Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttareista avautumista.

Vierailija
17.08.2011 |

Mulla ei ole tällä paikkakunnalla kavereita oikeastaan ollenkaan ja tämän takia olen sanonut että ei polttareita mulle.

Omasta mielestäni polttarit on myös turha perinne, en oikeasti käsitä millään muotoa että mikä niiden perinpohjainen idea on kun kuitenkin häitä juhlitaan häissä ja koska olemme olleet useamman vuoden pari, sekä kihloissa vuoden, emme ole sinkkuja, kuten esim. jenkeissä ajatellaan että se polttari-ilta on viimeinen sinkkuilta.

No nyt sitten mies on ottanut esille että hänelle pidetään polttarit ja että hän on niistä innoissaan, vaikka alunperin sanoi että hänkin pitää polttareita turhina, eikä halua niitä itselleen.

Jotenkin on aika tyhjä olo tuon takia. Mun mielestä kun kuitenkin asioista on pidettävä kiinni ja jos sanotaan että ei tehdä niin, niin sitten niin ei tehdä.

Jotenkin on siis petetty olo. Tuntuu myös sille että mies saisi muutenkin näistä juhlista enemmän irti, kun hänen kaikki kutsutut vieraatkin tulevat ja minun ei.

Eikä mua niinkään se ryyppääminen haittaa, mä voin lähteä yksinkin baariin tms. mutta enemmän tuo ettei sovitusta pidetä kiinni.

Ja olen miehelle puhunut tuosta, mutta hän ei oikein tunnu tajuavan miksi olen mieleni pahoittanut.

Kiitos jos luit.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kai oli samaan mieltä kanssasi aluksi, mutta kun selviskin että joku vois ne hänelle järkätä, niin miksi ei voisi suostua.

Mitäpä jos joku sinusn vanhan kotipaikkakunnan kaveri ottaisi yhteyttä ja ehdottaisi illanviettoa polttariden merkeissä, pitäisikö kynsin hampain kiinni päätöksestäsi?

Vierailija
22/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on todentotta taas morsian jonka mielestä miehen pitää tehdä niin kuin hänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että pelkäät jotenkin joutuvasi naurunalaiseksi miehesi kavereiden silmissä, niinkö?

Vierailija
24/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pelkäät miehen menevän strippibaariin polttareissa? Jos et luota häneen ja pelkäät tuollaista, niin eikö silloin ole mahdollista, että hän menee sinne strippibaariin kavereiden kanssa koska vaan? Eihän siihen baariin tai pettämiseen välttämättä polttareita tarvita?

edelleen, kuten olen kirjoittanut.

Mies on hieman erilainen kuin kaverinsa, on yleensä ollut se ainoa järjen valo koko porukassa, mutta toisaalta hänetkin on houkuteltu monta kertaa tekemään typeryyksiä.

Porukassa kun se tyhmyys usein tiivistyy. Humalassa varsinkin.

Strippibaarit ovat minulle siinämielin ongelma että ne ovat mielestäni naisia alentavia. Enkä oikein mielelläni kuvittele miestäni puolialastomien naisten keskelle.

Pettäähän voi kaikkialla, mutta usein noissa tilantessa se arvostelukyky häviää miltei kokonaan.

Tiedän monia naisiakin jotka ovat nimenomaan polttareissa pettäneet miehiään.

Vierailija
25/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonut ettei halua polttareita, sinulle ja kavereilleen, nyt kaverit ne kuitenkin järkkää, eli pitäisikö miehen sanoa, ettei suostu?

Joskus tulee tehtyä asioita, joista ei tykkää.

Mutta, siis sun mielestä valehteili ja mielisteli, aiotko tosiaan naimisiin moisen petturin kanssa?

Vierailija
26/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pelkäät miehen menevän strippibaariin polttareissa? Jos et luota häneen ja pelkäät tuollaista, niin eikö silloin ole mahdollista, että hän menee sinne strippibaariin kavereiden kanssa koska vaan? Eihän siihen baariin tai pettämiseen välttämättä polttareita tarvita?

edelleen, kuten olen kirjoittanut.

Mies on hieman erilainen kuin kaverinsa, on yleensä ollut se ainoa järjen valo koko porukassa, mutta toisaalta hänetkin on houkuteltu monta kertaa tekemään typeryyksiä.

Porukassa kun se tyhmyys usein tiivistyy. Humalassa varsinkin.

Strippibaarit ovat minulle siinämielin ongelma että ne ovat mielestäni naisia alentavia. Enkä oikein mielelläni kuvittele miestäni puolialastomien naisten keskelle.

Pettäähän voi kaikkialla, mutta usein noissa tilantessa se arvostelukyky häviää miltei kokonaan.

Tiedän monia naisiakin jotka ovat nimenomaan polttareissa pettäneet miehiään.

mies juon alkoholia tai on kavereidensa kanssa, että se "houkutellaan" tekemään jotain älytöntä, niin arvaa vaan kiinnostaisiko mua mennä naimisiin sellaisen selkärangattoman niljakkeen kanssa? Sä ilmeisesti luulet, että miehesi mene panemaan jotain vierasta, koska "kaverit käski?"

Huhhui, vai on järjen valo. Itsekin olet todella luuvalo...

Vierailija
27/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut vietiin päiväksi day spahan ja illalla söimme Kultaisessa sipulissa.

Ei aikuisten polttarit taida enää olla spärdärin myyntiä, sekoilua, nolaamista ja kännäämistä.

AP mä en ymmärrä sinua laisinkaan. Mikä on nyt sinulta pois?

Vierailija
28/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kai oli samaan mieltä kanssasi aluksi, mutta kun selviskin että joku vois ne hänelle järkätä, niin miksi ei voisi suostua.

Mitäpä jos joku sinusn vanhan kotipaikkakunnan kaveri ottaisi yhteyttä ja ehdottaisi illanviettoa polttariden merkeissä, pitäisikö kynsin hampain kiinni päätöksestäsi?

Miehelle on ollut koko ajan selvää että hänen kaverinsa ovat valmiita järkkäämään polttarit. Silti hän sanoi heille, kuten minullekin ettei niitä saa järjestää.

Ja jos joku entisen asuinpaikkani kaveri ottaisi minuun yhteyttä ja ehdottaisi minkäänmuotoisia polttareita, niin sanoisin että kiitos ei.

Kuten sanoin, näillä Suomessa asuvilla kavereillani on käsitys että polttareiden päätarkoitus on nolata se tuleva morsian mahdollisimman pahasti.

ap

Vierailija
29/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin typerä, päästä miehesi vapaaksi. Hän olisi luultavasti jonkun muun kanssa huomattavasti onnellisempi! Jonkun vapautuneemman ja itsevarmemman ja sosiaalisemman kanssa.

Et ehkä näe sitä nyt, mutta tulevaisuudessa tulet vielä törmäämään siihen, että miehesi on onneton.

Vierailija
30/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on ollut koko ajan selvää että hänen kaverinsa ovat valmiita järkkäämään polttarit. Silti hän sanoi heille, kuten minullekin ettei niitä saa järjestää.

Ja jos joku entisen asuinpaikkani kaveri ottaisi minuun yhteyttä ja ehdottaisi minkäänmuotoisia polttareita, niin sanoisin että kiitos ei.

Kuten sanoin, näillä Suomessa asuvilla kavereillani on käsitys että polttareiden päätarkoitus on nolata se tuleva morsian mahdollisimman pahasti.

ap

etkö itse muuta koskaan mieltäsi jonkun asian suhteen?

Vierailija
31/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika nuori, tai sitten muuten mustasukkaista ja dominoivaa sorttia?

kotihiiri tai ei, tuollaisesta suuttuminen miehelle kuvaa hyvin sitä miehesi kaverin kommenttia: pallo jalkaan!!

Mitä kuvittelet voittavasi tuolla asenteellasi, ei se ainakaan tule lähentämään teitä, et sinä toista voi omistaa, et hallita, ja määrätä, anna toisen nauttia polttareistaan, ja olla sellainen kuin on, ja nauti sinä omasta jutustasi, ihme määräämistä ja takertumista pieniin asioihin, on kuule elämässä pikkuisen tärkeämpiäkin asioita stressata, tuolla saat vain loven teidän väliseen suhteeseen!

Ketään ei voi omistaa, mitä enemmän kahlitset, sen enemmän toinen pyristelee vapauteen!

