Järkyttävimmät kyläilykokemukset koirataloudessa?
-koirat hyppii autoa vasten ja kylki naarmuilla
-perheen koira hyökkäsi lapsemme päälle
-koirankarvoja tarjottavissa kahvileivissä
-kotiintuomisiksi kaikki vaatteet vaihtoon koska olivat koirankarvoissa
Kommentit (89)
Meillä ei ole koiraa ja lasten kaverit käyvät meillä paljon kylässä. Osa syy siksikin, että monilla on allergiota. Toiseksi se, että elämä on helpompaa kun ei ole koiraa ja ei tarvitse vieraiden pelätä sitä.
Esim. synttäreillä sen huomaa, että koiraperheen lapsen synttäreille ei tule kaikki, koska allergiat estää sen. Koirattomien perheisiin tulee enemmän lapsivieraita, koska ei ole näitä esteitä.
Ja kyllä muutenkin näyttää nykyään siltä, että koiraton perhe on muutenkin aika kova sana nykyään kun niin monilla näyttää olevan näitä koulutamattomia koiria perheenjäseninä.
kun olin kylässä koirattomalla ystävälläni, jolla kaksi kissaa. Jonkin ajan kuluttua ovikello soi ja kyläilemään tuli ystäväni kaveri, mukanaan kaksi isoa bokseria.
Ensi töikseen nämä ryykivät karmit kaulassa sisään, toinen näykkäsi kissaa, jonka isäntä sai viime hetkillä syliinsä. Sitten tämä koiranomistajatar katsoi hyväksi päästää nämä koirat hihnasta kun ei jaksanut pidellä, jonka seurauksena nämä Luojan luomat lähtivät hirveällä vauhdilla tonkimaan paikkoja ja ennenkaikkea ihmisiä.
Nämä tunkivat kuononsa joka paikkaan salaman nopeudella ja vaikka nostin 7kk ikäisen vauvani pääni korkeudelle, nämä koirat ryykivät päälle ja näykkimään vauvan tossuja! Turha mainita, että aloin tekemään lähtöä välittömästi! Aika pliisua luettavaksi, mutta joka on ollut tilanteessa, tietää...Pitää muuten ihan kiitettävää meteliä nuo koirat tohkatessaan....
Tämä kaveri tulee aina koiriensa kanssa, siis ihan aina, sillä muutoin ne tuhoavat asunnon.Eikä varoita tulostansa aina.No, pohjimmiltaan ei mun asia, mutta aina ennen vierailua varmistan onko tiedossa tämän kyseisen kaverin mukaan tulo....
Kamalimpia ovat ne, jotka haluavat koko ajan haistella jalkoväliä. Sitten vielä limaisesta kuonosta jää kuolaa jalkoväliin, housut märät. Tosi kiva.
Sitten on ne erityisesti isot koirat, jotka hyppivät sekä aikuisia että lapsia vasten.
Eli lyhyesti sanottuna: ne kouluttamattomat koirat ärsyttää. Noin yleisesti ottaen pidän eläimistä.
Meillä tosiaan asuu tällainen ongelmakoira, joka puree lapsia ja aikuisia, hyppii päälle sekä nylkyttää niin halutessaan. Osaa se kivakin olla, joskus. Koira tuli elämääni puolisoni mukana, ja sanotaan nyt näin, että mun lepopäiväni on se päivä, kun koira on muualla hoidossa. Itse pelkään sitä - on se muakin napannut.
Koira on puolisolleni tosi tärkeä ja yritän jaksaa tilannetta. Mutta onhan se kurjaa, kun meilleei voi kutsua koiran takia ketään eikä me voida mennä mihinkään.
Olen siitä surullinen.
ja kerran hyökkäsi päälle mutta ei kerennyt puremaan, olin silloin lapsi. MItkään koirankarvat ei mua järkytä. Eilen kävin kaverilla ja olin sen jälkeen ihan kissankarvoissa, mutta teippirullan avulla niistä eroon pääsi.
Eikä tosiaan kiinnosta olla koko ajan rapsuttamassa kun tullaan viereen vahtaamaan. Koirat on muuten kyllä kivoja
Ap miksi sä vierailet koiratalouksissa? Meille sinua ei ainakaan kutsuttaisi.
onko koirallasi lupa naarmuttaa autoani? inhoan karvoja syömisissäni. kiitos vaan en kyllä haluaisikaan tulla kylään. ap
koiria, mutta ei ole lapsia.
Mitä meillä on lapsia käynyt, niin ihmetyttää, että niitä saa koko ajan komentaa, mitä koirien kanssa voi tehdä. Koiralla ei esim voi ratsastaa, koiraa ei voi vetää hännästä, ei läimäistä selkään tai minnekään muuallekaan, eikä ruokailevan koiran kuppiin pidä tunkea käteään, eikä koiran suusta saa mennä kiskomaan lelua.
Tässä muutamia asioita, joista olen joutunut vierailevia lapsia torumaan.
Mutta koirathan ne aina syyllisiä on.
Tolla yhdellä kirjoittajalla on huonolaatuisia vaatteeita jos ne kerää koirankarvoja, osta laadukkaampia.
haukkui minulle vihaisesti ja oli agressiivisen oloinen. Kun pyysin viemään koiran muuhun huoneeseen, isäntä suuttui.
yksi kyläilevä lapsi alkoi hakata koiraamme kepillä päähän. Ei ihme, että olivat tuosta perheestä joutuneet antaa koiran pois, kun ei ollut tullut mieleen, ettei ehkä kannata antaa mukuloiden tehdä koiralle mitä lystää.
Ovat vieraat, joitten takia ei voida elää kuten normaalisti kotonamme eletään, eli että siitä koirasta pitää tehdä numero ja teljetä se jonnekin tms. Mieluummin jätämme sellaiset vieraat kutsumatta, joille se koira on ongelma. Kun se on kuitenkin meille rakkaampi kuin ne ihmiset.
nuuskia vierasta kun tämä tulee kylään. Kun saavat nuuskittua ja 5-10 minuuttia seurattua vierasta, yleensä rauhoittuvat ja menevät muualle makoilemaan. Moni koiraton pelkää jo ihan haukkuvaa koiraa, vaikka koira vain ilmoittaa isäntäväelle että on tulossa porukkaa. Ärsyttää nämä jotka luulee että koira on suunnilleen aikeissa käydä kiinni jos se vähän haukkuu ja nuuskii... Huoh!
Eli kun mennään niin koira, jolla on kroonisesti likomärkä kuono kauttaaltaan, tunkee aina kuonon haaroväliin. Joka vieraalla on sitten haarukassa märkä koirankoulainen läntti. Ja tää kuolausoperaatio tuttuu tyyliin isäntäväen säestämänä "se on ihan kiltti, ei se mitään tee". Eipä.
No, mutta ei tuo maata kaada, ihan kiva se koira ja isäntäväkikin on, että ei haittaa sinänsä, saahan ne vaatteet pyykkiin ja pestävä olisi jokatapauksessa koska saan pidemmänpäälle koirankarvavaatteista alelrgiaoireen vaikken sitä yleensä kylässä ehdi vielä kehittääkään.
enkä nykyään vieraile kavereiden luona joilla on koiria.
Oksettaa ensinnäkin ne karvat joka puolella ja varsinkin kahvin seassa..
Yhdellä tutulla on koira jolta valuu kuola jatkuvasti..hyi helvetti,en mennyt toista kertaa kylään.
joka tykkää nuuskia vieraat. Kun saa tämän tehtyä, rauhoittuu heti. Mitä on joskus kokeiltu pitää koiraa toisessa huonessaa, niin se ulisee ja vikisee jopa puoli tuntia, koska ei tiedä mitä tapahtuu. Se kuulee vieraat, mutta ei näe. Siksi päästetään heti koira nuuskimaan vieraita, se rauhoittuu pian ja menee nukkumaan ja voi hyvin olla että siitä ei sen jälkeen vieraat enää näe vilaustakaan. Ei koiralle riitä, että se näkee 2 metrin päästä vieraat, sen tarvii nuuskia. Ei se sillä mitään pahaa tarkoita.
isoja pelottavia koiria sisätiloissa. Colliet ja muut lauhkeat koiravanhukset menettelevät, mutta doobermannit ja muut koirat on nou nou. En pidä siitä, että iso koira haukkuu minulle. Jos koiria ei voida viedä ulos tai teljetä jonnekin, voivat minun puolestani elellä koiransa kanssa siellä keskenään. Minua ei sinne ilmeisesti kaivatakaan.
Jos tähän ketjuun vastaa muuta kuin "Koirat ovat karmeita" niin heti kalikka kalahti...
Ei koiralle riitä, että se näkee 2 metrin päästä vieraat, sen tarvii nuuskia. Ei se sillä mitään pahaa tarkoita.
minä koen olevani ylempiarvoinen kuin koira ja minua ei tarvitse kenenkään koiran haistella. Isäntä pitäkööt koiransa kaukana minusta tai sitten minä en tule kylään ollenkaan.
Onneksi on paljon sellaisia tuttuja, joilla ei ole koiraa.
Mutta sama se. Tärkeintä, että me kaikki olemme tyytyväisiä. Me olemme tyytyväisiä, että meillä on koirattomia tuttuja. Sinä olet tyytyväinen, että sinun luonasi ei käy ihmisiä,jotka ei pidä huonostikasvatetusta koirastasi.
Asiassa ei pitäisi olla mitään valittamista kenelläkään ja me emme todellakaan menetä mitään, että emme käy kylässä sellaisissa paikoissa, missä on huonostikäyttäytyviä koiria. Ajattele, jopa koira-allergiset pärjää tässä maailmassa ihan hyvin ilman koirallisia tuttuja.