HUS kieltää KUKAT sairaalaosastoillaan
Onko haram? Mielistelläänkötällä taas islamia, joka kieltää kukat sisätiloissa? Vain ulkona puutarhassa saa olla sen oppien mukaan kukkia.
Virallinen selitys on toki kukkamullan ja maljakkoveden epähygieenisyys, mutta
KUKA TÄTÄ SELITYSTÄ USKOO?
En ainakaan minä.
Kommentit (12)
Kenellä luulet nykyään olevan siellä aikaa laitella kukkia maljakkoon ja vanhoja kukkia roskiin ja pestä maljakoita jne?
Ihmiset ei älyä niitä haisevien kukkien vastenmielisyyttä ja bakterivaaraa.
Hyvä päätös, voi viedä kukkansa, kun potilas on kotiutunut.
Onhan joiltain osastoilta ollut kukat kielletty vuosikymmenet. Ahtaus tiloissa on yksi syy. Lisääntyneet allergiat ja hajuherkkyydet. Sairaaloissa vietetään lyhyitä aikoja. Synnytysosastollakaan korkeintaan yksi yö, tai suoraan synnytyssalista läheiseen hotelliin.
Maljakkojen vesiä pitäisi vaihtaa kun limottuu, ihmisillä on allergioita. Vaikka onhan ne kukat piristys. Entäs jos vie muovikukan?
Mä en ainakaan halua mitään hyasinttia samaan huoneeseen, kun olen vuodepotilas enkä pääse pakoon. Migreenikohtaus on kivulias, astmakohtaus taas voi viedä hengen.
Limaiset maljakot ja kuolleet kukat aiheuttaa vain turhaa lisätyötä ja moni on allerginen.
Hyvä, kukat ovat ihan turhia sairaaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan joiltain osastoilta ollut kukat kielletty vuosikymmenet. Ahtaus tiloissa on yksi syy. Lisääntyneet allergiat ja hajuherkkyydet. Sairaaloissa vietetään lyhyitä aikoja. Synnytysosastollakaan korkeintaan yksi yö, tai suoraan synnytyssalista läheiseen hotelliin.
Mä luulinkin jo että ovat kiellettyjä joka paikassa.
Ei tarvi kuin kotona olla kukka kahden metrin päässä, niin haisee kyllä nopeasti tunkkaiselle. Nyt täytyy kehua, että neilikat eivät ole haisseet ja ovat kestäviä.
Kukat ovat epähygienisiä. Erittisesti kirurgian osastoilla! leikkokukkien maljakkovedessä viihtyvät bakteerit.
Hygieniakysymys, hajusteyliherkät, (siitepöly)allergiat, ötökkäongelmat, multa, kasvien myrkyllisyys...
Muistan vuosien takaa yhden silloin vielä kotona asuneen muistisairaan joka teki omasta paskastaan pieniä kikkareita, kuivatti ne ja sitten upotti kukkapurkkien multaan. Heillä oli aikoinaan ollut kotona iso kanala joten hänellä oli mielleyhtymä kananpaskaan jota käytettiin lannoitteena. Kämppä haisi ulolta ja hajun lähdettä etsittiin ihan urakalla kauan ennen kuin paskapipanajemma lopulta löytyi ja selvisi mihin hän käytti niitä.
Hyvä päätös toivottavasti muut hyvinvointi alueet seuraa perässä.
Mitäpä sitten epäilet syyksi ?