Vierailija
32/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harmistuit, kun miehesi muutti mielipidettään. Hän ei siis ottanut vastuuta sanomisistaan. En usko, että tässä on mustasukkaisuudesta kyse, joten ne analyysit voit mielestäni jättää omaan arvoonsa. On hämmentävää ja ärsyttävää, kun joku on ollut jotain mieltä ja sitten onkin ihan toista mieltä. Jospa yrittäisit selittää miehellesi, että kyse on nimenomaan tästä ja että toivot jatkossa häneltä rehellisiä mielipiteitä (vaikka ne eroaisivat omistasi). Ethän muuten opi tuntemaan sitä aitoa ihmistä, jos hän mielistelee. Toisaalta herää kysymys, tunteeko hän sitä itsekään?

Tietysti on myös tosiasia, että miehet ovat usein putkiaivoja ja hän nyt vain yksinkertaisesti muutti mieltään eikä oikeasti ymmärrä, miksi on sinua loukannut. Toivottavasti asianne selviää keskustelemalla. Voisin kuvitella, että sinua auttaisi juuri miehen vastuunotto tyyliin: "Tiedän, että sanoin etten pidä polttareista. Taisin kuitenkin sanoa sen, koska olit itse sitä mieltä ja komppasin sinua sen enempää ajattelematta. Nyt kun kaverini järkkäävät minulle polttarit, tuntuisi mukavalta osallistua. Tiedän, että tämä hämmentää sinua, koska osoitin olevani samaa mieltä kanssasi polttareista. Pahoittelen tätä ja toivon, että annat anteeksi. Pyrin jatkossa kertomaan mielipiteeni asioista paremmin ja kantamaan vastuun sanomisistani."

Vierailija
33/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuuteen liitetään itsenäisyys ja vastuullisuus. Aikuisten oletetaan kestävän yksinoloa ja pystyvän itsenäisiin ratkaisuihin.

Hänellä on aikuisena aikuisen oikeudet tehdä päätöksiä myös itsenäisesti ja sinulla on velvollisuus antaa hänelle oikeus tehdä omat päätöksensä. Sekä toisinpäin.

Jos mies haluaa mennä katsomaan stripparia polttareissaan, se on myös hänen oikeutensa ja toisin päin, se että valitset olla ilman polttareita oman rajoittuneisuutesi ja epäsosiaalisuutesi takia, on oma valintasi.

Anna miehesi myös jatkossa tehdä omat valintansa, muuten hän ahdistuu ja lähtee.

Vierailija
34/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonut ettei halua polttareita, sinulle ja kavereilleen, nyt kaverit ne kuitenkin järkkää, eli pitäisikö miehen sanoa, ettei suostu?

Mutta, siis sun mielestä valehteili ja mielisteli, aiotko tosiaan naimisiin moisen petturin kanssa?

Koska hän alunperin sanoi ITSE että hän ei halua polttareita, eikä niitä SAA järjestää.

Ja kyllä, minulla on ollut tässä hetki aikaa miettiä että perutaanko häät sittenkin.

Sinä joka haukuit minua järkeni menettäneeksi, niin taustaa sen verran että käyn terapiassa juurikin noiden luottamusongelmien takia. Jos minun taustallani luottaisin vielä sokeasti kaikkiin ihmisiin niin olisin maailman sinisilmäisin ja naivein ihminen.

On muuten erittäin hauskaa että asiallisesti kirjoittavat täällä saavat vain asiatonta haukkumista niskaansa, eivätkä minkäänlaista ymmärrystä. Ehkä on ihan oikein etten luota keneenkään.

Jätän vastailun nyt, koska täytyy lähteä töihin.

Ap

Vierailija
35/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

""jätkä saa pallon jalkaan" kuten eräs miehen kaveri "onnitteli" miestä kuullessaan kihlauksesta. Ap"

Tai osua kaveri oikeaan, kun mies ei uskaltanut sulle päin naamaa sanoa, että haluaa polttarit. Jos mies valehteli, niin luultavasti sen takia, että pelkää sua (ja syystä?).

Vierailija
36/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän alunperin sanoi ITSE että hän ei halua polttareita, eikä niitä SAA järjestää.

Ja kyllä, minulla on ollut tässä hetki aikaa miettiä että perutaanko häät sittenkin.

Sinä joka haukuit minua järkeni menettäneeksi, niin taustaa sen verran että käyn terapiassa juurikin noiden luottamusongelmien takia. Jos minun taustallani luottaisin vielä sokeasti kaikkiin ihmisiin niin olisin maailman sinisilmäisin ja naivein ihminen.

On muuten erittäin hauskaa että asiallisesti kirjoittavat täällä saavat vain asiatonta haukkumista niskaansa, eivätkä minkäänlaista ymmärrystä. Ehkä on ihan oikein etten luota keneenkään.

Jätän vastailun nyt, koska täytyy lähteä töihin.

Ap

ihmiseltä menoja. ja mitä sä sillä kieltämisellä saavutat? et yhtään mitään. Mä en ymmärrä mustasukkaisuudessa rypemistä: jos jotain sattuu, niin sattuu, siitä huolimatta kuinka paljon yrität kieltää ja rajoittaa, joten se kieltäminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
37/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harmistuit, kun miehesi muutti mielipidettään. Hän ei siis ottanut vastuuta sanomisistaan. En usko, että tässä on mustasukkaisuudesta kyse, joten ne analyysit voit mielestäni jättää omaan arvoonsa. On hämmentävää ja ärsyttävää, kun joku on ollut jotain mieltä ja sitten onkin ihan toista mieltä. Jospa yrittäisit selittää miehellesi, että kyse on nimenomaan tästä ja että toivot jatkossa häneltä rehellisiä mielipiteitä (vaikka ne eroaisivat omistasi). Ethän muuten opi tuntemaan sitä aitoa ihmistä, jos hän mielistelee. Toisaalta herää kysymys, tunteeko hän sitä itsekään?

Tietysti on myös tosiasia, että miehet ovat usein putkiaivoja ja hän nyt vain yksinkertaisesti muutti mieltään eikä oikeasti ymmärrä, miksi on sinua loukannut. Toivottavasti asianne selviää keskustelemalla. Voisin kuvitella, että sinua auttaisi juuri miehen vastuunotto tyyliin: "Tiedän, että sanoin etten pidä polttareista. Taisin kuitenkin sanoa sen, koska olit itse sitä mieltä ja komppasin sinua sen enempää ajattelematta. Nyt kun kaverini järkkäävät minulle polttarit, tuntuisi mukavalta osallistua. Tiedän, että tämä hämmentää sinua, koska osoitin olevani samaa mieltä kanssasi polttareista. Pahoittelen tätä ja toivon, että annat anteeksi. Pyrin jatkossa kertomaan mielipiteeni asioista paremmin ja kantamaan vastuun sanomisistani."

Ensimmäinen joka on ymmärtänyt!

Kiitos sinulle, mustasukkainen en tosiaan ole.

Ja ei, emme ole nuoria, mies on 34 ja minä 30.

Ap joka nyt lähtee töihin.

Vierailija
38/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasa-arvoinen, otat miehen mielipiteet huomioon etkä nalkuta, mutta todellisuudessa jää märehtimään kokemiasi vääryyksiä ja tekemiäsi kompromisseja. Inhoat konflikteja -> mies myötäilee sinua, jotta ei tulisi konfliktia. Ja sitten kuitenkin väännät asioita mielessäsi.

Opettele sinäkin pitämään reilusti mielipiteesi ja tekemään kompromisseja hyvässä hengessä. Mieti, miksi koet miehesi mielistelevän sinua. Toista et voi muuttaa, mutta omaan ajatteluusi voit vaikuttaa.

Vierailija
39/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehesi voi mennä omiin polttareihinsa ihan hyvillä mielin, koska hänen kaverinsahan ne hänelle varmaan järjestävät. On ikävää, että äolet kateellinen miehesi ystävistä ja siitä, että hänestä olisi hauska juhlistaa avioliittoon astumista myös omien kavereidensa kesken. Ja välillä siis ihan ilman sitä tulevaa vaimoa, jonka kanssa meinaa viettää koko loppuelämänsä. Harvoin sitä on itse juhlien keskipisteenä ja harvoin kaverit järjestävät mitään sellaista kuin polttarit. Ymmärrän, että olet pettynyt omaan tilanteeseesi, mutta ei ne häät siitä ainakaan parane, jos kiellät mieheltäsi polttarit tai mökötät niistä. Miehesi on varmaan tukenut sinua ja kompannut sinun mielipidettäsi polttareista, koska on tiennyt, että et voi omia polttareita saada. On kyllä hieman ikävää kavereiltasi, etteivät he järjestä polttreita sinulle, koska kyllä itsekin olen lähtenyt polttareihin tosielle paikkakunnalle. Mielestäni sinun pitää nyt ryhdistäytyä, iloita, jos miehesi iloitsee ja ajatella, että miehen ilo on sinunkin onnesi. Tässä tapauksessa olen sitä mieltä, että olet pikkumainen ja ikävä ihminen, jos et anna miehesi mennä tai jos jatkat mökötystä asiasta. Se on se kateus, joka sinua kalvaa, mutta ei sen pidä antaa pilata häitänne.

