Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusperhe hajoamassa synnytyksen kynnyksellä

Vierailija
16.08.2011 |

Meidän perheellä on paha olla. Minulla on juuri koulun aloittaneet lapset, joita uusi mieheni ei voi sietää. Mitään ääntä tai melua tai häiriötä ei saisi lapsista olla, eikä hän voi käsittää, että näitä lapsia pitää edelleenkin "hoitaa".

Vauva on tulossa, ja pelkään pahoin, että mies ei tajua, että vauvaa pitää "hoitaa" vieläkin enemmän, sen itkut ei katso kelloa.

Miehellä kokemusta lapsista, koska hänellä itsellään on isompia lapsia. Kuitenkin nämä lapset on ilmeisesti kasvatettu esim. satukasettien kanssa ilman iltasatuja ja käsketty lähinnä olemaan häiritsemättä ja hiljaa. Näin he ainakin käyttäytyvät nykyään, etteivät osaa oikein kommunikoida vaan ovat sulkeutuneina omiin maailmoihinsa ja pitävät mahdollisiman vähän ääntä.

miehen kommentti vauvoista olikin juuri, että eihän ne pienet vauvat edes itke. Entäpä jos vauva on vaativa ja itkee, luulen, että mies lähinnä ärtyy, eikä ns. hoivaisän identiteettiä ole, eikä tule.

ehkä kuvittelin, että miehen isänvaihtot heräävät raskauden myötä, mutta nyt pelottaa, ettei näin käy ja hänellä ei ole kykyä olla empaattinen lapselle vaan haluaa vain, ettei hänen elämässään ole häiriötekijöitä.

olen toisaalta lamaantunut, toisaalta kauhuissani. mitähän voisin tehdä, että tilanne paranisi ja kaikki pystyisivät elämään ikäisensä elämää ilman, että pitää pelätä olevansa haitaksi.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä olet voinut mennä yhteen miehen kanssa, joka ei voi sietää sinun lapsiasi??

Ja teet uutta vielä siihen päälle? Nyt minä en voi ymmärtää.

Vierailija
2/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten sä voit olla sellaisen miehen kanssa, joka ei siedä sun lapsiasi saati sitten että olet raskautunut hänelle!!! Aivan älyvapaata touhua. Eroa hänestä ennenkuin pilaa lapsiesi elämän lopullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi äidin mielessä painavan uutta puoliskoa etsiessä erittäin paljon sen, miten uusi siippa suhtautuu olemassaoleviin lapsiin, jotka ovat kuitenkin vielä niin pieniä että asuvat kotona vuosia. Ja miksi tehdä uusi lapsi ennen kuin on mitään perheen tuntua olemassaolevissakaan jäsenissä. Uskomatonta!

Voimia toivottelen, mutta samalla mietin että taasko on itsekkyys ajanut lasten edun ohitse ja nyt sitten silmät avautuvat.. Ja koko viestisi oli paasausta vauvasta, ihan kuin olemassaolevilla lapsilla ei nyt olisi juuri niin väliä miten mies heihin suhtautuu. Huonot isä- ja äitipuolet vaikuttavat kyllä aika paljon lasten kasvuun ja kehitykseen!

Vierailija
4/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kuvittelin, että miehen isänvaihtot heräävät

Isänvaihto nimenomaan... Pakko ihmetellä samaa kuin ensimmäinen vastaaja. AAAARGH!! Mies ei voi SIETÄÄ lapsiasi ja sä teet vielä lisää tommosen kanssa?

Kärsi sinä tilanteesta ihan ansaitusti. Ikävää tässä on se, että lapsetkin kärsivät. Mut hei, voithan sä aina dumpata sen nyxänki ja ottaa jonku uuden, jonka kanssa tehdä lapsia! Tiedä vaikka sen isänvaihtot heräävätkin jossain vaiheessa! Ja jos ei, niin tiedät ratkaisun siihenkin!

Vierailija
5/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet voinut mennä yhteen miehen kanssa, joka ei siedä lapsiasi? Elän itsekin nyt uusperheessä, tosin miehellä ei ole ennestään lapsia, vain minulla on. Mutta ei olisi tullut mieleekään mennä yhteen jos mies ei olisi hyväksynyt lastani. Nykyään hän on kuin isä pojalle ja hoitaa häntä samalla tavalla kuin omaa (meidän yhteistä) lastamme.

Minä en keksi muuta ratkaisua kuin puhuminen ja/tai suhteesta lähteminen. Ei ole oikein lapsiasi kohtaan, että isäpuoli ei heitä hyväksy. lapset vaistoavat kyllä sellaisen. Vauvakin tulee pitämään meteliä, se on ihan fakta. Miten ajattelit pitää vauvan hiljaisena, jotta mies ei häiriinnyt?

Eli nyt on tosiaan vakavan keskustelun paikka.

Vierailija
6/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä exiksi päätyvät ovat jo huonoiksi havaittuja. Ei kukaan hyvää miestä kiertoon laita.

No mitä tuossa nyt enää voi tehdä? Joko yritätte yhdessä ja käytte parioterapiassa tai sitten muutat lastesi kanssa erilleen.

Vierailija
7/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvaa pitää vääntää, vaikkei edellisiäkään lapsia siedetä? MIKSI??

Vierailija
8/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihmettelijöille sanoa, että monesti se uusperheen kuvio ja toimivuus paljastuu vasta ajan kanssa, voi mennä paljonkin aikaa, ennen kuin tajuaa, että toimiiko tämä vai ei.

Nimimerkillä kokemusta on - tälläkin hetkellä painin päivittäin kysymyksen kanssa, onko tämä sitä perhe-elämää, jossa haluan elää.

Toki tuo, että ap:lle on yhteinen lapsi tulossa miehen kanssa mutkistaa tilannetta. Mutta asioilla on tapana järjestyä ja kaikella on tarkoituksensa!

Vierailija
9/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viime päivän aikana täällä on ollut ketjuja, että uusioperheen isä ei voi sietää vaimonsa lapsia. Minkä takia sellaisen ukon kanssa on ylipäätään alettu seurustella.

Olen itse yh ja ensimmäiset kriteerit miesten suhteen on et hyväksyy lapseni ja tulee heidän kanssaan toimeen. Muussa tapauksessa se terve vaan ja onnea.

Kuka niitä lapsia puolustaa ja hoitaa jollei äiti itse. Ei se muna voi olla niin tärkeä et menee lasten edelle.

Vierailija
10/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama, joka aikaisemminkin kirjoitti täällä tilanteesta? Vai oliko sekin provo ja nyt yrität uudelleen?

Kyllähän silloinkin tästä jo kovasti keskusteltiin, mitä nyt varsinaisesti jäi vielä kaivelemaan?

Vierailija
11/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin moitit miehesi teinejä kovin sanoin siitä, että eivät paimenna lapsiasi ja leiki näiden kanssa. Eivätkä ne ruojat edes suostuneet piikomaan ja siivoamaan puolestasi.

Muistelen, että ne sinun lastesi normaali elämä oli melkoista metelöintiä, siis sellaista, että naapuritkin hermostuivat saati mies.

Sinulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin opetella kasvattamaan edes tämä kuopus ottamaan huomioon muut!

Vierailija
12/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sait tuomitsevia kannanottoja. Se on ikävää. Uskon, että enemmän kaipasit neuvoja. Sanoit, että perheellä on paha olla ja uusi vauvakin on tulossa, joka varmasti omalta osaltaan vaikuttaa koko perheen tilanteeseen. Mielestäni teidän olisi hyvä käydä perheterapeutilla tai muussa vastaavassa. Siellä voi käydä yksinkin, jos mies ei lähde mukaan. saat siellä purkaa tilannettasi. Ei käynnistä ainakaan mitään haittaa ole!

Tsemppiä!

Vierailija
13/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on paska housuissa niin kannattanee siivota sotku ja miettiä miten jatkossa hoitaa tilanteen.

Kannattanee kiireellä varata aikaa jonnekkin parisuhdejuttuihin ja vaikka perheneuvolaan. Perustele miehelle vaikka että siellä sinä saat vinkkiä miten kasvattaa omia lapsiasi tottelevaisemmaksi ja mies tulee mukaan että oppisitte toimimaaan hyvin yhteisen perheen kanssa.

Panosta täysillä siihen että saisit tilanteen toimimaan. Jos mies ei lähde mukaan niin käy yksin jonkun ammattilaisen juttusilla. Mieti tilanne. Älä eroa ennen synnytystä. Satsaa perheeseen.

