Onko sinulla pitkät hiukset? Miten hoidat niitä? Vinkkejä!!
Kerro kaikki mitä tiedät pitkien hyväkuntoisten hiusten saamiseksi? Pesu, kuivaus, tuotteet(shampoo vinkit) yms.
Kaunis hoidettu pitkä tukka on ilo silmälle.
Kommentit (29)
ihan kaupan perus aineilla. JOskus aina käytän tyrniöljy tehohoitoainetta, joka laitetaan tukkaan vartiksi ja pestään. Se on tosi hyvää ja vaikuttaa aika pitkään. Tuommosen laitossa pitkään tukkaan on vaan oma vaivansa. Fööniä tai mitään muotoilutuotteita en käytä. Hiukset on öisin aina letillä, koska ne on muuten tukalat ja jää helposti esim. miehen käden alle yms jumiin. Lisäksi aamulla kiireessä ois aivan kauhee selvittäminen, jos ei olis letillä.
Hoitaa hiuksia mahtavasti ja on upean näköinen!
...on vaikea nukkua jos niitä ei ole sidottu kiinni.Siksi siis letitys.
Ei ole kiva herätä siihen että esim mies nukkuu niiden päällä.
Hiukset lanteille. Pesen ihan normaali Pantenella, ei shampoota latvoihin, eikä hoitoainetta päänahkaan. Käytän suihkun jälkeen sitä pump-up-kuivainta tai mikä lie hiustenkohottaja. Otan permanentin kerran vuodessa. Leikkaan itse latvat kolmen kk:n välein enkä käytä lakkoja tai muotovaahtoja, kun ehkä pikkujouluun. Ja nukun hiukset letillä.
Jos en letitä ovat nalkissa joka paikassa ja menevät tolkuttoman sekaisin
Pesen joka päivä Erisanin Linna shampoolla ja hoitoaineena Fructisin joku (en muista mikä tyyppi). Muutaman kk:n välein vaalennan itse tyvestä. En koskaan kuivaa kuivaajalla tai käytä muotoilutuotteita. Yöksi laitan letille, vähän kosteana, niin saan sellaiset kiharat kuin haluan. Yleensä monta lettiä. Aamulla ei tarvitse kuin harjata auki. Ja niitä lettejä on paljon helpompi kiskoa nukkuessa sieltä vieruskaverin alta.
tyvet parin kuukauden välein ja leikkautan latvat pari kertaa vuodessa. Yöksi nostan hiukset ylös tyynyn ja seinän väliin, eivät mene sekaisin, vaikka hiukseni ovat luonnonkiharat. Ainoastaan silloin kun imetin yöllä, käytin lettejä.
Siis sellaiset, että kun joskus kerran 5 vuodessa kampaajalle eksyn, eivät ole nähneet vastaavaa... Kerrankin oli koko muu kampamo tyhjä ja 3 kpl kampaajia mun pään ympärillä päivittelemässä mun tukkaa...
Hoidan Seuraavasti:
Pesu n. 5-7 päivän välein, mitä pidempään jaksaa antaa olla rasvasina, sitä parempi kunto, vanha kunnon 100 harjanvetoa päivässä oikein rasvaiseen tukkaan levittää rasvan hyvin kaikkialle hiuksiin -> hoitaa hiusta
Pestessä hyvälaatuisia tuotteita, marketista saatavat riittää, nykyään käytän fructista. Hiusnaamiota silloin tällöin. Paljon hoitoainetta joka pesun yhteydessä pyyhekuiviin hiuksiin, itselläni 250 ml pullo riittää vain kahteen pesu kertaan. Kampaamotuotteita käyttäisin, mutta tulee tällä hiusmäärällä niin kalliiksi, ettei ole varaa!
Pesun ja hoitoaineutuksen jälkeen pyyhekuiviin hiuksiin suihkutettavaa, jätettävää hoitoainetta, kammataan suoriksi.
Koskaan en käytä fööniä, muotoilutuotteista vain hiuskiinnettä kun on pakko (siis aivan suurimpiin juhliin vain).
Äiti tasoittaa latvat 1-2 kertaa vuodessa, silloin tällöin värjään punaiseksi.
Töissä pidän hiukset letillä, koska oon sellaisessa työssä, että tiellä muuten, muuten auki niin, että saa päänahka hengittää. (No, tietenkin jos on aivat tosi rasvaset, niin sitten leteille). Yöllä ovat auki tai leteillä, riippuu tilanteesta.
lorealin elvital nutri ceramide on hyvä. Koskaan en käytä hiustenkuivaajaa enkä muotoilutuotteita. Enkä värjää, tupeeraa jne.
Pesun jälkeen puristelen pyyhkeellä kuivaksi ja selvittelen karjalla varovasti, öisin hiukset on aina löysällä letillä
Ihan hyväkuntoiset ovat, laadukkaita sampoita pyrin käyttämään. En koskaan kuivaa föönillä.
mulla vaaleat pitkät hiukset jotka pesen joka toinen päivä ja föönaan tietysti:)
hiusnaamioita välillä ja yöllä letillä... hyvät on!
Vierailija:
Pesun jälkeen puristelen pyyhkeellä kuivaksi ja selvittelen karjalla varovasti
Tottuuko siihen pesemättömyyteen?
Vierailija:
selvittelen karjalla varovasti, öisin hiukset on aina löysällä letillä
rasvoittua, sitten ne pysyvät kauemmin kunnossa. eli ekana päivänä peset ja pidät auki ja tokana tukka ponnarille. rasvaisuutta ei ees huomaa..
Mikään ei ole kamalampaa kuin " pitkät" hiukset, jotka ovat todellisuudessa puoli metriä rutikuivaa kaksihaaraista hamppua.
Kosteana harjaus siloittaa aika hyvin
Pitkä tukka on helppo tasoittaa kotonakin. Mieheni leikkaa hiuksistani silloin tällöin viisi senttiä pois, se ei pitkissä hiuksissa tunnu missään. Kuivat latvat pitää saada pois.
Yöllä pidän hiukset letillä.
En koskaan föönaa, vaan annan kuivua itsekseen. Käytän vain kampaamotuotteita. Minun hiuksilleni BonaCure on paras merkki. En koskaan käytä hiuslenkkejä, joissa on metallirengas tai jotka ovat muuten hiuksia repiviä. Sileäpintaiset lenkit ovat parhaita.
Vierailija:
Käyn säännöllisesti parturissa.
Mikään ei ole kamalampaa kuin " pitkät" hiukset, jotka ovat todellisuudessa puoli metriä rutikuivaa kaksihaaraista hamppua.
ittelläni on tuonne alaselkään ulottuvat hiukset ja hyvässä kunnossa pysyneet aina. Pesen ihan tavallisella suomalaisella shampoolla ja hoidan saman sarjan hoitoaineella. Ikinä en käytä fööniä, leikkaan latvat säänöllisesti enkä käytä mitään ylimääräisiä aineita hiuksissa. Harjauksessa käytän luonnon harjaa.