Jos minä mököttäisin siitä että hän pitää polttarinsa, niin minä en olisi sanonut hänelle halaistua sanaa siitä että minua harmittaa ko. asia. =D Enkä muutenkaan harrasta mököttämistä, koska se ei auta missään tilanteessa yhtään millään tavalla. Kateellinen en sinällään ole, koska mulla on hyviä ystäviä, mutta sattumoisin nämä ystävät asuvat ulkomailla ja ne vähät kaverit/tutut jäivät edelliselle paikkakunnalle jolla asuin. Viihdyn muutoinkin enemmän itsekseni, eikä tuo polttarittomuus minua harmita. Enkä edes kaipaa mitään "juhlapäivää" jossa minut nolataan yleisillä paikoilla (tämä on Suomessa asuvien tuttujeni mielestä polttareiden päätarkoitus), koko hääjuhlakin on minulle lähinnä pakkopullaa, mutta mies haluaa häitä juhlia ja se on tärkeää hänelle joten siksi niihin suostuin. Itselleni olisi riittänyt vihkiminen maistraatissa ja illallinen tasokkaassa ravintolassa. Minulla ei ole "kaasoakaan", koska en ole kokenut ketään Suomessa asuvaa niin läheiseksi että voisin ketään siihen hommaan pyytää. Mieheltäni en ole myöskään ikinä kieltänyt mitään saunailtoja jne "juhlia" kavereidensa kesken. Ja kuten sanoin, minua harmittaa se, että hän ensin sanoi ettei hänellekään pidetä polttareita ja oli sanonut näin myös kavereilleen. Tuntuu että hän on valehdellut tuosta mielipiteestään ja valehtelu on jotain mitä en sulata helpolla. Enkä myöskään ole sanonut miehelle ettei hän niihin polttareihinsa saa mennä, päin vastoin, sanoin että pitävät hauskaa ja järjen päässä (siis etteivät mene tekemään mitään uhkarohkeaa, miehen kaverit ovat vähän sen tyylisiä että typeriä idoita putkahtelee välillä päihin). En minä ole mikään Justiina-tyyppinen pirttihirmu kaulin kädessä komentamassa ja määräämässä, vaikka ilmeisesti niin luulet. Mutta tosiaan, kateellinen en ole. En ole nimittäin mikään sosiaalinen ihminen, ja jos mieheni on vaikka baariinkiin halunnut, hän on yleensä saanut mennä sinne itsekseen kavereidensa kanssa. Minä vietän mieluiten aikaa kotona hyvän elokuvan ja pullollisen viinä kanssa, kuin ventovieraiden keskellä.

Hei mikä on ropleema??? jos miehesi on tuumaillut asiaa ja kuullut että polttarit on tulossa, on hän ehkä saattanut ruveta ajattelemaan erilailla niistä.. suoraan sanottuna melko älytön aloitus ja nurina moisesta aiheesta.. höhhöhö. elä ja anna toisen elää.

Vierailija
40/49 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt rauhoittavia?

Käyt terapiassa?

Uhkailet vieraita, että et kutsu häihin jos pitävät sulle juhlat?

Sinulla on sosiaalisia pelkoja?

Mietit peruako häät, jos miehelläsi on polttarit?

Sinulla ei ole oikeita ystäviä, jotka voisivat järjestää sinulle mieluisat polttarit?

Ja jos joku oikeasti pitää ajatuksiasi huvittavina tai epäoikeutettuna, olet sitä mieltä, että olet oikeassa ja muihin vaan ei voi luottaa!

Päästä se mies vapaaksi. Mä luulen, että sille ois tasapainoisempiakin ottajia tarjolla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä