Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hotelleissa seurataan meneekö aamupalalle vain hotellin asiakkaita?

Vierailija
16.08.2011 |

Olen monesti pohtinut tätä, kun ilta- ja aamuvuorossa saattaa olla eri henkilökunta, niin siinä kun amulla notkuisi aulassa lukemassa lehteä ja sit menis pokkana aamupalalle, niin kuka huomaa onko hotellin asukas vai ei?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin sunnuntaina mökin viereisessä hotellissa aamupalalla enkä maksanut. kukaan ei huomannut mitään.

Vierailija
22/28 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla kyllä on. EHkä Suomessa on kuitenkin sen verran pienemmät hotellit, että meillä henkilökunta tunnistaa asiakkaat paremmin.

Ja aina mä olen aamiaisenimaksanut, jos olen ylimääräisiä syönyt (joskus esim jos tulee jo aamulla paikalle)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan Tampereen Omena-hotellissa...

Vierailija
24/28 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiaiselle mennessä sanoa huoneen numero henkilökunnalle. Joissain annettiin respassa pahvinen kortti, johon laitettiin kunkin aamiaisilmoittautumisen yhteydessä leima.

Suomessa joskus aamiaisravintolaan pääsee vain huoneen avainkortilla. Jossain hotelleissa respa on ihan vieressä, joten kyllä näkevät, jos joku tulee ulkoa aamiaiselle, kun muu porukka käyttää hissiä.

Vierailija
25/28 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vaan joukon perässä ja ruksii muka nimensä listaan.

Aika monella firmalla on sopimusruokaloita joissa ei käytetä lounareita.

Tiedän miten ruokin itseni jos jään työttömäksi. :)

Vierailija
26/28 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä huoneen numeroita aamiaissalin ovella Suomessa. Siitä on kyllä aikaa.

Vierailija
27/28 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä huoneen numeroita aamiaissalin ovella Suomessa. Siitä on kyllä aikaa.

sittenkin osana aamuista tuollainen systeemi:)

Vierailija
28/28 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Radissoneilla. Ja varsinkin sellaisissa hotelleissa jotka sijaitsevat "kulkureiteillä" eli kulkee paljon ihmisiä aamiaisaikaan ohi.

Olen itse ollut 6:ssa hotellissa töissä ja monissa hotelleissa ei tosiaan seurata mitenkään kulkijoita. Mutta aika helposti henkilökunta huomaa ulkopuoliset kulkijat. Mutta tämä on niin olematon ongelma, että hotellille ei siitä paljoa tappioita tule, jos muutama asiakas silloin tällöin kävisikin maksamatta.

Ja teille jotka kuvittelette, että hotellin aamiainen on ilmainen, niin kyllä se ihan erikseen hinnoitellaan. Asiakkaille vaan ilmoitetaan yksi huoneen hinta johon on lisätty aamiainen (koska asiakkaat yleensä niin haluavat) mutta kirjanpitoihin ja kaikkeen se hinta eritellään. Meneehän siitä eri alv:kin tietääkseni..

Hotelleista voi myös yleensä käydä ostamassa vain aamiaisen jos haluaa käydä syömässä mut ei nuku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi