Maksatko tv-lupamaksun?
Tuli mieleen tosta yhdestä ketjusta, kun kaikki tuntuu katsovan vain netti-tv:tä, että omistatko telkkarin ja maksat sikakalliin luvan? Vai katsotko luvatta? Ja olkaa rehellisiä!
Aikoinaan olin pari kk ilman lupaa. Olin juuri eronnut ja erittäin huonossa taloudellisessa tilanteessa. Nykyään maksan, vaikka se nyppiikin.
Kommentit (25)
Mies maksaa tv-luvan ja minä maksan netin. Minä en juuri katso telkkaria ja mies käyttää yhtä vähän nettiä.
Jotenkin tuntuu, että on teini/opiskelija/WT-hommaa koittaa luistella irti jostain tv-luvastakin. Se nyt kuitenkin kuuluu maksaa, ja lusmuajat aiheuttavat sen, että toiset sitten maksavat koko ajan enemmän.
En enää. Tv on auki läpi päivän, yleensä Juniorilla vaikkei sitä kukaan katsoisikaan.
Rahat eivät yksinkertaisesti enää riitä. Ei voi mitään.
tämä AV-mammojen pyristely eroon WT-leimasta, Sitä oikein keksitään perusteluja jopa tv maksuista ettei vaan tulisi leimatuksi.
Säälittävä wt.
Maksan, kun on pakko, asutaan rivitalossa ja meillä on ikkunat kolmeen suuntaan. Aikoinaan kerrostalossa en maksanut. Olen niin juntti, että katson vain mainoskanavia :D
katson sitä enkä todellakaan maksa lupaa! En maksa siitä mitä en käytä.
vaikka se tuntuu turhalta. Omistetaan kaksi telkkaria, toinen joutais pois kokonaan, toista katsotaan ehkä tunti päivässä.
Mutten kehtaa olla maksamatta, eikö nekin tiedot ole nykyään julkisia?
On tv,mutta kanavia ei ole kytketty.
Lapsi pelaa vain pleikkaria ja katsoo deeveedeitä. :)
Netistä katsotaan jotakin, mutta aika vähän kerkeää mitään katsoa.
Eli mielestäni meidän ei tarvitsekkaan maksaa mitään?
20 euroa kuussa ja risat.Ei oo ees paha...turhaa kyllä,varsinkin kun nykyään katotaan vaan satelliittii ja lapset vaan.Aikuisille ei tuu mitään suomenkanavilta.. :(
Nyt kun on varaa niin maksan. En aikaisemmin maksanut opiskeluaikana ja sen jälkeen pienestä palkasta, mutta nyt ei ole mitään syytä olla maksamatta.
Joskus nuorempina katsottiin telkkaria ilman lupaa, mutta nykyään ei kantti enää anna periksi..=))
Eli katsotaan telkkaria paljonkin ja maksetaan lupamaksut, eipähän tarvitse pähkäillä tarkastajien ja omantunnon kanssa.
Aina en ole maksanut, nyt maksan kun asutaan ok-talossa ja antennikin töröttää katolla. Eipähän tarvi pelätä jokaista ovikellonsoittoa niinkuin ennen.
Aiemmin siis asuessani rivarissa kärähdin tv-lupatarkastajalle, joten sain kivat mätkyt ja tarkastusmaksun maksettavaksi (yht. yli 100 e..)
Katsotaan mitä halutaan, laitetaan digiboksille pääasiassa talteen ja katsotaan sit kun ehtii. Harvoin suorana mitään tulee katsottua.
Joutaisi periä veroista Yle-maksut. Tai olisi edes tullut se mediamaksu, nythän nettitv:tä katsovat saavat katsoa samat ohjelmat ilmaiseksi. (Tai no samat ja samat, suuri osa näyttäis nettitv:stä myös näkyvän.)
maksan tv-maksun, sillä se kuuluu maksaa. Ei nypi lainkaan.
Joutaisi periä veroista Yle-maksut. Tai olisi edes tullut se mediamaksu, nythän nettitv:tä katsovat saavat katsoa samat ohjelmat ilmaiseksi. (Tai no samat ja samat, suuri osa näyttäis nettitv:stä myös näkyvän.)
se muutu aika pian, joko budjettirahoituksella tai muuten koko kansan maksettavaksi.
Nykyinen tv-maksukäytäntö on tullut vanhanaikaisena tiensä päähän.
Asutaan omakotitalossa korvessa, aidatulla tontilla ja vahtikoirat hampaat irvessä portilla vastassa.
Kukaan joka ei soita etukäteen, ei hengissä pääse talolle asti.
Opiskelijana ajattelin, että maksan sitten kun olen työssäkäyvä. 2008 avasin oven tarkastajalle, enkä saanut valehdeltua ettei televisiota ole. Kolme vuotta maksettiin. Tammikuussa tein television käytön lopettamisilmoituksen ja tarkoitus oli luopua myös laitteesta, luulisin. Tuossa se vielä on, mutta hyvin vähäistä on katsominen.
En ole opiskelija, mutta edelleen huonossa taloudellisessa tilanteessa.
Miksi? Koska niin kuuluu tehdä. :p Nyppiikö? Todellakin. Katsominen on todella vähäistä, vaikka se onkin joka päivä jonkin verran päällä, mutta hyvin pärjäisimme ilmankin. No ehkä taas syksyn tullen tulee enemmän katsottua...
Aiemmin en maksanut, kun asuin yksin, mutta silloin olikin ahdistavaa kun ei ovea uskaltanut avata... Nyt ei tarvi jännittää, kun vaan "vähän" kuvetta kaivaa!
Sitäpaitsi, nyt kun on lapsiakin, niin ei kehtaa olla maksamatta. "Ollaas nyt hiljaa, katsokaas kun äiti ja isi ei oo maksanu yhtä laskua joka pitäis maksaa eikä kukaan saa kuulla että täällä on ketään kotona"... Vähän täytyy olla roolimallinakin lapsille. ;)