Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos kun varoititte Autot 2-leffasta.

Vierailija
15.08.2011 |

Meidän perhe uskoo (poika 5v Cars-fani). Nyt taisi olla vauvapalstasta aidosti hyötyä, leffaan ei mennä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajatelkaas kaikkien rakastamaa muumia. Siinä toisia nimitellään ja harmistuessa manaillaan. Ei nyt kirota mutta sanotaan esim voi kamelin pieru!

Haisuli kiusaa minkä kerkiää ja Muumipappa epäilee Mammaa sukottomuudesta kun se salaa suurta kurpitsaansa.

Väkivaltaa lapset näkee päiväkodeissa, koulussa ja hiekkalaatikolla. Se että lapset lyö toisiaan harmistuessa jos toinen vie vaikka lelun kädestä. (ihan pienetkin tekee näin, ei toki kaikki) Sekin on aikusen mielestä väkivaltaa. Meidän aikusten pitää vain opettaa lapsille että tässä maailmassa on paljon pahaakin, väkivaltaa kiusaamista jne. Jos nyt joku Autot elokuva on jonkun mielestä liian paha, niin okei. Sen edestään sit löytää jonka taakseen jättää. Jossain vaiheessa myös ne pelottavat ja vaikeat asiat sitten käydään läpi. Tavalla tai toisella.

Ei se silti tee kenestäkään vastuutonta tai piittaamatonta äitiä jos vie lapsensa elokuviin!

Vierailija
42/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pikkulapsen kanssa pitää käydä läpi kiduttamista ja tappamista? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nähnyt tappamista.

Tarinassa kerrottiin ihanalla tavalla kuinka tärkeää on hyväksyä toiset sellaisena kuin he ovat. Jos on löytänyt ystävän, on löytänyt aarteen. Ystävyyttä ei kannata vaihtaa pintaliitoasioiden vuoksi.

Kuinka kaikista hölmöimmän oloinen tapaus voi olla lopulta se kaikista terävin, fiksuin ja loppujen lopuksi palkittu sankari. Ja kuinka päällisin puolin hyvältä ja rehelliseltä vaikuttava tyyppi ei välttämättä sitä ole. Minä näin elokuvan näin.

Vierailija
44/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku paska nykyajan lastenohjelma. turha vedota että tuleehan tv:stä muutenkin paskaa.

koska fiksulla ei ole tv:tä ja eteenkin pienelle lapselle voi dvd:llä ostaa vain kivoja elokuvia

janosch, maija mehiläinen, kaislikossa suhisee, pekka töpöhäntä jne jne, meillä ei katota noita nykyaikaisia bimbojuttuja tissikeijuja ym.

Vierailija
45/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjataanko täällä että nuorien äitien lapsista tulee väkivaltaisia hulluja jos saavat katsoa kyseisen elokuvan yms?

Vierailija
46/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tissikeiju?!

Vierailija
47/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että leffa on puhuvista autoista kertova animaatio, ei todellakaan tarkoita sitä että se automaattisesti on pienille lapsille sopivaa katsottavaa.

Mutta kyllähän tästä paljon puhutaan, jotkut vanhemmat eivät vaan välitä vaikka lapset katsoisivat väkivaltapaskaa päivittäin. Hyvä vain kun lapset istuvat välillä paikoillaan.

Vierailija
48/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaahtoavat nyt elokuvan peltilommoista. Tekopyhää.

Itse en hyväksy väkivaltaa, en missään muodossa fyysistä kurittamista. Ko. lastenelokuvan annan lasteni katsoa vaikka montakin kertaa.. Lisäksi saavat leikkipyssyt vapaasti käyttöön :D.

Vierailija
49/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin lapsuuteni katsomalla "kamalia väkivaltapiirrettyjä" kuten Prätkähiiriä, Turtleseja ja Spidermania. Jokaisen sarjan yhdessä jaksossa on taatusti enemmän tuohtuneille av-tädeille liikaa olevaa actionia kuin koko Cars 2 -leffassa yhteensä.

Arvatkaa mitä, mulla oli aivan mielettömän hauska lapsuus. En koskaan pelännyt em. ohjelmia vaan äitini luottamuksen ja loistavan arviointikyvyn ansiosta sain aivan mahtavia tarinakokemuksia ja muisteltavaa myös myöhemmäksi. Enkä ollut edes yliaktiivinen hosujalapsi vaan rauhallinen ja herkkä, kuten edelleen.

Uskaltakaa antaa lapsillenne kokemuksia, yrittäkää edes vaikka itse vieressä seuraten. Myös he ovat yksilöitä vaikka pieniä sellaisia ovatkin, osa saattaa olla samanlaisia kuin minä aikoinani ja suorastaan inhota päänmäärätöntä lässynlässyn-pikkukakkostuhnua ja sen sijaan kaivata oikeaa, useiden jaksojen välillä yhtenäistä, monivaihteista tarinaa sekä toimintaa.

Vanhemmat ne yleensä tuntuvat olevan niitä jotka eivät kykene erottamaan fiktiota ja todellisuutta toisistaan ja siten hosuvat ja rajoittavat lapsiltaan harmittomia asioita aivan turhaan.

Vierailija
50/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et itse mätki lapsiasi mutta muuten väkivalta taitaa olla sulle tuttua? Mies hakkaa sua? Lapset hakkaavat toisiaan?

Kyllä sen päiväkodissa näkee lasten käytöksessä kenen kotona väkivaltaa saa katsoa.

Itse en hyväksy väkivaltaa, en missään muodossa fyysistä kurittamista. Ko. lastenelokuvan annan lasteni katsoa vaikka montakin kertaa.. Lisäksi saavat leikkipyssyt vapaasti käyttöön :D.

Vierailija
51/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisteluotteet otettiin kätevästi suoraan käytäntöön. Ei kaikki lapset ota näkemäänsä fyysiseen käyttöön mutta varsin moni ottaa. Siksi väkivaltaohjelmat eivät todellakaan sovi pienten lasten katsottaviksi.

Vierailija
52/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on vainoharhainen? Joo, meillä lapset ei lyö toisiaan, ei lyö mies :D. EHkä siksi en osaa pelätä. Meillä on hirvittävän kultaiset ja empaattiset lapset. En osaa pelätä että heistä tulisi mitään kamalaa :D

Ehkä et itse mätki lapsiasi mutta muuten väkivalta taitaa olla sulle tuttua? Mies hakkaa sua? Lapset hakkaavat toisiaan?

Kyllä sen päiväkodissa näkee lasten käytöksessä kenen kotona väkivaltaa saa katsoa.

Vierailija
53/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
54/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää!!!!!!!!!!!!!!!

on säälittävää ettei pelkää turhia?

Ei minusta.

Vierailija
55/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani ei pelkää vanhempiensa seurassa juuri mitään. On muutenkin itseensä luottava sekä hyvällä perusturvallisuudella varustettu. Hyvä niin.

Vierailija
56/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin katsomassa leffan yhdessä 4-v ja 6-v lasten kanssa. Me näimme tarinan ystävyydestä ja siitä, mikä on arvokasta. Leffassa sai myös käsityksen siitä, mikä toista loukkaa/mistä toinen pahastuu. Äiti, isä ja lapset tykkäsivät. Tiesin jo etukäteen, että meidän lapset eivät pidä kovista äänistä (äänentoisto on aika kova leffateatterissa), joten lapsilla oli vaimentavat korvatulpat korvissaan.

En nähnyt väkivaltaa; ehkä olen tosiaan tullut sokeaksi sille. Uutisia lapset eivät ole koskaan katsoneet eikä aikuisten ohjelmia. Minä en millään osaa Autot 2:a paheksua - päinvastoin. Suosittelen.

Vierailija
57/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki äidit nykyään ihan kädettömiä??

Kumpi pahempaa;että lapsesi pelkää ja näkee painajaisia jne jne,vai se että se mulkoilee sinut maanrakoon????

Että ihan painajaisia, miten te eoikein kasvatatte lapsenne, annatteko katsoa uutisia? Niissäkin näkyy kun joku ampuu pyssyllä, kyllä te olette menneet ihan sekaisin.

Niistä sit puhutaan, että mitä tapahtui, missä ja miksi... Jopa siitä norjan tragediasta ollaan puhuttu 7-vuotiaan kanssa.

Ja käytiin kattomassa se cars elokuva. Siinä ois tosiaan hyvä olla 7v ikärajana ja pari vuotta tuota nuoremmat vois tulla vanhempien harkinnan mukaan katsomaan (toiset herkempiä). Ei toi mun mielestä kuitenkaan mikään "väkivaltaelokuva" ole.

Vierailija
58/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei todellakaan tapettu jne. Meidän leffateatterissa äänetkin oli niin vaimealla, että sanoinkin mielelle, että minusta olisi voinut olla kovemmalla, vaikka lasten leffa onkin.

Kiva leffa, hyvä sanoma ja mukavasti väriä ja vauhtia.

Vierailija
59/63 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti vanhemmille jotka eivät jaksa/ymmärrä tarjota lapsilleen muuta. Elokuvan kohderyhmä on tarkoin harkittu ja mielestäni siksi elokuva on onnistunut (tavoittamaan suuret ymmärtämättömät, passiiviset massat).

Puhutaan viihteestä, ja sitähän se on: massojen viihdettä. Aivot narikkaan koko perheeltä ja leffasta "nauttimaan".

Vierailija
60/63 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 3,5 vuotiaan pojan kanssa joka oli eilen vielä innoissaan. Autot leffa oli ihan päällikkö, se tuli katsottua about 65 kertaa.

Kun autot 2 leffaa oli pyörinyt 15 min niin sälli kysyi ekan kerran että milloin lähdetään kotiin.

Omasta mielestäni leffa oli ihan jees mut aloin jälkeen miettiin että miksei poika syttynyt , syynä ehkä eka kerta leffateatterissa, sitä en tiedä mutta juoni ihan liian vaikeaselkoinen pienille lapsille eikä elokuvassa tapahtunut mitään ekaan jaksoon liittyvää, agentit jahtaavat rikollisia ja rikolliset tuhoavat kilpureita, myös hahmojen puheet ovat vaikeaselkoisia pienten lasten tulkittavaksi. Tuttuja hahmoja ainoastaan syyläri cityn porukka, Salama itse sivuroolissa ja Martti päähahmona. Myös Doc Hudson puuttui elokuvasta kokonaan. Paljon oli lapsia leffassa enkä nähnyt tai kuullut että olisi ketään kiukutellut tai lähtenyt kesken pois, meillä se oli kyllä lähellä. Tiedä sitten että eikö leffateatteri vaan ollut meidän juttu.

Itse suosittelisin elokuvaa ehkä yli 10-vuotiaille lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän