Lämpimät kengät 1,5-vuotiaalle talveksi? Suosittele/hauku!
Olen ajoissa liikkeellä ja mietin jo tämmöistä :)
Esikoinen kun on kyseessä, niin olen ihan pihalla, millaiset kengät olisi hyvät ja lämpimät talveksi.
Kuomia tai muita sen tyylisiä saappaita en aio hankkia, koska ovat minusta huonot jalalle.
Kommentit (32)
Eccon tai Superfitin kengät pienille pakkasille ja kylmemmille keleille (alle -7) Kuomat tai huopikkaat. Pakko oli ostaa Kuomat kun vähänkin oli enemmän pakkasta niin molemmilla jalat aivan jääkylmät. Mutta ei ne Kuomat mitenkään muuten vaikuttaneet hyviltä kuin että olivat lämpimät.
lestit on hyvin eri mallisia, joten pelkän merkin perusteella ei kannata ostaa. Vikingit on esimerkiksi aika leveitä ja sopivat niille, joille on korkea jalka.
Eccot ja Superfitit taas selkeästi sirojalkaisille.
Noin pienelle ei kannata kenkiä ostaa varastoon, vaan ostat vasta kun on tarve. Jalka saattaa kasvaa koon kuukaudessakin. Ja siis kannattaa varautua siihen, että ostat toisetkin kengät.
Kuomat on meillä olleet lämpimimmät. Superfitin goret sitten loskakeleille.
Ovat lämpimät ja tukevat.
Kuomat ovat ok, jos ne eivät ole ainoat kengät.
Meidän pojalla oli kampurajalat ja hänelle on aina pitänyt ostaa kunnon kengät. Kuomat ja kumpparit oli pannassa pienempänä, toki kumppareita käytettiin sadesäällä.
Fysioterapeutilta saatiin kengänosto-ohjeet, ja Tepsuja kehui. Gore-tex-saappaat ovat myös hyvät, mutta meidän viluvarpaisilla lapsilla on goreissa varpaat jäässä pakkaskelillä.
Pienemmällä voi ihan hyvin käyttää niitä tepsuja tai kavatteja, mutta isompi halunnee sellaisen kaengät, jotka saa ihan itse jalkaan...
Sekä Tepsulta että Kavatilta löytyy malleja, jotka meidän 4-vuotias saa vaivatta itse jalkaansa. (Tepsulta vetoketjullinen malli, Kavatilta saapas).
21
niin suosittelen Bisgaardin talvikenkiä! Laadukkaat ja lämpimät!
Esim. tuolta löytyy, nuo TEX-talvikengät.
http://www.pikkujalat.fi/product_catalog.php?c=109&page=2
Voitte siten olla varma, että lapsen jalat eivät hikoa, palellu tai kastu kengissä ja että iho saa hengittää. Lapsen ollessa flunssassa irrota kengistä kalossit ja laita sitten kengät hänelle jalkaan sisällä. Huopikkaat auttavat lastanne tulemaan terveeksi, sillä hänellä on siten kuiva, villainen lämmitin.
http://www.primawool.com/huopikkaat---huopakeng--t-20/fi/
nyt talvella Vikingin goret ja Kuomat. Kuomia käyttää enimmäkseen, on helpompi pukea jalkaan ja on tosi lämpimät, paksut pohjatkin!
Jos rahaa olisi niukasti, niin ostaisin vain nuo Kuomat. Goret on jees loskakelillä, mutta kyllä meillä on Kuomilla silloinkin pärjätty. Goret on kuitenkin kalliimmat.
Huopakengissä ei ole kylmä ja 25-30 asteen pakkasessa ne ovat tyylikkäät ja mukavat.
http://www.primawool.com/huopikkaat---huopakeng--t-20/fi/page2.html
jalalle on hyväksi, kun siinä ei ole liian tukevaa kenkää. Silloin jalka saa muokkautua luonnollisesti.
Että nykyään on käännytty sille kannalle että juurikin kuomien ja crocksien tapaiset kengät ovat hyvät lapsenkin jalalle näiden kauttaaltaan jäykistettyjen tepsujen sun muiden sijaan. Olennaista kuulemma on vaan ostaa oikea koko että jalkaa saa asettua rennosti pohjaa vasten eikä joudu kannattelemaan isoa lonksuvaa kenkää. Sanoi myös että ihanteellista olisi jos lapsi pitäisi kenkiä/tossuja jne jalan asentoa manipuloivia ylimääräisiä jalkineita jalassaan max.6tuntia päivässä ja olisi lopun aikaa sitten sukkasillaan tai paljain jaloin joka on se ihan paras olotila jalalle.
lapsi käyttäisi kotona koko ajan kenkiä, koska oli lättäjalka. Ei käytetty ja lättäjalka parani ihan itsekseen. Kuomia on aina käytetty ja hyvät kengät ovat. Nyt isona lapsella on ihan normaalit jalat.
sivuvetoketjulla myös pienimpiä kokoja! Helpottaisi pikkuisen pukemista. Ostettiin ekoiksi talvikengiksi 20 koon Tepsut, hyvät olleet muuten, mutta pukeminen hankalaa, kun poika "kipristää varpaita" ja ojentaa nilkkaa pukiessa niin, että ei millään meinaa saada kantapäätä pohjaan.
että ne kuomat vaan on lämpimät. Mun mielestä jos lapsen jaloissa ei ole mitään vikaa, niin kuomat voi ihan hyvin olla pakkaskenkinä. Meillä on ollu talvigoret (yleensä Viking tai vastaava) ja yli -10 asteen on laitettu kuomat villasukilla.
Pienemmällä voi ihan hyvin käyttää niitä tepsuja tai kavatteja, mutta isompi halunnee sellaisen kaengät, jotka saa ihan itse jalkaan...