Jos mies ei auta ja osallistu terapioihin ja vauvan synnyttyä vauvan hoitoon niin erotkaa. Tai muuttakaa ainakin molemmat omiin asuntoihin ja seurustelette eri osoitteista.

Tsemppiä ja jaksamista kovasti tilanteeseen. Ja vinkkinä että toinen vauva pienellä ikäerolla tuohon tilanteeseen ei sitten auta.

Vierailija
14/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä olet voinut mennä yhteen miehen kanssa, joka ei voi sietää sinun lapsiasi??

Ja teet uutta vielä siihen päälle? Nyt minä en voi ymmärtää.

lapset ennen kaikkea. sun lapsilla täytyy olla paha olo, kun oot miehen asettanu etusijalle. kuinka voit rakastaa miestä joka ei siedä sun lapsia :O ei ymmärrä. pärjäät kaikkien lasten kans paremmin yksin. oikeesti tollanen hermoheikko mies ulos. mun isä oli sellanen. me ei saatu näkyä ei kuulua. muuten sai hirveen kohtauksen. ei ollu lapsilla hyvä olla ja sisareni sairastui vakavaan masennukseen.

Vierailija
15/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei poista sitä tosiasiaa että ap:n vanhemmat lapset on pelastettava tuollaisesta "kodista", ja kiireesti. Nimim. vastaavassa uusperheessä elänyt.

Paljon sait tuomitsevia kannanottoja. Se on ikävää. Uskon, että enemmän kaipasit neuvoja. Sanoit, että perheellä on paha olla ja uusi vauvakin on tulossa, joka varmasti omalta osaltaan vaikuttaa koko perheen tilanteeseen. Mielestäni teidän olisi hyvä käydä perheterapeutilla tai muussa vastaavassa. Siellä voi käydä yksinkin, jos mies ei lähde mukaan. saat siellä purkaa tilannettasi. Ei käynnistä ainakaan mitään haittaa ole!

Tsemppiä!

Vierailija
16/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheen yhteenhitsautuminen ei tosiaan käy kovin nopeasti ja meillä se on ottanut takapakkia paljonkin.

en ole kirjoittanut tänne ennen aiheesta tätä ennen. ilmeisesti joku painii vastaavien kysymysten kanssa?

minuakin harmittaa, että olemme edenneet tähän pisteeseen. syyllistän itseäni siitä, että kumppani on minulle sopiva, mutta hän ja lapset eivät mahdu samaan osoitteeseen ilman mielipahaa. kuvittelin, että asiat hitsautuvat ajan kanssa, mutta näyttää siltä, että tilanne vain mutkistuu.

ja nyt tosiaan pelokkaasti epäilen, että kyse on ylipäätään lapsista, ei minun lapsista.

t. ongelmansa esittänyt

Vierailija
17/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies voi olla sinulle sopiva, jos ei tule toimeen lastesi kanssa. Lasten pitäisi tulla aina äidille ykkösenä, muulla ei ole väliä.

syyllistän itseäni siitä, että kumppani on minulle sopiva, mutta hän ja lapset eivät mahdu samaan osoitteeseen ilman mielipahaa.

Vierailija
18/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on ristiriitaa. kukaan ei tiedä perustaessaan perhettä, onko toisesta vanhemmaksi. eli ydinperheessä tilanne voi olla tuo.

kuitenkin, itse olisin voinut olla viisaampi, koska lapset oli jo olemassa. kuitenkaan en nähnyt tarpeeksi ajoissa, että mies ei todellakaan pidä lapsista. vaikka hän lapsen kanssa halusikin ja suostuin.

Vierailija
19/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei siedä lapsiasi?!?!?!?!?!?

Herran jumala mikä teitä ihmisiä vaivaa????

Vierailija
20/42 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla hetkeäkään yksin, siis ilman parisuhdetta? Entinen päättyy,niin uutta putkeen. Ekalta kapakkareissulta napataan mies jonka kanssa suunnitellaan taas uutta tulevaisuutta ja perhettä. Se on nykyaikaa SE.

joka ei siedä lapsiasi?!?!?!?!?!?

Herran jumala mikä teitä ihmisiä vaivaa????