Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tulisiko teille riita seuraavasta

Vierailija
17.08.2011 |

Neljä lasta hoidettavana kaikki alle 8 vuotiaita, nuorin 3kk. Olet väsynyt ja masentunut ja mies ilmoittaa että lähtee vapaaehtoiselle työreissulle melkein kuukaudeksi ulkomaille.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kohdemaa olis kiva, hotellissa tilaa koko perheelle ja miehellä illat vapaat :)

Tosissaan, meillä ei todellakaan ole kummankaan puolelta vain ilmoitusasia olla kuukautta pois kotoa. Arki menee hankalaksi, onhan se nyt selvä. Siksi tällaiset asiat pohditaan YHDESSÄ. Muutoin todellakin tulisi riita ja paha sellainen.

Vierailija
2/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin varmaan mieheltä, että mitä ajattelisi, jos tilanne olisi toisinpäin eli minä lähtisin kuukaudeksi pois? En kyllä voisi olla kuukautta erossa lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisuuteen kuuluu velvollisuus myös hoitaa työnsä!

että mun miehelle perhe on aina ollut numero yksi, ei työ, kaverit eikä harrastukset. Kyllä niitä työpaikkoja sitten löytää jos menisi irtisanomisella uhkailuiksi....

Vierailija
4/70 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

utopistinen, että miehestä olisi oikeasti siihen asti ollut apua niin voisin vakavasti kyssellä....ei siitä varmaan mitään tulisi. Mutta tilanne on kuvitteellinen, sillä irl mieheni ei tee juuri mitään; helpommalla pääsisin kun yksi lapsi olisi kuukauden muualla.

Vierailija
5/70 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on ihan kamalan vaikea kuvitella tuollaista tilannetta omalle kohdalleni, mutta...Asianlaita riippuisi aika paljon siitä miten sen esittää. Jos kyseessä olisi ilmoitusluontoinen "lähden muuten työkomennukselle kuukaudeksi" niin voisin hyvinkin polttaa päreeni jo siitä, ettei asiasta ole keskusteltu etukäteen. Jos sitten taas yhdessä pohdittaisiin, että tälläinen tilaisuus tuli, onko mahdollista toteuttaa ja miten kotona pärjätään, niin hyvin suurella todennäköisyydellä pääsisimme ratkaisuun ihan rauhanomaisin keinoin.

mä kyllä olisin miehelle ihan helvetin kateellinen, että pääsee ulkomaille tekee duunia.

Vierailija
6/70 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkomennuksethan ovat vapaaehtoisia...

Olisikohan tässä taas provo, mutta ainakin on niukat tiedot.

Saattaapi olla, että mies lähtee hermolepoon perhehelvetistä ja marttyyrimamman kynsistä.

Ja varmaan ihan ilmaiseksi tekee tuonkin keikan ja perhe elää muutenkin naisen tuloilla.

Onkohan sitä 4. lasta tehdessä vedottu siihen, että meneehän se helposti muiden mukana eikä lapsesta ole "vaivaa" jne.

Mutta tässähän tulee se haluttu vastaus. Eroa hyvä ap, mieshän on selvästi sika eikä ajattele sinun tunteitasi.

Vierailija
7/70 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuisin, koska saisin kuukauden omaa aikaa, vain lasten kanssa, ilman miehen viihdyttämistä.

Jos vain ilmottaisi että lähtee, nostisin periaatteesta metelin, koska ei tuollaisia asioita vaan ilmoiteta.

Vierailija
8/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä ja masentuneena saattais tullakin sähinää, jos olisi vapaaehtoinen reissu.

kuka jättäisi puolison yksin tällaisessa tilanteessa:O

Vierailija
9/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noin ei ikimaailmassa kävisi, varsinkaan tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
10/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkaikkea vastuun kantaminen varsinkin omasta perheestään, ei aikuinen ihminen ajattele vain ja ainoastaan itseään ja mikä olisi itsestä mukavaa.

Jos olisin väsynyt ja masentunut ja mulla olisi pieni vauva ja sen lisäksi kolme pientä lasta, mies ei todellakaan lähtisi minnekään vapaaehtoisille reissuille.

Mieheni on aikuinen, minä olen aikuinen ja meillä on molemmilla aikuisten oikeudet.

Ottaisin siivoojan siksi ajaksi ja onneksi tukiverkostoni on loistava, joten apua saisin kyllä jos alkaisi rasittamaan!

Miehellä voisi olla vaikka kivaa ja tulisi ikävöiden kotiin ja jaksaisi taas paremmin!

Vierailija
11/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi kohtuuttomalta ajalta olla yh:na ilman pakkoa.

Vierailija
12/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis meillä mies kysyis, että mitä mieltä olen, jos lähtis.

Yhdessä todettais, että kuukausi on lyhyt aika ja jos saa päivärahat, niin tienaa ihan hyvin.

ja kokemuksena on myös hyvä.

eli sais mennä.

luulenpa vielä, että auttais mun masennukseenkin, kun saisin pärjätä yksin ja elää lasten kanssa sellaista arkea, kun halutaan.

Vierailija
13/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkaikkea vastuun kantaminen varsinkin omasta perheestään, ei aikuinen ihminen ajattele vain ja ainoastaan itseään ja mikä olisi itsestä mukavaa.

Jos olisin väsynyt ja masentunut ja mulla olisi pieni vauva ja sen lisäksi kolme pientä lasta, mies ei todellakaan lähtisi minnekään vapaaehtoisille reissuille.

Mieheni on aikuinen, minä olen aikuinen ja meillä on molemmilla aikuisten oikeudet.

Ottaisin siivoojan siksi ajaksi ja onneksi tukiverkostoni on loistava, joten apua saisin kyllä jos alkaisi rasittamaan!

Miehellä voisi olla vaikka kivaa ja tulisi ikävöiden kotiin ja jaksaisi taas paremmin!

Ehkä aikuisilla on aikuisten oikeudet mutta sitten toisaalta myös perheelisen velvollisuudet, jos on mennyt perheen perustamaan.

Vierailija
14/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kuukauden rahatkin painaisi aika paljon, ja yksinhän tässä muutenkin päivät mennään.

Vierailija
15/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työnkuvaan kuuluu matkat ulkomaille ja itse olen tahtonut saada lapsia neljä. Joten samaa on koettu ja siinähän toi arki valuu eteenpäin.

Jos ahdistaa niin varmaan vois jutella miehelle että hakee toista duunia. Oma ukko ainakin tekisi niin. Välillä kysyy tarttisko vetää peli kesken, itsekin ikävöi kotiin lapsien ja minun luo kun jossain Koreassa ryystää soppaa lattialla..

Vierailija
16/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työnkuvaan kuuluu matkat ulkomaille ja itse olen tahtonut saada lapsia neljä. Joten samaa on koettu ja siinähän toi arki valuu eteenpäin.

Jos ahdistaa niin varmaan vois jutella miehelle että hakee toista duunia. Oma ukko ainakin tekisi niin. Välillä kysyy tarttisko vetää peli kesken, itsekin ikävöi kotiin lapsien ja minun luo kun jossain Koreassa ryystää soppaa lattialla..

Sä olet tehnyt niitä lapsia tietäen, että isä tulee olemaan paljon pois ja sä olet sen hyväksynyt.

Vierailija
17/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyhän ap itseltäsi mitä se kotiäidin työ olikaan? Aivan oikein. Olet itse valinnut elämäsi seinien sisällä, lopeta vikinä.

Vierailija
18/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyhän ap itseltäsi mitä se kotiäidin työ olikaan? Aivan oikein. Olet itse valinnut elämäsi seinien sisällä, lopeta vikinä.

Mikäs pointti tässä oli?

Eli koska ap on kotiäiti niin miehen, lasten isän ei tarvitsisi osallistua arkeen ollenkaan? Eli jos ap olisi töissä, hän saisi suuttua asiasta?

Vierailija
19/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miten eri? Sillä että käsitän että matkustaminen on osa matkustustyötä?

Kai ap on itse lapsensa synnyttänyt siinä missä minä ja niitä tahtonut saada ja miestä tuskin ulkomaille lähetettäisiin jos se ei kuulu työnkuvaan! Ei tavalliselle duunarille tulla osoittamaan työmatkaa ulkomailla ellei siitä ole sovittu työtä alkaessa. Joten mikä tässä tulee yllätyksenä? Asenteessa lähinnä ero.

27

Vierailija
20/70 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miten eri? Sillä että käsitän että matkustaminen on osa matkustustyötä?

Kai ap on itse lapsensa synnyttänyt siinä missä minä ja niitä tahtonut saada ja miestä tuskin ulkomaille lähetettäisiin jos se ei kuulu työnkuvaan! Ei tavalliselle duunarille tulla osoittamaan työmatkaa ulkomailla ellei siitä ole sovittu työtä alkaessa. Joten mikä tässä tulee yllätyksenä? Asenteessa lähinnä ero.

27

On mun miehellä sitten kummallinen työpaikka. Kyllä siellä on ollut tarjolla komennuksia ulkomaille, joskin harvoin, vaan ei niistä puhuttu kun hän työtä haki ja sen sai.

Eli mulle tulisi yllätyksenä, jos mies ilmoittaisi moiselle lähtevänsä. Ja lisäksi ero sinun ja ap:n kohdalla on siinä, että ap on masentunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi