivälliseksi herneen ja iltapalaksi vielä herneen jos pieneen mahaansa jaksavat. Silti ei mene päälle kuin vaateliikkeen lainapeite.
Mun mielestä tutkimuksen tulisi suorittaa joko lääkäri tai parapsykologi.
ap
Jos ajatellaan esim. ruoaksi vaikka kinkkukiusausta, niin täysi kauhallinen on kerta kaikkiaan mulle liikaa, vaikken söisi mitään muuta sen kanssa. Jos otan vaikka salaattia, en jaksa sitäkään vähää varsinaista ruokaa. On se niin vaikea käsittää toisten...
tuo kinkkukiusauskin useinkin siihen sun "karppaamiseesi"?
noissa vauvansoseissa on hiilaria ja hedelmasokereita? Sallitaanko noi tosiaan hyvakarppaajalle? Mietin vaan, kun hedelmiakin pitaa normaalisti laihiksella valtella sen sokerin takia.
Mun oma kokemus on, etta ilman tarkkaa kalorien laskemista on vaikea loytaa syyta, miksi paino ei putoa. Omasta kokemuksesta voin sanoa etta AINA ollut liikaa kaloreita, vaikka kuvittelin syovani kuin lintunen ja sitten ihmettelin kun paino ei lahtenyt putoamaan.
Mutta sulla AP saattaa olla noi psyykenlaakkeet hankaloittamassa kuviota. Turvottaako ne?
Ruokasuosituksia, joo broileri on kallista, en minakaan pida sita halpana raaka-aineena. Possunliha sen sijaan on edullista, osta sita. Ulkofilee-palasta tekee pihvit jotka ruskistaa ja paistaa uunissa pehmeiksi, lisukkeeksi keitettya parsakaalia, porkkanaa, kukkakaalia yms.
Toinen suosittelemani raaka-aine on pavut. Monipuolisia, halpoja ja taynna proteiinia.
yliluonnolliselta. Oletko juonut tarpeeksi nesteitä? Itsellä pano putoaa hitaasti jos en fiksun syömisen ja liikunnan lisäksi kittaa vettä ja vihreää teetä.
Tosin en ole koskaan laihduttanut karppaamalla. Syön monipuolisesti.
Suosittelen lääkärissä käyntiä, ei ole normaalia tuollainen. Kilpirauhasen toiminnassa joku häikkä?
miten hyvä karppaat? käytätkö kermoja ja ihan ehtaa voita? hyvä karppauksessa on vaan se että ei ihan kauheesti voi voita,kermaa,punaista maitoa,partista yms käyttää,koska niitä hiilareita kuitenkin tulee. toisekseen,anna ajan kulua..oletko minkä ikäinen?
miten hyvä karppaat? käytätkö kermoja ja ihan ehtaa voita? hyvä karppauksessa on vaan se että ei ihan kauheesti voi voita,kermaa,punaista maitoa,partista yms käyttää,koska niitä hiilareita kuitenkin tulee. toisekseen,anna ajan kulua..oletko minkä ikäinen?
Esimerkki päivän ruoista:
Aamupalalla puolikas Vaasan Jyvärouhea-leipä (siis toinen puoli sellaisesta halkaistusta), päällä Oivariinia, kananmuna, juomana piimäjuoma eli piimää ja mehukeittoa sekaisin.
Ruoaksi pinaatti-porkkanasosekeittoa, kananmuna, juomana lasillinen kevytmaitoa
Välipalaksi esim. vauvan hedelmäsosepurkki
Päivälliseksi salaattia (seassa kurkkua, tomaattia ja fetajuustoa), muutama karppilihapulla (jossa ei siis korppujauhetta seassa). Juomana vesi tai lasillinen kevytmaitoa.
Iltapalaksi karppirahkaa (rahkaa, kuohukermaa, pieni purkki vauvansosetta) joko sellaisenaan tai "jäätelöksi" jäädytettynä.
Ja vettä juon noin 2,5-3 litraa päivässä, jääkaappikylmänä.
Se saattaa vaikuttaa asiaan, että syön psyykelääkkeitä. Painoni ei ole muuttunut herkästi, paitsi raskausaikoina tullut reilusti lisää, mutta lähtöpainoon palattu yhtä raskautta lukuunottamatta. Ylipaino tullut nimenomaan psyykenlääkkeiden myötä, mutta olen toki elänyt tosi epäterveellisesti ennen, en ole liikkunut ollenkaan ja saattanut vetää monena iltana viikossa parisataa grammaa karkkia tai sipsiä... Mutta siis paino pysynyt VUOSIA samana noista herkkumääristä huolimatta.
Oliiviöljy?
Rypsiöljy?
Avocado?
Pähkinät?
Ilman hyviä rasvoja kroppa ei vaan laihdu kunnolla.
Pähkinöille olen allerginen. Oliiviöljyn mausta en tykkää. Avocado on mulle vieras tuttavuus...
Esimerkki päivän ruoista:
Aamupalalla puolikas Vaasan Jyvärouhea-leipä (siis toinen puoli sellaisesta halkaistusta), päällä Oivariinia, kananmuna, juomana piimäjuoma eli piimää ja mehukeittoa sekaisin.
Ruoaksi pinaatti-porkkanasosekeittoa, kananmuna, juomana lasillinen kevytmaitoa
Välipalaksi esim. vauvan hedelmäsosepurkki
Päivälliseksi salaattia (seassa kurkkua, tomaattia ja fetajuustoa), muutama karppilihapulla (jossa ei siis korppujauhetta seassa). Juomana vesi tai lasillinen kevytmaitoa.
Iltapalaksi karppirahkaa (rahkaa, kuohukermaa, pieni purkki vauvansosetta) joko sellaisenaan tai "jäätelöksi" jäädytettynä.
Ja vettä juon noin 2,5-3 litraa päivässä, jääkaappikylmänä.
Se saattaa vaikuttaa asiaan, että syön psyykelääkkeitä. Painoni ei ole muuttunut herkästi, paitsi raskausaikoina tullut reilusti lisää, mutta lähtöpainoon palattu yhtä raskautta lukuunottamatta. Ylipaino tullut nimenomaan psyykenlääkkeiden myötä, mutta olen toki elänyt tosi epäterveellisesti ennen, en ole liikkunut ollenkaan ja saattanut vetää monena iltana viikossa parisataa grammaa karkkia tai sipsiä... Mutta siis paino pysynyt VUOSIA samana noista herkkumääristä huolimatta.
Oliiviöljy? Rypsiöljy? Avocado? Pähkinät? Ilman hyviä rasvoja kroppa ei vaan laihdu kunnolla.
Ai ettei muka kroppa laihdu jos sisään ei ahda rasvaa?? Mitenhän minä sitten onnistuin laihtumaan 17 kiloa vajaassa 4 kuukaudessa rasvat minimissä :)?
Sillä onko jotkut rasvat "hyviä" ei ole mitään merkitystä laihdutuksessa - kaloreja niistä tulee silti.
Ei valkoista vehnää, ei tärkkelystä (paitsi ne pienet määrät mitä on vauvansoseissa, joita tosin en joka päivä edes syö).
Syöt liian vähän jos kulutuskin on lisääntynyt. Lisää proteiinia ja kasviksia ja vähintään 2litraa vettä/pv...ja sit otat mittanauhamitat itestäs. Bmi ja vaaka ei kerro koskaan kaikkea!
Rypsiöljyä on oivariinissa, voita en juurikaan käytä. Pähkinöille olen allerginen. Oliiviöljyn mausta en tykkää. Avocado on mulle vieras tuttavuus...
Syötkö sitä oivariinia sitten päivässä kuutisen teelusikallista? Epäilen suuresti.
Eli lisää salaattiin rypsiöljyä nyt ainakin aluksi.
Ps. en kyllä ymmärrä mikä ruokavaliossasi on hyväkarppausta
Se on harmi, koska ne ovat hyviä, mutta minkäs allergialle teet. Millä tavalla tuo Uotilan ruisleipä poikkeaa Vaasan täysrukiisesta kokojyväleivästä? Rahkaa syön päivittäin. Kasviksia syön myös, mutta niistä monissa on ongelmana se etten voi syödä kypsentämättöminä, eli hiilareita tulee siis enemmän. Ja käsittelemätön broileri muuten EI ole halpaa. Ei ainakaan meidän perheen mittapuulla. Jotain hunajamarinoitua sotkua saa halvalla mutta ihan naturellina ei. :(