Onko jollain kokemusta Xanor lääkkeestä?
Itselle juuri määrätty. 0,25mg.
Sain sitä paniikki/ahdistukseen.
Onko ollut haittavaikutuksia? Kerro muuta mitä mieleesi tulee.
Kyseessä on lyhytaikainen käyttö. Sain ohjeeksi 1 tableti vrk ennen lähtöä ja toinen tuntia ennen lentokoneeseen menoa.
Ja sama homma paluumatkalle.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Koukuttaa nopeasti.
Lentopelkoon ei saisi ottaa bentsoja, koska vaikka hätätilanne on äärimmäisen harvinainen niin siinä pitäisi pystyä toimimaan selväjärkisesti. (Oikeasti siis matka lentokentälle on noin 10 000 kertaa vaarallisempi kuin lento, eli älä ymmärrä tätä väärin, ei ole mitään syytä pelätä hätätilannetta. MUTTA lentopelkoon ei pitäisi ikinä määrätä rauhoittavia.)
Lasi viiniä olisi parempi vaihtoehto ennen lentoa.
Ap on varmaan jo reissunsa tehnyt lääkkeillä tai ilman, aloitushan on vuodelta 2011.
24, Xanor on muuten ainut bentzo jolla myöskin mielialaa kohottava vaikutus. Ei väsytä samalla tavoin kuin muut saman lääkeaineryhmän lääkket. Vähän ot ja ketjukin vanha.
Mulle annettiin aikoinaan kamalaan lentopelkoon 1mg depot, ja se oli kyllä kaameaa tavaraa. Olin vuorokauden aivan seis, väsynyt ja pihalla. Hhdistuskin kyllä katosi. Hyvä lääke se on, mutta annostus pitää olla kohdillaan. En tajua mitä lääkärini ajatteli..sinun annostus kuulostaa järkevälle!
Jokseenkin tamminen ja viipyilevä, aavistus kitkeryyttä jälkimakuna.
Vanha ketju,mutta saattaahan tätä lukea joku muu samaa asiaa pähkäilevä?
Xanor on "tehokkain" kokeilemistani rauhoittavista(kärsin paniikkihäiriöstä),eli ainakin nopeavaikuttuinen toimii tyyliin vartissa ja vie varmasti ahdistuksen.Tietenkään mitään rauhoittavia ei kannata syödä niin usein,että jää koukkuun,vaan nimenomaan täsmälääkityksenä ahdistuskohtauksiin/pelkoihin.
rakastan palstailua kirjoitti:
Vanha ketju,mutta saattaahan tätä lukea joku muu samaa asiaa pähkäilevä?
Xanor on "tehokkain" kokeilemistani rauhoittavista(kärsin paniikkihäiriöstä),eli ainakin nopeavaikuttuinen toimii tyyliin vartissa ja vie varmasti ahdistuksen.Tietenkään mitään rauhoittavia ei kannata syödä niin usein,että jää koukkuun,vaan nimenomaan täsmälääkityksenä ahdistuskohtauksiin/pelkoihin.
Itsekin kärsin pahasta paniikkihäiriöstä ja ennen söin xanor depotteja päivittäin, mutta lopetin niiden syömisen. Kyllä ne toimivat hyvin paniikkihäiriön estoon, mutta se riippuvuus on ihan jäätävää. Varmaan loppui se vaikutuskin useiden vuosien jälkeen, olisi pitänyt annosta nostaa. En kyllä suosittele kenellekkään, just tuon riippuvuuden takia, jos mitenkään vaan kykenee olemaan ilman.
Käytin myös xanoria aikanaan paniikkihäiriön hoidossa. Ja todella auttoi , että pystyin liikkumaan julkisilla paikoilla. Mutta lopetus oli yhtä helvettiä...
Käytin Xanoria kuutisen vuotta, kunnes lääkäri keksi, että siihen jää koukkuun, ja niinpä lääkitys lopetettiin kuin seinään. En saanut varsinaisia vieroituoireita, mutta vuosien takainen masennus ja ahdistus palasi. Otin Xanoria tarvittaessa, se auttoi pääsemään vaikeiden hetkien yli ja se myös vähensi alkoholin himoa sekä auttoi nukkumaan öisin ja jaksamaan päivisin, tunsin itseni lähes normaaliksi ihmiseksi. Minun kokemukseni tuosta lääkkeestä ovat positiivisia, tosin vuosi-pari lääkkeen lopetuksen jälkeen löysin laatikostani pari nappia joista otin toisen ja sain vain laskuhumalan kaltaisen, pöhnäisen olon, ei ollut yhtään kivaa.
Vanha ketju, mutta kai tähän moni googlella törmää joten laitetaan jatkoksi omat kokemukset. Ne ovat positiiviset.
13 vuotta olen syönyt Xanoria. Käytän sitä ahdistukseen, pakkoajatusten ja niiden tuomien pelkotilojen lieventämiseen.
Vuosia söin 3mg vuorokaudessa depottina. Sitten vähensin 0,5mg pykälissä hitaasti kunnes päädyin nykyiseen 2x0,25mg -annokseen.
Oireeni ovat ajan myötä lieventyneet huomattavasti ja voi olla, että pärjäisin jo vallan hyvin ilman Xanoria. Sitä tulenkin parin seuraavan kuukauden aikana kokeilemaan.
Tavoitteena tietysti olisi kokonaan lääkkeetön elämä, mutta jo Xanorin käyttö vain silloin kun todella tarvitsee on hyvä päämäärä.
Mitään "kiksejä" en tästä ole koskaan saanut enkä ole havainnut haittavaikutuksia lukuunottamatta alkuvaiheessa ollutta väsymystä (silloin ilta-annos oli 2mg).
Välillä unohdan ottaa annoksen, mutta mitään varsinaisia vieroitusoireita en ole kokenut. Korkeintaan olo on saattanut olla vähän kuin pari kuppia liikaa kahvia juoneena. Sellaista sydämen tykytyksen tunnetta jota ihmetellessä olen huomannut lääkkeen unohtuneen.
Mainettaan parempi oikein käytettynä. Ikävästi vain runsas väärinkäyttö on pilannut Xanorin maineen.
Mulle määrättiin kerran yt-neuvotteluiden aikaan stressiin. Otin yhden ja sain todella hulluja hallusinaatioita! Heitin loput pois, ei kovin hyvä lääke...
Huumettahan se on. Valmiiksi sekaiseen päähän viinan kanssa ja olet kävelevä aikapommi.
Minulle toimi mutta myös koukutti. Tavallisesti ahdistavat asiat olivat kyllä olemassa mutta eivät häirinneet yhtään. Unen sai helposti mutta yöheräilyyn ei toisaalta auttanut. Vaikutuksen loppuessa oli kiukkuinen olo.
Sain tätä lääkettä erittäin rasittavan ihmissuhteen aiheuttamaan ahdistukseen, 0,25mg annostus tarvittaessa, korkeintaan 2 kertaa päivässä. Mutta vain tarvittaessa, ei säännöllisesti.
Se mikä tässä oli erittäin hyvä, niin lääke vei oikeasti ahdistuksen pahimman kärjen. Enää eivät miehen ilman mitään järkevää syytä alkavat kiukuttelut ja raivoamiset, aiheettomat "ei tuumaakaan periksi" -syyttelyt ja muu henkinen väkivalta ajanut niin kauheaan epätoivoon.
Järkeä ja tunteita tuo lääkitys ei vie, ei muuta mielipiteitäkään tai tee kasviksi. Yöt saa nukuttua. Ja keskitettyä suhteellisen kaaottisessa tilanteessa olennaisiin asioihin. Ei ole niin sanotusti ole kauhusta lamaantuneena, kuten muuten näissä tilanteissa.
Aivan skarpeimmillaan en Xanorin kanssa ole, mikä on huono juttu asiantuntijatyössä. Lääkkeen vaikutus tuntuu päässä tietynlaisena painontunteena useita päiviä lääkkeen ottamisen jälkeen.
Olen saanut ajan psykologille. Toivon saavani sieltä sen verran hyviä työkaluja työstää tätä asiaa, että pärjään jatkossa ja saan riittävästi voimia sekä keinoja päästä ongelmasta eroon. Toivon että sen avun myötä en enää jatkossakaan ajautuisi vastaaviin ihmissuhteisiin.
Hyvä lääke oikein käytettynä.Ei tarvitse ottaa lääkärin määräämää annosta, jollei ole tarvetta.Itse sain 1-3 mg tarvittaessa.Olen käyttänyt noin 20 vuottta.Normaalisti 1 mg ,ehkä kerran kuukaudessa 2 mg noin 3 päivänä /kk .En ymmärrä tätä riippuvuutta, josta jotkut varoittavat.Päivittäin otan 300 mg Venlaflaxin lääkettä.Ahdistus on aika hyvin pois.Älä ota ollenkaan Xanoria ,jollei olo tule kestämättömäksi.Hallitse niiden käyttöä ja vältä niintä niin tehokin säilyy tarvittaessa..Ei ne ole viihteeseen tai sen tapaiseen leikkimiseen.
Kuinka nopeasti tämä alkaa vaikuttamaan ja kuinka kauan vaikutus kestää?
Todella hyvä lääke mutta aiheuttaa nopeasti riippuvuussuhteen. Ja kun alpratsolamiin jäät koukkuun niin siitä ei niin vain eroon pääsekkään. Heroini-vieroitusoireet ovat lastenleikkia. Mutta jos kyseinen lääkeaine parantaa elämånlaatuasi merkittävästi niin onko tuolla sitten mitään merkitystä?
Ainakin olet unessa, kun kone tippuu. Onko pakko lähteä, jos noin pelkää?